Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sammy_0888: zuidwest Amerika!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sammy_0888
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis sammy_0888: zuidwest Amerika!

Bericht door sammy_0888 »

Goedenavond!

Mijn vriend en ik willen volgend jaar dan eindelijk naar Amerika en een mooie reis door zuidwest amerika maken. Ondanks dat het nog 11 maanden duurt ben ik zelf al een beetje aan het kijken wat leuk is en wat qua tijd haalbaar is. Nu heb ik via google een leuke reis gepland maar ben erg benieuwd of iemand Tips heeft of bepaalde ervaringen met bepaalde gebieden.

De reis ziet er nu als volgt uit:
22/4/15 - aankomst San Fransisco (hotel: San francisco)
23/4/15 - San francisco (Alcatraz) (hotel: San Francisco)
24/4/14 - San Francisco / in de middag richting Oakdale (1:45h rijden) (hotel: Oakdale)
25/4/15 - Yosemmite NP (2:15h rijden) (hotel: Yosemite NP)
26/4/15 - Yosemite NP / in de middag richting Fresno (2:15h rijden) (hotel: Fresno)
27/4/15 - Seqouia NP (2:00h rijden - 2:00h rijden) (hotel: Porterville)
28/4/15 - Los Angeles (2:30h rijden) (hotel: Los Angeles)
29/4/15 - Los Angeles Universal Studios (hotel: Los Angeles)
30/4/15 - Los Angeles SiX Flags (hotel: Los Angeles)
1/5/15 - Los Angeles (2:00h rijden) (hotel: Escondido)
2/5/15 - San Diego Sea World (0:30h rijden)(hotel: Escondido)
3/5/15 - Palm Springs / Joshua NP (2:00h rijden - 1:45h rijden) (hotel: Blythe)
4/5/15 - Prescott /Sedona (3:30h rijden) (hotel: Prescott)
5/5/15 - Sedona Jeep Tour (00:30h rijden - 1:00h rijden) (hotel: Flagstaff)
6/5/15 - Grand Canyon South Rim (1:30h rijden - 2:20 rijden) (hotel: Page)
7/5/15 - Bryce Canyon (2:45h rijden) (hotel: Bryce canyon)
8/5/15 - Zion NP (1:30h rijden - 1:00h rijden) (hotel: Kanab)
9/5/15 - Grand Canyon North Rim (2:00h rijden - 2:00h rijden) (hotel: Kanab)
10/5/15 - Las Vegas / Hooverdam (3:45h rijden) (hotel: Las Vegas)
11/5/15 - Death Valley (hotel: Las Vegas)
12/5/15 - Las Vegas (hotel: las Vegas)
13/5/15 - Las Vegas (hotel: Las Vegas)
14/5/15 - Las Vegas (hotel: Las Vegas)
15/5/15 - Vertrek naar NL>

wij zijn beide actief en willen in de parken ook zeker een wandeling maken (geen grote afstanden maar iets wat je binnen 3 uur kan lopen).
In Las Vegas willen wij zo ie zo graag gaan schieten, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en leuke tips? en ik zou graag op de route een ghost town willen bezoeken (hiervoor wil ik niet van de route afwijken).

Ik hoor graag ervaringen, tips of leuke dingen je in een van de parken kan ondernemen.

Alvast bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis zuidwest Amerika!

Bericht door Marcopstal »

Dag 3: Oakdale vind ik niet direct terug, maar in ieder geval rijdt je best direct door tot in of zo kort mogelijk bij Yosemite.
Dag 5: In Fresno heb je niets te zoeken, rijdt er snel door en zorg dat je tenminste vlak bij Sequoia zit in bvb. Three Rivers
Dag 6: als je nog tot Porterville wil beperk je de tijd voor Sequoia. Ik zou in Three Rivers blijven.
Dag 9: Six Flags ligt niet in LA maar er een flink stuk boven. Je plant dit dan ook veel beter in als je van sequoia komt, je moet er nagenoeg voorbij rijden. Afhankelijk van waar je in LA een hotel hebt kan je er 1 tot 1,5 uur overdoen om er te geraken.
Dag 10: Je rijdt richting San Diego, waarom niet tot in San Diego, ik zie geen meerwaarde in Escondido. Ik weet niet wanneer jullie zien aan te komen in San Diego, maar hier is veel meer dan alleen Sea World, neem er dan ook de tijd voor.
Dag 12: Theoretisch zijn de rijtijden juist, maar dat geeft geen tijd weer voor een bezoek aan Palm Springs en Joshua Tree. Blythe zou niet mijn keuze zijn, ik zou eerder richting Kingman gaan
Dag 13-14: Sedona zou ik inplannen na de GC.
Dag 15: de GC bezoeken vanuit Flagstaff is niet ideaal, dit ligt best nog een eind af. Als je dan ook nog naar Page wil mis je de beste uren voor GC, daarenboven hebben jullie voor Page geen tijd en daar is ook leuks te zien. Een overnachting in GC en de volgende dag in Page is aangewezen.
Dag 17: Kanab is verre van ideaal voor Zion, je rijdt beter naar Springdale.
Dag 18: vergeet de North Rim, je spendeert beter wat meer tijd aan de South Rim. Je bent ook nog vroeg op het seizoen, de North Rim is kouder.
Dag 19: De Hooverdam ligt niet op jullie route. De tijden die je opgeeft kloppen hier niet. Kanab - Hooverdam - Las vegas kost je zonder bezoek minstens een uur meer tijd. Je rijdt eerder over de Glenn Canyon Dam, ik zou de Hooverdam vergeten.
Dag 20: Death Valley bezoek je niet zomaar even vanuit Vegas heen en terug. Je hebt veel beter een overnachting ter plaatse. Je zou vanuit Zion naar Death valley kunnen rijden, overnachten en de volgende dag naar Vegas. Dan ben je ook op de mooiste uren in Death valley.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis sammy_0888: zuidwest Amerika!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ga mee met de opmerkingen van Marcopstal, zeker wat betreft de overnachtingen. De North RIm is pas haf mei open dacht ik, die zou ik sowieso vergeten. Death Valley vnauit LAs vegas is niet handig en ook niet nodig. Je zou na LA naar Death Valley kunnen rijden, en dan naar Zion, Bryce etc. en eindigen in Las Vegas. Of je gaat naar DV, dan naar Las Vegas etc en je eindigt in Phoenix. Dan ligt Sedona ook mooi op de route.
Voor Sequoia heb je erg weinig tijd. zie voor Yosemite en Sequoia ons 2006-verslag.
Probeer ook tijd te vinden voor en overnachting in Page (tussen Bryce en de GC south rim).

Marianne
WernerF
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door WernerF »

Als eerste staan de datums al vast? Ik ga zelf volgend jaar voor het eerst naar het zuid westen van de USA, hieronder al dingen welke ik al uitgezocht had.

Voor Seqioua bomen hoef je niet naar het gelijknamelijke NP, dit kan ook in de Mariposa Grove in Yosemite. Als je later in het jaar kunt dan is er de mogelijkheid om via de Tioga Pass naar Death Valley/Las Vegas. Op deze route kiezen veel mensen er ook voor om te stoppen in Bodie(ghosttown).

Ook voor Six Flags Magic Mountain ben je voor het mooie te vroeg volgend jaar. De grote houten achtbaan Colossos word verbouwd tot een compleet nieuwe baan. Zelf groot achtbaan fan, ik ga ervan uit dat zoals vaker in de USA hij opent rond Memorial Day(laatste maandag in Mei). Six Flags ligt zoals Marco al zei een stuk boven LA, Valencia, CA om precies te zijn. Voor hotel zoeken op: Santa Clarita. :)

Kijk ook eens naar routes en tips in andere topics. Genoeg te vinden over het Zuid-Westen.
USA bezocht: 2009, 2011, 2013, 2015, 2016.

WernerF's Coaster Coaster
sammy_0888
Amerika-ontdekker

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik ga de tips zeker meenemen en nog is goed naar mijn planning kijken.

Ik wilde in eerste instantie in September gaan maar dat is niet mogelijk met mijn werk dus lijkt mij deze weken (ook met inleveren van vakantiedagen / feestdagen) het beste.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Voor wat betreft ghosttowns: op de weg van Yosemite naar Death Valley kom je bij een hele mooise ghosttown, Bodie. Daar kom jij nu niet direct langs, maar misschien als je nog het een en ander omgooit... Voor de rest kom je op deze route volgens mij niet langs een echte ghosttown.

Oakdale waren wij wel tegengekomen op de weg van Monterey naar Yosemite. Was niet veel bijzonders, beter gelijk doorrijden.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
sammy_0888
Amerika-ontdekker

Na wat wikken en wegen en wat prioriteiten afstemmen hebben wij onze reis iets aangepast en hebben we ook akkoord van onze werkgevers voor de data :D
Ondanks dat het zo ver is ben ik daar heel blij om.

nieuwe reisplan:

27 april: aankomst San Francisco (hotel: San francisco)
28 april: San Francisco (alcatraz) (hotel: San francisco)
29 april: San Francisco (hotel: San francisco)
30 april: SF - Yosemite NP (hotel: Yosemite NP - curry village)
1 mei: Yosemite NP (hotel: Oakhurst)
2 mei: Seqouia NP - General sherman tree (hotel: Three rivers) (scenic route -> geen wandelingen)
3 mei: Los Angeles (hotel LA - bewust 1 hotel voor komende 4 dagen ook met opslag van spullen als we naar de parken gaan)
4 mei: Los Angeles (Six Flags)
5 mei: Los Angeles (Universal Studios)
6 mei: Los Angeles - Escondido (hotel: Escondido) bewuste keuze om niet San Diego in te gaan ook omdat we daarna doorgaan naar Palm Springs.
7 mei: San Diego (Seaworld) (hotel: Escondido)
8 mei: Palm Springs / deel joshua park(hotel: Palm Springs)
9 mei: palm spring - prescott (hotel: Prescott)
10 mei: Sedona (Jeep Tour) - Williams (hotel: williams)
11 mei: Grand Canyon (hotel: williams)
12 mei: Grand Canyon - Page (hotel: Page)
13 mei: Page (Antelope canyon) (hotel: Page)
14 mei: Bryce Canyon (hotel: Bryce canyon)
15 mei: Bryce Canyon (hotel: Bryce canyon)
16 mei: Zion NP (hotel: Zion)
17 mei: Zion NP (hotel: Zion)
18 mei: Zion NP - Las Vegas
19 mei: Vanuit LV naar Death valley (alleen een paar punten, op aanraden van familie en geen behoefte om hier te lang te zijn)
20 mei: Las Vegas
21 mei: Las vegas
22 mei: Vertrek Amsterdam

Lijkt mij een hele mooie reis met genoeg ruimte om de plaatsen en parken te bekijken in combinatie met de steden.
graag hoor ik nog tips van jullie!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou Yosemite op het laatst doen, dan zijn er meer wegen open, en wellicht kun je dan zelfs de Tioga Pass nemen. Liggen de vluchten al vast?
Waarom Williams en niet iets in het park? Heb je al gekeken op http://www.grandcanyonlodges.com voor accommodatie in het park? Het is een behorlijk eind rijden vanaf Williams, dat is zonde vn je tijd. En je mist de mooiste uren in het park.
Als je niet echt behoefte hebt aan DV, waarom dan toch er een dag voor uittrekken om er naar toe te rijden? Ik zou proberen het in de route op te nemen zoals ik al eerder aangaf. Een overnachting daar is erg mooi. Kijk daarvoor eens in ons 2013- of 2011-verslag.
Voor Sequoia is nu wel erg weinig tijd. Kijk ook voor Yosemite en Sequoia eens naar ons 2013-verslag.
Hebben jullie de tips hier al bekeken en ook al wat reisverslagen gelezen?

Voor Bryce en Zion heb je relatief veel tijd. Zet de route ook eens uit in de van/naar vorm, dan is beter te zien waar je een voille dag hebt en wat een reisdag is.

Marianne
sammy_0888
Amerika-ontdekker

Dankjewel voor de tips..

inmiddels ligt de vlucht vast.. en heb ik de auto huur ook vast gereserveerd (was nu een mooieaanbieding)

Waar we alleen nog aan twijfelen is seqouiapark.
dit schijnt ook super mooi te zijn (alles natuurlijk)maar ik had bedacht om via oakhust binnendoor over de RD222 te rijden richting seqouiapark in google geeft deze ongeveer 4 uur rijden aan. S avonds wil ik in three rivers overnachten.
raden jullie aan om via de highway langs fresno te rijden of binnendoor te rijden...ik verwacht dat de binnendoor route dat dit een scenic route i.. maar als die tegenvalt spaar ik liever mijn tijd voor in het park. Gr. Samantha
Marcopstal
Amerika-expert

Ik zou langs Fresno rijden en meer tijd hebben voor het park.

Six Flags zou ik echt niet vanuit LA doen. Dit gaat je veel tijd kosten heen en terug. Plan dit op 3 mei als je van Sequoia komt, je moet er eigenlijk toch voorbij.

Grand Canyon vanuit Williams raad ik echt af, ga dan tot in Tusayan als je niet aan de rim zelf wil zitten.
sammy_0888
Amerika-ontdekker

Dankjewel!

Hotel in la is 25 minuten rijden naar six flags en dan hebben we namelijk 1,5 dag in la te besteden. Wat ik ook fijn vind isom de koffers in het hotel te leggen met waardevolle spullen in een kluis. Maar bedankt voor de tip.

williams gaan we 1overnachting doen en heb al een hotel voor 1nacht geboekt in grand canyon (bright angel lodge).
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Goed dat ze jou kunnen vertellen dat het hotel in LA 25min van het park ligt. Dan ligt het niet in LA of ze kennen het verkeer in LA niet. Maargoed, dat maakt wrs weinig uit voor het Hollywood deel, maar evt. wel voor Santa Monica ed. Ik heb nl het vermoeden dat je hotel eerder bij Unifersal Studio's zal liggen.

Meestal kun je pas rond 16.00 op zn vroegst inchecken, dus je zilt wel eerst een dag met alle spullen in je auto in LA zijn.
Sixflaggs gaat om 1030 en soms om 10 u 's morgens open.... Het is zo'n 2,5u rijden vanaf three rivers... Ik zou vooraf kaartjes kopen, om 8.00 de auto pakken..en om 11u sta je binnen.
sammy_0888
Amerika-ontdekker

Bedankt voor het meedenken...
misschien nog geeneens zo een slecht idee, zo hou ik namelijk nog 1 dag over.

In los angeles willen wij naar de Walf of Fame, naar hollywood logo, langs beverly hills en Santa monica. Ik ga ervanuit dat dit te doen is in 1 dag?
ik twijfel dan wel waar ik mijn andere dag aan zou uit geven, heeft iemand van jullie misschien nog een idee?
ik zit zelf te denken aan toch naar Death Valley rijden en overnachten, maar misschien hebben jullie nog tips?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

sammy_0888 schreef:
In los angeles willen wij naar de Walf of Fame, naar hollywood logo, langs beverly hills en Santa monica. Ik ga ervanuit dat dit te doen is in 1 dag?
Ja hoor, en dan hou je nog tijd over zelfs. Je kunt nog naar Rodeo Drive en over de Venice Boardwalk slenteren bijvoorbeeld (nabij Santa Monica).

Voor een mooi zicht dichtbij Hollywood Sign kun je eens kijken naar Lake Hollywood Park. Voor wat vergezichten van de Hollywood Sign kun je naar Griffith Observatory (sowieso een aanrader, je kunt hier schitteren over de stad staren) of bijvoorbeeld Mulholland Drive.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zie die dag over dan weer niet? Je gaat van Seki naar Six Flags, dat is dag 1, een dag Universal is dag 2 en een dag sightseeing door LA is dag 3? Of heb je het dan over de dag erna?

Ik zou die 2 dagen erna toch echt wel meer dan alleen Sea World doen bij San Diego. Of kijk anders eens in het all about LA topic, er is nog zoveel meer te doen daar.
Marcopstal
Amerika-expert

Laatst hebben kennissen de rit van Santa Monica naar Hollywood gedaan. Dit is theoretisch 27 minuten. Ze hebben er 2,5 uur over gedaan om er te geraken.

25 minuten dan zit je niet verder dan Burbank of omgeving, maar dat is en blijft theoretisch.
sammy_0888
Amerika-ontdekker

PSVwally bedankt voor je tip, ik ga mijn reis toch daarin aanpassen.
Dat betekend wel dat ik nog 1 dag ergens te besteden heb, ik twijfel tussen een dag San Diego of toch via Zion naar Death Valley, overnachting in Death Valley en dan door naar Las Vegas.
Wellicht dat iemand anders nog een andere leuk plek weet om te bezoeken..
sammy_0888
Amerika-ontdekker

Nog maar 4 maanden te gaan en dan is het zover, dan ga ik eindelijk mijn reis maken.

Huidige reisplan ziet er als volgt uit:

Datum dag locatie Hotel
27 Maandag San Francisco Nob Hill Motor Inn
28 Dinsdag San Francisco Nob Hill Motor Inn Alcatraz
29 Woensdag San Francisco Nob Hill Motor Inn
30 Donderdag Yosemite NP Curry Village
1 Vrijdag Yosemite NP Curry Village
2 Zaterdag Seqouia NP Red Roof Inn Tulare
3 Zondag Yermo Red Roof Inn Victorville Calico Ghost Town
4 Maandag Los Angeles Travelodge Vermont Universal Studios
5 Dinsdag Los Angels Travelodge Vermont Los Angeles / Hollyw ood
6 Woensdag San Diego Mission Valley Resort Venice Beach
7 Donderdag San Diego Mission Valley Resort SeaWorld
8 Vrijdag Palm Springs Hight Desert Motel Josh. Palm Springs
9 Zaterdag Cottonwood Super 8 Cottonwood Sedona
10 Zondag Sedona Motel 6 Williams West Jeep Tour
11 Maandag Grand Canyon Bright Angel Lodge Grand Canyon
12 Dinsdag Grand Canyon Bright Angel Lodge Grand Canyon
13 Woensdag Anteloppe c. Travelodge Page AZ Anteloppe Canyon
14 Donderdag bryce canyon Bryce View Lodge Bryce Canyon
15 Vrijdag Bryce Canyon Bryce View Lodge Bryce Canyon
16 Zaterdag Zion NP Quality Inn & Suites Mont. Zion
17 Zondag Zion NP Virgin River Hotel a Cas. Zion
18 Maandag Death Valley Mardi Gras Las Vegas Death Valley / Las Vegas
19 Dinsdag Las Vegas Mardi Gras Las Vegas
20 Woensdag Las Vegas Mardi Gras Las Vegas
21 Donderdag Las Vegas Mardi Gras Las Vegas
22 Vrijdag airport

Het reisplan staat in principe vast met de dingen die ik wil gaan doen / zien.
Maar misschien hebben jullie nog tips en trucs en of leuke plekken onderweg die je gezien moet hebben.

Ik hoor het graag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou van Zion naar Death Valley rijden en daar overnachten. Je hebt dan de mooiste uren in het park. Een zonsopkomst bij Zabriskie Point bijvoorbeeld is prachtig - zie daarvoor mijn 2011-verslag.
Je hebt met een nacht Williams en 2 nachten Bright Angel Lodge ruim de tijd voor de Grand Canyon. Ook voor Bryce heb je veel tijd. Eigenlijk had je beter een nacht meer bij Sequoia kunnen doen. Daar heb je heel weinig tijd; het is al 6 uur rijden van Yosemite naar Tulare door het park. Ik zou in het park overnachten of in Three Rivers. Je schreef in een eerder bericht dat je in Sequoia niet wilde wandelen, maar ook dat je de General Sherman wilde zien. Daarvoor zul je toch echt een stukje moeten wandelen. Ik had al naar mijn 2013-verslag verwezen voor sequoia, bekijk dat eens of kijk op mijn wandelsite.
Je zou misschien de laatste nacht GC kunnen vervangen door een overnachting in Monument Valley.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer