Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Shasanne: van Noord naar Zuid, route advies

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Shasanne
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Shasanne: van Noord naar Zuid, route advies

Bericht door Shasanne »

Hallo allemaal,
In 2015 gaan we voor de tweede keer naar Amerika. In 2011 rondje west gemaakt. ( helemaal lyrische natuurlijk :clap: ) Nu is het oosten aan de beurt.
We starten in Wisconsin ivm familiebezoek, van daar uit naar New York en dan naar beneden naar Miami. Na weken lezen en puzzelen hebben we nu onderstaande route. Graag jullie advies en tips om de route aan te scherpen. ( We beschikken over een huur auto, we zijn geen wandelaars, het rijden is een doel op zich. Ik houd van de natuur maar mijn man niet dus afwisseling natuur en steden is wenselijk )
We boeken alleen de vlucht, de huurauto en het hotel in Chippewa falls, voor de rest staat alles open.

Alvast dank voor jullie meedenken en adviezen :!:

1 Nederland > Minneapolis
1-2-3 Minneapolis >Chippewa Falls ( familie bezoek )
4 Chippewa Falls >Green Bay
5-6 Green Bay >Chicago via Milwaukee
7 Chicago >Toledo
8 Toledo >Hamilton CANADA via Detroit
9 Hamilton >Rochester US via Niagara watervallen
10 Rochester >Albany
11-12-13-14 Albany >New York
15-16-17-18 New York >Washington DC
19 Washington DC >Waynesboro via front Royal ( skyline drive )
20 Waynesboro >Roanoak ( blueridge parkway )
21 Roanoak >Charlotte
22 Charlotte >Myrtle Beach
23 Myrtle Beach >Savannah
24 Savannah >Jacksonville
25 Jacksonville >Palm Bay
26 Palm Bay >Homestead ( Airboat tour Everglades )
27-28 Homestead >Key west
29 Key west >Islamorada
30-31-32-33-34 Islamorada >Miami beach ( laatse week relaxen, eventueel extra dagen voor onderweg )
35 Miami airport Nederland
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Shasanne: van Noord naar Zuid, route advies

Bericht door ingrid14 »

Ik ben mijn achterstand op het forum wat aan het ophalen en zag dat er nog niemand gereageerd heeft op jouw topic.

Helaas kan ik je niet helpen, maar door mijn bericht komt jouw topic misschien onder de aandacht van leden die je wel advies kunnen geven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In welke tijd van het jaar gaan jullie? In de herfst kun je de prachtige herfstkleuren zien. Ik kan je niet echt helpen met de route, wij deden alleen het stuk van de Niagara Falls naar het oosten en Washington. Misschien leuk om wat covered bridges te bekijken onderweg, en rond te rijden in Amish Country. Kijk eens in ons 2012-verslag daarvoor.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

ik moet zeggen dat we niet onder de indruk waren van plaatsen als Green Bay (tenzij je het stadion wil bezoeken) en Toledo. Ook vonden we Madison mooier dan Milwaukee. De rit door Canada van Detroit naar Hamilton vonden we erg saai (we hebben familie in London On) en Hamilton een onaanrekkelijke stad. Dus ipv Toledo zou ik Cleveland proberen (en de Rock & Roll Hall of Fame bezoeken) en daarna naar NF Op weg naar Madison zou je nog een kijkje kunnen nemen bij Wisconsin Dells.
Vele jaren geleden hebben we eens Skyline Drive en Blue Ridge Parkway gedaan en dat was veel te veel van het goede. Je doet er dagen over en veel van hetzelfde. Ik zou proberen wat langer in DC te blijven Maar Roanoke is prima.
Myrtle Beach is een groot pretpark maar ik weet niet of jullie zoiets leuk vinden. Voor onze beachstays prefereren we Outer Banks, Wrightville Beach, Hilton Head en Amelia island.
En je wil Charleston zeker niet overslaan. geheel anders dan Savannah maar zeker zo aantrekkelijk imo.
Jacksonville is 3x niets. Je kan de A1A route van Amelia island, pontje over St. John en dan naar het prachtige St. Augustine (udste settlement in de USA) rijden.
Voor key West zaten we in Marathon, uurtje rijden van Key West. We reizen niet echt op een budget maar vonden Key West overprized.
En net als Marianne vraagt. Welke tijd va het jaar gaan jullie?
Yeehaw
Shasanne
Amerika-newbie

Bericht door Shasanne »

Wat leuk dat er nu reacties zijjn, ik had er al niet meer op gerekend en ik moet ook eerlijk bekennen dat ik een tijdje niet meer ingelogd ben op het forum.
Inmiddels is de heenreis geboekt. We vertrekken 24 mei 2015 en blijven ongeveer 5 weken( Yess! We gaan echt :clap: ) Ik weet het, waarschijnlijk erg heet en vochtig in Florida maar voor ons wel een fijne tijd om te gaan. De terugreis hebben we nog niet geboekt, datum ligt ook nog niet vast....gewoon even wachten tot de juiste prijs voorbij komt :thumbup:
In de route is wel al wat aangepast, we skippen toledo en gaan rechtstreeks van Chicago naar Detriot. Ik hoop onderweg wat Amish te kunnen zien, we gaan er niet speciaal naar op zoek.
Na Newyork willen we toch ook Philly niet overslaan dus die moeten we nog inbouwen in de route.
Yeehaw, als je zegt dat de skyline drive en de blue ridge parkway veel van het zelfde is kunnen we beter één van beide rijden. Welke zou je aanbevelen? (Ik houd van de natuur maar mijn man totaal niet )
Dan kunnen we van daaruit weer terug richting de kust. Ook daar zijn aanbevelingen van harte welkom.
Jacksonville houden we er in omdat we een vriend gaan bezoeken.
Gelukkig nog veel tijd voor de voorbereiding maar wel elke keer ontzettend leuk om mee bezig te zijn.
We overwegen om op 1 of 2 november naar Zeist te gaan naar een usa canada bijeenkomst/ beurs. Iemand ervaring mee?
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Wij hebben vorig jaar een stukje Blue Ridge Parkway en dit jaar een stukje Skyline Drive gedaan. Ik vond de Skyline Drive mooi, maar de Blue Ridge Parkway vond ik spectaculairder en afwisselender. Ik ben het met yeehaw eens dat om allebei te doen een beetje teveel van het goede is, helemaal als je man niet zo van natuur houdt.
Misschien heb je wat aan mijn blogs?
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Shasanne
Amerika-newbie

Bericht door Shasanne »

Bedankt allen voor de reacties, wij hebben onze route wat gewijzigd en besloten om meer langs de kust naar beneden af te zakken. Hierdoor is de discussie over skylinedrive of blueridge niet meer relevant.
Nu op zoek naar de beste plakken langs de kust tussen washington DC en Miami. Tips zijn welkom!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer