Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste keer Florida zo goedkoop mogelijk
Eerste keer Florida zo goedkoop mogelijk
Hallo allemaal,
Wij zijn aan het overwegen om naar Florida af te reizen in september. Natuurlijk willen wij dit zo goedkoop mogelijk doen maar er zijn zoooveel opties. Wellicht zijn er hier leden die mij iets meer informatie kunnen verschaffen. We willen een reis maken en in ieder geval deze plekken bezoeken (in willekeurige volgorde): Miami, Orlando, Key West, Fort Lauderdale en daartussen in natuurlijk wat kleine stops maken.
- Wat kunnen we beter doen, een complete reis vanuit nederland boeken of alleen een vlucht en huurauto en daar ter plekke zoeken naar een hotel?
- Wat zijn de beste plaatsen om zo goedkoop mogelijk een hotel te pakken? Miami en Key West zijn vrij prijzig, zijn er alternatieven die toch in de buurt liggen. Is het een optie om bijvoorbeeld een hotel voor 2 weken te pakken op een plek en van daaruit elke dag heen en terug te reizen naar de plaatsen die we willen zien?
- Hoeveel dagen heb je nodig om Florida te zien? Wij willen geen Disney doen omdat ik niet in achtbanen kan/wil maar we willen misschien wel Sea World bezoeken. We zijn niet de typische toeristen die musea bezoeken maar gaan meer voor onze ontspanning en de mooie stranden naar Florida.
Wat ben je gemiddeld kwijt op zo een reis? We zijn met 2 personen en willen dus in september gaan voor 9 tot maximaal 14 dagen.
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen!
Jeanine
Wij zijn aan het overwegen om naar Florida af te reizen in september. Natuurlijk willen wij dit zo goedkoop mogelijk doen maar er zijn zoooveel opties. Wellicht zijn er hier leden die mij iets meer informatie kunnen verschaffen. We willen een reis maken en in ieder geval deze plekken bezoeken (in willekeurige volgorde): Miami, Orlando, Key West, Fort Lauderdale en daartussen in natuurlijk wat kleine stops maken.
- Wat kunnen we beter doen, een complete reis vanuit nederland boeken of alleen een vlucht en huurauto en daar ter plekke zoeken naar een hotel?
- Wat zijn de beste plaatsen om zo goedkoop mogelijk een hotel te pakken? Miami en Key West zijn vrij prijzig, zijn er alternatieven die toch in de buurt liggen. Is het een optie om bijvoorbeeld een hotel voor 2 weken te pakken op een plek en van daaruit elke dag heen en terug te reizen naar de plaatsen die we willen zien?
- Hoeveel dagen heb je nodig om Florida te zien? Wij willen geen Disney doen omdat ik niet in achtbanen kan/wil maar we willen misschien wel Sea World bezoeken. We zijn niet de typische toeristen die musea bezoeken maar gaan meer voor onze ontspanning en de mooie stranden naar Florida.
Wat ben je gemiddeld kwijt op zo een reis? We zijn met 2 personen en willen dus in september gaan voor 9 tot maximaal 14 dagen.
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen!
Jeanine
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Eerste keer Florida zo goedkoop mogelijk
Wat is goedkoop ?
Dat hangt er allemaal vanaf wat jullie willen doen.
Gaan jullie shoppen , activiteiten doen ( Airboattour - snorkelen - boottocht , ... ) , ... ?
Slapen, eten en drinken kan je zelf zo duur maken als je zelf wilt.
Dat hangt er allemaal vanaf wat jullie willen doen.
Gaan jullie shoppen , activiteiten doen ( Airboattour - snorkelen - boottocht , ... ) , ... ?
Slapen, eten en drinken kan je zelf zo duur maken als je zelf wilt.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Grappig,... Seaworld heeft vier achtbanen. Epcot van Disney geeneenSjenienn schreef:Wij willen geen Disney doen omdat ik niet in achtbanen kan/wil maar we willen misschien wel Sea World bezoeken.

Miami en Key West kunnen inderdaad vrij prijzig zijn wat betreft hotels. Maar met wat zoeken en inderdaad niet in het centrum willen zitten, kan schelen. Maar echt op-en-neer naar Key West is niet aan te raden. Het is wellicht te doen om ergens op The Keys (bv Islamorada of Key Largo) een hotel te nemen, maar dan nog proef je dan niet de sfeer welke je in de avond vind op Key West. En daar komt bij, ook de hotels op de rest van The Keys zijn niet zo goedkoop.
Wij zijn overigens gemiddeld (inclusief alles - eten, drinken, tussendoortjes, benzine etc) zo'n 1000 euro per persoon per week kwijt (wij gaan meestal drie weken). We doen uiteraard niet te gek, maar we gaan ook niet voor het goedkoopste-van-het-goedkoopste zeg maar. Hoe langer je gaat, hoe goedkoper het relatief wordt uiteraard.
Maar als je echt op de centen moet gaan letten, is het wellicht verstandiger om het nog een jaar uit te stellen en iets door te sparen?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Beetje een algemene tip; op dit moment zijn er bij Arke een hoop Fly-Drive aanbiedingen voor het aantal dagen dat jullie willen gaan! Kijk ook een regelmatig op TicketSpy!
http://ticketspy.nl/deals/altijd-goed-e ... zine-e499/
Vertrek eind augustus
http://ticketspy.nl/deals/best-florida- ... otel-e498/
Vertrek september
http://ticketspy.nl/deals/altijd-goed-e ... zine-e499/
Vertrek eind augustus
http://ticketspy.nl/deals/best-florida- ... otel-e498/
Vertrek september
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Buiten de bekende hotelketens, zijn er genoeg andere motelletjes waar je bijzonder voordelig kan overnachten. Daar moet je het een beetje mee treffen, om het zo maar te zeggen. 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Als je meer voor ontspanning en stranden gaat, waarom dan een rondreis? Een strand is een strand is een strand....
Als je je focused op het gebied tussen Fort Lauderdale en Miami kun je genoeg van Florida zien, en heb je zat stranden tot je beschikking.
Als je je focused op het gebied tussen Fort Lauderdale en Miami kun je genoeg van Florida zien, en heb je zat stranden tot je beschikking.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Moet je daarvoor dan tot in Florida ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wat aronneke schrijft is ook mijn idee. Staan vaak goede aanbiedingen op.
Voor hotels zou je je eens kunnen verdiepen in Priceline en/of Hotwire. Daar heb je vaak de mooiste hotels voor de helft van de prijs.
Voor hotels zou je je eens kunnen verdiepen in Priceline en/of Hotwire. Daar heb je vaak de mooiste hotels voor de helft van de prijs.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zag gisteren nog op ebookers een aanbieding voor een appartement in Kissimmee, 14 nachten 600 euro. vind ik zelf erg goedkoop, dus zou ook een optie kunnen zijn. na wat research te hebben gedaan zie ik dat Orlando redelijk goedkoop is met de hotels. het is alleen niet aan te raden denk ik om 14 dagen in Orlando te zitten en vanuit daar overal heen te rijden. (ik heb alleen op google maps gekeken, ben zelf nog nooit in Florida geweest maar de afstanden lijken me te ver)
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Je zou aan kunnen vliegen op Miami of fort Lauderdale en dan daar een dag of 3 blijven. Dan rijden naar Key West en daar 2 dagen blijven. Dan weer terug naar Miami en daar nog 2 nachten blijven. De laatste week kan je een huis huren rond Orlando. Lees maar eens een aantal reisverslag m.b.t. Het huren van een villa of iets dergelijks in Orlando. Lees ook ons verslag van 2008 waar we de eerste week door brachten in Miami, Key West, Miami en daarna Orlando.
Grz
Ton
Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij zijn een paar jaar geleden ook op een budget naar Florida geweest en dat is prima te doen.
Alleen plekken als de Keys moet je dan overslaan. De hotels zijn hier aardig aan de prijs. Ook de hotels met 1 ster waar je niet wilt zitten (althans ik niet!).
orlando en de golfkust (mooiere stranden) is voor ieder budget te doen.
Vooral een appartement huren kan heel voordelig omdat er gewoon ontzetten veel aanbod is. Goede hotels zijn ook voordelig via booking.com te vinden.
Maar moet het echt goedkoop en wil je er best wat tijd voor uit trekken dan kun je aan de slag gaan met priceline en hotwire. De eerste keer naar florida had ik bijna 100% via priceline en altijd 3*/4* hotels voor onder de 50 euro per nacht.
De verenigde staten is een land waar veel dealtjes te vinden zijn en dat kan je veel geld schelen! goed rondkijken op het forum kan daar bij helpen!
succes!
Alleen plekken als de Keys moet je dan overslaan. De hotels zijn hier aardig aan de prijs. Ook de hotels met 1 ster waar je niet wilt zitten (althans ik niet!).
orlando en de golfkust (mooiere stranden) is voor ieder budget te doen.
Vooral een appartement huren kan heel voordelig omdat er gewoon ontzetten veel aanbod is. Goede hotels zijn ook voordelig via booking.com te vinden.
Maar moet het echt goedkoop en wil je er best wat tijd voor uit trekken dan kun je aan de slag gaan met priceline en hotwire. De eerste keer naar florida had ik bijna 100% via priceline en altijd 3*/4* hotels voor onder de 50 euro per nacht.
De verenigde staten is een land waar veel dealtjes te vinden zijn en dat kan je veel geld schelen! goed rondkijken op het forum kan daar bij helpen!
succes!
-
- Amerika-ontdekker
ben zelf op zoek naar een hotel in Miami, zag deze nu voor een redelijke prijs. iemand die dit hotel kent of er wel eens geweest is? Best Western Plus On the Bay Inn & Marina. Ik heb al bij de reviews gelezen dat je wel een auto nodig hebt als je daar verblijft maar die hebben we, dus dat is geen probleem.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij zijn daar geweest in 2012. Prima hotel, netjes en goed gelegen. Ja inderdaad je hebt wel een auto nodig. Met een minuut of 10 ben je op Miami Beach. Ik zou er zo weer voor kiezen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerika-ontdekker
ok thanks. dan ga ik hem boeken 

Wij gaan ook voor de eerst keer naar Florida. Ik heb mijn wachtwoord weer aangevraagd (want die was ik inmiddels vergeten) en kom weer gezellig neuzen en vragen stellen op het forum. In 2012 ben ik fantastisch door iedereen geholpen met onze rondreis West coast USA.
In december gaan we naar Florida. Ik heb tickets geboekt bij Air Berlin rechtstreeks. Ik vond ze niet duur. We vliegen rechstreeks Dusseldorf - Miami. De auto wederom bij USA reisen.de. We gaan 14 december en zijn 31 december terug in Nederland. Dus 16 nachten hotels moeten we gaan regelen.
Nu op zoek naar hotels en inderdaad ook even kijken of het wat meer low budget kan her en der. De planning ga ik eerst mee aan de slag en ondertussen lees ik weer wat in
Alvast twee vragen:
December reizen: Moeten we dan hotels echt reserveren vanwege de drukte? Maakt het nog uit of we tussen kerst en oud en nieuw in de omgeving Key West verblijven qua prijzen?
Als dit nu erg veel verschilt rond 14/15/16 december met bijv. eindigen Fort Lauderdale of omgeving dan kunnen we de rondreis beter anders starten.
Tegen de klok in lijkt ons nu het leukst. We zijn niet zo erg van pretparken en de west kant lijkt en de Key's spreken ons meer aan dan omgeving Orlando bijv.
Maar als de hotels twee keer zo duur zijn rond 28 en 29 december dan kan 't misschien beter andersom.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
In december gaan we naar Florida. Ik heb tickets geboekt bij Air Berlin rechtstreeks. Ik vond ze niet duur. We vliegen rechstreeks Dusseldorf - Miami. De auto wederom bij USA reisen.de. We gaan 14 december en zijn 31 december terug in Nederland. Dus 16 nachten hotels moeten we gaan regelen.
Nu op zoek naar hotels en inderdaad ook even kijken of het wat meer low budget kan her en der. De planning ga ik eerst mee aan de slag en ondertussen lees ik weer wat in

Alvast twee vragen:
December reizen: Moeten we dan hotels echt reserveren vanwege de drukte? Maakt het nog uit of we tussen kerst en oud en nieuw in de omgeving Key West verblijven qua prijzen?
Als dit nu erg veel verschilt rond 14/15/16 december met bijv. eindigen Fort Lauderdale of omgeving dan kunnen we de rondreis beter anders starten.
Tegen de klok in lijkt ons nu het leukst. We zijn niet zo erg van pretparken en de west kant lijkt en de Key's spreken ons meer aan dan omgeving Orlando bijv.
Maar als de hotels twee keer zo duur zijn rond 28 en 29 december dan kan 't misschien beter andersom.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij gaan eind augustus ook naar Florida en proberen zo goedkoop mogelijk te boeken, wij slapen bijvoorbeeld de eerste nacht in een tentje bij iemand thuis
geboekt via airbnb.nl misschien ook iets voor jullie.

Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Airbnb is inderdaad ideaal als je budget niet zo groot is. Ik combineer het graag met wat hotelovernachtingen via Hotwire of Priceline.
Mocht je Airbnb willen gebruiken heb ik nog een code waarmee je tegoed op je account krijgt als je je nog niet aangemeld hebt.
Mocht je Airbnb willen gebruiken heb ik nog een code waarmee je tegoed op je account krijgt als je je nog niet aangemeld hebt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Airbnb ken ik niet. Is dat alleen voor in een tent? Ik zal even googlen
Ik moet eerst een planning maken.

Ik moet eerst een planning maken.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
ik hoop met airco anders heb ik nu al medelijden met je...steps146 schreef:Wij gaan eind augustus ook naar Florida en proberen zo goedkoop mogelijk te boeken, wij slapen bijvoorbeeld de eerste nacht in een tentje bij iemand thuis![]()

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
OOk voor ons eerste keer naar Florida, eind aug. Autootje, eerst Miami, dan Keys, Naples, St Peterburg en een paar dagen Orlando.
Budgetshotels uitgekozen met een beetje goede beoordelingen. Iets meer dan € 1.000 pp vind ik niet duur. KOmt natuurlijk
nog wel eten/drinken en shoppen bij. We hopen op zo'n gemiddeld € 150 per dag uit te komen.
Zijn er digitale (offline) wegenkaarten die ons niet doen verdwalen?
Wel leuk om het forum te lezen.
Budgetshotels uitgekozen met een beetje goede beoordelingen. Iets meer dan € 1.000 pp vind ik niet duur. KOmt natuurlijk
nog wel eten/drinken en shoppen bij. We hopen op zo'n gemiddeld € 150 per dag uit te komen.
Zijn er digitale (offline) wegenkaarten die ons niet doen verdwalen?
Wel leuk om het forum te lezen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1962 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-