Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3-daagse in San Francisco 17/18/19 - 08

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KatrienVee88
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

3-daagse in San Francisco 17/18/19 - 08

Bericht door KatrienVee88 »

Dear all,

Ik heb mij aangemeld hier omdat ik het volste vertrouwen heb in jullie kennis over San Fran.
Mijn enige kennis over deze stad is een beetje internet gesprokkel en een boek van Thomas Pynchon :geek:

De planning is als volgt:
17/08: avond activiteit nodig
18/08: enkel ChinaTown Tour is reeds geboekt + lunch (tussen 10u en 14u)
19/08: heel de dag boeken

Merci!!
goldenhills
Amerika-expert

Re: 3-daagse in San Francisco 17/18/19 - 08

Bericht door goldenhills »

De eerste tip: het is SF of San Francisco. San Fran, Frisco of SFO is niet cool. Locaal is het gewoon the City. SFO is alleen het vliegveld.

Waar ben je naar op zoek? Musea? Stadwandeling? Rondje fietsen? Winkelen? Lekker eten? Het kan allemaal.

Info over events vind je oa hier: http://events.sfgate.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kom je op de 17e aan? Vanuit Nederland? Of ben je er dan al de hele dag? Een mooie avondactiviteit is een bezoek aan Alcatraz, maar het kan goed zijn dat je al te laat bent om te reserveren.
Fietsen is inderdaad ook een leuke activiteit, bijvoorbeeld over de Golden Gate Bridge. Kijk eens bij een aanbieder als Blazing Saddles voor meer informatie.
verder heb je de nodige musea, leuke wijken, eee ritje met de cable car. Voor tips is het ook handig om te weten hoe je reisgezelschap er uitziet, bijvoorbeeld of je met kinderen reist, en waar je interesse naar uit gaat.

Marianne
KatrienVee88
Amerika-newbie

Merci allemaal voor de eerste tips.
Ik ben jullie ongelooflijk dankbaar voor de hulp en heb hieronder nog een lange mail geschreven, dus wie de tijd vindt en er zin in heeft om me te helpen, je bent een reddende engel. Ik vertrouw de tourist guides niet helemaal.

Ik geef hieronder nog een beetje meer informatie.
Ik heb geprobeerd om het duidelijk uit te schrijven. San Francisco is de voorlaatste bestemming van onze reis vooraleer we terug naar Schiphol vliegen.
Het gezelschap bestaat uit 7 volwassenen. Ik probeer zo'n beetje in te schatten wat de nodige informatie voor het kiezen van activiteiten inhoud, maar het kan zijn dat ik hier volledig verkeerd in ben . . . :roll:

1) mijn schoonouders (niet alternatief en geven de voorkeur aan een luxueuzere reis, hoog opgeleid)
interesses: bourgondisch gaan eten, goede wijn, geschiedenis, militaire geschiedenis, film
2) hun drie zonen (tussen 20 en 27 jaar oud --> redelijk alternatief ingesteld, hoog opgeleid)
interesses: bourgondisch gaan eten, goede wijn, geschiedenis, comics, film en theater, muziek (alternatief en electronisch)
3) twee schoondochters (waaronder dus mezelf, 23 en 26 jaar oud --> alternatief, hoog opgeleid)
interesses: vegetarisch en alternative food, niet-toeristische zaken, theater en film, muziek, psychologie, literatuur

Iedereen is fysiek in goede conditie. (hoewel die van mijn schoonvader beter zou kunnen :) )
We hebben twee auto's ter beschikking. (we huren ze)
We komen vanuit Yosemite National Park (we vertrekken van daaruit 's ochtends om 9u)
We verblijven in Hotel Adagio (adres: 550 Geary St.)

Het schema ziet er als volgt uit:

DAG 1
17/08: Rijden naar San Francisco (5u30). Vertrek om 9u – aankomst om +/- 15u30.
nodig:
1) avond-activiteit
2) restaurant

DAG 2
18/08: City-Tour + Alcatraz: 10u-17u (dit werd reeds geboekt door iemand van ons gezelschap, ik weet niet of het de moeite zal zijn, hoop van wel natuurlijk, want het was vrij duur)
nodig:
1) avondactiviteit (rustig)
2) restaurant

DAG 3
19/08: namiddag nog in te vullen
nodig:
1) invulling namiddag (wandeling, sfeer opsnuiven, fietstocht, geen al te toeristische zaken)
2) avondactiviteit
3) restaurant
In de voormiddag heb ik reeds een ChinaTown Tour geboekt met lunch erbij. Het kreeg goede reviews dus ik vermoed dat dit wel ok zal zijn? Indien niet, let me know, dan plan ik iets in de plaats. http://www.allaboutchinatown.com/index.htm

Looking forward to your suggestions!!!
Indien in chocolade moet opsturen, laat dan maar weten :)
KatrienVee88
Amerika-newbie

inhoudt*
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je kan plnnr eens proberen. gratis en nuttige ideeën.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Normaal gezien is de rit van yosemite naar SF vanuit de vallei iets van een 4 uur. Van waar komen jullie dat je 5u30 aangeeft ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is geen 5,5 uur rijden van Yosemtie naar SF, dus als je 's morgens meteen weg wilt rijden heb je ook nog een deel van de middag in SF. Waar zit je precies in Yosemite? Je zou ook nog op weg naar SF naar bijvoorbeeld de Mariposa grove kunnen gaan of een andere bezienswaardigheid daar kunnen bezoeken.
Wij vonden het fietsen in SF heel leuk. Zie daarvoor ons 2008-verslag. Als je niet doorfietst naar Tiburon zoals wij deden, hoeft het ook niet een hele dag te kosten.
Als jullie de auto's in SF nog hebben zou je de 49-miles drive kunnen doen. Ik weet niet wat die city tour inhoudt (buiten Alcatraz dan), je zou eerst die tour af kunnen wachten en dan de rest plannen.
Ik denk dat je in een Lonely Planet of Capitool Reisgids ook wel handige tips kunt vinden.

Hierboven al dezelfde vraag over Yosemite zie ik. :wink:

Marianne
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Wij vonden zelf Fishermann's Wharf wel leuk om heen te gaan.
En Coit Tower vonden wij erg mooi. De toren kun je in gaan en na betaling van toen $7 p.p. mag je met
de lift naar boven. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de stad :-D
Ook zijn wij met de auto door Golden Gate park gereden, hier vind je verschillende dieren en mooi aangelegde
tuinen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Louise
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bever
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door bever »

Inderdaad coit tower vonden wij ook de moeite waard evenals de victoriaanse huizen aan alamo square. Een ritje met de cablecar en het kleine cablecar museum. Italiaans eten in de wijk North Beach.
Voor de alternatievelingen de hippie wijk Haight-Ashbury. De missie post Solana . Wij hebbenheerlijk gewandeld in de Japanse tuin in het Golden Gate park. Voor de hoogopgeleiden en alle anderen het palace of fine arts met het interactieve wetenschaps museum.wij hebben reisgids van National geotraphic traveler San Francisco gebruikt als voorbereiding. Maar onze beste gidsen waren onze familieleden :wink: Veel plezier in San francisco en in de rest van de U.S.A.
KatrienVee88
Amerika-newbie

Hartelijk bedankt allemaal!!!

Nog een laatste vraag: kent iemand de biscuits and blues? Ik zou daar tickets boeken voor een optreden van Mitch Woods and the Rockets 88's

Merci!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Misschien toch ook enige moeite doen en antwoorden op de vragen van diegenen die met jullie proberen mee te denken ? :(
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer