Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bedwantsen in New York

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dolphin
Amerikakenner

Bedwantsen in New York

Bericht door dolphin »

Hebben jullie deze reportage al gezien?
Kreeg er kriebels van.....
Laatst gewijzigd door dolphin op 30 nov 2006, 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik heb het ook gezien. Wat zijn die beesten nog groot!!
Brrrr.....
:yuk:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Bedwantsen in New York

Bericht door Coyote »

dolphin schreef:als jullie het willen zien, moet je helaas een kopie maken van de hele link, kon er geen link van maken, denk door de haakjes dat het breekt
Via de site TinyURL.com van kun je er een eenvoudige link van maken.

Jouw link wordt dan als volgt: http://tinyurl.com/ynxmo2

Rara beestjes trouwens. :shock: Zag het vanavond al op het RTL Nieuws.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Op zich zijn ze niets nieuws, niet voor niets is er een gezegde: "Sleep tight, don't let the bed bugs bite". Maar ze maken een come back, helaas :(. Ik heb er hier nog weinig van gehoord, maar lees soms bij Tripadvisor.com wel commentaar van hotels, die ze hebben. Daar boek ik dus a priori niet bij!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik heb er eerder al eens een reportage over gezien. Het is niet alleen in New York.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef:Op zich zijn ze niets nieuws, niet voor niets is er een gezegde: "Sleep tight, don't let the bed bugs bite".
OOooOOh Ik heb altijd gedacht "don't let the BAD bugs bite" ;)
Sandy
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Bericht door Tigerbunny »

Amai, ik wist niet dat die bugs zo groot waren, dacht altijd dat dat microscopisch kleine beestjes waren die je met het oog niet kon waarnemen... Ze bijten in ieder geval heel gemeen....

Maar nu ik dit gezien heb ben ik ook wel gerustgesteld, want nu weet ik zeker dat die dingen niet in onze hotelkamer zaten toen we de laatste keer in New York waren :)
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
dolphin
Amerikakenner

Re: Bedwantsen in New York

Bericht door dolphin »

Coyote schreef:Via de site TinyURL.com van kun je er een eenvoudige link van maken.

Jouw link wordt dan als volgt: http://tinyurl.com/ynxmo2

Rara beestjes trouwens. :shock: Zag het vanavond al op het RTL Nieuws.

Roland
Dank je wel Roland! :D

Heb het nu veranderd!
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Uh, slik... Ik ga over 2 weken richting NYC.
Ik hoop dat ik, na het zien van deze reportage, daar 's nachts nog een oog dicht kan doen! Afbeelding
Ik zal bij aankomst in ieder geval de kamer eerst aan een grondige inspectie onderwerpen.

(Die link kan ik overigens goed gebruiken Roland, erg handig, thanx).
judith
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door judith »

Ieksss gatverdarrie :?
Dit is echt niks voor mij....ben anti beesjes fan :lol:

Zo was er laatst ergens een weiland vol met miljoenen spinnen :shock: Over het weiland lag een groot web.....heel eng zoiets :(
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Aangezien die beestjes een jaar kunnen overleven zonder eten, zullen er gegarandeerd geëxporteerd worden naar alle uithoeken van de wereld, via de koffers van mensen die in NY en omgeving op reis gaan?

Krijg je altijd die uitslag van die beesten, of enkel als je er allergisch op gaat reageren?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

kastelke schreef: Krijg je altijd die uitslag van die beesten, of enkel als je er allergisch op gaat reageren?
De beet van een bedwants is onmiddelijk merkbaar. De beet zwelt op en het slachtoffer heeft last van hevige jeuk. Personen die overgevoelig zijn voor de beten van een bedwants kunnen zelfs ziek worden van de beet, als zij vaak gestoken zijn.
Bron
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ze waren ooit zo goed als uitgeroeid in de VS, maar zijn juist weer meegbracht door buitenlandse toeristen :( En gaan nu ook weer mee naar andere oorden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

ANY schreef:Ze waren ooit zo goed als uitgeroeid in de VS, maar zijn juist weer meegbracht door buitenlandse toeristen :( En gaan nu ook weer mee naar andere oorden.
Die rot-Nederlanders ook. Laat ze toch in Frankrijk blijven of zo. Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als ik eens google op 'bedwants' + in het Nederlands, dan krijg je toch verrassend veel hits! Ik verondersel dat dit wil zeggen dat ze toch niet zo heel erg zeldzaam zijn in onze contreien... (maar persoonlijk had ik er nog nooit van gehoord, laat staan er een gezien).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik sta toch ook even versteld dat ze zo groot zijn :shock: .Ik had gedacht dat dit meer iets was zoals een mijt maar neen :D je kan er niet naast kijken .Ik hoop ze dan ook nooit in mijn bed aan te treffen :wink: .
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Ach... massa hysterie. Deze beestjes hebben altijd bestaan en elk jaar moeten er wel een paar hotels tijdelijk sluiten (eender waar ter wereld) omdat ze geinfecteerd zijn. Ik heb zelf in ons appartement in Rome (italie) ook eens een paar weken rode vlekjes die ongeloofelijk jeuken gehad op mijn lichaam. Heb toen de matras eruit gegooid en alles ontsmet en toen was het probleem opgelost.

Deze reportage doet het lijken alsof dit een nieuwe epidemie is die alleen in NY/VS voorkomt, wat zonder meer niet waar is.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Gelukkig doet die link het voor mij dus niet meer. :lol:

Margaret
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ben het helemaal met GoGriz eens. Niet nodig om nu angstig naar New York te gaan, het is een miljoenenstad, tenslotte en Amerikanen spreken al gauw van een "plaag". Zo was er jaren geleden paniek, want muggen brachten West Nijl virus over. Het aantal gevallen van serieuze ziekte was (en is) miniem, maar de media gelovend dacht je zeker, dat iedere muggenbeet je ziek zou maken. Hetzelfde geldt voor Lyme Disease, het komt voor, maar lang niet zo veel als je uit de kranten zou denken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Ik was ook niet echt in paniek hoor! Afbeelding :lol:
Ik ken de Amerikaanse manier van nieuws maken wel een klein beetje.
Grappig, volgens mij heb ik dat van die muggen met het West Nijl virus tijdens één van mijn vakanties in Florida ook meegekregen. En heb toen vol verbazing zitten kijken naar de manier waarop dit door amerikaanse media gebracht werd. Het einde was nabij, leek het wel (was het ook niet zo dat vooral zwangere vrouwen moesten uitkijken, of haal ik nu 2 dingen door elkaar?)! Maar het nadeel is dat veel Amerikanen een beetje imuum worden voor deze manier van paniek zaaien. Dit ondervond ik namelijk tijdens mijn eerste bezoek aan Florida in augustus 1992 toen hurricane Andrew in aantocht was. De media schreeuwde moord brand en paniek, dus ik begon langzaam aan toch ook wel een beetje angstig te worden (was de eerste keer dat ik een orkaan meemaakte, ondertussen ben ik zo'n beetje een expert) terwijl de mensen, die ik op straat sprak, laconiek waren en zelfs moesten lachen toen ik mijn bezorgdheid uitsprak. Er zat iig een behoorlijke contrast tussen wat ik op tv zag en wat ik zag wanneer ik buiten op straat ging kijken.
Laatst gewijzigd door Emenem op 02 dec 2006, 04:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer