Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstaptijd vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
LotteOlijslagers
Amerika-newbie

Re: Overstaptijd vlucht

Bericht door LotteOlijslagers »

Dankjewel voor de reacties.
Het gaat inderdaad om de heenreis.
Ik heb net als een gek liggen rondbellen, maar tevergeefs ...
Ze hebben ons ook foutieve informatie doorgegeven.We hebben geboekt via cheaptickets voor een vlucht via Lufthansa. Deze wordt uitgevoerd door United. (Ingewikkeld hé?) We hadden toen 2,5 uur overstaptijd. Dit leek ons net haalbaar. Enkele weken geleden krijgen we een mail van Cheaptickets dat we niet over Washington, maar over Frankfurt vliegen. En letterlijk 5 minuten nadien krijg ik een mail van Lufthansa met ons vluchtschema waar in staat dat we wel over Washington vliegen. Op onze electronische tickets waren onze uren niet gewijzigd. Dus heb ik deze bevestigd bij cheaptickets. Omdat het allemaal wat ingewikkeld was, heb ik van cheaptickets een website gekregen waarop je je vluchten kan bekijken. Dat is het definitieve. Dus ik hierop gaan kijken ... Nu hadden we plots maar 1h20min overstaptijd! Vandaag dus rondgebeld waarom er 2 verschillende uren opstaan. Dit blijkt een foutje te zijn. Lufthansa schuift het door naar cheaptickets, deze zeggen dat ze niets kunnen doen omdat we bevestigd hadden en dat United garandeerd dat deze overstaptijd voldoende is. Dus ik bel naar United, deze kan dit niet bevestigen. Benoemd dit zelf als heel krap. En het mooiste van alles is .. Als er geen vertraging zit op onze vlucht en we missen door de drukte ofzo toch onze vlucht naar LA, we zelf een nieuw ticket moeten aankopen!!
Onze droomvakantie waar we zo naar uitkeken wordt nu toch wel heel frustrerend ... We kunnen niets anders doen dan wachten en hopen dat we het halen.
Iemand nog tips om toch zo snel mogelijk langs alles te geraken zodat we onze vlucht halen?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Erg vervelend allemaal!
Ik had al wat tips gegeven. Geef in het vliegtuig aan dat je een hele krappe overstaptijd hebt en vraag of je als eerste het vliegtuig uit mag. Je zult dan als een van de eerste bij Immigrations aankomen. Als er meerdere toestellen geland zijn kan het daar toch druk zijn. In dat geval zou je aan het personeel kunnen vragen of je voorrang kunt krijgen. En anders vriendelijk vragen aan de mensen in de rij of je er langs mag. :wink: Wij hebben wel eens meegemaakt dat iemand op die manier de hele rij passeerde.
Mijn dochter vloog ook met United naar LA (vanaf Amsterdam). Als je snel door Immigrations bent is het volgens haar haalbaar; het ophalen van de bagage en weer afgeven gaat erg snel, en ze was ook snel bij de gate.
Dus zorg ervoor dat je zo snel mogelijk uit het vliegtuig bent en dat je bij Immigrations direct aan de beurt bent.

Marianne
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Das balen dat het zo'n gedoe is. 1.20 is niet gruwelijk veel overstaptijd, lastig te zeggen of je het gaat halen. Ligt, zoals gezegd vooral aan drukte bij immigrations. Je kunt iig proberen om zo veel mogelijk vooraan in het vliegtuig te zitten ( bij inchecken regelen, aan balie vragen). Maak het ook kenbaar bij personeel in vliegtuig, dan kunnen ze kijken of ze je wat voorrang kunnen geven bij uitstappen. Je hoeft niet te rennen maar probeer wel door te lopen.

Bij immigrations staan vaak mensen te wijzen in welke rij je moet gaan staan je kunt bij ze aangeven dat je overstap krap is, wellicht dat het helpt. En, dit klinkt stom maar ik zeg het toch maar, probeer dat dan niet met de adrenaline spuitend uit je oren op z'n Nederlands erg recht voor z'n raap te zeggen, dat kan slecht overkomen bij zo'n immigration officer, de toonhoogte verschilt tussen Nederland en Amerika. Ik zeg niet dat jij zo bent hoor :) maar wou het toch even zeggen.

En als je dan toch je volgende vlucht mist dan meld je je bij de balie van Lufthansa / United en boeken ze je op de volgende vlucht en ik geloof er niks van dat ze je dat laten betalen. Kunnen ze wel leuk zeggen maar Je vliegt met 1 ticket van Amsterdam naar LA en ze moeten zorgen dat je er komt. Pas als je heel ernstig gaat lopen treuzelen (nog ff wat te eten halen ofzo) bij de overstap terwijl 40 man van die vlucht de overstap wel heeft gehaald en jij niet gaan ze er misschien een punt van maken.

Nu komt het mooiste advies die het moeilijkst uit te voeren is: relax, goede kans dat je het haalt, haal je het niet komt het toch nog goed!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Om te beginnen zou ik stoppen met panieken en eens gewoon beginnen met lezen hier op het forum wat je allemaal kan vinden over overstaptijden.
Dan zul je zien dat sommige overstaptijden te kort zijn en andere lang genoeg en wat je nu meemaakt niet zo heel raar is in de vliegbranche. Dat United je doorverwijst naar Cheaptickets is ook een normale gang van zaken. Je hebt immers zaak gedaan met hen en zij (Cheaptickets) zijn "eigenaar" van de boeking.

OK, nu je probleem : je overstaptijd is te kort en je dreigt je aansluitende vlucht te missen.
Op een aantal vliegvelden staan mensen klaar om mensen met korte overstaptijden op te vangen en snel door immigrations en douane heen te lozen zodat ze toch de aansluitende vlucht halen. Waar da niet zo is en je mist je vlucht kun je naar de incheckbalie van United stappen en melden dat je je aansluitende vlucht hebt gemist en dan vragen of ze je overboeken op de eerstvolgende beschikbare vlucht. Let op: eerstvolgende beschikbare vlucht. Dat is dus niet perse de volgende vlucht. In 99% van de gevallen gebeurt dit kosteloos. In die ene % waar het niet gebeurt, ken ik het verhaal niet van.
LotteOlijslagers schreef:Als er geen vertraging zit op onze vlucht en we missen door de drukte ofzo toch onze vlucht naar LA, we zelf een nieuw ticket moeten aankopen!!
Hoe weet je dit ? Ik heb het nog nooit meegemaakt (al heeft de luchtvaartmaatschappij formeel wel de mogelijkheid).

Edit: bijna allemaal tegelijk antwoord gegeven :D
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door majtie »

Ik vlieg ook met een overstap in Houston, maar dan door naar Las Vegas. Wij hebben 2,5 uur de tijd om over te stappen dus dat moet goedkomen. Maar nu mijn vraag, moet je zelf je bagage afhalen en doorgeven aan het volgende vliegtuig? Ik dacht dat dat soort dingen automatisch gebeurden? Nu heb ik nog nooit met een overstap gevlogen dus weet ik het waarschijnlijk gewoon niet :lol:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, op de heenreis met overstap in de VS altijd je bagage zelf van de band halen en weer afgeven.

Marianne
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door majtie »

Zo leer je nog eens wat :thumbup: Zie net dat we toch iets minder tijd hebben dan ik dacht, namelijk 2 uur. Hopelijk valt het allemaal mee!
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht