Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Big Bend National Park, Texas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Big Bend National Park, Texas

Bericht door michelly »

We hebben ons bezoekje aan Big Bend net achter de rug. We hebben javelina's gezien en een beer. Gelukkig hier geen tarantula's gezien. We hebben gekampeerd op de Chisos campground. Dit is qua temperaturen prima te doen. Onze mooiste wandeling was de Lost Mine. Wij deden deze net voor zonsondergang. Prachtig! We moesten wel in een straf tempo terug en het was zo goed als donker toen we weer bij de auto waren :wink:
Zie hier dag 13 t/m 15.

Elly
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

Hoe heb je de beer gevonden? Puur toeval of via aanwijzingen?
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn net terug van onze vakantie in Texas, en wat ik al eerder in een ander draadje heb aangegeven wat is Texas mooi! Big Bend is daar nog eens de overtreffende trap van. Het was heet, maar toch goed te doen. Wij hebben de lost mine trail s’ochtends gelopen maar uiteindelijk was dat ook heel warm. Let wel op bij deze trail dat je aan het einde door moet lopen,zo’n 50 meter, dan kan je echt niet verder en hebt je prachttig uitzicht! Ik hoop er zeker nog eens terug te komen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

REIS2014 schreef:Hoe heb je de beer gevonden? Puur toeval of via aanwijzingen?
Hij stond gewoon langs de weg :thumbup:
REIS2014
Amerikafan

Bericht door REIS2014 »

Hopelijk hebben wij dit jaar hetzelfde geluk. Het mag wel eens na vorige reis drie dagen Yellowstone zonder beer.

Nog een vraagje: kan je wat uitweiden over de camping? Had je op voorhand gereserveerd? Is er voldoende plaats? Is het niet te afgelegen?

Ik heb nl. geboekt in de lodge voor twee nachten, maar aangezien we wat later in Havasupai logeren moet ik sowieso toch een tent aankopen. Ik dacht dan ook de lodge te annuleren en twee nachten te boeken op de camping.

pro's voor de camping lijken mij:

- ligging
- prijs

contra's:

- gebrek aan douche

Tia!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De camping is prima, het enige gemis is inderdaad een douche. Het toiletgebouw is voor de rest hetzelfde als bij de meeste NP's. Simpel maar netjes. Gelukkig houden ze hier wel de deuren dicht zodat het wel meevalt met de insecten binnen. Bij Palo Duro lieten ze de buitendeur openstaan en daar ben ik gillend weggerend omdat ik van een enorme tor schrok die onder de deur kwam gewandeld.
Wij hadden niks gereserveerd op de camping, dat kon overigens ook niet.
Voor internet kun je gewoon naar de lodge gaan.
Het is inderdaad de prijs die super is. Dat scheelt gewoon enorm veel. De locatie is ongeveer hetzelfde.
Beneden in de vallei zou het in de zomer niet te doen zijn om te kamperen, veel te heet. Maar als je naar boven rijdt zie je de temperatuur met de minuut zakken.
Dat scheelt zeker 10 graden (Celsius :wink: )

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer