Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel maaltijden tijdens vlucht?
Hoeveel maaltijden tijdens vlucht?
Ik ben met de laatste details bezig voor onze reis van as 8 augustus. We vliegen via Houston naar LA met United airlines. Nu staat op de boeking bij maaltijden bij de 1e vlucht (van 10 uur en 20 minuten): lunch en bij de 2e vlucht (van 3 uur en 28 minuten): Food for purchase. Ok dat laatste is duidelijk, dat is vergelijkbaar met een Europese vlucht van Transavia ofzo. Maar van die eerste schrik ik een beetje, krijgen we echt maar 1x te eten in die 10,5 uur? Dan mag ik zelf wel flink wat broodjes enzo mee nemen met 2 pubers erbij. Ik ben wel vaker naar de VS gevlogen, maar ik kan me dit niet meer herinneren, ook waren dit kortere vluchten en met andere maatschappijen. Hier is vast iemand met recente ervaring met United die weet hoe het zit.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Hoeveel maaltijden?
De afgelopen 2 jaar gevlogen met United en op de heenweg beide keren 1 maaltijd (avondeten) gekregen en 1 snack. Vertrokken beide keren rond 10 uur 's ochtends. Voor de rest van de tijd hadden we zelf wat eten meegenomen. Terug tijdens de nachtvlucht kregen we 1 maaltijd + ontbijt en 1 snack als ik het me goed herinner.
Laatst gewijzigd door Sassya op 30 jul 2014, 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Op een vlucht van die lengte krijg je zeker wel 2 maaltijden, al kan 1 van de 2 wat kleiner zijn. Bij KLM krijg je volgens mij ook nog halverwege een kleine snack maar dat kan bij United anders zijn. Ik zou wel wat kleins in mijn tas stoppen (mijn jonge kinderen hebben wel eens acuut honger, en kunnen dan niet wachten), maar me er verder niet druk om maken.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ja bij United krijg je 1 maaltijd en later in de vlucht nog een snack.
De maaltijd is meestal de kip/rundvlees/vegetarisch keuze en daar zit meestal brood, salade en wat zoets bij. soms er achteraan nog een klein cupje ijs.
De snack is niet veel meer dan een warm broodje of een snackbox met crackers en chips.
Je zit (in principe) ruim 10 uur stil, dus heel veel heb je ook niet nodig. maar ben je een grote eter dan zou ik zeker wat broodjes oid mee meenemen.
De maaltijd is meestal de kip/rundvlees/vegetarisch keuze en daar zit meestal brood, salade en wat zoets bij. soms er achteraan nog een klein cupje ijs.
De snack is niet veel meer dan een warm broodje of een snackbox met crackers en chips.
Je zit (in principe) ruim 10 uur stil, dus heel veel heb je ook niet nodig. maar ben je een grote eter dan zou ik zeker wat broodjes oid mee meenemen.
Bedankt hoor allemaal. Ik neem dan inderdaad toch maar wat broodjes mee voor de zekerheid. Zeker voor pubers is dit wat weinig denk ik.
Zit me net te bedenken dat hij bij United idd wel karig kan zijn. Op de 12 urige vlucht van Houston naar Rio is de 2e maaltijd ontbijt, niet meer dan wat fruit en een croissant.
Terug in Texas!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zou zeker wat meenemen, het eten bij United vind ik over het algemeen niet te (vr)eten. 

Zoals de meeste maaltijden in het vliegtuig.
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben met Virgin Atlantic gevlogen, ook vluchten van ruim 10u (London-Las Vegas), met 14 en 15 jarige.
Ik moet zeggen, het eten is niet heel veel, maar voor ons was het voldoende en mijn zoon was zo in de ban van de videogames dat hij eigenlijk niet eens meer wou eten.
Wij kregen ook een lunch en vieruurtje op de heenvlucht, de terugvlucht was een avondvlucht dus we kregen ongeveer dezelfde maaltijd (kip/vlees/pasta en salade + dessert) en een ontbijtje ongeveer een uur voor het landen.
Ik moet zeggen, het eten is niet heel veel, maar voor ons was het voldoende en mijn zoon was zo in de ban van de videogames dat hij eigenlijk niet eens meer wou eten.

Wij kregen ook een lunch en vieruurtje op de heenvlucht, de terugvlucht was een avondvlucht dus we kregen ongeveer dezelfde maaltijd (kip/vlees/pasta en salade + dessert) en een ontbijtje ongeveer een uur voor het landen.
Wij zijn in juni naar Houston gevlogen en 2 uur na het opstijgen kregen we een lunch(eigenlijk hetzelfde als het diner), je kon kiezen uit een vegetarische Indische maaltijd of lasagne (met beef of wederom vegetarisch met aubergine, de laatste variant was goed te eten) De salade en wat er verder bijzat vonden we niet te pruimen...Een uurtje voor de landing krijg je nog een snack maar stelt niet veel voor dus als je een echte hongerlap bent zou ik iets meenemen. Het eten van United is de laatste jaren echt behoorlijk achteruit gegaan.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Unconnected
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij hebben vorige maand met united via houston gevlogen (en daarna naar orlando) en bij ons stond hetzelfde. we kregen op de lange vlucht de keus tussen kip met rijst of pasta (als lunch) en aan het eind van de vlucht nog een snack wat bestond uit een warm broodje met kaas en kalkoen en wat vruchten. Owh en halverwege kregen we nog een ijsje
de 2de binnenlandse vlucht had idd niets qua eten, wel drinken (koffie/thee). voor mij was het genoeg hoor, maar ik heb altijd wel wat sultanas mee just in case. Op de een of andere manier heb ik tijdens het vliegen toch nooit trek. en tis om voordat je der erg in hebt 

- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Hoeveel maaltijden tijdens vlucht?
Echt zelf een lading broodjes en/of krentenbollen o.i.d meenemen is de beste optie. Zoals gezegd vliegtuigeten is meestal niet te vr***n.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Vergeet alleen niet overgebleven broodjes met vleesbeleg in het vliegtuig weg te gooien om problemen bij de douane te voorkomen.
Wat ik niet zo snel zie is of deze maaltijden gratis zijn.
Er is een cateringconcept van Europese en middellandse bestemmingen. Nu weet ik niet of dat betekend dat je wel of niet gratis eten krijgt aangeboden.
Ik kan een maaltijd reserveren voor €7,50 maar is dit nodig?
En mag je brood meenemen in je handbagage?
Er is een cateringconcept van Europese en middellandse bestemmingen. Nu weet ik niet of dat betekend dat je wel of niet gratis eten krijgt aangeboden.
Ik kan een maaltijd reserveren voor €7,50 maar is dit nodig?
En mag je brood meenemen in je handbagage?
In de economy class zijn maaltijden en niet alcoholische dranken over het algemeen gratis op intercontinentale vluchten. Al kunnen er uitzonderingen zijn. Neem desnoods contact op met de airline waarmee je vliegt. Brood kan je meenemen in je handbagage maar eet wel alles op voordat je in de VS landt.
TuffScout: met welke maatschappij vlieg je?
TuffScout: met welke maatschappij vlieg je?
Ik vlieg met Arke en economy class
@Tuffy
De te reserveren maaltijden a €7.50 bij Arke zijn alleen voor Europese en middellandse zee bestemmingen. Naar verre bestemmingen als Amerika krijg je 1 warme maaltijd gratis. Mocht je dan tijdens de rest van de vlucht nog trek krijgen kun je iets aan boord kopen of natuurlijk zelf wat broodjes of snacks meenemen. Het is geen probleem om broodjes mee te nemen, alleen wel opeten of weggooien voor verlaten vliegtuig.
De te reserveren maaltijden a €7.50 bij Arke zijn alleen voor Europese en middellandse zee bestemmingen. Naar verre bestemmingen als Amerika krijg je 1 warme maaltijd gratis. Mocht je dan tijdens de rest van de vlucht nog trek krijgen kun je iets aan boord kopen of natuurlijk zelf wat broodjes of snacks meenemen. Het is geen probleem om broodjes mee te nemen, alleen wel opeten of weggooien voor verlaten vliegtuig.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Dus een maaltijd kopen voor €7,50 is overbodig als je van Amsterdam naar Orlando Florida vliegt met Arke Economy class?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja hoor. Dat kun je zelf nalezen op de Arke-site. Zie http://www.arke.nl/vliegtickets/service ... servering/
En het werd hierboven ook al geschreven.
Marianne
En het werd hierboven ook al geschreven.
Marianne
Oke bedankt voor het antwoord.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4181 Weergaves
-