Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bedrijf/reseller starten in Las Vegas Nevada

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
bazinga
Amerika-ontdekker

Re: Bedrijf/reseller starten in Las Vegas Nevada

Bericht door bazinga »

Precies en ik begrijp dat er nu ook al een baby in het spel is. Dus voor mij is dit een verhaal met veel vraagtekens.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En alles wordt NOG moeilijker gemaakt vanwege het niet "kunnen" trouwen. Behalve als dit bigamie zou opleveren (en in dat geval zou ik het kunnen begrijpen), zou ik toch maar op een gratis maandagochtend bij het stadhuis langswippen om even dat boterbriefje te halen. Hoef je verder tegen niemand te zeggen, maar maakt alles toch wel een stuk makkelijker in de VS.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
robins

Bericht door robins »

Oke mensen, allereerst laten we het vriendelijk houden aub ik ben hier ook alleen maar voor tips.

1. de B1/B2 visum waar omis dat zo riskant?? ik ga toch daar heen om te werken volgens mij had ik al eerder gezegd het gaat er om dat we een bedrijf kunnen opzetten met eventueel de optie op een GC. Juist we hoeven niet perse een GC kunnen ook na een paar jaar zeggen het is goed zo en we gaan weer terug. Nee ik hoef dus niet te liegen tijdens een aanvraag

2. wat betreft het trouwen is geen optie tuurlijk, we kunnen op een maandag morgen het ja woord geven en je bent klaar. Maar sorry trouwen doe je niet om een visum aanvraag te vermakkelijken dat is schijnheilig naar elkaar toe. vandaar geen optie.

3. dochter onderneming. korten uitleg ik werk voor een nederlands bedrijf gevesticht in amsterdam, de moeder onderneming (beheerd meer als 50% van mijn werk) zit oorspronkelijk in Frankrijk. en daarvan is weer een dochter onderneming gevestigt in Amerika.

4. Mijn baas weet idd nog van niks we hebben ons plan nog niet getoond i.v.m visum we willen niet op ons bek gaan door geen toelichtingen te kunnen geven. vandaar dat we hier zijn om uit te zoeken wat voor opties er zijn voor ons.

5. Wat de advocaten zeggen meld ik gewoon netjes en oprecht om jullie meningen er over te horen kritiek is goed maar nogmaals graag houd het vriendelijk, ben hier niet gekomen om ruzie te zoeken of iets dank u :)

ik snap dat het voor jullie als lezers lastig kan zijn, jullie zitten niet in mijn hoofd en doen het met de woorden die ik typ snap ik. Daarom ook als iets niet duidelijk is hoor ik het graag. Dus als een L1 visum beter is dan zou ik daar verder naar kunnen vragen bij de advocaat. Mogelijk word hier niet over gesproken omdat de dochter onderneming in Amerika net iets andere diensten verleend dan wat wij hier in Amsterdam doen.

Met vriendelijke groet,

Robin
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@robins, als de kritische noten van Bazinga, Bennogr en mij al onvriendelijk zijn dan raad ik je af om aan dit proces te beginnen. Want immigrations in de VS zal nog veel meer vragen stellen en dat zal nog veel minder vriendelijk zijn dan de kritische noten hier.

Aangaande het B1/B2 visum, zie mijn eerdere post, kijk eens op dit forum naar recente ervaringen met het aanvragen van een B2 visum en zoek eens middels Google wat een B2 visum precies is.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Je bent zeker genoeg van je relatie om een kind te krijgen en naar een ander land te verhuizen en samen een bedrijf te starten, maar je ziet trouwen als schijnheilig?
Wat is dan wel een goede reden om te trouwen?! Ik neem toch aan dat jullie al die dingen samen doen omdat je van elkaar houdt, dan is trouwen toch niet bepaald schijnheilig in mijn ogen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zou eerst eens even met mijn baas/de eigenaar van het bedrijf gaan praten, en zien of ze hier voor open staan. Dat kan je veel gedoe besparen. En het zou erg snel voor oplossingen kunnen zorgen (zowel negatieve als positieve).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
robins

Bericht door robins »

Weetje

Ik dank jullie allen voor de tips maar ik ben bang dat als we zo verder gaan dat er alleen maar meer minder vriendelijke berichten zullen volgen ( al was het goed bedoeld)

Dit is gewoon de situatie zoals het is. Mocht het er van komen dat we het toch rond krijgen, het zij links om het zij rechts om dan laat ik het zeker weten hoe we het hebben gedaan.

Bedankt voor alle ( wettelijke) tips ik neem ze zeker mee.

Mvg,

Robin
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@robins, er is nog niemand hier onvriendelijk geweest. Er is kritiek geleverd, kritiek die immigrations in de VS ook zal geven. Doch als elke kritiek al gelijk als onvriendelijk wordt bestempeld moet jij je toch maar eens gaan afvragen of dit wel iets voor je is. Het proces van het visum aanvragen zal moeilijk zijn en dan zal je echte onvriendelijkheid tegenkomen, net als bureaucratie en tegenwind. Als het zou lukken en je krijgt het visum, dan ga je bij je bedrijf en het wonen in de VS weer tegenwind zien en weer kritiek. Je zal nee te horen krijgen van potentiële klanten, je zal enorm veel bureaucratie op je weg vinden in de VS, en onvriendelijke mensen.

Als je dit al onvriendelijk vindt, dan wacht je tijdens het gehele visum aanvraagproces en in de VS en bij het uitoefenen van je bedrijf een rude awakening.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Robin, je komt wel erg overgevoelig over. Iets dat ik niet direct associeer met iemand die het doorzettingsvermogen heeft om een zaak uit de grond te stampen in een hun onbekend land. Maar veel succes gewenst.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
robins

Bericht door robins »

Ik houd mij. Eigen eer liever hoog heb al 2x een lap tekst weg gehaald met beledigende di gen maar dat is het niet waard ik respecteer jullie meningen en tips. Als ik er echt mee zat zou ik niet verder gaan met deze onderneming.

Dus ook geen overgevoeligheid, maar de eer aan me zelf houden. Hockey jij voornamelijk echt bedankt voor de tips ;)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

B1/B2 zijn volgens mij BEZOEKERSvisa, NIET werkvisa. Je moet aan kunnen tonen dat je op vakantie komt en dat betekent geld meenemen naar de VS, NIET geld "maken" in de VS.

En zoals gezegd: als je niet tegen kritische opmerkingen kunt, of het mensen kwalijk neemt dat ze proberen je roze bril weg te halen, dan geef ik je weinig kans om met succes als alleenstaand stel hier een klein bedrijfje te gaan runnen. Waarbij je ook nog aan verkoop/klantenwerving gaat doen. En daarbij moet je ook niet vergeten dat dat je Engels echt wel heel goed moet zijn om een effectief verkooppraatje tegen een ongeduldige potentiele klant te kunnen houden.

Niet dat ik kritiek heb, maar beter hier wat opmerkingen krijgen, dan dat je ergens in de woestijn van Nevada strandt omdat je een paar dingen over het hoofd hebt gezien.

En sprekend als iemand die al 32 jaar getrouwd is (met dezelfde vrouw), ZO hypokriet is trouwen niet. Ik heb het altijd meer opgevat als een ceremonie waarbij ik trots tegen de wereld riep: hee wereld! Kijk eens! Dit is de partner met wie ik de rest van mijn leven wil doorbrengen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

robins schreef:De post die ik zojuist deed had gister al online moeten staan :( vergeten op bevestig te kliken.

Ik heb zojuist een uur met een advocaat gesproken in Las vegas (via skype) hier kwamen de volgende dingen naar boven.

* Ook werd er gemeld dat we via het waiver programm het land zo in konden wel met een esta formulier. Ook hiermee kunnen wij Nederlanders een start maken met het ondernemen van de ons plan. Wel moesten we dan terug naar Nederland om een E2 visum aan te vragen (deze variant kon dus niet omgezet worden)

Met vriendelijke groet,

robin
Nou... volgens mij mag je op een esta helemaal niet werken... laat staan vast eventjes een beginnetje maken met een onderneming. Met zo'n advocaat heb je geen vijanden meer nodig...
robins

Bericht door robins »

Volgens mij is lezen echt niet jullie sterkste kant.

Omdat ik in dit geval uit nederland kom zei de advocaat niet ik dat je dus dmv het waiver programm dit ook mag doen.

En nog een keer dan stop ik er echt mee. Trouwen is niet hypocriet of schijnheilig, IK vind het schijnheilig om mijn vriendin te huwelijk te vragen. Puur om het makkelijker te maken voor een visum. Dus trouwen voor visa ok is het nu eindelijk duidelijk het beeld tering wat is het lastig en dan is dit nog wel in het nederlands.

Pff
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ja, dat is het probleem, WIJ kunnen niet lezen. :shock:

Op een esta naar de VS gaan of op een B2 visum naar de VS gaan geeft je dezelfde rechten, toerist spelen; en wellicht een conferentie bijwonen, meer niet. Het verschil is dat je middels esta gewoon naar de VS kan reizen en pas in de VS vragen moet beantwoorden, waarbij geldt hoe korter je in de VS bent, dus hoe meer het een vakantieperiode is die je er bent, hoe minder vragen je krijgt. Ga je voor de optie B2, dan moet je een aanvraag indienen bij het consulaat. De laatste tijd hebben we juist gezien dat zeer veel B2 aanvragen zijn aangewezen. Dit schreef ik al in een eerdere post. B2 aanvragen van mensen die geen enkele immigratie intentie hadden en die sterke banden met Nederland konden aantonen. Jullie hebben wel een emigratie intentie, waarmee de kans op afwijzing dus veel groter is. Mocht je afgewezen worden voor een B2 visum, dan kan je ook niet meer op esta naar de VS toe en zal je altijd een visum moeten aanvragen.

De kans is dus gezien wat we de laatste tijd op het forum gezien hebben dat de B2 visum aanvraag wordt afgewezen, met als gevolg dat jullie plan helemaal nooit meer gaat lukken, omdat je dan voortaan altijd een visum moet aanvragen en je met dezelfde reden het visum aanvraagt en dus steeds hetzelfde resultaat krijgt. Dáárom is er zoveel verbazing bij het advies van de advocaat.

Dan zou dus alleen een B1 visum misschien kunnen, maar daarvan heb ik geen idee in hoeverre de aanvraag gemakkelijk is en wat de kans op afwijzing is. En ook niet wat de voorwaarden zijn om dat ding aan te vragen.

Tenslotte het advies van Dbacks2, dat is gebaseerd op a) met een B2 visum mag je net zoveel doen in de VS als met een esta, alleen voor een langere periode en b) als het misgaat die aanvraag zitten jullie met de gebakken peren en niet de advocaat. De advocaat die je dan op geen enkele manier aansprakelijk kan stellen omdat jullie de VS niet in kunnen.

Bij dit gehele probleem zit je nog eens met het feit dat jullie geen familie hebben in de VS of kennissen die een senator of congressman kunnen aanschrijven die jullie zaak kan bepleiten, iets wat een aantal aanvragers wel had. Jullie hebben een grotere kans op afwijzing, met nog minder kans op herstel van die afwijzing.
robins

Bericht door robins »

We hebben er wel familie alleen zijn het tantes neven en nichten . Als ik het goed heb is dit niet goed genoeg geen directe familie.

En wat je zegt snap ik over het B1/2 visum. Ik gaf alleen aan wat de advocaat melde, jullie tips daarover zijn geweldig
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

De vraag is hoe graag je de States in wilt. En als je dat écht wilt, dan zou ik toch maar hypocriet zijn als ik jou was. Wat een gedoe om dat papiertje, je maakt er wel iets dramatisch van, zeg . :roll:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Bennogr schreef:En sprekend als iemand die al 32 jaar getrouwd is (met dezelfde vrouw), ZO hypokriet is trouwen niet. Ik heb het altijd meer opgevat als een ceremonie waarbij ik trots tegen de wereld riep: hee wereld! Kijk eens! Dit is de partner met wie ik de rest van mijn leven wil doorbrengen.
Dat vind ik mooi gezegd! :thumbup:

Mijn man en ik zijn vandaag 15 jaar getrouwd. Als hij een Nederlander of European was geweest waren we waarschijnlijk niet zo snel getrouwd, ook al wisten we allebei dat het 'for real' was. Als Nederlandse vond ik trouwen niet zo heel belangrijk. Samenwonen is immers ook prima. Maar hij is Texaans dus trouwen was de beste manier om bij elkaar te kunnen zijn, want samenwonen is niet mogelijk zonder verblijfsvergunning. Zijn we voor een verblijfsvergunning getrouwd? Nee, we zijn getrouwd omdat we bij elkaar horen.

Trouwen voor een verblijfsvergunning is hypocriet, trouwen met de persoon waarmee je de rest van je leven samen wilt zijn is niet hypocriet.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Adviezen van advocaten hoef je niet per definitie te vertrouwen als zijnde correct, vooral niet als ze op afstand, dus per telefoon of skype zijn gedaan. De tijd die ze er aan spenderen om te kijken of ze wel een correct antwoord geven op een specifiek probleem is te kort. Wat je (iemand) krijgt is een algemeen antwoord, zoals bijv. vraag eerst maar een B visum aan. In de loop van de jaren ben ik heel wat verhalen tegen gekomen van visum advocaten die helpen met een E2 aanvraag...en dat doen ze ook, helpen met een E2 aanvraag. Maar in bijna al die gevallen was het hele bedrag vooruit betaald en en deden ze wat ze beloofden, helpen met de aanvraag. Dat deze dan afgewezen werden was niet hun schuld, dat komt / kwam door allerlei andere redenen.

Robins, het is zo dat je een E2 aan kunt vragen, dat kan altijd en dat kun je dus ook aan je algemeen directeur vermelden. Maar mijn vraag in dit is heb je de beschikking over $150.000? prive, of moet dit van een financiering komen?
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

* Ook werd er gemeld dat we via het waiver programm het land zo in konden wel met een esta formulier. Ook hiermee kunnen wij Nederlanders een start maken met het ondernemen van de ons plan. Wel moesten we dan terug naar Nederland om een E2 visum aan te vragen (deze variant kon dus niet omgezet worden)"

Ik kan niet lezen???

'dat we via het waiver program het land inkonden met een esta' ... ook hiermee...(met die esta dus!) kunnen wij een start maken met het ondernemen...

NOU NEE... dat kun je niet...

en ik kan wel lezen...
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

'dat we via het waiver program het land inkonden met een esta' ... ook hiermee...(met die esta dus!) kunnen wij een start maken met het ondernemen...

NOU NEE... dat kun je niet...
Het is maar net wat je versta onder een start maken met het ondernemen, wat ik begrijp is dat de visum advocaat voorstelde om naar een pand te kijken, eventueel een bank rekening te openen etc. Dat is in principe een start maken en dat is geen enkel probleem. Onze klanten gaan ook op visa waiver naar de VS om een bedrijf te bekijken, te praten met een verkoper, een bankrekening openen etc. en dat is op zich geen probleem. En het verhaal dat je dan terug moet naar Nederland klopt ook, als je bijv. een B1 hebt dan zou je niet terug hoeven maar een change of status aan kunnen vragen. Alleen zit daar ook een grote keerzijde aan en dat bedoelde ik in mijn vorige post, de tijd is te kort tijdens een telefoon gesprek of skype om alles duidelijk en correct weer te geven. En dan kun je dus verkeerd van start gaan en helemaal verkeerd eindigen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer