Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/hotwire 4

Bericht door Stan.Gobien »

Al de keren dat ik Priceline gebruikt heb was er gewoon niks mis met de kamer. Ik heb absoluut die ervaring niet. Alle hotels die ik won waren niet-roken. Ik gebruik het wel enkel voor min 3* en liever 3.5* of 4*.

Ik heb ook nog Priceline maanden op voorhand gebruikt met resultaat, maar de echte koopjes zijn volgens mij pas enkele weken er voor.
Je kan eventueel een goed hotel zoeken met een annuleerbare kamer, en dan een paar weken op voorhand Priceline proberen.
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

heeft er ook iemand ervaring met het gewoon boeken via priceline.com, dus niet het zelf bieden van een prijs maar de prijzen die zij geven. Het zijn volgens mij wel de voordeligste prijzen die op het net te vinden zijn en het is ook gratis te annuleren. Ik heb een paar hotels vastgelegd via hun site met een vaste prijs, dus niet op geboden. Maar ik kan wel nog steeds gratis annuleren. Of zijn deze prijzen nog veel te hoog om te betalen?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als ze mij een kamer geven waarin gerookt is dan krijgen ze die gewoon weer terug. Je hoeft niet álles te accepteren omdat het Priceline/Hotwire is. Je kan alleen geen eisen stellen aan je bed (King of Queen).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben 1 keer een kamer gekregen waarin gerookt mocht worden. Helaas waren alle andere kamers vol. De volgende dag (en voor de rest van ons verblijf) hebben ze netjes onze spullen verhuisd.

Sindsdien sturen we altijd van te voren even een mailtje.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

DebbieTimmermans schreef:heeft er ook iemand ervaring met het gewoon boeken via priceline.com, dus niet het zelf bieden van een prijs maar de prijzen die zij geven. Het zijn volgens mij wel de voordeligste prijzen die op het net te vinden zijn en het is ook gratis te annuleren. Ik heb een paar hotels vastgelegd via hun site met een vaste prijs, dus niet op geboden. Maar ik kan wel nog steeds gratis annuleren. Of zijn deze prijzen nog veel te hoog om te betalen?
Via de "gewone" manier van boeking is Priceline is vergelijkbaar als bij de rest. De prijzen zullen vergelijkbaar als via Expedia, Ebookers, Booking en Hotels.
Niks mis mee. Gewoon vergelijken. Goede site's daarvoor zijn:

http://www.hotelscombined.nl/
http://www.trivago.nl/

Let wel op de voorwaarden. Sommige site's lijken goedkoper maar kun je niet gratis annuleren. Tenzij hiervoor bewust kiest natuurlijk :wink:
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik kijk sowieso alleen maar voor 4 sterren of meer, niet via Hotwire maar uitsluitend via Priceline.
Wanneer er iets geboekt is kan ik dus wel aangeven dat ik graag op een niet roken kamer zou willen verblijven?
Dat is wel fijn.
DebbieTimmermans
Amerikafan

Hinko schreef:Via de "gewone" manier van boeking is Priceline is vergelijkbaar als bij de rest. De prijzen zullen vergelijkbaar als via Expedia, Ebookers, Booking en Hotels.
Niks mis mee. Gewoon vergelijken. Goede site's daarvoor zijn:

http://www.hotelscombined.nl/
http://www.trivago.nl/

Let wel op de voorwaarden. Sommige site's lijken goedkoper maar kun je niet gratis annuleren. Tenzij hiervoor bewust kiest natuurlijk :wink:

Dank je wel voor de reactie. Ik heb inderdaad ondervonden dat de hotels die niet gratis te annuleren zijn goedkoper zijn. Ik heb voorlopig voor de te annuleren hotels en motels gekozen omdat onze vliegtuigtickets nog niet vast staan.
Ik zie ook dat er bij sommige wel nog tax moet worden bijbetaald. Ik veronderstel dat dit enkel is als de prijs zelf geen tax vermeld?

Heeft er iemand slechte ervaring met de goedkopere motels? Of zijn de meeste motels goed verzorgd en proper?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

TripAdvisor voor recenties van alle motels en hotels, http://beoordelingen.allesamerika.com/ voor reviews van collega forum gebruikers.
TripAdvisor moet je wel met een korrel zout lezen, en meer dan 1 review lezen.
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik ben al een tijdje aan het bieden voor volgend jaar zomer op Priceline, maar geen enkel bod wordt geaccepteerd, terwijl ik via betterbidding wel soortgelijke geaccepteerde biedingen voorbij zie komen. Ik denk dat ik nu nog te vroeg ben met bieden. Hoe lang van te voren zullen mijn biedingen wel worden geaccepteerd?
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Oeh, dat is zo verschillend. De ene keer accepteert priceline al ruim van te voren en andere keren pas een paar weken. Maar je hebt nog een behoorlijke tijd, dus laat je vooral niet verleiden om hoger te bieden. Gewoon volhouden :)

Wat je wel kunt doen, om wellicht je gevoel van 'maar ik wil iets geboekt hebben' te kunnen voldoen: boek een back-up hotel/motel. Eentje die je kan annuleren, maar waar je op zich wel tevreden mee bent. Dan heb je altijd iets achter de hand, mocht het uiteindelijk bij priceline niet lukken. En kun je voor je gemoedsrust gewoon rustig door blijven pricelinen met je maximum budget.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Dat vind ik inderdaad een slim plan,dat ga ik doen :)
Het is dus niet zo dat er nu nog helemaal niks wordt geaccepteerd voor volgend jaar zomer?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nee. Priceline is opvulling voor hotels. En soms gooien ze hotels vroeg en andere keren laat in de 'uitverkoop'.
DebbieTimmermans
Amerikafan

Hey,

kan er iemand mij even helpen. Als ik via Hotels.com een hotel boek kan ik het aantal volwassenen en het aantal kinderen ingeven en die prijs is dan duurder dan voor enkel 2 volwassenen. Hoewel ik dacht dat kinderen gratis waren tot een jaar of 12.
Als ik boek via Priceline.com boek ik enkel 1 kamer met 2 queen bedden. Deze prijs is dan iets goedkoper maar daar moet ik de kinderen niet ingeven.

Nu is de vraag als ik via Priceline een hotel boek en de kinderen zijn niet opgegeven, geeft dit ter plaatse moeilijkheden als we daar dan met 4 gebruik maken van die kamer ipv met enkel 2 volwassenen ?

Debbie
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Priceline boek je altijd voor 2 personen, zo staat het in de voorwaarden, het staat je natuurlijk altijd vrij om een kamer met 2 bedden te vragen, en soms krijg je ook een kamer met 2 bedden. Maar een garantie is er niet, als er alleen nog kamers beschikbaar zijn met 1 bed heb je pech. Wat wel kan helpen is vooraf het hotel een mail sturen met de vraag of je een kamer met 2 bedden kunt krijgen.
Meestal betaal je per kamer en maakt het aantal personen niet uit, maar sommige hotels vragen wel een toeslag voor de 3e en 4e persoon, zeker de hotels in Las Vegas.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik ben aan het kijken voor een hotel in Washington DC voor in oktober. Ik ga samen met twee anderen en we zullen met z'n drieën op één kamer verblijven, vandaar dat ik bij Hotwire aan het kijken ben en niet bij Priceline. Ik zie dus per stadsdeel bepaalde afgeprijsde hotels staan, bijvoorbeeld een hotel afgeprijsd van €192 voor €108. Echter vraag ik me af hoe je weet of dat wel klopt? Ik ben bijvoorbeeld op booking.com aan het kijken naar hotels voor ongeveer €192 in dezelfde regio met hetzelfde aantal sterren, maar kom die niet tegen. Wie zegt dat het hotel eigenlijk niet maar €120 kost of zo?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

opgepast; Bij Priceline kan je ook normaal boeken, en daar kan je misschien wel voor 2 bedden kiezen. Bij het bieden, Name your own price, kan dat niet.
Ben&Fin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ben&Fin »

Het topic al flink uitgespit, maar nog niet echt antwoord kunnen vinden op mijn eigen vraag. (Of er overheen gelezen)
Wat is de ervaring met Priceline en het aanbod van hotels in "kleinere" plaatsen die vaak drukbezocht worden? Ik denk voor onze reis in sept. 2015 aan plaatsen zoals Jackson/Jackson Hole, Moab, Spearfish, Springdale, e.d.
Van de grote steden als Las Vegas begrijp ik dat er altijd wel kamers vrij zijn / aanbieders zijn. Maar wat is de ervaring bij de kleinere en ook toeristische plaatsen? En hoe ver van te voren zou ik moeten beginnen met bieden om er zeker van te kunnen zijn dat ik een kamer kan bemachtigen? Een jaar van te voren lijkt me niet erg zinvol.. Wat is jullie advies?
Dankjewel, Gr Ben&Fin
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Priceline en Hotwire is meestal pas laat boeken. Dus enkele maanden van te voren tot echt letterlijk op de dag zelf. Het advies wat meestal gegeven wordt is om een backup hotel te boeken welke je kunt annuleren en dan rustig te proberen.
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Ik kijk altijd op Hotwire voor prijzen en als ik dan ga bieden op Priceline begin ik met een prijs die 25% lager ligt dan de Hotwire rate.
Ook via express deals op Priceline zijn goede deals te vinden. Zo vond ik een hotel voor een prijs die lager lag dan de prijs die ik 5 minuten daarvoor had geboden in hetzelfde gebied en het zelfde aantal sterren. :mrgreen:
(Dat was overigens in Stuttgart, maargoed)
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Afgelopen jaren vaak gebruik gemaakt van Hotwire & Priceline maar de laatste maand twee keer niet zo'n positieve ervaring.

We hebben eind vorige maand een hotel in Leipzig geboekt en gisteren een hotel in Dallas (beiden voor december). Allebei prima hotels geworden, maar de prijs viel ons echt reuze tegen. Hotel in Leipzig was 4 euro goedkoper dan bij Booking.com en het hotel in Dallas 1.60 euro!

Zulke "kleine" kortingen hebben wij eigenlijk nog nooit meegemaakt en voor dat verschil boek ik eigenlijk liever gewoon direct zodat ik weet waar ik zit? Hebben anderen dit ook of hebben we gewoon 2x pech gehad?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer