Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toronto - Chicago en omgeving

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Thoomz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Toronto - Chicago en omgeving

Bericht door Thoomz »

Beste allemaal,

Bij toeval hebben wij een zeer goedkope pakketreis (inclusief vlucht en auto) naar Toronto gevonden. We vertrekken 24 augustus en vliegen (laat) 31 augustus weer terug. Ik weet het is kort, maar voor 400 euro p.p. konden wij deze aanbieding niet laten gaan ;-). Maar goed, wat nu? Aangezien ik nog nooit in Chicago ben geweest en de stad redelijk dichtbij Toronto ligt, leek het mij leuk om daar naar toe te rijden. Mijn vraag: weet iemand een mooie route die kant op en die past binnen het tijdsbestek? Ook leek het ons leuk om het plaatsje Holland aan te doen, waar ook nog eens bekende van mij woont? Ik hoor graag van jullie

Gr,

Thomas
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Toronto - Chicago en omgeving

Bericht door Big_Mo »

Voor dingen in Chicago verwijs ik je naar dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 19&t=51988

Hebben jullie rondreis van Toronto - Chicago - Toronto of vliegen jullie vanaf Chicago terug naar Nederland?

Als ik een suggestie mag doen:

Toronto -> Niagara Falls (Canadese kant) geloof dat dat anderhalf uur ofzo reizen is.
Niagara falls -> Detroit
Detroit -> Grand Rapids
Grand Rapids -> Holland
Holland-> Warren dunes State park
Warren dunes state park -> Chicago

Heb het even voor je uitgemapt in Google: https://goo.gl/maps/3UlO7
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat het heen en terug Toronto is.

Zaken die je moet checken: mag je met de huurwagen de grens over ? (ik vermoed van wel, doch zekerheid gaat voor alles)

Als je in Toronto zit moet je zeker Niagara Falls bezoeken. En Toronto zelf is best wel een leuke stad.

Voor wat Chicago betreft, op zo een korte tijd is dit misschien wat ver weg. Reken toch maar op een rit van 8 uur enkel (zonder stops) Dat wil dan zeggen een dag heen en een dag terug. Dat lijkt het me op een week niet waard.

Ik zou je dan ook eerder adviseren om in Canada te blijven en Ottawa, Montreal en Québec te bezoeken. Tot Québec is het maar iets verder dan tot Chicago, dus dit is veel beter realiseerbaar.

https://www.google.com/maps/dir/Toronto ... 032826!3e0

Dit bespaart je ook de grensovergang naar USA waarvoor je immigratie dient te passeren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor Toronto en omgeving kan je de zoekfunctie van dit forum gebruiken en zoeken op 'Toronto' in combinatie mijn mijn forumnaam.
Ik zou rond Toronto blijven en tot Ottawa en Montreal gaan.
Ik kan je ook ten zeerste een bezoek aan de Niagara Escarpment aanbevelen (een van 's werelds 'biosphere reserves'), meer bepaald aan Crawford Lake. Op Google Maps kan je zien dat dit op 50 minuten van Toronto ligt. Maar reken 1,5 uur om er te geraken, Google Maps tijdsindicaties zijn in de Greater Toronto Area niet zo betrouwbaar. ;-)
Aan Crawford Lake kan je een mooie wandeling (boardwalk) langs mooi een 'meromictic lake' (sorry voor de Engelse termen, ik ken de Nederlandse woorden niet).
Er is een reconstructie van een Iroquois indianen nederzetting, inclusief omwalling met palen. Eind augustus ga je er nog demonstraties mee kunnen maken en verhalen kunnen horen.
Nadien wandel je tot aan het 'look out' punt waar je de vallei kan zien en waar Turkey vultures rondcirkelen.
Als je van dat soort wandelingen en uitzichten houdt, dan kan je daar vlakbij ook naar Rattlesnake Point gaan, ook met prachtige uitzichten en picknick plaatsen.Je hebt er prachtige uitzichten (en kan niet geloven dat je je binnen een punt bevindt dat zowat de grote agglomeratie rond Toronto is (GTA, Greater Toronto Area) waar meer dan 6 miljoen mensen wonen, want je ziet voornamelijk enkel maar groen groen groen en boerderijen. Dat is omdat er rond de GTA een 'green belt' is aangelegd (joepie, dat is onze achtertuin ;-) ) van beschermd groen gebied. In onze stad ijvert de burgemeester er zelfs voor om een extra zone te beschermen van allemaal boerderijland, zodat de stad gevoed kan worden door de lokale boeren. Maar ik dwaal af. Dit zijn zowat de typische zichten daar op Rattlesnake Point:
http://jeffshome.halton.ca/wp-content/g ... ey-031.jpg

Je kan op Rattlesnake Point ook aan rotsbeklimmen doen. Meer behaald het soort van klifhangen.
Ik weet niet of het dit jaar ook nog geldt want wij hebben een jaarpas voor de parken en dat werkt anders, maar de voorgaande jaren kreeg je bij een bezoek aan Crawford Lake een gratis toegang tot Mountsberg, een park dat wat verderop ligt met een raptor centre waar ze gewonde roofvogels opvangen (ze geven er ook shows), er is een kinderboerderij en er is een bizon kudde. Je kan er ook langs een rustig meertje wandelen en er zitten veel diverse soorten vogels die je kan observeren.

Hier kan je wat ideetjes opdoen van nog andere dingen die je hier kan doen:
http://roots2wings.wordpress.com/catego ... itstapjes/
(Elora Gorge is ook mooi, African Lion Safari was leuk, Cheltenham Badlands zijn erg bijzonder maar ze liggen nogal afgelegen al zou je dat kunnen combineren met een bezoek aan Alton Mills, over Crawford Lake kan je er nog info en foto's vinden, idem over de Toronto Zoo (een van de reuzenpanda's is momenteel waarschijnlijk zwanger, maar ze weten dat maar 20 dagen voor de bevalling met zekerheid maar als ze zwanger is zou ze tegen eind augustus een baby kunnen hebben, moeilijk te zeggen want de zwangerschap duurt blijkbaar tussen de 87 en 186 dagen!).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@Marcopstal
Zat even naar je map te kijken 9 uur reis tijd (Toronto Quebec) tegen over 8 uur reis tijd (Toronto Chicago) Natuurlijk exclusief stops etc. Uit eigen ervaring, Chicago Toronto inclusief hele korte stops (tanken, snelle hap eten etc.) is het in 11 uur te doen en dat is inclusief de grens over gaan. Vind er weinig verschil in zitten in either.... or..... Beide zijn realiseerbaar.

Als je echt naar Chicago wilt gaan kan je je route in 2 plitsen. Van Toronto naar Holland, Michigan om je kennissen te bezoeken. En van Holland naar Chicago de volgende dag en als je niet stopt kan je het in 2 en half uur doen. 2 of 3 dagen in Chicago en terug naar Toronto.

Maar als ik dat stuk van Kastelke zo lees zou ik inderdaad lekker in Canada blijven en van het natuur genieten! :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert

Beide zijn inderdaad realiseerbaar, het is en blijft dus een persoonlijke keuze. Ik deed vorig jaar ook de trip Toronto - Detroit - Chicago, maar dat had meer te maken met het feit dat ik in Detroit een aantal mensen wilde zien en het dan logischer was de reis in Chicago te beëindigen van waaruit er een rechtstreekse vlucht naar Brussel mogelijk was.

In deze zou ik toch nog steeds adviseren in Canada te blijven, er van uitgaande dat de terugvlucht vanuit Toronto moet.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Beetje :offtopic:

Marco, ik zag je in een andere post ook benadrukken dat het persoon de grens over moest gaan en langs immigratie, het komt een beetje over alsof het een huge deal is. Ik geef toe heb het zelf niet meer gedaan sinds 2008 dus heb geen flauw idee of het langer duurt. Maar zo erg kan dat toch niet zijn?
Marcopstal
Amerika-expert

Immigratie is steeds onvoorspelbaar.

De ene keer gaat dit vlot, de andere keer duurt het ellenlang.

In 2012 kostte het mij bijna 2 uur om in Canada te geraken, vorig jaar 20 minuten. Naar de VS ging dit beide keren vrij vlot, maar we hadden toen ook reeds een stempel in de pas aangezien we reeds uit de VS kwamen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De Belgen en Nederlanders die ik hier ken houden er altijd rekening mee dat je 1,5 uur aan de grens spendeert. Kan soms langer zijn, soms korter. Maar in augustus zou ik zeker niet rekenen op korter. En als je het kan regelen, ga dan niet de grens Canada-US over op vrijdag of zaterdag of op zondagochtend. En omgekeerd: kom niet terug op zaterdagavond of zondag namiddag/avond of zelfs maandagen tijdens de zomervakantie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Thoomz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Thoomz »

Beste allemaal,

Bedankt voor alle reacties. We vertrekken inderdaad weer vanaf Toronto, dus Chicago is misschien wel een beetje te optimistisch. Het verhaal van Kastelke spreekt mij ook aan, ik denk dat ik mij daar maar even op ga storten. Bedankt in ieder geval voor de reacties en als ik nog vragen heb zal ik ze hier posten!

Gr,

Thomas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer