Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Julie Vansteenkiste : Denver - Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Julie Vansteenkiste
Amerika-ontdekker

Reis Julie Vansteenkiste : Denver - Denver

Bericht door Julie Vansteenkiste »

Hallo iedereen,

Wij denken dat we er eindelijk uit zijn, en denken te weten waar onze 2e Amerikareis naartoe zal gaan.
Terug de Westkust maar, we zien andere dingen.
Een rondje Denver.

Dag 1: Brussel-Denver
Dag 2: Denver - Grand Junction
Dag 3: Grand Junction- Page ( Antelope Canyon)
Dag 4: Page - Las Vegas
dag 5: las Vegas
Dag 6: Las Vegas- Salt Lake City
Dag 7: Salt Lake City - Grand Teton
Dag 8:Grand Teton
Dag 9: Grand Teton-Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone - Sheridan
Dag 13: Sheridan - Rapid City ( Mount Rushmore National Memoial)
Dag 13: Rapid City ( Badlands NP)
dag 14: Rapid City - Custer (Custer State NP)
Dag 15: Custer - Cheyenne
dag 16: Cheyenne - Rocky Mountain ( Estes park)
dag 17 : Rocky Mountain (Estes Park)
dag 18: Rocky Mountains
Dag 19: Rocky Mountains -Denver- Brussel

DIt is hoe wij het voorlopig zien. Wij hebben natuurlijk geen ervaring met dit deel van de Westkust...
Als meer ervaren mensen op dit forum het anders zouden doen, laat maar gerust weten.

In principe zouden we ook dagen kunnen sparen tussen Denver en Las vegas en gewoon starten in Vegas en eindigen in Denver maar ik zou dit jaar graag eens Antelope Canyon doen, daarmee.
En als we Denver- Denver doen besparen we ook drop off kosten voor onze auto.

Wij hebben nog 1 dag over, waarzou ik deze best plannen?
Wat zouden jullie anders doen? Of zou je hem starten Vegas- Vegas?

Alle tips zijn welkom!
Wij zouden deze reis zowiezo in September doen!

Groetjes,

Julie
dickdale
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wat denken jullie van onze reisplanning Denver- Denver

Bericht door dickdale »

Dat wordt een lange rit/zit. Kijk eens naar onze route omschreven in de laatste reactie. De volgende keer gaan we voor kwaliteit ipv kwantiteit...

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=52448
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vind het in deze zonde om Denver - Grand Junction - Page te doen enkel om Antelope Canyon te bezoeken. Dit is toch een afstand van 1000 kilometer op 2 dagen, waarbij jullie dan ook nog eens tal van plaatsen voorbijrijden zoals Moab, Capitol reef, ...

Als jullie Denver - Denver doen zou ik dit vergeten.

De oplossing ligt volgens mij in Las Vegas - Denver (of omgekeerd uiteraard). Inzake drop-off zal dit een 150 dollar kosten, maar de brandstof van Denver naar Page kost ook wel al wat geld dus is de meerkost vrij relatief.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het ook wat vreemd om in Denver te beginnen omdat je Page wilt bezoeken. Je kunt ook in Las Vegas beginnen en dan naar Page rijden. Is een stuk korter en je kunt dan ook die onaantrekkelijke I15 voor een deel vermijden.
Voor Grand Teton trek je relatief veel tijd uit en voor Yellowstone weinig. Ik zou een dag meer nemen voor Yellowstone. Het hangt er wel een beetje van af waar je overnacht in Grand Teton en hoe dag 9 er uit ziet.
Wil je in South Dakota niet naar Mt Rushmore en Crazy Horse?
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag. Wij zijn toen in Denver begonnen en via SD naar Yellowstone gereden.
Ik zou op dag 18 al naar Denver rijden, of gaan de vluchten vanuit Denver pas laat op de dag?

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Hallo,
toch wel veel kilometers. wil je page er absoluut bij kan je ook vanaf phoenix vertrekken. maar zeker als jullie graag wat langer wandelen gaan jullie overal tijd te kort komen. de black hills zijn niet alleen maar mount rushmore, badlands en custer state park, het is een prachtig wandel- en fietsgebied. tussen black hills en yellowstone heb je ook bv devils tower, en het toffe stadje cody , en de prachtige weg tussen cody en yellowstone. in zo'n natuur veel in de auto zitten en teveel voorbijrijden is eigenlijk zonde.

denver - black hills- yellowstone - grand teton en terugvliegen vanaf jackson hole is heelwat minder kilometers, of eventueel terugvliegen vanaf salt lake city. de 17 dagen gaan daarmee meer dan gevuld zijn.
las vegas - denver is een andere oplossing maar parken richting yellowstone én yellowstone én black hills én rocky mountains lijkt me enorm veel

Jacques
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Julie Vansteenkiste : Denver - Denver

Bericht door K&N »

Hoi Julie. ben het met de andere forumleden eens, zou starten in LV en dan eindigen in Denver of een andere variant. Zet eens verschillende routes uit met dagen, km en reistijd. Kun je dan kiezen wat je gaat doen. Drop off valt vaak wel mee. Als je tijdig boekt dan zijn de deze kosten soms de helft. Wij deden niet anders. Scheelt vaak reistijd maar ook benzine kosten dus valt het wel mee. Denk er eens over en succes met de planning. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

3 weken terug hebben wij nog een leuk rondje denver - las vegas gedaan. je kan gerust de blog eens checken dat je misschien wat kan verder helpen :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

:offtopic: Mooi verslag Jerre! Prachtige foto van Mesa Arch. Waarom niet zo hier en daar een fotootje in het verslag plaatsen? Voor de luie lezers zeg maar.
En nog wel even afmaken dat verslag, ik ben benieuwd naar de Angels Landing-ervaring.

Marianne
Julie Vansteenkiste
Amerika-ontdekker

Hallo iedereen,

Bedankt voor de reacties.
Het is inderdaad misschien wat "zot" om de hele weg van Denver naar Page te doen om toch de toer Denver-Denver te kunnen doen,
terwijl de oplossing misschien inderdaad beter is dat we vanuit Las Vegas Page bezoeken. Dan doen we gewoon de toer Denver- Las Vegas.

Marcopstal vind het zonde omdat we ook nog eens tal van plaatsen voorbij rijden zoals Moab, Capitol reef, ... Deze hebben wij vorig jaar allemaal gedaan.
Het enigste dat we links hebben laten liggen is de Antelope Canyon, achteraf hebben we daar een klein beetje spijt van.
Toen hebben we dit laten liggen omdat er inderdaad ook keuzes moesten gemaakt worden en omdat dit een gebied is van de Navajo Indianen en je nog eens extra moet betalen.

Is Antelope Canyon de moeite?

Hoeveel dagen zouden jullie dan voor yellowstone voorzien? Ik had gedacht aan de dag van het toekomen rond +-12u en 2 volledige dagen.

Ook heb ik nog een vraag over de Rocky mountains;
Er word veel gesproken over Estes park, dit ligt in principe in de Rocky mountains?
Heb je dan genoeg als je juist Estes park bezoekt? Of zijn de Rocky mountains een bezoek apart zeker waard?
Dit vraag ik omdat we inderdaad keuzes moeten maken ivm onze bezoeken aan de NP.

Onze voorkeur gaat zowiezo naar: Yellowstone en Badlands,
dan moeten we nog kiezen tussen Estes park en Custer Park en Grand Teton?

Wat denken jullie?

Alvast bedankt,

Julie
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hey Julie,

Zoals de anderen ook al schreven, is het een beetje zonde om naar Denver te vliegen als je naar Page wilt.

In 2011 deden wij ook een rondje Denver (maar zonder Page en Las Vegas)
Misschien heb je iets aan mijn verslag (zie mijn onderschrift)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Julie Vansteenkiste
Amerika-ontdekker

Welke NP zijn de moeite

Hallo iedereen,

Wij gaan volgend jaar terug voor 3 weken naar de Westkust, weliswaar een rondje Denver-Las Vegas.

Nu hebben wij de tip gekregen van de forumleden om te kiezen tussen een paar NP omdat het anders te druk wordt.

Dit hadden we voorlopig in gedachten:

Dag 1: Brussel - Denver
Dag 2: Denver - Rocky Mountains (Estes Park)
Dag 3: Estes Park
Dag 4: Estes Park- Cheyenne ( nog een volledige dag Estes park en in de late namiddag of vroege avond naar Cheyenne)
Dag 5: Cheyenne - Rapid City ( Mount Rushmore + ev. Badlands 's avonds, schijnt mooi te zijn)
Dag 6: Rapid City ( Custer Np)
Dag 7: Rapid City ( Custer Np)
Dag 8: Rapid City - Sheridan
Dag 9:Sheridan - Yellowstone ( stoppen in cody + al een deeltje Yellowstone)
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone- Grand Teton
Dag 13:Grand Teton -
Dag 14:Salt Lake City
Dag 15: Salt Lake City - Page
DAg 16: Page ( Antelope Canyon)
Dag 17: Page - Las Vegas ( Horshoe Bend- Lake Powell)
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas- Brussel

Lijkt dit jullie nog te druk?

Of welke parken zouden jullie dan laten vallen?

Zijn Salt Lake City en Dever de moeite om te bezoeken? Of is gewoon eens overnachten daar genoeg?

Wat denken jullie?

Groetjes,

Julie
ingrid1955
Amerikakenner

hallo,

Ester Park is geen park maar een dorp, aan de voet van en vlakbij de ingang van rocky mountains np. de ideale plek om te logeren als je de bergen wil bezoeken. zoals alle bergen zijn de rockies prachtig wandelgebied, hoeveel tijd je er wenst te spenderen hangt dus vooral van die wandelingen af. je kan natuurlijk de mooie weg over de bergen afrijden ( kom je in tundra gebied terecht) , al zeker goed voor 1 dag prachtige panorama's en dan heb je nog niet gewandeld naar één of ander prachtig bergmeer. wel rustig aan doen, je zit in het HOOGgebergte.

Antelope canyon is natuurlijk prachtig en de moeite waard. anderzijds, het is een slotcanyon en slotcanyons kan je op diverse plaatsen gratis en op eigen houtje bezoeken, en ook die zijn bijzonder prachtig. bovendien is in een slotcanyon stappen erg plezierig ( en ook ,,koel" moest het echt warm zijn) , zeker als je niet een gids en groep moet volgen. (natuurlijk) persoonlijk : alleen voor antilope zou ik niet naar page rijden. je zou bv van yellowstone via escalante naar las vegas rijden ( moab hebben jullie toch al gezien), zit je op een bijzonder prachtige scenic byway 12 en in omgeving escalante zijn er prachtige slotcanyons die je in alle rust kunt bezoeken. plus een hoop andere pareltjes van de natuur.

yellowstone : om in alle rust de loop te rijden en hier en daar wat te bekijken ( geyserbasins, canyon, mammoth, lake, west thumb) en wat te wandelen lijkt 3 dagen me een minimum. en probeer eens een basin op zonsopgang of zonsondergang te bezoeken, is iets helemaal anders dan tijdens de dag, bijzonder mooi. yellowstone ligt behoorlijk afgelegen, er naartoe rijden en het dan niet deftig bezoeken is echt wel zonde. en als je graag dieren spot, een half dagje spotten en van het ene groepje spotters naar het andere rijden is ook heel plezierig, er valt altijd wel wat te zien.
grand teton ligt vlakbij yellowstone, eigenlijk is het een must nu je er toch zo dichtbij bent. het is vooral een wandelpark, maar ook met de auto is er wel wat te zien ( signal mountain, oxbow bend, mormon row, boottocht over jenny lake). idem als voor yellowstone : zo ver gereden, dan moet je het eigenlijk deftig bezoeken.

custer state park is helemaal wat anders, is een dierenpark waar je doorrijdt. de dieren die je daar ziet ga je zeker ook in yellowstone zien ( en nog veel meer).

voor yellowstone : probeer zo vlug mogelijk te boeken om in het park zelf te kunnen logeren. heb zopas geboekt voor juni 2015 en er was al bijzonder veel niet meer beschikbaar.

Jacques
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet antelope canyon eigenlijk gewoon zien als een attractie of museum, daar betaal je ook entree voor. Het is zeker de moeite waard, maar om nou alleen voor antelope canyon, hoe mooi ook, zo'n omweg te maken, ik ziu daar nog eens over nadenken.

Estes Park is zeg maar de uitvalsbasis voor Rocky Mountain NP. Je gaat niet voor ddat dorpje, maar voor het nationale park wat erbij ligt. Eventueel aan de andere kant van de trail ridge road zou je ook in Grandby nog kunnen overnachten. De rocky mountains zijn uitgestrekt, maar puur voor het NP is Estes Park de juiste plek om te overnachten.

Dag 1: Brussel - Las Vegas
Dag 2: Las vegas
Dag 3: Las vegas - Page ( Horseshoe bend en lake powell)
Dag 4: Page - Salt lake city (eerst horseshoe bend en dan doorrijden)
Dag 5: Salt Lake City - Jackson
Dag 6:Grand Teton
Dag 7: Grand Teton-Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone - Cody
Dag 11: Cody - Spearfish (via bighorn nf en devils tower)
Dag 12: Spearfish - Hill City/Keystone ( Black Hills, crazy horse memorial, needles loop, mount rushmore, deadwood)
Dag 13: Hill City/Keystone (custer sp/wildlife loop en evt. Windcave np)
Dag 14: Hill City/keystone - Badlands (overnachten in Wall of het wat duurdere Interior)
Dag 15: Badlands - Scottsbluff
Dag 16: Scottsbluff - Rocky Mountain ( Estes park)
dag 17 : Rocky Mountain (Estes Park)
dag 18: Rocky Mountains - Denver
Dag 19: Denver- Brussel
Dag 20: aankomst Brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou eens in ons 2004-verslag kunnen kijken voor een indruk van Rocky Mountain NP, South Dakota en voor Yellowstone. Ik vind 2,5 dag voor Yellowstone niet echt veel. Als je alles op je gemak wilt bekijken en niet alleen de Old Faithful uit wilt zien barsten dan heb je echt meer tijd nodig. Voor Custer SP hoef je geen 2 dagen uit te trekken. Maar ik mis Mount Rushmore en Crazy Horse. Ik denk niet dat dag 5 haalbaar is, maar ik heb zelf geen ervaring met Badlands NP.
De vraag over Estes Park begrijp ik niet. Nee, dat ligt niet in het park maar er tegen aan. Je hebt toch al wel op de NPS-site gekeken neem ik aan? Zie http://www.nps.gov/romo en kijk links onder view park map, dan zie je ook hoe groot het park is en wat je er zou kunnen doen.

Wat Antelope Canyon betreft: als je in Las Vegas begint dan valt de omweg toch wel mee? Ik zou dan wel meer dingen rondom Page meenemen of ben je al wel in Page geweest?
Ik weet niet of er andere slotcanyons meer op de route liggen?

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Julie Vansteenkiste schreef:En als we Denver- Denver doen besparen we ook drop off kosten voor onze auto.
Vrienden van me hebben vrijwel hetzelfde 'rondje' gedaan (Rocky Mountains, Scottsbluf, Custer, Badlands, Yellowstone, Grand Teton, Las Vegas) . De bedoeling was ook om van Denver naar Las Vegas te gaan, maar door die drop-off kosten zijn ze de laatste dag naar Los Angeles gereden. Dan heb je deze drop-off kosten niet.

Het is het overwegen waard natuurlijk. Bedoel, het kost uiteraard weer tijd en benzine (al is benzine gelukkig niet zo duur als hier in Nederland), maar als je daarmee de drop-off kosten bespaard... Geen idee of dat ook nog scheelt in vliegticketkosten. Vliegveld Las Vegas is volgens mij iets goedkoper dan LAX. Maar wellicht kan het bij de opties, als je toch aan het vergelijken bent :) Je kijkt tenslotte naar het totaalplaatje, lijkt me.

Zie hier overigens hun reisverslag. Wellicht haal je daar ook nog wat tips uit: http://www.marjolengerbert.nl/reisversl ... taten.html
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
ingrid1955
Amerikakenner

hallo,
betreffende die drop-off kosten moet je inderdaad het totaalplaatje bekijken. een reis kost uiteindelijk x euro per dag, als je dan alleen om de drop-off kosten te vermijden een dagje gaat rijden, in dit geval op de weinig aantrekkelijke en drukke interstate tussen las vegas en los angeles, is de kans groot dat je eigenlijk ,,verlies" maakt want die betreffende dag doe/zie je nauwelijks wat en toch kost hij ook x euro.

jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer