Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tinkerbeliii: route Texas & New Mexico

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tinkerbeliii
Amerikafan

Reis tinkerbeliii: route Texas & New Mexico

Bericht door tinkerbeliii »

hoi,

Eind augustus trekken we naar Texas & New Mexico (beetje een last minute ingeving). We vliegen heen en terug naar Houston (tickets zijn geboekt). Ik heb volgende route uitgestippeld, maar het lijkt me nogal druk, er zitten enkele lange rijdagen in. Misschien zitten er wel onlogische zaken in die jullie er kunnen uithalen.. :) Het ommetje naar NM zou ik graag laten, ik wil héél graag naar white sands ;) Alle commentaar is welkom :thumbup:

vrijdag -> brussel - houston
zaterdag -> houston - austin
zondag -> austin - dallas
maandag -> dallas
dinsdag -> dallas - fort worth
woensdag -> fort worth - lubbock
donderdag -> lubbock - amarillo
vrijdag -> amarillo - albuquerque
zaterdag -> albuquerque
zondag -> albuquerque - alamogordo
maandag -> alamogordo - roswell - carlsbad
dinsdag -> carlsbad - big bend
woensdag -> big bend
donderdag -> big bend -san antonio
vrijdag -> san antonio - houston
zaterdag -> houston
zondag -> houston - brussel
gastxyz

Re: Route Texas & New Mexico

Bericht door gastxyz »

Check voor de grap eens de hotelprijzen in Carlsbad tegenwoordig :wink:

Moab en Vernal zijn er niets bij.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Leuk, wij hebben een hele leuke vakantie gehad in Texas en NM in juni, misschien heb je nog wat aan ons verslag (zie onderschrift)
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Leuk, wij zijn nu bezig met een soortgelijke reis. Kijk eens in ons reisverslag, wie weet heb je daar wat aan.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis tinkerbeliii: route Texas & New Mexico

Bericht door Yeehaw »

Waarom Lubbock? Daar is het Buddy Holly museum maar verder is het er zo plat als een dubbeltje en niet veel meer te zien. Amarillo ligt vlakbij Lubbock maar je wil waarschijnlijk naar Palo Duro Canyon. Ik denk dat je te veel hooi op de vork neemt. Ik zou ABQ overslaan als je White Sands en Carlsbad caverns wil bezoeken. Voor de caverns heb je al een halve dag nodig en Roswell is een omweg (en het UFO museum zal wellicht tegenvallen). Ik zou liever een dag in Austin dan in Dallas willen zitten en voor de mooiste stad van Tx, San Antonio heb je nu slechts een nacht gepland (na een lange rit van Big Bend) en dat is echt veel te kort imo.
Yeehaw
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ook wij zijn net als Chippie op dit moment in Texas. In Dallas om precies te zijn. Misschien heb je iets aan ons verslag?

Elly
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik zou persoonlijk liever meer tijd in Hill Country doorbrengen dan in Dallas, net wat Yeehaw zegt. Maar wij vonden Rosswell toch wel de moeite waard. Klein, ontzettend toeristisch en namaak, en eigenlijk ook wel een beetje kneuterig, maar toch erg leuk om eens te zien. Helemaal omdat m'n man toendertijd in Area 52 werkte.

De rit van Dallas naar Fort Worth snap ik niet omdat dat vlak naast elkaar ligt. Ik neem aan dat jullie daar iets specifieks hebben gevonden wat je graag wilt zien?

ABQ is prachtig en zeker een bezoekje waard, maar het is een heel eind rijden. Misschien beter om dat uit te stellen tot een andere reis?

Het is allemaal zeker te doen, maar je zit dan wel veel in de auto en hebt niet zo heel veel tijd om lekker rond te kijken enz. Bovendien mis je ook de tijd om een paar backroads te nemen en wat meer van Texas te zien. De snelwegen in Texas zijn handig, het is zo'n ontzettend grote staat dat je de snelweg nodig hebt om binnen redelijke tijd van hot naar her te rijden, maar als je echt de schoonheid van Texas wilt zien moet je de backroads kiezen! En dat geldt eigenlijk voor elke staat, als je wat kleinere wegen kiest zie je meer, kom je langs kleinere stadjes waar je een heel ander gevoel krijgt dan in de grote drukke steden, en je voelt je meer ontspannen.
Kitsune
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Kitsune »

Hoi! Ik heb net ons reisverslag van 10 dagen Texas van 2 weken terug uitgetypt, staat in dit forum. Misschien heb je daar ook wat aan :)
tinkerbeliii
Amerikafan

Dankjewel iedereen, ik ben volop jullie verslagen aan het lezen :)
Ik heb alvast de culinaire tips (en de cowboyshop:)) van Kitsune opgeschreven :)

Ik zal in elk geval al 1 dag bij Dallas schrappen en naar San Antonio plaatsen zodat we daar een extra dag hebben. Ook Lubbock zal ik weghalen. Roswell stelt misschien niet veel voor, maar ik wil er toch heel graag heen :)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij gaan in oktober, misschien heb je wel wat aan ons schema

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=48185
tinkerbeliii
Amerikafan

Enkele vraagjes :)

- Als ik ABQ uit de route haal, hoe rijd ik dan best van Dallas naar Alamogordo? Laat ik dan best Amarillo ook varen? We gingen eigenlijk vooral naar ABQ voor het Breaking Bad verhaal (superfan :P ). Ofwel doe ik dan maar 1 nacht ABQ en plaats ik die andere nacht elders? Of is dat helemaal te gek dan?

- Is het beter om Austin en San Antonio na elkaar te plannen ipv op te splitsen tss Houston en Dallas? Wij hadden 2 dagen Dallas gedaan omdat wij gek zijn van steden en Dallas ziet er toch wel de max uit :)

Ik had het nu voorlopig zo aangepast:

brussel -> houston
houston -> austin
austin
austin -> dallas
dallas
dallas -> amarillo
amarillo -> albuquerque
albuquerque
albuquerque -> alamogordo
alamogordo -> roswell -> whites city
carslbad -> big bend
big bend
big bend -> san antonio
san antonio
san antonio -> houston
houston
houston -> brussel
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik denk dat ik Albuquerque weg zou laten, zo heb je echt weinig tijd om de steden goed te bekijken. Daarnaast vond ik Albuquerque persoonlijk geen geweldige stad, op Old Town na (maar daar verschillen de meningen over, zo blijkt hierboven al). Daarnaast als je al in Albuquerque bent is het zeker leuk om Santa Fe aan te doen, maar daar zou je nu sowieso geen tijd voor hebben.. Ik denk dat ik inderdaad Albuquerque zou bewaren voor een volgende reis..
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je ABQ weglaat zou je naar Roswell kunnen rijden via Ft. Sumner. Daar is het graf van Billy the Kid en een museum. Wij vinden dergelijke dingen leuk maar het is niet voor iedereen....
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Wij zijn vanaf Dallas (Fort Worth) naar Amarillo gereden (Zaten in Canyon) en vandaaruit vis Roswell naar Alamogordo. Dat was prima te doen. Dat Roswell stelde in onze ogen niet veel voor. We hebben en foto gemaakt en zijn verder gereden. In Alamogordo zijn wij 1 nacht gebleven en dat was genoeg voor het bekijken van de White Sands. (Tip: wanneer je in het Holiday Inn verblijft dan kun je daar vragen voor sleetjes, die krijg je dan, inclusief wax, gratis mee)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij slapen in de holiday inn :thumbup:
tinkerbeliii
Amerikafan

thx chippie, denk dat wij het ook zo zullen doen
ook bedankt voor de hoteltip! zo leuk :):)
chippie777
Amerikakenner
Contacteer:

Het was een typisch Holiday Inn hotel, niets mis mee, schoon, eenvoudig ontbijt, gratis wifi en met overdekt zwembad. Wij hadden een kamer op de begane grond recht tegenover de ingang van het zwembad en dat vonden de jongste chippie’s geweldig :D Je moet bij de balie gewoon vragen hoe je aan sleetjes komt dan geven ze aan dat je ze van hun mag lenen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer