Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

enkele (bijna laatste) vraagjes ivm onze reis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: enkele (bijna laatste) vraagjes ivm onze reis

Bericht door groennom »

Mrvanilla schreef:Enige vervelende is dat de mensen na jullie dan geen ijs meer kunnen pakken ;). Meestal is het policy dat ijs niet bedoelt is om koelboxen e.d. te vullen. Voor 2 dollar kun je een volle zak ijs kopen bij een tankstation of supermarkt.
Het is altijd wel grappig om te zien dat mensen 1000-den euros uitgeven aan een vakantie en die 2 euro per dag niet willen missen .... Het ijs dat je haalt bij een benzine pomp gaat veel langer mee dan het ijs van een hotel, nog even los van het feit dat het volgens mij inderdaad niet bedoeld is om koelboxen mee te vullen (het wordt wel weer aangemaakt, maar het duurt natuurlijk wel even voordat er weer een voorraad is).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

billie schreef: Wat ik me ook afvraag ivm de aangekochte zakken ijs waar jullie over spreken, dit ijs verandert na een tijdje in water, wordt dit dan geen natte bedoening ? Of dient daarvoor het "kraantje" ? Het is onze bedoeling niet alleen onze drankflesjes in de koelbox te bewaren maar ook wat voeding (fruit, kaas,....) om gedurende de dag op te eten. (ik zie het al voor me dat dit alles ligt te drijven in het gesmolten ijs :mrgreen: )
Daarom schreef ik:
Old Faithful schreef: Wat ik wel doe: enkele flesjes water 's nachts in het vriesvak van de koelkast leggen. Die werken ook goed als koelelement. Geen koelkast of vriesvak, dan alsnog een zak ijs kopen.
Groet,

Old Faithful
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Een stevige plastic zak om je etenswaren in te doen of een placemat kunnen helpen dat het geen rotzooi wordt.
IJs onder in de koelbox, flesjes rechtop zetten, en daar bovenop placemat en de zak met eten.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
medi
Amerika-ontdekker

Bericht door medi »

Je kunt ook je ijs in afsluitbare plastic zakjes doen. Hoef je aan het einde van de dag alleen maar de zakjes te legen en blijft de koelbox en eventuele etenswaren zo goed als droog.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

medi schreef:Je kunt ook je ijs in afsluitbare plastic zakjes doen.
Dat doen wij dus eigenlijk altijd! :thumbup: Plus het volume van ijs in zakjes is vrijwel net zo groot als dat je het in de ijsemmer doet voor je fles wijn (waarvoor het 'eigenlijk' bedoeld is?). Die wij dan weer niet gebruiken. Dus in feite stelen wij nooit ijs bij een motel of hotel. Of we het nu gebruiken in die emmer of in een zakje voor de koelbox. Dat lijkt me hetzelfde.

Overigens in acht vakantie á 3 weken (zo'n 75 hotels bij elkaar, schat ik?) nog nergens zo'n briefje gezien... (afgelopen drie vakanties er zelfs nog speciaal opgelet, aangezien deze discussie al een paar jaar loopt. Maar nee,... ik heb deze briefjes in ieder geval gemist)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb er briefjes bij zien hangen bij de Bright Angel Lodge in Grand Canyon Village en in een hotel in Pasadena. Ik heb niet het idee dat veel mensen er echt iets mee doen, in de ochtenden ratelen die dingen maar door.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

je ziet die briefjes nu inderdaad veel minder dan vroeger ( jaren 80 en 90 denk ik in zowat alle motels ), mogelijk omdat haast niemand er rekening mee houdt. dit jaar in grant village en canyon village geen briefjes te zien.

Jacques
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Behalve voor onze dec reizen uiteraard :wink: , gebruiken wij altijd een opvouwbare koelbox en geven 's avonds telkens onze blauwe ice-packs af om in te vriezen. Behalve in de hotels waar men geen ontbijt geeft en er dus ook meestal geen diepvries is, daar steken we ze in het diepvriesdeel op onze kamer, wat uiteraard niet dezelfde koeling heeft.
billie
Amerika-ontdekker

Bericht door billie »

Wij kochten ipv kleine blokjes ijs eens één blok ijs, die wel 5 dagen is meegegaan. Op de bodem van de koelbox legde ik een badhanddoek, die al het vocht opslorpte = nooit natte voeding, ....
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Zijn er eigenlijk kleine zakken ijs te koop? ik zie altijd van die enorme balen in de supermarkten daar....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer