Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagje over APIS formulier Icelandair

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Anouk1983
Amerika-newbie

Vraagje over APIS formulier Icelandair

Bericht door Anouk1983 »

Hoi,

Over een kleine twee weken vertrekken wij voor de eerste keer naar de VS om voor vijf weken met een tent te gaan rondtrekken door het Noordwesten (een rondje Denver-Denver) :D. Ik ben al vanaf vorig jaar september aan het plannen en dit forum is een hele grote hulp geweest bij het vaststellen van de reis, dus bij deze wil ik de forummers bedanken voor het delen van hun ervaringen en tips.

Wij hebben al veel gereisd, maar op de een of andere manier vind ik deze reis net iets spannender vanwege de verhalen over de strenge Immigration officers. Daarom wil ik er zeker van zijn dat ik geen fouten maak of iets over het hoofd zie bij de voorbereidingen. Nu heb ik net via de website van Icelandair de APIS gegevens ingevuld, er wordt gevraagd naar namen, waarbij ik bij ' tweede voornaam' voor de zekerheid mijn tweede en derde voornaam heb ingevuld, daarnaast paspoortgegevens en eerste adres in VS, maar er was ook een veld met 'eerste bestemming in Nederland (voor bezoekers)'. Ik heb hier niets ingevuld, maar vraag mij af of ik hier mijn woonadres moet invullen en of ik er ook goed aan heb gedaan al mijn namen in te vullen, terwijl deze niet op het ticket of Esta formulier staan. Kan iemand hier antwoord op geven?

Daarnaast nog het volgende. Ik heb op dit moment een sabbatical van 5 maanden. Dat is de waarom ik 5 weken naar de VS kan. Is het verstandig om bewijs mee te nemen dat ik op sabbatical ben en per 1 november weer aan het werk ga? Ik ben namelijk bang dat er vragen worden gesteld hoe het kan dat wij 5 weken kunnen reizen.

Alvast heel erg bedankt!

Anouk
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: Vraagje over APIS formulier Icelandair

Bericht door lyan »

Als je gewoon zegt dat je 5 weken vakantie hebt, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Wij gaan meestal 4 weken, maar vorig jaar ook 5 weken. Dat gaf geen extra vragen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over die APIS kan ik niets zeggen. Ik vul volgens mij nooit mijn 2e naam in, maar daar ben ik nu ik dit lees niet eens zeker van.

Over die 5 weken. Je mag op een Esta 89 dagen reizen. 5 weken is nog niet eens de helft. Zeg gewoon dat je een lange vakantie gaat houden als ze erna vragen. Ik heb altijd mn roadbook bij de hand (mijn paspoort en papieren zitten in hetzelfde mapje tijdens de reis. Ik heb meestal vrij geamuseerde gesprekken als ze zien hoeveel km ik van plan ben te rijden. Ik klop het af, maar persoonlijk ervaar ik immigrations niet als extreem streng. Je moet daar gewoon geen domme of vreemde dingen doen. Ik las bv op het forum dat iemand daar op zn handen ging lopen?? Sja, dan val je op en pikken ze je eruit..
Anouk1983
Amerika-newbie

Bericht door Anouk1983 »

Bedankt voor je reacties!

Dan zal ik maar gewoon zeggen dat ik een lange vakantie hou als vier of vijf weken niet ongebruikelijk is. Ik begrijp dat je met het hele immigrations gebeuren gewoon een 'go with the flow'-mentaliteit moet hebben, maar ben er toch een beetje huiverig voor (vooral na wat ik er allemaal over heb gelezen). Wij zijn al meerdere malen in Afrika en Azie geweest, maar daar is het een kwestie van een paar doordringende blikken en beetje door je paspoort bladeren en dan stempelen. Heb nog nooit vragen gesteld gekregen. Ben er echter zeker van dat het allemaal goed ga komen, wij hebben ook al twee mapjes gemaakt voor ieder afzonderlijk met alle documenten erin. Ze zullen wel denken dat we een soort van controlfreaks zijn zoveel informatie en routekaartjes en bevestigingen hebben we bij ons :oops: , maar wij gaan graag goed voorbereid op reis.

Verder ga ik er maar van uit dat ik het APIS formulier goed heb ingevuld, maar ik vond het niet duidelijk. Icelandair zou er per vraag zo'n vraagtekentje moeten plaatsen met wat korte info oid om verwarring te voorkomen.

Nogmaals bedankt!

Anouk
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

je hoeft niet je eigen adres in te vullen. Wel je eerste verblijfadres in de VS.
Anouk1983
Amerika-newbie

Bericht door Anouk1983 »

OK, Thanks! Kan dat ook weer van de checklist.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer