Voor Toronto en omgeving kan je de zoekfunctie van dit forum gebruiken en zoeken op 'Toronto' in combinatie mijn mijn forumnaam.
Ik zou rond Toronto blijven en tot Ottawa en Montreal gaan.
Ik kan je ook ten zeerste een bezoek aan de Niagara Escarpment aanbevelen (een van 's werelds 'biosphere reserves'), meer bepaald aan Crawford Lake. Op Google Maps kan je zien dat dit op 50 minuten van Toronto ligt. Maar reken 1,5 uur om er te geraken, Google Maps tijdsindicaties zijn in de Greater Toronto Area niet zo betrouwbaar.

Aan Crawford Lake kan je een mooie wandeling (boardwalk) langs mooi een 'meromictic lake' (sorry voor de Engelse termen, ik ken de Nederlandse woorden niet).
Er is een reconstructie van een Iroquois indianen nederzetting, inclusief omwalling met palen. Eind augustus ga je er nog demonstraties mee kunnen maken en verhalen kunnen horen.
Nadien wandel je tot aan het 'look out' punt waar je de vallei kan zien en waar Turkey vultures rondcirkelen.
Als je van dat soort wandelingen en uitzichten houdt, dan kan je daar vlakbij ook naar Rattlesnake Point gaan, ook met prachtige uitzichten en picknick plaatsen.Je hebt er prachtige uitzichten (en kan niet geloven dat je je binnen een punt bevindt dat zowat de grote agglomeratie rond Toronto is (GTA, Greater Toronto Area) waar meer dan 6 miljoen mensen wonen, want je ziet voornamelijk enkel maar groen groen groen en boerderijen. Dat is omdat er rond de GTA een 'green belt' is aangelegd (joepie, dat is onze achtertuin

) van beschermd groen gebied. In onze stad ijvert de burgemeester er zelfs voor om een extra zone te beschermen van allemaal boerderijland, zodat de stad gevoed kan worden door de lokale boeren. Maar ik dwaal af. Dit zijn zowat de typische zichten daar op Rattlesnake Point:
http://jeffshome.halton.ca/wp-content/g ... ey-031.jpg
Je kan op Rattlesnake Point ook aan rotsbeklimmen doen. Meer behaald het soort van klifhangen.
Ik weet niet of het dit jaar ook nog geldt want wij hebben een jaarpas voor de parken en dat werkt anders, maar de voorgaande jaren kreeg je bij een bezoek aan Crawford Lake een gratis toegang tot Mountsberg, een park dat wat verderop ligt met een raptor centre waar ze gewonde roofvogels opvangen (ze geven er ook shows), er is een kinderboerderij en er is een bizon kudde. Je kan er ook langs een rustig meertje wandelen en er zitten veel diverse soorten vogels die je kan observeren.
Hier kan je wat ideetjes opdoen van nog andere dingen die je hier kan doen:
http://roots2wings.wordpress.com/catego ... itstapjes/
(Elora Gorge is ook mooi, African Lion Safari was leuk, Cheltenham Badlands zijn erg bijzonder maar ze liggen nogal afgelegen al zou je dat kunnen combineren met een bezoek aan Alton Mills, over Crawford Lake kan je er nog info en foto's vinden, idem over de Toronto Zoo (een van de reuzenpanda's is momenteel waarschijnlijk zwanger, maar ze weten dat maar 20 dagen voor de bevalling met zekerheid maar als ze zwanger is zou ze tegen eind augustus een baby kunnen hebben, moeilijk te zeggen want de zwangerschap duurt blijkbaar tussen de 87 en 186 dagen!).