Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhuizen naar USA
-
- Amerika-ontdekker
Verhuizen naar USA
Hallo iedereen. Ik zal me even voorstellen, Stefan 28jaar uit de kempen en ben al jaren zot van USA, Ik ben er nog nooit geweest maar het is gewoon het land van men dromen. Ik wil binnen dit en 5jaar tijd zeker de oversteek maken naar USA. Ik ben ook zot van de NBA en NHL een echte sportfreak zeg maar in de goede zin van het woord.
Ik was zelf al eens aan het rondkijken en wat info aan het verzamelen. In de eerste plaats heb ik een Green Card nodig dacht ik? deze is kosteloos aan te vragen? Maar dit is eigenlijk zowat het minste van mijn zorgen. Ik zit meer te kijken en dacht (met sport in het achterhoofd) om te gaan verhuizen naar Los Angeles of ergens vlak in de buurt. maar zit nog met wat vragen.
Wat kost het dagelijks leven daar op maand basis? Gas, Elektriciteit, Water, voeding.
Het lijkt me ook handig om in LA zelf een auto te hebben? vannaf welke prijs kun je daar een iets of wat deftige wagen kopen? voor mij is een auto een middel om van A naar B te gaan en niets meer.
Hoe vind ik daar het makkelijkst werk? Dat lijk me wel handig om te hebben voor je naar daar vertrekt of toch vrij snel te hebben als je daar bent aangekomen. En hoe werkt het in USA als je bijvoorbeeld ziek bent en een paar dagen niet kunt gaan werken? Is daar een soort van ziekenkas? En wat als je echt iets ergs voor krijgt dat je helemaal niet meer zou kunnen gaan werken?
Waar vind ik makkelijk een aanbod in verschillende huizen, Appartementen om te huren? Mijn budget is namelijk niet zo groot om al te gaan denken om een huis te gaan kopen, en een afbetaling te gaan doen.. En wat kost een deftige plaats om te wonen ongeveer daar?
Het lijkt me ook handig op een goede reserve te hebben in cash om zeker 3-6maanden rond te komen? Voor de veiligheid als je zonder werk moest vallen of dergelijke..
Hoe zit het in LA met openbaar vervoer? Is dit een beetje deftig geregeld en wat zou daar de prijs kunnen zijn of is een auto echt wel een must have?
Ik ben vast nog dingen vergeten, maar dit is zowat het eerste wat in me opkomt.
Alvast bedankt voor de info.
Ik was zelf al eens aan het rondkijken en wat info aan het verzamelen. In de eerste plaats heb ik een Green Card nodig dacht ik? deze is kosteloos aan te vragen? Maar dit is eigenlijk zowat het minste van mijn zorgen. Ik zit meer te kijken en dacht (met sport in het achterhoofd) om te gaan verhuizen naar Los Angeles of ergens vlak in de buurt. maar zit nog met wat vragen.
Wat kost het dagelijks leven daar op maand basis? Gas, Elektriciteit, Water, voeding.
Het lijkt me ook handig om in LA zelf een auto te hebben? vannaf welke prijs kun je daar een iets of wat deftige wagen kopen? voor mij is een auto een middel om van A naar B te gaan en niets meer.
Hoe vind ik daar het makkelijkst werk? Dat lijk me wel handig om te hebben voor je naar daar vertrekt of toch vrij snel te hebben als je daar bent aangekomen. En hoe werkt het in USA als je bijvoorbeeld ziek bent en een paar dagen niet kunt gaan werken? Is daar een soort van ziekenkas? En wat als je echt iets ergs voor krijgt dat je helemaal niet meer zou kunnen gaan werken?
Waar vind ik makkelijk een aanbod in verschillende huizen, Appartementen om te huren? Mijn budget is namelijk niet zo groot om al te gaan denken om een huis te gaan kopen, en een afbetaling te gaan doen.. En wat kost een deftige plaats om te wonen ongeveer daar?
Het lijkt me ook handig op een goede reserve te hebben in cash om zeker 3-6maanden rond te komen? Voor de veiligheid als je zonder werk moest vallen of dergelijke..
Hoe zit het in LA met openbaar vervoer? Is dit een beetje deftig geregeld en wat zou daar de prijs kunnen zijn of is een auto echt wel een must have?
Ik ben vast nog dingen vergeten, maar dit is zowat het eerste wat in me opkomt.
Alvast bedankt voor de info.
Re: Verhuizen naar USA
Waarom ga je niet eerst op vakantie naar Los Angeles? Op een esta kun je 90 dagen verblijven. Je bent er nooit geweest zeg je maar ik zou er eerst gaan rondkijken. Ik vind het nogal voorbarig om te zeggen dat je het zo'n geweldig land vindt terwijl je er nooit geweest bent.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
En de green card, de minste van je zorgen? Zie eerst maar eens de VS binnen te komen om je te vestigen.
Hockey heeft daar een prachtig lijstje voor. Grootste kans : trouwen met een Amerikaanse.
Hockey heeft daar een prachtig lijstje voor. Grootste kans : trouwen met een Amerikaanse.
SMDHkampers1986 schreef: Ik ben er nog nooit geweest maar het is gewoon het land van men dromen.
(...)
In de eerste plaats heb ik een Green Card nodig dacht ik? deze is kosteloos aan te vragen? Maar dit is eigenlijk zowat het minste van mijn zorgen.

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-ontdekker
Ik vind gewoon eens op vakantie gaan daar puur geld verspilling. Want dat kost ook al snel 2-3000 euro. En ik ben voor 99% zeker dat het me daar gewoon gaat bevallen door van alle verhalen die al gelezen heb enz.mtl schreef:Waarom ga je niet eerst op vakantie naar Los Angeles? Op een esta kun je 90 dagen verblijven. Je bent er nooit geweest zeg je maar ik zou er eerst gaan rondkijken. Ik vind het nogal voorbarig om te zeggen dat je het zo'n geweldig land vindt terwijl je er nooit geweest bent.
Bedankt voor de hulp
-
- Amerika-ontdekker
Ik bedoel het meer in de procedure om er aan te geraken, dat het van hier uit belgie wel vrij makkelijk te fixen is (de aanvraag). niet bepaald om het al dan niet te krijgenVito schreef:En de green card, de minste van je zorgen? Zie eerst maar eens de VS binnen te komen om je te vestigen.

Bedankt voor de hulp
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Op ESTA kun je er idd makkelijk komen, maar alleen om te reizen. Werken is verboden.
Ik vraag me echt af hoe je erbij komt dat het zo 'makkelijk te fixen' is. Er zijn volksstammen mensen die graag in de VS willen wonen maar het echt niet lukt vanwege de regels. Misschien moet je je eerst eens inlezen op dit emigratiegedeelte van het forum.
Ik vraag me echt af hoe je erbij komt dat het zo 'makkelijk te fixen' is. Er zijn volksstammen mensen die graag in de VS willen wonen maar het echt niet lukt vanwege de regels. Misschien moet je je eerst eens inlezen op dit emigratiegedeelte van het forum.
-
- Amerika-ontdekker
Ik dacht begrepen te hebben dat je een aanvraag kon indienen bij "U.S. Citizenship and Immigration Services" of bij amerikaanse consulaat?
Daarom dat ik hier ben om er het fijne van te weten te komen.
Bedankt voor de hulp
Daarom dat ik hier ben om er het fijne van te weten te komen.

Bedankt voor de hulp

Laatst gewijzigd door Aricon op 31 jul 2014, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet toegestaan het volledige bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
Reden: Het is niet toegestaan het volledige bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
-
- Amerika-expert
Als je denkt dat het allemaal zo makkelijk is, zou ik gewoon een emailtje sturen naar de "U.S. Citizenship and Immigration Services" en/of het Amerikaanse consulaat in Amsterdam of de Amerikaanse ambassade in Brussel en uitleggen wat je wilt.
Je zal dan een stuk minder optimistisch worden over "even" naar de VS verhuizen om daar te gaan werken. ALS je al een antwoord van ze krijgt, want ze zijn bij die instanties een stuk minder behulpzaam dan wij hier (hoewel wij hier natuurlijk alleen maar leken zijn, zij het dan leken met wat ervaring).
Je zal dan een stuk minder optimistisch worden over "even" naar de VS verhuizen om daar te gaan werken. ALS je al een antwoord van ze krijgt, want ze zijn bij die instanties een stuk minder behulpzaam dan wij hier (hoewel wij hier natuurlijk alleen maar leken zijn, zij het dan leken met wat ervaring).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb dan ook nooit gezegd dat het zomaar even ging gaan. Ik bedoelde dat dat aanvragen niet het moeilijkste deel is van wat er allemaal moet gebeuren naar mijn mening. Los van het feit of je uw GC nu krijgt of niet.
Maar ik zal zeker eens met die instanties contact opnemen.

Laatst gewijzigd door Aricon op 31 jul 2014, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
Reden: Quote verwijderd.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Daar heb je op zich gelijk in... Inschrijven voor de DV-lottery lijkt mij ook niet zo heel moeilijk...kampers1986 schreef:Ik bedoelde dat dat aanvragen niet het moeilijkste deel is van wat er allemaal moet gebeuren naar mijn mening. Los van het feit of je uw GC nu krijgt of niet.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
Maar ik ga alvast eens goed luisteren waar en hoe ik die GC kan aanvragen. Iemand een antwoord op 1 van die andere vragen? Alvast bedankt
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De Green Card is het resultaat. Maar het proces om die te krijgen heet de Diversity Lottery. En zoals met alle loterijen, je moet erg veel geluk hebben om hem te winnen. Vandaar dat je Green Card je grootste probleem is. Over de rest kun je wel nadenken maar is nog niet echt realistisch.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- bedeve
- Amerika-expert
Los Angeles en wijde omgeving is niet deftig !kampers1986 schreef: Iemand een antwoord op 1 van die andere vragen? Alvast bedankt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
hoe bedoel je?
Ik zit toch wel even met mijn ogen te knipperen en oren te klapperen als ik lees hoe makkelijk TS denkt dat het is. En dat het niet nodig is om er eens een keer heen te gaan. Maar goed, mijn standaardlijstje:
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Wat kost een huis en waar vind je die: Realtor.com, Zillow.com
Wat kost een auto: Kelley Blue Book (site) en Trruecar.com
Hoe is het OV in LA? Hangt er van af waar je zit, maar niet heel erg best.
Waarom wil je naar LA? En waar precies in LA wil je dan heen?
1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
4) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
5) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.
6) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
Verder is dit plaatje erg nuttig om zaken duidelijk te maken. En lees ook eens deze twee topics door.
Wat kost een huis en waar vind je die: Realtor.com, Zillow.com
Wat kost een auto: Kelley Blue Book (site) en Trruecar.com
Hoe is het OV in LA? Hangt er van af waar je zit, maar niet heel erg best.
Waarom wil je naar LA? En waar precies in LA wil je dan heen?
De greencard krijgen is absoluut je grootste zorg, want zonder die kaart kun je echt niet (legal) naar Amerika vertrekken. Bekijk/lees eerst heel aandachtig het lijstje van Hockey, en kom dan met een plan om die greencard te bemachtigen. Pas als je dat hebt uitgewerkt, is het interessant om naar die andere vragen te kijken.
Je droom/drang om naar Amerika te verhuizen is heel leuk, maar je zult eerst even hard wakker geschud moeten worden mbt de (on)mogelijkheden van die droom.
Succes!
Je droom/drang om naar Amerika te verhuizen is heel leuk, maar je zult eerst even hard wakker geschud moeten worden mbt de (on)mogelijkheden van die droom.
Succes!
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk ook dat je prioriteiten wat verkeerd liggen. De Green Card is juist de allergrootste van je zorgen binnen jouw plannen - de rest van je vragen kunnen vanzelf volgen als je de Green Card eenmaal hebt - maar het verkrijgen daarvan is juist de allergrootste drempel die je tegen zult komen.kampers1986 schreef:Ik was zelf al eens aan het rondkijken en wat info aan het verzamelen. In de eerste plaats heb ik een Green Card nodig dacht ik? deze is kosteloos aan te vragen? Maar dit is eigenlijk zowat het minste van mijn zorgen.
Helaas denk ik ook hier dat je realiteitszin enigszins vertekend is. Er zijn genoeg mensen die "veel gelezen" en "veel gezien" hebben over Amerika tijdens vakanties e.d. die denken zich hier makkelijk te kunnen vestigen, en die komen dan al vaak van een koude kermis thuis omdat hier op vakantie gaan wel even anders dan hier wonen en werken - en dit zijn dan nog mensen die hier zijn geweest. Ik zou toch sterk adviseren om toch een keertje te gaan zien hoe het er is. En bedenk: als het je niet lukt en je weer terug wilt naar Nederland dan kost het je véél en véél meer dan die €2000-3000,- die je nu ziet als geldverspilling...kampers1986 schreef:Ik vind gewoon eens op vakantie gaan daar puur geld verspilling. Want dat kost ook al snel 2-3000 euro. En ik ben voor 99% zeker dat het me daar gewoon gaat bevallen door van alle verhalen die al gelezen heb enz.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Beste mensen, of dit is een grappenmaker die een geintje met ons uithaalt, of Kampers begrijpt het echt niet. Want na alle posts blijkt nog steeds niet dat het de topicstarter duidelijk is dat hij geen/niet zomaar een Green Card kan krijgen. Daarom maar even heel erg duidelijk:
Kampers, je kunt niet naar LA/de VS verhuizen om daar te gaan wonen en werken. Daarvoor heb je een GreenCard nodig of een werkvisum, en die krijg je niet. Je kunt er wel heen als toerist voor maximaal 90 dagen, en daarvoor hoef je inderdaad alleen maar electronisch een formulier in te vullen, maar dan mag je er absoluut niet werken. Je kunt dus alleen op vakantie gaan naar LA. Tenzij..........>>> zie hierboven het lijstje van forumlid Hockey.
In dat licht zijn dus ook al je vragen niet relevant over wat het kost om er te wonen en een auto te kopen.
Kampers, je kunt niet naar LA/de VS verhuizen om daar te gaan wonen en werken. Daarvoor heb je een GreenCard nodig of een werkvisum, en die krijg je niet. Je kunt er wel heen als toerist voor maximaal 90 dagen, en daarvoor hoef je inderdaad alleen maar electronisch een formulier in te vullen, maar dan mag je er absoluut niet werken. Je kunt dus alleen op vakantie gaan naar LA. Tenzij..........>>> zie hierboven het lijstje van forumlid Hockey.
In dat licht zijn dus ook al je vragen niet relevant over wat het kost om er te wonen en een auto te kopen.
-
- Amerika-expert
Sorry, maar ik heb het idee dat dit een troll is? Iemand die echt gelooft dat een Green Card zo makkelijk te krijgen is...nee, dat geloof ik gewoon niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2930 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills
-
- 8 Reacties