Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

het maken van een planning; eerst een paar vragen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
lise30
Amerikafan

het maken van een planning; eerst een paar vragen

Bericht door lise30 »

We hebben tickets en huurauto geregeld voor onze reis naar Florida in december. We gaan 18 dagen, 16 nachten.
We vertrekken 14 december naar Miami en gaan 30 december ook weer terug vanuit Miami.
Om een planning te kunnen maken ben ik weer gaan lezen op dit forum en heb de nodige reisgidsen doorgebladerd. Er is veel te zien en te doen, dus we moeten eerst helder krijgen wat we precies wel/niet willen en of eea haalbaar is qua reistijd en budget. Ik heb een paar vragen.

We houden niet zo van pretparken, dus een aantal dagen een bezoek brengen aan Sea world of Disney hoeft van ons niet. Is het dan wel de moeite om vanuit Miami langs de kust, Fort Lauderdale richting st Augustine en Amelia Island te rijden? Ik lees op het forum dat de westkant van Florida mooiere stranden heeft. Deze willen we graag bezoeken. Ook zwemmen met zeekoeien en een shoppingmall is wel leuk, maar we hoeven ook niet alle outlets af te struinen.
Tommy Hilfiger heeft nog wel mooie dingen vinden we, maar goed mijn man houdt er niet erg van dus die is er altijd al snel klaar mee ;)
We willen liever mooie natuur/national parken bezoeken en wandelen, kanoën of met gids varen of iets anders leuks doen, maar deze NP liggen wel ten noorden van Orlando :D
Ik ben nu aan het oriënteren hoe we het beste kunnen gaan rijden. Het hoeft niet perse het toeristische gedeelte te zijn.

In de reisbrochures van holland international en kuoni zie ik vaak in twee weken dat het hele rondje Florida wordt voorgesteld. Omdat we terug vliegen vanaf Miami lijkt er niks anders op te zitten, maar als ik de kaart bekijk zie ik ook mooie national parken in het midden van Florida. Dus eigenlijk de weg vanaf Miami richting Tampa. Misschien moeten we dan juist niet via die kustroute gaan? Graag jullie advies hierin.

Op de site van Arke zag ik een reisschema met natuurparken erbij. Ik zou graag jullie mening willen weten over dit reisschema:
De link is: http://www.arke.nl/vakantie/verenigde-s ... gprogramma
Is dit goed te doen? of erg veel rijden.

Key West willen we ook graag bezoeken en ons is ook aangeraden om Miami voor een paar dagen aan te doen. Je snapt het al, we willen denk ik weer teveel. Dus eerste keuzes maken anders krijg ik dat schema nooit rond.

In december zal het neem ik aan niet heel verstandig zijn om zonder hotel reserveringen te reizen? Ik las in andere topics dat febr en april hoogseizoen is, dus ik weet niet hoe het half december is. Of valt het mee?
Merk dat ik het lastig vind om een reisschema op te zetten. Vandaar eerst maar even deze vragen.

Ik wil ook graag nog een fijne reisgids met leuke tips en platte gronden aanschaffen. Iemand hiervoor nog een aanrader?

Hartelijk dank voor jullie reacties alvast.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: het maken van een planning; eerst een paar vragen

Bericht door Vito »

De link van Arke doet het niet.

(* Note mod (Marco): link werkend gemaakt.)

Zonder Orlando hebben jullie royaal de tijd om een rondje Florida te doen zonder te haasten. Ik zou dan bv. eerst naar boven, cocoa Beach en Caoe Canaveral, dan oversteken via de State parks in Midden Florida. Dan naar de Gulfcoast, Sanibel is erg mooi en dan via Fort Myers en Naples ri de Everglades. Vanaf de Everglades kun je dan naar de Keys en van daaruit weer terug naar Miami.
Wij vinden Miami niet echt geweldig maar dat is persoonlijk. Wij zaten in Fort Lauderdale en gingen shoppen in Sawgrass Mills Mall. Persoonlijk zou ik liever wat meer dagen aan de Gulfcoast of op de Keys doorbrengen.
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Wij zijn zelf ook bezig met een planning voor rondje Florida in 2015. Wij hebben bewust gekozen voor een oneway-trip van Miami naar Orlando. Hierdoor kunnen we in bijna vier weken van alles wat bezoeken en bewonderen. Check deze planning maar eens: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 11&t=52389

Voor (nog) meer tips voor Florida is het ook aan te raden om het Floridaforum te bezoeken: http://www.floridaforum.nl/

Voor goede en leuke tips kopen wij altijd een Lonely Planet (Engelstalig), is onze start voor een nieuwe vakantie! :thumbup:
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Vits: waarom spreekt Miami je niet zo aan?

Mijn tante is er geweest en zij zegt dat je daar wel een paar dagen moet spenderen. Ik moet nog veel inlezen. Ik zou zo niet weten welke wijken dan interessant zijn. Ik zal wel dat op Miami beach veel hotels liggen.

De golfkust trekt ons ook meer, maar alleen maar strand is misschien ook wat veel voor twee dagen.
We kunnen starten richting Fort Lauderdale en zo naar het noorden rijden en dan een beetje de national parken doen en dan richting Crystel river en de mooie stranden. Dan zijn we via de Everglades kerst en oud en nieuw bij de Keys beland, maar weet niet of het dan daar extreem druk is.
Of het rondje met de klok mee plannen en dan starten in Miami/Key/Everglades en dan Golfkant en eindigen in Fort lauderdale?
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

lise30 schreef:Vits: waarom spreekt Miami je niet zo aan?

Mijn tante is er geweest en zij zegt dat je daar wel een paar dagen moet spenderen.
Het is gewoon heel persoonlijk of je wel of niet van dit soort grote steden houdt. Wij waren er in mei en ik vond het erg leuk. Ik zou wel een hotel op Miami Beach nemen. Wij hebben met een hop on hop off bus een dag door Miami gecrossed en zo het nodige van de stad gezien. Wat we vooral erg leuk vonden was het prachtige strand (wel druk) van Miami Beach en de gezellige terrasjes bij Espanola Way en Lincoln Road. Verder kijk je je ogen uit wat er allemaal voorbij loopt en rijdt (korte rokjes, brede kerels, grote limo's, van alles).
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik zou niet zonder hotelreservering gaan. Vanaf zo 20 dec t/m de 1e week van januari is het super piekseizoen. Dus heel druk en dure accomodaties.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik denk idd dat het persoonlijk is. Wij houden idd over het algemeen niet van steden, hoewel ik SF en LV wel heel leuk vind. Maar Miami en LA kunnen me gestolen worden. Spreekt ons niet aan, ik voelde er geen fijne sfeer of zo.

Onze ervaring is dat het vooral na de Kerst duurder werd. Rond de kerstdagen vielen de prijzen wel mee en ook met de drukte.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Herkenbaar, wellicht kan je wat info uit onze reisverslagen (2011 en 2014) halen. Je hebt iig tijd genoeg om een mooie rondrit te maken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Heb via google maps een route ingevoerd. Eigenlijk toch ook het standaard rondje wat we in de reisbrochures ook terug zien.
Vanuit Miami richting het noorden, naar Cocoa. Ik twijfel alleen of het de moeite is om door te rijden naar st Augustine en dan door te steken naar de golfkust richting crystal river?
of moeten we via cocoa/cape canaveral binnendoor richting crystal river?
De westkust spreekt ons iets meer aan, maar voor een volledig plaatje van Florida willen we misschien toch wel dat rondje maken. In andere routes zie ik ook Amelia Island maar ik vraag me af wat het nog toe gaat voegen?
Ondanks de duurdere dagen aan het einde van het jaar lijkt het me toch wel het leukst om in de tijd op Key west te zijn. Is Key Largo nog de moeite voor een stop?
Heb het idee, wat ik er over lees, dat het meer toeristisch is vanwege dolfijnenshows en de mogelijkheden om met glasboten het NP op te gaan?
Ik las ook over 12 kleine eilanden (np) vanuit Key West. Misschien is dat leuker? En dan nog Miami.... we vliegen 30 dec terug.
Vind het denk ik wel leuk om even voor de afwisseling nog de stad te bekijken. We kunnen er voor kiezen om dit bij aanvang van de reis te doen of de laatste dagen. Misschien na al die dagen strand ook wel weer leuk. Ja keuzes maken he.... graag weer jullie advies :)
Met name over het noorden en wanneer de oversteek naar de golfkust maken? Hartelijk dank.
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

ik zit nu even op booking.com te kijken naar de hotelprijzen op Key west rond 28 en 29 december. Oei.... 800 euro voor twee nachten?? geloof dat het rondje maar andersom moet? Vanuit Miami starten en dan naar de Key's en dan eindigen in Fort Lauderdale.

Is Miami city ook te bekijken vanuit Fort Lauderdale? De prijzen van hotels zijn daar gunstiger. Om een indruk te krijgen van de stad Miami, is het dan wel/ niet nodig om te verblijven op miami beach?
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Ruud ! Ik heb je reisverslag van 2014 gelezen. Mooi hoor ! Die Canoe tocht op ocala nat. forest...dat filmpje van youtube.... zou 't park weer toegankelijk zijn eind van dit jaar?
Dat fietsen in de Everglades lijkt me ook leuk. Ik ga even een wegenkaart halen bij de ANWB vandaag, dan heb ik die vast in huis. Ik word een beetje onrustig omdat we de overnachtingsplaatsen moeten gaan vastleggen en het is best een zoekwerk wil je een beetje voordelig uitkomen.
ik snap alleen nog niet goed hoe dat met die tollwegen zit en dat afrekenen via de autohuurcompany. Wij hebben bij Dollar gereserveerd.
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door PeterPaul »

Nee hoor, je hoeft niet op MB in een hotel te gaan zitten, je kan er ook in de ochtend heen rijden, parkeren en de HoHo bus nemen. Het is echter wel leuk een daar een hotel te nemen met uitzicht op zee. :geek2:
PeterPaul
Amerikafan

Bericht door PeterPaul »

lise30 schreef:ik snap alleen nog niet goed hoe dat met die tollwegen zit en dat afrekenen via de autohuurcompany. Wij hebben bij Dollar gereserveerd.
Tolwegen kan je op twee manieren nemen: als je bij de tolpoorten aankomt de "cash lanes" nemen en zelf betalen, of je hebt in je auto onder de binnenspiegel een kastje zitten waarmee je met 40 mph door de fast lanes kan rijden, dat systeem heet EZ pass. De kosten worden door je verhuurmaatschappij van je CC afgeschreven.

Have fun.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Hou er rekening mee dat er steeds meer stukken tolweg zijn waar je niet cash kan betalen! Je hebt dan echt Sunpass nodig, of het gaat via je kentekenplaten. Als je een Sunpass hebt rij je gewoon door bij het poortje.
PeterPaul
Amerikafan

Bericht door PeterPaul »

LittlePhoenix schreef:Hou er rekening mee dat er steeds meer stukken tolweg zijn waar je niet cash kan betalen! Je hebt dan echt Sunpass nodig, of het gaat via je kentekenplaten. Als je een Sunpass hebt rij je gewoon door bij het poortje.
Ah dit laatste wist ik niet, twee jaar geleden toen ik voor het laatst in Floria was is het me niet opgevallen, dank voor de aanvulling!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Wij wonen hier ruim anderhalf jaar, en er zijn in die tijd steeds meer plaatsen gekomen waar je geen cash meer kan gebruiken. Het eerste jaar had ik geen Sunpass in mijn auto omdat ik maar heel zelden de turnpike gebruik, maar een paar maanden geleden heb ik er toch maar eentje gekocht omdat het te lastig werd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Miami is opzich goed te doen vanuit Fort Lauderdale. Hangt er wel vanaf wat en hoe je wilt. Zowel Miami en Miami Beach in één dag lijkt me wat veel. Als je de a1a ocean drive/collins avenue pakt vanaf FL naar MB dan ga je vast en zeker ergens vast staan. Ik reed dat stuk volgens mij vanaf Hollywood en erg snel ging dat niet.

In Miami zou je de auto bij de Bayside Marketplace kunnen neerzetten. Dan kun je vanaf daar bv de metromover pakken en een rondje maken. Oversteken en je staat bij de NBA hal en ook kun je vanaf daar een boottocht langs de eilandjes met diverse villa's maken. Vanaf de MacArthur causeway heb je een prachtig uitzicht op de diverse cruiseschepen die daar aangemeerd liggen.

Verder heeft Miami diverse shoppingcentra en is er 's avonds op collins avenue genoeg te beleven.

En zo heeft de stad ook nog diverse musea en memorials die bezocht kunnen worden.
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Kan de tol niet gewoon met creditcard betaald worden? Als je zo'n sunpass neemt zit er dan geen toeslag op die het autoverhuurbedrijf doorberekend?
LittlePhoenix
Amerika-expert

lise30 schreef:Kan de tol niet gewoon met creditcard betaald worden? ?
Nee, niet als er alleen Sunpass poortjes zijn. Die zijn onbemand en je kan daar dus niet betalen, niet cash en niet met een bankpas.
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

We hebben nu onderstaande planning in gedachte. Ik twijfel over de verblijfplaatsen aan de golfkust.
Naples lijkt ons leuk om te bezoeken, maar wordt wellicht wat haasten als we de everglades bezoeken via Shark point/tower, daar fietsen en nog de loop willen rijden en een airboattocht bij ten Thousand islands. ( of kan dat niet daar en moet het bij everglades city?)

Ik kan niet kiezen tussen verblijf Fort Myers, Sarasota of petersburg of Clearwater?
We willen dan even niet elke dag verkassen. Maar wel leuk in de omgeving dingen bekijken. Pier Petersburg misschien wel leuk. Tampa bezoeken (geen pretparken ofzo) maar de Tampa Bay en dagje strand is leuk.
Homosassa springs willen we ook graag bezoeken maar is het nodig om daar ook nog te overnachten? of kunnen we crystal river incl excursie bezoeken op weg richting Ocala? graag jullie advies.

Dag 1 Amsterdam - Miami (auto ophalen, 15 uur..daarna hotel opzoeken, rusten/opfrissen en 's avonds Miami bekijken)
Dag 2 Miami bekijken
Dag 3 Miami naar Key West (tussenstops op de keys)
Dag 4 Key West
Dag 5 Key West- Homestead (Flamingo everglades route erbij nemen)
Dag 6 Homestead-Naples (shark entrance (fietsen richting tower) Everglades, daarna airboattoer, ten Thousand islands. slapen Naples
Dag 7 Naples- Fort Myers ochtend Naples bekijken, eventueel state park bezoeken
Dag 8 Fort Myers (dagje bijkomen op het strand, captiva en Sanibel )
Dag 9 Fort Myers - Sarasota
Dag 10 Sarasota - Clearwater
Dag 11 Omgeving Clearwater
Dag 12 van Clearwater via homasasso manatees naar Ocala forest (kanotocht Juniper)
Dag 13 Ocaloa naar st Augustine
Dag 14 st Augustine naar Cocoa bezoek KSC
Dag 15 Cocoa - Fort Lauderdale
Dag 16 Fort Lauderdale
Dag 17 Fort Lauderdale - Miami - Amsterdam
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer