Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat zijn de mooiste locaties om te verblijven op 4 eilanden?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Wat zijn de mooiste locaties om te verblijven op 4 eilanden?

Bericht door elninjoo »

Ik ben me aan 't orienteren op 'n trip naar Hawaii.
Mij lijken Oahu, Maui, Kauai en Big Island het bezoeken waard, maar ik wil niet in dure hotels/resorts slapen. Ik zou graag betaalbare B&B's zoeken (met zwembad), maar wil dan eerst de beste regio weten. Heb 1 persoonskamers nodig met ensuite. Maar welke locaties zijn het best om in de buurt te zitten op deze 4 eilanden? Ik hou van rust, natuur, mooie stranden, liever geen wilde zee (dus niet aan de surfkant bijv) gezellige resto's op acceptabele rijafstand.
Kan ik vanuit één locatie per eiland de highlights van deze eilanden goed bezoeken bij 'n verblijf van ca. 4-5 dagen per eiland?
Bij in totaal 20 dagen op de eilanden, hoe zouden ervaringsdeskundigen dit dan over deze 4 eilanden verdelen?
Is usareisen.de ook in Hawaii de goedkoopste autoverhuurder of kun je beter locaal boeken daar?
Als iemand tips heeft voor betaalbare accommodatie dat aan mijn eisen voldoet (sfeervol gelegen in het groen, eventueel dicht aan zee, zwembad, kamer met ensuite, betaalbaar) dan hou ik me natuurlijk ook aanbevolen.
elninjoo
Amerikakenner

Re: Wat zijn de mooiste locaties om te verblijven op 4 eilanden?

Bericht door elninjoo »

Is op Oahu Kailua beach bijv. een mooie locatie? Daar zag ik deze b&b: http://kailuaoahuhawaii.com/papaya/papaya.htm
Waikiki lijkt me uiteraard best leuk om 'n keer te bezoeken, maar het lijkt me veel te massaal om er te willen verblijven.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als wij naar Hawaii gaan, boeken we meestal iets via vrbo.com. Je bent dan niet beperkt tot hotels en resorts, maar ook appartementen, condos en huizen en vaak op de mooiste plekjes. Wij hadden bijvoorbeeld een klein huisje op Big Island direct aan het water met dit uitzicht:

Afbeelding
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wij sliepen in Maui in Kihei, in Pineapple Inn B&B! Niet zo goedkoop, maar wel heel goed hoor! Een mooie, kleinschalige B&B, ontbijt wordt in je frigo in de kamer geplaatst en als je iets nodig hebt, leg je een briefje en ze komen het brengen! Dicht aan zee, leuk zwembadje en jacuzzi in en ook mogelijkheid om een BBQ te houden in de mooie tuin... Wij hebben er daar enorm van genoten.

In Oahu hebben wij wel een hotel in Honolulu genomen (Park Shore Waikiki), dat lag op het einde van de 'strip', bijna het laatste hotel aan de uithoek... Wij houden ook niet echt van heel drukke steden, maar we vonden het wel leuk om 's avonds wat in Waikiki rond te wandelen nadat je een hele dag in de rust en stilte bent geweest... Het is daar 's avonds ook niet zo'n immense drukte hoor, dat is vooral 's middags, omdat iedereen op Waikiki beach blijkbaar wil zonnen... Dus overdag waren we een hele dag weg en 's avonds als het véél rustiger was, waren we er terug ;)! Maar je B&B die je opgaf in Kailua, ligt ook goed hoor!

En in Kauai hebben wij geslapen in Poipu, lag voor ons goed centraal voor alle highlights te doen!

Voor Big Island kan ik je geen tips geven, wij hebben enkel de andere 3 eilanden gedaan!

Het is ook allemaal niet zo goedkoop om te overnachten in Hawaii...je kan ook eens op airbnb kijken...

Wat betreft de verdeling: Kauai staat bij ons op nummer 1 (wij hadden 6 volled dagen)! Dan Maui (4 volle dagen) en dan Oahu (4 volle dagen - was voor Oahu voor ons wel genoeg). En Big Island is het grootste, dus daar zou ik ook ietsje langer blijven dan!

Je kan ook eens een kijkje nemen op onze blog, wat je een idee geeft over de invulling van je dagen...
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Wij waren in 2008 op Oahu en verbleven toen in Haleiwa (surf capital of the world).
Het ligt er dan wel een beetje aan in welke periode je gaat. Als je in de zomer gaat is de zee daar ook rustig hoor.
We hadden een condo vlak op het strand. Dit hadden we gevonden op http://www.homeaway.com.
We verbleven er in de zogenaamde Haleiwa Surf Condos, waar er tientallen appartementen in de verhuur staan.
Als je van rust houdt, zou ik dit in de zomer zeker aanraden. Op Oahu is vb Honolulu of Waikiki veel te druk.
Een klein stukje wandelen en je bent in het gezellig dorpje met heel wat eetgelegenheden.
Kijk gerust even op mijn blog van 2008.
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wat betreft huren van condo's en appartementen lees ook de kleine letters, vaak zijn er extra fees te betalen (zoals cleaning fee).

Op Kauai moet je zeker een centrale locatie zoeken omdat je niet het eiland volledig rond kunt rijden. Je moet dus heen en terug. Centraal kan bvb Poipu is leuk en toeristisch, minder toeristisch maar wel centraal is Kapaa'a.

Op Maui blijven de meeste aan de zonnige kant, en daar is Kihei de beste keus qua prijs en ligging. De andere gebieden zijn dure resort gebieden. Te Kihei in het Maui Coast Hotel, mooi hotel, mooie kamers, mooi zwembad en goede prijs (toen geboekt via Clever-hotels.com aan 116.25€ per nacht en de resort fee zat daar zelfs al in). Locatie was niet ver van het strand.

Op Oahu zaten wij in Equus Hotel op de rand van Waikiki, goede locatie, 10min wandelen tot aan strand en 15min tot aan drukste deel van de mainstreet van Waikiki.

Big Island is groter dan de andere 3 eilanden samen. Dus daar kan je eventueel meerdere overnachtings plaatsen kiezen. Wij zaten daar in een zeer leuke B&B (Nancy's Hideaway) aan Kailua-Kona (de zonnige kant), wel niet aan het strand, maar in de groene heuvels op 10 min van de stad en het strand. Ontbijt wordt in je frigo geplaatst, je zit in een eigen cottage huisje op je gemak, geen zwembad. Verder hebben we nog in Volcano in End of the Road B&B verbleven, simpele kamer in het huis en uitgebreid ontbijt in de woonkamer met andere gasten. In Hilo hadden we ook een B&B voor 1 nacht, maar dat was echt ondermaats qua properheid, dus ik bespaar je die.

PS: Huur auto's zijn ter plaatse altijd veel duurder! Dus zeker op voorhand boeken via een broker zoals drive-usa.de (=usareisen.de), eautohuur.nl (=rentalscars.com), AutoEurope.nl of http://www.alamo.co.uk/brits/
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe. Vind vooral de locatie-tips erg nuttig omdat ik er nog totaal niet bekend ben. En als je eenmaal weet waar op de eilanden je het beste zit, kun je gerichter naar 'n accommodatie zoeken.

Mijn eerste ingeving is om een keer in mei te gaan trouwens. Volgens de klimaatsite zijn de wintermaanden erg regenachtig. Geldt mei als laagseizoen daar, of wordt het al als hoogseizoen gerekend?

Ik had idd gezien dat je 'n paar tientjes cleaning fee betaalt bij 'n B&B. Nu ja, als de prijs verder acceptabel is, dan is dat voor 'n 4-5 daags verblijf nog wel te doen.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bij een B&B heb ik dat nog niet gezien die extra fee, wel bij condo's en appartementen.
Gewoon altijd de kleine lettertjes ook lezen.

Qua hotels en condo's heeft de auteur van de (sterk anageraden, engelstalige) Hawaii Revealed reisgidsen, vele reviews staan op de website:
http://www.hawaiirevealed.com/free-travel-info
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Airbnb heeft een groot aanbod op de verschillende eilanden. Zeker als je een kamer zoekt een ideale site om betaalbaar te reizen. Mocht je nog niet aangemeld zijn en een kortingscode voor je eerste verblijf willen moet je me even een berichtje sturen.
margot
Amerika-ontdekker

Bericht door margot »

Hoi,

Wij zijn vorig jaar na onze rondreis in zuidwest usa door gegaan naar Oahu. We verbleven aan de oostkant van het eiland bij Kailua via een appartementje wat we via homeaway hadden geboekt:
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p936543

Dit appartement beviel ons heel goed, we hadden wel een auto gehuurd. De eigenaren waren erg vriendelijk en behulpzaam en het is hier lekker rustig.

Volgend jaar gaan we naar Maui en Kauai dus voor mij is dit ook een leuk topic :)
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

Hoi Elninjoo,

Ik stelde me dezelfde vraag over mei of september (in ons geval) om te gaan... heb die vraag ook gesteld op Tripadvisor forum en iemand die woont op Big Island wist dit te vertellen:

Most people will tell you May because it's not as hot as September...but as an ocean person, I prefer September for the more consistently flat ocean conditions and much warmer water on both the north shore of Kauai and the Kona and Kohala coasts of the BI. Also on the BI, May can still be quite wet and cool in Volcano and wet on the east sides, September is much more pleasant in Volcano. September is stunning on Kauai's north shore.

As far as crowds go, they're similar quiet times although May will include the Memorial Day holiday and graduation parties on both islands which can cause increased business at area beaches, some hotel parties, and unfortunately more drinking and driving.

Misschien ben je er wat mee in je beslissing over welke periode je wil gaan :wink:

Groetjes
Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Even iets heel anders maar ik zou zelf geen 4 eilanden in 20 dagen willen proppen!!
Met vliegen tussen de eilanden verlies je ook elke keer een halve dag (maar maak er voor het gemak een hele van want je doet uiteindelijk ook weer niet zo heel veel meer op zulke dagen als je dan om half 2 's middags in je hotel aankomt)

Wij gaan in september voor het eerst naar Hawaii en doen 2 eilanden in 15 dagen en ik moet zeggen: dat vind ik nu al krap! Er is zoveel te doen en te zien en je wilt ook nog tijd overhouden om een beeeeetje te relaxen en van de stranden te genieten. Wij hebben bijvoorbeeld 8 dagen op Big Island maar ik kom daar nu al tijd te kort! Daar wil je trouwens sowieso op 2 locaties zitten: oost en westkust anders blijf je heen en weer gaan.
De andere 7 dagen zitten we op Kauai (waarvan 3 dagen in het zuiden en 4 in het noorden om te voorkomen dat we alleen maar aan het heen en weer rijden zijn). Ook daar al zoveel gezien dat we willen doen dat ik die 7 dagen makkelijk vol krijg.

Hawaii heeft zoveel moois, ik wil daar niet doorheen rushen of alle stranden afjakkeren omdat we s middags nog een national park moeten bezoeken. Het is toch ook wel echt een plek om te genieten en te relaxen.

Ik zou echt maximaal 3 eilanden in je reis stoppen maar eigenlijk lijkt 2 me nog beter. Ook omdat je anders de helft van je vakantie in vliegtuigen en op luchthavens doorbrengt.
Ik weet wel dat de keuze moeilijk is (wij hebben ook nog getwijfeld of we Maui er niet ook nog in wilden hebben, maar ik ben zo lbij dat ik het niet gedaan heb nu ik met in Lonely Planets aan het inlezen ben) maar ik heb liever overal de tijd dan dat ik alles "een beetje" gezien heb.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wij deden nog verassend veel hoor na het vliegen tussen de eilanden, je kan het niet vergelijken met een lange vlucht. Vergelijk het meer met een treinreis met strenge security en 1,5uur op voorhand aanwezig. Elk zijn keuze natuurlijk.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Je kunt natuurlijk heus wel wat doen, maar het voelt vaak als zo'n verloren dag
(je bent tenslotte een paar uur kwijt met rondhangen op de luchthavens, inchecken, bagage, huurauto ophalen, naar het hotel)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Valt wel mee. Wij hebben Oahu bezocht vanaf Big Island in een dag tripje. s'Ochtends naar Oahu gevlogen, huurauto opgehaald, onbijtje genomen, bezoek aan Pearl Harbor inclusief de wachttijden en boottocht. Vervolgens nog met de auto een ritje naar the northshore en weer terug om bij Waikiki nog een kijkje te nemen. s'Avonds auto ingeleverd en weer teruggevlogen naar Big Island en daar nog een laat diner gegeten.

Rondhangen op luchthavens? Bij zo'n island hopper hoef je niet uren van tevoren aanwezig te zijn. Het is geen internationale vlucht, het lijkt meer op een busritje.

Ook de afstand op Big Island vallen wel mee in mijn ogen. Ik zit meestal op een plek, bij voorkeur aan de west kust (Kona) waar het niet veel regent. Je rijdt in no time het hele eiland over. Maar ik kom wel vaker op Hawaii en dus als ik iets mis pak ik dat de volgende keer wel weer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer