Wat zijn trouwens de regels over een rotonde hier? In Nederland heb ik geleerd dat je je linker richtingsaanwijzer aandoet zolang je erop blijft en dan je rechter blinker gebruikt als je afslaat. Hier geef ik dus nooit links aan omdat mensen dan in paniek raken en denken dat je linksom wilt
Officieel hoef je in Nederland alleen richting aan te geven als je de rotonde verlaat. Dus als je driekwart rond gaat is het niet verplicht om je linkerrichtingaanwijzer aan te zetten.
In California geldt dit: (lijkt mij dus hetzelfde)
Wat ik wel regelmatig mee heb gemaakt dat ze je er niet niet tussen willen laten als je een baan naar rechts wilt opschuiven. Had dat een paar weken geleden ook weer in Las Vegas, reed ik lekker op de strip in de middelste baan voor rechtdoor, veranderd die baan opeens in een baan voor linksaf.
Denk dat mede komt omdat rechts inhalen is toegestaan.
Ook verschillende keren meegemaakt dat je lekker 65 mph rijd op de snelweg en dat ze dan voor je ineens bovenop de rem staan.
Vraag me ook af of dit te maken heeft met een andere auto die naar rechts wil er niet tussen laten. Die moet dan misschien een afslag halen en gooit op een gegeven moment toch het stuur naar rechts.
Het keep your lane kan ook de doorstoming tegenwerken als ze in verschillende banen naast elkaar bijna even hard blijven rijden.
Nieka schreef:
Wat me ook opviel, Amerikanen stoppen allemaal volledig aan een STOP bord, ook al zie je al van ver dat er geen ander verkeer aankomt, iets wat je hier niet snel ziet gebeuren.
Zo heb ik het dus ooit geleerd in Nederland, maar blijkbaar is het niet meer nodig om geheel tot stilstand te komen?
In het verkeersregelement wat ik nog uit een ver verleden heb staat: "De bestuurder die het bord nadert moet stoppen en moet voorrang verlenen aan alle bestuurders op de kruisende weg. Stoppen houdt in dat het voertuig echt tot stilstand moet komen."
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.