Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis cardoen: VS west 23 d
Re: Reis cardoen: VS west 23 d
Aan Cees A
Je hebt vorige week voor mij een prachtige route opgesteld waarvoor dank.Ik heb overleg gedaan met mijn eventuele reisgenoten en die vinden uw opstelling OK.Indien mogelijk wil je het reisprogramma eens doorsturen naar hun toe? Het was de reis cardoen VS west 23 d.
MVG
Yves
Je hebt vorige week voor mij een prachtige route opgesteld waarvoor dank.Ik heb overleg gedaan met mijn eventuele reisgenoten en die vinden uw opstelling OK.Indien mogelijk wil je het reisprogramma eens doorsturen naar hun toe? Het was de reis cardoen VS west 23 d.
MVG
Yves
Beste AllesAmerika vrienden,hier het voorlopig plan dat door jullie uitgewerkt werd.
Dag 1 Brussel -PHX
Dag 2 PHX via Sedona naar GC
Dag 3 In de ochtend GC richting Hermits Rest,in de middag de east rim drive en dan naar Page.
Dag 4 Hele dag Page(Antelopecanyon,Horseshoe Bend,Lake Powell
Dag 5 Naar Bryce
Dag 6 Naar Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Van Zion via Valley of Fire naar Las Vegas
Dag 9 LV
Dag 10 Van LV via Death Valley naar Lone pine
Dag 11 Van Lone Pine via Mono Lake en de Tioga pass naar El Portal (yosemite)
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Van El Portal naar SF(daar zouden we graag fietsen huren )
Dag 14 SF
Dag 15 SF
Dag 16 Van SF naar monterey(aquarium)
Dag 17 Van Monterey naar Santa Barbara
Dag 18 Van Santa Barbara naar LA
Dag 19 LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Eventueel kan er nog een dag tussengeplaatst worden ik denk daarbij bv aan Sedona of Grand canyon iets langer verblijf.
Dag 1 Brussel -PHX
Dag 3 In de ochtend GC richting Hermits Rest,in de middag de east rim drive en dan naar Page.
Dag 4 Hele dag Page(Antelopecanyon,Horseshoe Bend,Lake Powell
Dag 5 Naar Bryce
Dag 6 Naar Zion
Dag 7 Zion
Dag 9 LV
Dag 10 Van LV via Death Valley naar Lone pine
Dag 11 Van Lone Pine via Mono Lake en de Tioga pass naar El Portal (yosemite)
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Van El Portal naar SF(daar zouden we graag fietsen huren )
Dag 14 SF
Dag 15 SF
Dag 16 Van SF naar monterey(aquarium)
Dag 19 LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Eventueel kan er nog een dag tussengeplaatst worden ik denk daarbij bv aan Sedona of Grand canyon iets langer verblijf.
Beste AllesAmerika vrienden ,hier heb je dan de voorlopige reisroute die we met ze'n vieren willen maken.
Dag 1 Brussel-PHX
Dag 3 In de ochtend GC richting Hermits Rest ,in de middag de east rim drive en dan naar Page
Dag 4 Hele dag voor Page
Dag 5 Bryce
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion
Dag 9 LV
Dag 10 LV via Death Valley naar Lone Pine
Dag 11 Van Lone Pine via Mono Lake en de Tioga Pass naar El Portal
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Van El Portal naar SF(waar kan je best fietsen huren ?)
Dag 14 SF
Dag 15 SF
Dag 16 Van SF naar Monterey(Aquarium)
Dag 19 LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Hier kan eventueel nog een dag GC bijkomen op dag 3 of een dag bij Yosemite daar ben ik nog niet uit.
Op al deze locaties heb ik nog geen idee wat de beste verblijfplaatsen zijn om te overnachten.Enkele locaties zouden we graag doen in het NP zelf.In de steden zijn we nog op zoek naar enkele mooie plaatsen en dan liefst torenhoog om een mooie skyline te hebben.
Dag 1 Brussel-PHX
Dag 3 In de ochtend GC richting Hermits Rest ,in de middag de east rim drive en dan naar Page
Dag 4 Hele dag voor Page
Dag 5 Bryce
Dag 6 Zion
Dag 7 Zion
Dag 9 LV
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Van El Portal naar SF(waar kan je best fietsen huren ?)
Dag 14 SF
Dag 15 SF
Dag 16 Van SF naar Monterey(Aquarium)
Dag 19 LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA
Hier kan eventueel nog een dag GC bijkomen op dag 3 of een dag bij Yosemite daar ben ik nog niet uit.
Op al deze locaties heb ik nog geen idee wat de beste verblijfplaatsen zijn om te overnachten.Enkele locaties zouden we graag doen in het NP zelf.In de steden zijn we nog op zoek naar enkele mooie plaatsen en dan liefst torenhoog om een mooie skyline te hebben.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is een mooie route. Dezelfde eigenlijk als die van Old Faithful, maar dan iets anders verdeeld qua nachten. Misschien kun je aangeven waarom je niet voor die route kiest?
Ik zou tussen Las Vegas en Yosemite 2 overnchtingen plannen in plaats van 1 nacht in Lone Pine. Je kunt dan in Death Valley overnachten en in Mammoth Lakes of Lee vining. Dat geeft je meer tijd voor zowel Death Valley als Yosemite. En je zou ook nog naar Bodie kunnen. Zie voor die route ons 2004-verslag en 2006-verslag. Je kunt daarin ook zien welk accommodatie wij hadden.
Voor de Grand Canyon is iets in het park ideaal; je kunt dan tegen de avond langs de rim lopen zonder in het donker terug te hoeven rijden naar je hotel. Kijk op http://www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden. Yosemite is overnachten in het park wel mooi qua ligging, maar de prijzen liggen er hog.
Voor zion ligt Springdale heel mooi, en daar zijn voldoende mogelijkheden qua accommodatie.
Marianne
Ik zou tussen Las Vegas en Yosemite 2 overnchtingen plannen in plaats van 1 nacht in Lone Pine. Je kunt dan in Death Valley overnachten en in Mammoth Lakes of Lee vining. Dat geeft je meer tijd voor zowel Death Valley als Yosemite. En je zou ook nog naar Bodie kunnen. Zie voor die route ons 2004-verslag en 2006-verslag. Je kunt daarin ook zien welk accommodatie wij hadden.
Voor de Grand Canyon is iets in het park ideaal; je kunt dan tegen de avond langs de rim lopen zonder in het donker terug te hoeven rijden naar je hotel. Kijk op http://www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden. Yosemite is overnachten in het park wel mooi qua ligging, maar de prijzen liggen er hog.
Voor zion ligt Springdale heel mooi, en daar zijn voldoende mogelijkheden qua accommodatie.
Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
ik zou ook dag 17 en 18 anders indelen.
dag 17 Monterey - San Simeon
dag 18 San Simeon - LA
Veruit het mooiste stuk van de kustroute ligt tussen Monterey en San Simeon. Wat volgt, tot LA, is een gewone weg met stukken autosnelweg waarbij je de kust helemaal niet meer ziet (zie onze blog van december 2012).
Of is er een bepaalde reden dat jullie dag 18 zo gepland hebben?
dag 17 Monterey - San Simeon
dag 18 San Simeon - LA
Veruit het mooiste stuk van de kustroute ligt tussen Monterey en San Simeon. Wat volgt, tot LA, is een gewone weg met stukken autosnelweg waarbij je de kust helemaal niet meer ziet (zie onze blog van december 2012).
Of is er een bepaalde reden dat jullie dag 18 zo gepland hebben?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De weg misschien wel, maar ik moet wel zeggen dat ik Santa Barbara best een gezellige stad vond. Vooral 's avond een levendig centrum. Ik vond San Simeon nou niet echt bijzonder. Ik zou zelf eerder voor Morro Bay of Pismo Beach kiezen, omdat het idd zomaar kan dat Santa Barbara te ver is, maar het is niet zo dat iedereen highway 1 rijdt met 30 stops.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
daarom ook, Paul, dat ik mij afvroeg of ze iets willen doen in Santa Barbara 

Zopas eens het reisverslag van Marianne 2006 gelezen.Indien ik volgens Marianne tussen LA en yosemite een extra dag(dag 10) plaats en overnacht in Death Valley of Mammoth lakes dan vertrek ik s'morgens(dag 11 extra dag) naar Lon Pine naar Lee Viking via Bodie en eindig ik in Mone lake om te overnachten. die rangschikking is me niet helemaal duidelijk.Die foto's in Bodie en Mono Lake (kalksteenformaten )vind ik geweldig.
Yves
Yves
Aan PSVWally en Kalaman omtrent dag 17 en 18.Persoonlijk vind ik het een heel eind om van Monterey naar Santa Barbara te rijden.Het lijkt me beter van Monterey (bezoek aquarium) via Morro Bay en daarna naar Pismo Beach te rijden,krab eten bij Craezy Crab en overnachting.Op dag 18 Pismo Beach naar Santa Barbara Dag 19 Santa Barbara naar LA.
Lijkt dat op IETS ?
Lijkt dat op IETS ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik moest die zin even 3x lezen voor ik het denk ik begreep. Volgens mij bedoel je Las Vegas ipv LA?Indien ik volgens Marianne tussen LA en yosemite een extra dag(dag 10) plaats en overnacht in Death Valley of Mammoth lakes dan vertrek ik s'morgens(dag 11 extra dag) naar Lon Pine naar Lee Viking via Bodie en eindig ik in Mone lake om te overnachten. die rangschikking is me niet helemaal duidelijk
Allereerst een andere vraag, vlieg je dag 21 naar huis of dag 22 die je niet op je planning hebt staan en kom je dan dag 23 thuis aan?
Ik denk dat marianne bedoelt dat je dag 10 in death valley overnacht, dag 11 naar Bodie en Mono lake gaat en overnacht in Mammoth Lakes of Lee Vining en dan dag 12 naar Yosemite gaat. Alleen moet er dan ergens een dag afgehaald worden, misschien een dag LA minder? Dat is een keuze die je zou kunnen maken, ik ben zelf onderlangs via Bakersfield gereden omdat de Tioga pass gesloten was, dus ik kan daar verder niet over meepraten, maar het wordt wel veel op die manier gereden. Ik durf niet te zeggen hoelang je voor Bodie uit moet trekken, maar het is zo'n 3u rijden van Lone Pine en van Bodie naar El Portal is ook zo'n 3uur zonder stops. Ik zou dat vanuit Lone Pine misschien wel op 1 dag doen. Vanuit Death Valley - Furnace Creek moet je daar nog 2u bijtellen en vanaf Stovepipe Wells ook nog ruim 1.5 uur, dan is het inderdaad voor velen inderdaad te ver om ook nog naar El Portal te rijden. Dat zijn de keuzes eigenlijk.
Dan over de kustroute:
Ik zou persoonlijk geen dag opofferen voor het stuk Pismo Beach - Santa Barbara. Maar ook dat moet je zelf beslissen natuurlijk. Zoals eerder aangegeven is het stuk tussen Carmel/Monterey en Cambria het mooiste stuk kustroute. Ik ken mensen die van Monterey naar LA zijn gereden in 1 dag en vonden dat ze genoeg highlights hadden gezien... Mijn ervaring (wel de andere kant op) is dat IK over het stuk Pismo Beach - Monterey 7.5 á 8u heb gedaan (incl. alle stops voor siteseeing en eten etc.) Ik zou in jullie geval dag 16 gewoon van SF naar Monterey rijden en het aquarium bezoeken en evt. de 17mile drive doen en wat in dat stadje en Carmel by the sea rondkijken. Dan dag 19 rijden naar Pismo of Grover Beach met alle stops onderweg. Dag 20 op tijd naar Santa Barbara en dan dezelfde dag doorrijden naar LA over de 101. Je zult dan in LA waarschijnlijk wel in de drukte belanden, maar dat is dan maar zo. Dat stuk van de kustroute is laat ik het zo zeggen, minder interessant.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was toch vrij duidelijk:cardoen schreef:Zopas eens het reisverslag van Marianne 2006 gelezen.Indien ik volgens Marianne tussen LA en yosemite een extra dag(dag 10) plaats en overnacht in Death Valley of Mammoth lakes dan vertrek ik s'morgens(dag 11 extra dag) naar Lon Pine naar Lee Viking via Bodie en eindig ik in Mone lake om te overnachten. die rangschikking is me niet helemaal duidelijk.Die foto's in Bodie en Mono Lake (kalksteenformaten )vind ik geweldig.
Yves
Jij had het zo gepland:Martin & Marianne schreef: Ik zou tussen Las Vegas en Yosemite 2 overnachtingen plannen in plaats van 1 nacht in Lone Pine. Je kunt dan in Death Valley overnachten en in Mammoth Lakes of Lee vining.
Ik zou het zo doen:
Dag 10 LV naar Death Valley
Dag 11 Van DV naar Mammtoh Lakes/Lee vining
Dag 12 van Lee vining naar El Portal
Dat kost je dus wel een extra dag, maar je gaf aan dat je die nog wel kon toevoegen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1562 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-