Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overstap NY

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: overstap NY

Bericht door US-fanboy »

loezzzje schreef:Afijn, die nog maar eens gebeld en nu waren de wijzigingskosten niet 298 per ticket maar 165, nog steeds belachelijk natuurlijk
Waarom ?
Dat zal het prijsverschil zijn van wat je zou betalen als je direct de juiste vlucht had geboekt + administratieve kosten die Brussels Airlines en United ook gewoon rekenen.

loezzzje schreef:Dus toen straks nog even een pittige mail naar de klantenservice gestuurd en nou maar kijken of ik daar een reactie op krijg.
Wat wil je er mee bereiken ?
Uiteindelijk heb je toch zelf de vlucht geboekt. Prijzen zijn o.a. ook gebasseerd op ongemak tijdens de reis (lange wachttijden, vliegveld wisselen etc. maken een vlucht goedkoper) en de enige verplichting die er is, is om je van A naar B te vervoeren. Dat zullen ze ongetwijfeld doen, maar met een kans dat je reis iets langer duurt dan gepland.
Zoals ik al eerder zei op de vorige pagina verwacht ik niet dat je het niet haalt, maar je hebt te weinig informatie gegeven om er stellig over te zijn (welke weekdag en hoe laat kom je bv aan op JFK).
Zie het als een les om volgende keer beter op te letten bij het boeken van (al dan niet goedkoopste) vluchten en geniet gewoon van je vakantie. Life's to short om je er erg druk over te maken.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Inderdaad raar dat de wijzigingskosten nu plots terugvallen naar bijna halve prijs..

Het zal je zeker meer gemoedsrust geven als ze per email bevestigen dat indien je de vlucht niet haalt je automatisch op een volgende vlucht geplaatst wordt, en of er eventueel voorwaarden aan "het niet halen" verbonden zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
loezzzje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door loezzzje »

ik kom om 12.40 'smiddags aan op een vrijdag en om 16.30 vertrekt de volgende vlucht. ik zit dus net niet in de spits denk ik maarja dan kan het nog steeds wel druk zijn. ik ben idd boos op mezelf dat ik het niet heb gezien want ik ben altijd super OCD wat betreft vluchten boeken omdat ik echt geen fouten wil maken. daarom baal ik hier zo van. maarja tis gebeurd en ik ga er verder niet meer over stressen. dat verpest ook de voorpret.
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

:thumbup:

t gaat altijd goed komen :D
loezzzje
Amerika-ontdekker

Bericht door loezzzje »

nog iets waar ik net aan zat te denken. als ik in brussel aangeef dat ik naar een ander vliegveld in NY moet, kunnen ze dan mijn koffers doorsturen naar Newark? of moet je die gewoon altijd zelf halen? ik heb alleen ervaring met overstappen op hetzelfde vliegveld en dan hoef je nooit je koffers te halen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je komt op JFK aan in de VS, dus daar moet je door immigrations en de douane. En daar moet je dus zelf je koffers ophalen en daarna weer afgeven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet sowieso je koffers zelf ophalen. Dat zal qua tijd geen proleem zijn, tegen de tijd dat je door Immigrations bent zal je koffer wel op de band liggen. Ik neem aan dat je dan de koffer zelf mee moet nemen naar Newark.
Ga je een taxi nemen daarnaartoe?

Marianne
loezzzje
Amerika-ontdekker

Bericht door loezzzje »

ok thanks. ik dacht misschien als ik op Brussel vertrek en bij een balie zeg dat ik naar Newark moet dan ze dan misschien de koffers automatisch doorzetten zodat ik er niet naar hoef om te kijken maar weet natuurlijk niet of dit gebruikelijk is. ik heb allerlei horror verhalen gelezen over mensen die afgezet worden door taxi chauffeurs, dus ik denk dat we gewoon zo'n car service boeken waar op het moment dat je boekt, de prijs al vast staat.
inqubus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door inqubus »

is de organisatie niet verantwoordelijk dat jij op tijd aankomt op de volgende luchthaven en dat zij dus vervoer moeten regelen?
Is dat niet hetzelfde principe als je wil vertrekken van Brussel naar Orlando bijvoorbeeld maar dat je eigenlijk vertrekt vanuit Schiphol? De maatschappij betaalt dan toch ook je thalys ticket van BRU naar AMS en terug?

Ik vind het gewoon een zeer bizar verhaal dat je van luchthaven dient te wisselen bij een tussenstop. Dat heb ik nog nooit meegemaakt zeker niet als je het via 1 traject geboekt hebt (Brussel - Orlando) want om dat moment is de organisatie verantwoordelijk.
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Nee en nee,
Nee
Ja
Oh.
Er is niemand die je verplicht om deze route te boeken. Je laatste opmerking over verantwoordelijkheid snap ik niet zo goed.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Heel simpel: elke verbinding waarbij van luchthaven gewisseld moet worden is voor mij een no-go. Zulke verbindingen boek ik never nooit. Dan maar iets meer betalen voor een fatsoenlijke verbinding. Maar vaak kijken mensen alleen naar de prijs en denken dan niet goed na.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Even samengevat:

Bij aankomst op JFK:

- immigratieprocedure
- bagage claimen
- douane

Vervolgens MET je bagage naar Newark

Bij aankomst op Newark:

- inchecken voor je volgende vlucht

Vervoer van JFK naar Newark is je eigen verantwoordelijkheid, het is aan jezelf om je best te doen dit te halen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

loezzzje schreef:ik heb allerlei horror verhalen gelezen over mensen die afgezet worden door taxi chauffeurs, dus ik denk dat we gewoon zo'n car service boeken waar op het moment dat je boekt, de prijs al vast staat.
Ik zou in dit geval een taxi adviseren. Ik weet niet wat voor horror verhalen je hebt gehoord, maar dat afzetten valt wel mee hoor. Gewoon de reguliere yellow cab nemen en geen ander type taxi.
Het voordeel van een taxi in dit geval is dat je dan meteen vertrekt als je de taxi instapt. Ik heb eenmaal een shuttle busje genomen in plaats van een taxi en ik moest toen een tijdje wachten in het busje voordat deze vertrok. Was op zich niet erg, maar in jou geval is elke minuut belangrijk. Dan zou ik toch de hogere prijs op de koop toe nemen en kiezen voor de 'snelste' verbinding.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja precies. Gewoon naar de officiële taxistandplaats lopen en niet reageren op mensen die je aanklampen en die een rit aanbieden.
Zie voor prijzen etc: http://www.panynj.gov/airports/jfk-taxi ... rvice.html

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer