Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
19 THINGS AMERICANS CAN LEARN FROM THE DUTCH
19 THINGS AMERICANS CAN LEARN FROM THE DUTCH
Grappig artikel: http://matadornetwork.com/abroad/19-thi ... arn-dutch/
Re: 19 THINGS AMERICANS CAN LEARN FROM THE DUTCH
Inderdaad leuk en grappig, maar niet helemaal feitelijk correct. Er zitten toch wat foutjes in.
3) Ik zie weinig mensen in pak op de fiets naar hun werk gaan. Dit kost je je pantalon. En probeer eens te fietsen in een noordelijke staat (bijvoorbeeld Michigan of Wisconsin) in hartje winter. Of in een zuidelijke staat (bijvoorbeeld Californië) in hartje zomer.
4) Eens, maar dat geldt ook voor Manhattan bijvoorbeeld, en weer niet voor LA.
5) Over het algemeen krijgen mensen 5 weken.
6) Dit geldt vooral voor overheid en financials, 40 uur is nog veelal de norm.
12) Het huwelijk komt vaker voor dan de auteur zou doen geloven.
15) Mwah, zo makkelijk komen ze er ook niet mee weg.

3) Ik zie weinig mensen in pak op de fiets naar hun werk gaan. Dit kost je je pantalon. En probeer eens te fietsen in een noordelijke staat (bijvoorbeeld Michigan of Wisconsin) in hartje winter. Of in een zuidelijke staat (bijvoorbeeld Californië) in hartje zomer.
4) Eens, maar dat geldt ook voor Manhattan bijvoorbeeld, en weer niet voor LA.
5) Over het algemeen krijgen mensen 5 weken.
6) Dit geldt vooral voor overheid en financials, 40 uur is nog veelal de norm.
12) Het huwelijk komt vaker voor dan de auteur zou doen geloven.
15) Mwah, zo makkelijk komen ze er ook niet mee weg.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik vind het laatste punt de plank misslaan. Waarom kunnen mensen niet gewoon zichzelf zijn? Is het beter om iedereen, die niet helemaal is zoals "het hoort" te bekritiseren? Geef mij maar "live and let live" (en hoeveel dingen kunnen de Nederlanders van de Amerikanen leren, maar ja, dat mag ik vast niet schrijven hier
).

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Punt 7 mag dan niet het einde van de wereld zijn... het leven in eeuwige lente en zomer is wel veel lekkerder!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Helemaal mee eens Petra ! Geef mij ook de Amerikaanse manier van met elkaar omgaan hoor, is een stuk vriendelijker en rustiger als wat de Nederlanders doen.
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
Het stuk is geschreven door een dame die van origine uit Newport Beach, Californië komt. Een plaats die wat rijker schijnt te zijn dan gemiddeld met bijna altijd mooi weer, en ze woont nu in Amsterdam. Blijkbaar komt ze niet zo vaak in Bloemendaal of het Gooi. Ik heb het vermoeden dat haar afkomst en plaats waar ze nu woont wel van invloed zijn op haar tips.
Op welke tips dan bijvoorbeeld? Ze komen niet echt regionaal gebonden op mij over?
Tip 3 over fietsen, in de hitte van LA ga je echt niet in je pak naar kantoor fietsen. Tip 4, OV is voor de lagere klassen, dat geldt in LA toch wel. Tip 7, het is niet het einde van de wereld als het kouder wordt dan 15 graden. Tip 19, mensen die hun rijkdom schowen zijn jerks.
Ah ja op die manier, als je het met andere steden in de VS zou vergelijken klopt het inderdaad niet altijd. Wat dat betreft is het inderdaad wel regionaal gebonden, zeker wat die temperatuur betreft.
Al denk ik dat met tip 3 gewoon bedoeld wordt dat Nederlanders de fiets heel veel gebruiken als vervoersmiddel, dus ongeacht of je werkkleding, een salsa outfit of stiletto's aan hebt. In de VS wordt er in het algemeen gewoon niet zoveel gefietst. Ook buiten LA niet.
Die tip 19 vind ik sowieso raar. Over het algemeen houden we er in Nederland inderdaad niet van als mensen heel erg opscheppen of pretentieus doen ofzo, hoewel ik het er niet mee eens ben dat mensen hier iedereen die zich 'weird' of 'foreign' gedraagt jerks vindt. Zeker in Amsterdam niet! Ik las laatst nog een artikel over iemand die naakt rondliep door de stad en niemand keek ervan op haha.
Al denk ik dat met tip 3 gewoon bedoeld wordt dat Nederlanders de fiets heel veel gebruiken als vervoersmiddel, dus ongeacht of je werkkleding, een salsa outfit of stiletto's aan hebt. In de VS wordt er in het algemeen gewoon niet zoveel gefietst. Ook buiten LA niet.
Die tip 19 vind ik sowieso raar. Over het algemeen houden we er in Nederland inderdaad niet van als mensen heel erg opscheppen of pretentieus doen ofzo, hoewel ik het er niet mee eens ben dat mensen hier iedereen die zich 'weird' of 'foreign' gedraagt jerks vindt. Zeker in Amsterdam niet! Ik las laatst nog een artikel over iemand die naakt rondliep door de stad en niemand keek ervan op haha.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In en rond Washington wordt wel heel veel gefietst, hoor, ook door mensen naar hun werk en winkels. De bikeshare daar is enorm populair en dit geldt voor meerdere plaatsen langs de oostkust (waar ik het leven altijd net iets Europeser vind dan aan de westkust).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Maar dat fietsen verschilt toch wel super per plaats hoor. Hier in Springfield zijn het: wielrenners in vol spandex, kinderen onder de 16 die de stoep onveilig maken (als er zelfs een stoep is) of mensen zonder rijbewijs die toch heel erg nodig naar de package store moeten (we wonen er recht tegenover dus ik begin langzaamaan de regulars te herkennen). Ik ben hier nog niemand tegen gekomen die naar het werk/winkel fietst of gezellig even een fietstochtje doet in het weekend of dat zelfs maar normaal gedrag vindt. Hier lokaal is fietsen als volwassene een teken dat je rijbewijs is ingenomen 

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Lijstjes.....zucht. Als Amerikanen 1 ding kunnen leren van The Dutch, is het wel dat niet alles in een lijstje hoeft
De 5 beste stranden op aarde
De 10 vriendelijkste steden in de VS
De 20 meest authentieke dorpen in Europa
10 Punten die Amerikanen kunnen leren van de Engelsen
VERMOEIEND!!!!

De 5 beste stranden op aarde
De 10 vriendelijkste steden in de VS
De 20 meest authentieke dorpen in Europa
10 Punten die Amerikanen kunnen leren van de Engelsen
VERMOEIEND!!!!

Mijn kantoor in downtown Denver had een fietsenstalling die elke dag, als het redelijk weer was, vol stond. Ook in Arizona, waar ik nu woon, zie ik veel fietsers, zelfs nu het zo heet is.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
De auteur vergat punt 20: "Amerikanen zouden alles niet zo ontzettend serieus moeten nemen (en zeker top 19 lijstjes niet)." 

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht