Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis StijnL: rondreis Zuidwest USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
StijnL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis StijnL: rondreis Zuidwest USA

Bericht door StijnL »

Beste Amerika kenners,

(helaas pas) Volgend jaar juni zullen wij de zuidwestelijke staten van de USA gaan bezoeken.
Nadat we in 2012 een rondreis door Florida gedaan hebben en dit zo goed bevallen is, zijn we verliefd geworden op de USA.
Voor ons dus een droom die daadwerkelijk uit gaat komen!

Na wat onderzoek gedaan te hebben over de zuidwestelijke staten zijn er een aantal plaatsen die wij zeker aan willen doen op onze rondreis.
We hebben verder nog niet echt een routeplanning gemaakt, dit zullen we gaan doen aan de hand van de tips die jullie ons wellicht kunnen geven!

De plaatsen die we met alle zekerheid aan willen doen zijn:

- Los Angeles
- San Francisco
- Las Vegas
- Yosemite National Park
- Death Valley National Park
- Grand Canyon

Ik hoop dat jullie ons bij het volgende kunnen helpen:
De plaatsen hierboven zijn toch wel de plaatsen die de meeste rondreizen via reisbureaus ook aanbieden. Omdat we het zelf willen plannen zouden we ook graag wat bijzondere plaatsen aan willen doen die niet zo bekend zijn bij het grote publiek.
Daarnaast zijn we op zoek naar leuke, bijzondere en niet al te dure hotels/appartementen bij deze plaatsen.

Wij horen graag van jullie!

Stijn & Linda
gastxyz

Re: Rondreis Zuidwest USA

Bericht door gastxyz »

Dat roept wat vragen op: Hoeveel dagen hebben jullie? Welke maand willen jullie gaan? Reis met camper of huurauto?
Ik zie dus dat de interesse vooral bij steden ligt? Of mag er ook wat natuur in voorkomen?

Je zou kunnen denken aan:
Dag 01: aankomst Phoenix
Dag 02: Phoenix - Sedona (via Prescott en Jerome. In Sedona: Airport Rd)
Dag 03: Sedona - Grand Canyon (via Williams, zichtpunten aan de West Rim Drive + wandeling(en))
Dag 04: Grand Canyon - Monument Valley (Verblijf in The View of Gouldings Lodge. Dit geeft nog een halve dag voor viewpoints GC East Rim drive)
Dag 05: Monument Valley - Page (Lower of Upper Antelope Canyon + Horseshoe Bend)
Dag 06: Page - Bryce Canyon (Toadstool Hoodoos aan US89)
Dag 07: Bryce Canyon - Springdale (Zion)
Dag 08: Springdale (Zion)
Dag 09: Zion - Las Vegas (via Valley of Fire bij normale temperaturen, anders overslaan)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Death Valley (overnachting in Furnace Creek of Stovepipe Wells)
Dag 12: Death Valley - Bishop/Mammoth Lakes/June Lake/Lee Vining (Mono Lake / Bodie)
Dag 13: Yosemite (via Tioga Pass) (bij voorkeur verblijf in park of Mariposa/Oakhurst/Fish Camp/Groveland)
Dag 14: Yosemite - SF
Dag 15: SF (Golden Gate / Alcatraz)
Dag 16: SF (…)
Dag 17: SF - Monterey
Dag 18: Monterey - Pismo / Morro Bay (mooiste stuk Highway 1)
Dag 19: Pismo - LA (Hwy 1 + LA)
Dag 20: LA (Hollywood Sign, …)
Dag 21: LA - Huis
Dag 22: Thuis
StijnL
Amerika-ontdekker

Re: Rondreis Zuidwest USA

Bericht door StijnL »

haha nu ik het terug lees ben ik inderdaad vergeten wat meer info te geven.... :)
Het is de bedoeling dat we de reis in 21 nachten doen, dus 3 weken willen we gaan.
De periode tussen half juni en begin juli heeft onze voorkeur, ook ivm het weer en we het ook heerlijk vinden om een of twee dagen op een strand te kunnen liggen.

De steden Los Angels, San Francisco en Las Vegas willen we zeker aandoen, echter vinden we het ook heel leuk om de natuur in te gaan, ik denk dat onze voorkeur zo 60% stad is en 40% natuur.

We gaan reizen met een huurauto (dit is ook direct de reden dat we volgend jaar pas gaan, dan zijn we allebei pas 25 ivm de underage fee ;))

Hoop hiermee toch wat meer info gegeven te hebben!
StijnL
Amerika-ontdekker

California 2015, twijfel over route

Bericht door StijnL »

Goedemiddag!

Volgend jaar begin juni is het (gelukkig) weer zover. We gaan weer naar de USA.
Dit keer is California het gebied dat we gaan ontdekken.
Op internet zijn we bezig geweest om een leuke route uit te stippelen, echter twijfelen we tussen twee routes.
Graag dus jullie mening welke het mooist/leukst/interessants etc. is!

Route 1:

6 t/m 10 juni San Francisco
10 juni San Francisco – Midpines (Yosemite NP)
10 t/m 12 juni Midpines (Yosemite NP)
12 juni Midpines – Beatty (Death Valley NP)
12 juni t/m 13 juni Beatty (Death Valley NP)
13 juni Beatty – Las Vegas
13 juni t/m 16 juni Las Vegas
16 juni Las Vegas – Tusayan (Grand Canyon NP)
16 juni t/m 18 juni Tusayan (Grand Canyon NP)
18 juni Tusayan – Essex (Mojave Reserve NP)
18 juni t/m 19 juni Essex (Mojave Reserve NP)
19 juni Essex – Los Angeles
19 juni t/m 23 juni Los Angeles
23 juni Los Angeles – Santa Barbara
23 juni t/m 24 juni Santa Barbara
24 juni Santa Barbara - Monterey
24 juni t/m 26 juni Monterey
26 juni Monterey – San Francisco (bij het vliegveld)

Route 2:

6 t/m 10 juni San Francisco
10 juni San Francisco – Midpines (Yosemite NP)
10 t/m 12 juni Midpines (Yosemite NP)
12 juni Midpines – Beatty (Death Valley NP)
12 juni t/m 13 juni Beatty (Death Valley NP)
13 juni Beatty – Las Vegas
13 juni t/m 16 juni Las Vegas
16 juni Las Vegas – Tropic (Bryce Canyon NP)
16 juni t/m 17 juni Tropic (Bryce Canyon NP)
17 juni Tropic – Page
17 juni t/m 18 juni Page
18 juni Page – Tusayan (Grand Canyon NP)
18 juni t/m 20 juni Tusayan (Grand Canyon NP)
20 juni Tusayan - Phoenix
20 juni t/m 23 juni Phoenix
23 juni Phoenix – Los Angeles
23 t/m 27 juni Los Angeles

Verder weten we ook niet zo goed of we Phoenix aan moeten doen. Eigenlijk hebben we dit nu op de route gezet als overbrugging tussen de Grand Canyon en LA, anders is dat stuk zo groot. Als er nog andere opties zijn tussen Grand Canyon en LA dan horen we dat graag!

Alvast bedankt

Groetjes!

Note moderator (Daniel) Topics samengevoegd daar ze over dezelfde reis gaan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: California 2015, twijfel over route

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Stijn,

Begin eens met de route per dag op te schrijven, want dit leest erg onhandig. Het is nu niet duidelijk hoe lang je ergens zit. Je schrijft bijvoorbeeld 12 t/m 13 juni Beatty, maar je komt de 12e aan en vertrekt de 13e. Dat geeft toch een ander beeld dan hoe jij het schetst. Beatty ligt trouwens niet in DV, het is absoluut niet handig om vandaar het park te bezoeken.
Je hebt een tijd terug al een suggestie voor een route gekregen, was dat niet iets?

Jullie zullen zelf moeten kijken wat jullie het meest aantrekt. Wij kennen jullie voorkeuren niet (stad, natuur?).
En waarom Phoenix? In de eerste route neem je dat niet mee, en het hoeft ook helemaal niet. En zeker niet meerdere dagen, wat wil je daar doen? Je zou in Phoenix kunnen eindigen en de dagen die je in de tweede route voor Phoenix uittrekt kunnen gebruiken voor de kustroute (dus een route van LA naar Phoenix).
Hoeveel dagen heb je precies voor de reis?

Marianne
StijnL
Amerika-ontdekker

Bericht door StijnL »

Hi Marianne,

We willen een reis van 21 dagen doen. Waarschijnlijk van 6 juni 2015 t/m 27 juni 2015.
De bedoeling is om het als volgt te doen:

6 Juni - aankomst San Francisco

6 + 7 + 8 + 9 juni - San Francisco

10 juni - Rijden van San Francisco naar Midpines (of iets anders in de buurt) Yosemite NP

10 + 11 juni - Yosemite NP

12 juni - Rijden van Yosemite NP naar Death Valley (Beatty of iets anders in de buurt)

12 juni - Death Valley

13 juni - rijden van Death Valley naar Las Vegas

13 + 14 + 15 juni - Las Vegas

16 juni - Rijden van Las Vegas naar Tropic (Bryce Canyon)

16 juni - Bryce Canyon

17 juni - Rijden van Bryce Canyon naar Page

17 juni - Page

18 juni - Rijden van Page naar Tusayan (Grand Canyon)

18 + 19 juni - Tusayan

20 juni - Rijden van Tusayan naar Phoenix

20 + 21 + 22 juni - Phoenix

23 juni - Rijden van Phoenix naar L.A.

23 t/m 27 juni - L.A.

27 Juni - weer naar huis...

We willen graag een combinatie tussen stad en natuur. San Francisco, Las Vegas en Los Angeles mogen niet ontbreken op deze reis. Ook de Grand Canyon, Yosemite NP en Death Valley is een must. Met de rest valt wel te schipperen, al lijkt ons Bryce Canyon en Page ook prachtig.

Ik hoop dat hij zo iets duidelijker is!
Laatst gewijzigd door StijnL op 08 aug 2014, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens naar andere routes, hier en in je vorige topic. Dat bedoelde ik.
Hier mijn versie:

6-jun naar San Francisco
7-jun San Francisco
8-jun San Francisco
9-jun San Francisco
10-jun San Francisco - Yosemite
11-jun Yosemite
12-jun Yosemite - Beatty
13-jun Beatty - Las Vegas
14-jun Las Vegas
15-jun Las Vegas
16-jun Las Vegas - Grand Canyon
17-jun Grand Canyon
18-jun Grand Canyon - Essex
19-jun Essex - Los Angeles
20-jun Los Angeles
21-jun Los Angeles
22-jun Los Angeles
23-jun Los Angeles - Santa Barbara
24-jun Santa Barbara - Monterey
25-jun Monterey - San Francisco
26-jun San Francisco

en
6-jun naar San Francisco
7-jun San Francisco
8-jun San Francisco
9-jun San Francisco
11-jun Yosemite
12-jun Yosemite - Beatty
13-jun Beatty - Las Vegas
14-jun Las Vegas
15-jun Las Vegas
16-jun Las Vegas - Bryce
17-jun Bryce - Page
18-jun Page - Grand Canyon
19-jun Grand Canyon
20-jun Grand Canyon - Phoenix
21-jun Phoenix
22-jun Phoenix
23-jun Phoenix - Los Angeles
24-jun Los Angeles
25-jun Los Angeles
26-jun Los Angeles
27-jun Los Angeles

Ik zou gaan voor de route met meer parken en minder steden, maar dat is iets persoonlijks. In de tweede route zou ik Zion toevoegen. Waarom kiezen jullie voor 2 nachten Bryce? En waarom 2 nachten GC?
Heb je al eens vergelijkbare routes bekeken en reisverslagen gelezen om ideeën op te doen?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 aug 2014, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
StijnL
Amerika-ontdekker

Re: Reis StijnL: rondreis Zuidwest USA

Bericht door StijnL »

Hi,

Nu je het zo stap voor stap opschrijft is het inderdaad wel duidelijker, goede tip voor volgende keer!
Eigenlijk heb ik onze planning gebaseerd op wat ik gelezen heb en wat tips van een collega.
Zo raadde zij mij bijvoorbeeld aan om 2 nachten grand canyon te doen, omdat deze zo inmens groot is.
Maar wellicht zijn de meningen daar hier anders over?

Verder slapen we maar 1 nacht in Bryce, daarna rijden we door naar Page. Is dit wellicht te doen vanaf 1 verblijfplaats? Zowel Bryce canyon als lake powell etc?

We zijn in principe wel natuur liefhebbers, maar wel tot een bepaalde hoogte. We houden er bijvoorbeeld niet van om dagen lang te struinen door bossen of door bergen. De combinatie tussen stad en natuur is in deze planning voor ons goed. Mits we iets essentieels missen qua natuur, dan horen we dat natuurlijk weer graag!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bryce en Page is zeker niet te doen vanuit 1 verblijfplaats. Dan rij je alleen maar heen en weer.
De GC is groot (maar vooral diep) maar als je niet gaat wandelen is 1 overnachting daar ook wel voldoende. Een park als Yosemite of Death Valley is vele groter en daar trek je minder tijd voor uit. Grootte zegt echter ook niet alles, je moet kijken wat je wilt oden in de parken en daar de tijd op aanpassen.
Kijk ook eens goed naar de overnachtingen; voor de GC is iets in het park (zie http://www.grandcanyonlodges.com) veel mooier en niet duurder dan Tusayan. Maar goed, je hebt dan geen tv of zwembad maar dat lijkt me niet onoverkomelijk.
En zoals gezegd is Beatty niet handig voor DV.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor een deel van jullie route om een idee te krijgen van wat er te doen is in de parken en de tijd die je overal nodig hebt.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vergeet Beatty, dit is echt niet handig, zeker niet om op en af te rijden.

Waarom 2 dagen Bryce ? Dan neem je beter een dag Zion en een dag Bryce.

Geen Monument Valley ?

Wat willen jullie in Phoenix gaan doen ? Daar zou ik geen tijd aan besteden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er is ook in en rond Phoenix genoeg te doen hoor en als hij er zou beginnen is er niets mis mee er een dag of paar dagen (al vrees ik dat hij die niet gaat hebben) te spenderen. Het is er alleen bloedheet en dat houdt de meeste mensen al tegen denk ik.

Maar ik zou TS aanraden om echt eens andere routetopics te lezen en ook de inderschriften en reisverslagen van forumleden die er al geweest zijn. Kijk ook op bv http://http://www.ontdek-amerika.nl om veel info te krijgen over nationale parken. Aangezien je begin juni wilt gaan is er altijd nog het 'risico' dat de tioga pass gesloten is. Ik zou dus wel eerder eindigen met al je dagen SF dan er te beginnen, dan is de kans op een open pas het grootst.
Marcopstal
Amerika-expert

Klopt, in de regio Phoenix zijn ook wel zaken te doen, maar in een reis van 21 dagen met SF, Vegas, LA en de parken is 3 dagen Phoenix naar mijn mening niet aan de orde.

Ik lees ook dat ze steden en parken willen combineren, maar Phoenix lijkt mij als "stad" niet de ideale bestemming. Als ze dan echt nog een stad willen toevoegen rijden ze misschien beter naar San Diego.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

En kijk ook nog eens naar 12 juni. Yosemite - Death Valley is veel voor één dag, een uur of zeven pure rijtijd. Je zult onderweg zeker een paar keer willen stoppen aan de prachtige Tioga Pass en een bezoek willen brengen aan Mono Lake.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Wellicht een idee om vanaf SF via de kustweg (route 1) tot Santa Cruz te rijden en dan naar Mariposa voor de overnachting, dan kun je vanaf daar heel vroeg het park in.
Na Yosemite zou ik een overnachting kiezen in Lee Vining of Bridgeport, dan kun je vanaf daar spookstadje Bodie bezoeken en heel rustig de Tioga pass rijden. Vanaf daar is DV weer veel fijner aan te rijden :). Just my 2 cents. 8)
StijnL
Amerika-ontdekker

Bericht door StijnL »

Hi Allen!

Bedankt voor jullie reacties. We hebben de route nog eens goed bekeken en gaan inderdaad een overnachting doen in Lee Vining. We hadden ons toch sterk verkeken op de afstand tussen Yosemite en Death Valley.

Waar we nog mee zitten is een mooie overnachtingsplaats in Death Valley, welke ook redelijk te betalen is (liefst rond de 100 euro per nacht). Heb inderdaad gezien dat Beatty niet erg gunstig is...

Verder weten we ook nog niet zo goed waar we tussen Tusayan (Grand Canyon) en Los Angeles willen overnachten, hebben jullie daar wellicht ook nog tips voor?

Alvast bedankt weer voor de hulp.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In DV kun je Furnace creek proberen (http://www.furnacecreekresort.com) of Stovepipe Wells (http://www.escapetodeathvalley.com). Ik had al eens naar onze verslagen verwezen, daarin zie je ook welke accommodaties wij hadden in DV.
Je kunt ook Panamint Springs proberen, maar dan ben je nog bijna buiten het park en zul je alle bezienswaardigheden de dag erna moeten doen. Het voordeel van een overnachting in het park is dat je zowel aan het eind van de dag als de volgende ochtend iets kunt bekijken.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Het kan aan mij liggen, doch ik heb momenteel geen zicht meer op de effectieve route en eventueel aantal dagen op bepaalde locatie. Dat is uiteraard steeds belangrijk voor adviezen van wat je de volgende dag kan doen.
StijnL
Amerika-ontdekker

Bericht door StijnL »

Hi Marco,

Het is ook niet helemaal duidelijk meer, omdat de moderator van dit blog mijn eerdere post (welke ik vergeten was) opnieuw in dit bericht heeft gezet. Na de tips die we gekregen hebben vanuit de forum lezers is dit tot nu toe het idee:

21 dagen:

6-jun naar San Francisco
7-jun San Francisco
8-jun San Francisco
9-jun San Francisco
11-jun Yosemite
12-jun Yosemite - Lee vining
13-jun Lee Vining - Death Valley
14-jun Death Valley - Las Vegas
15-jun Las Vegas
16-jun Las Vegas
17-jun Las Vegas - Bryce
18-jun Bryce - Zion
19-jun Zion - Page
20-jun Page - Grand Canyon
21-jun Grand Canyon
22-jun Grand Canyon - ?
23-jun ?
24-jun ? - Los Angeles
25-jun Los Angeles
26-jun Los Angeles
27-jun Los Angeles - Huis

Vooral het stuk tussen de Grand Canyon is voor ons een vraagteken, dus mochten er ideeen zijn dan graag!

Alvast bedankt weer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

StijnL schreef: 17-jun Las Vegas - Bryce
18-jun Bryce - Zion
19-jun Zion - Page
20-jun Page - Grand Canyon
21-jun Grand Canyon
22-jun Grand Canyon - ?
23-jun ?
24-jun ? - Los Angeles
Ik zou dit toch echt zo doen: Zion voor Bryce. Je zou evt de 21e ook monument Valley nog tussen Page en de Grand Canyon kunnen toevoegen als jullie geen wandelingen bij de GC naar beneden willen maken. Dan is het de 22e vroeg naar de GC rijden, dan heb je die dag en de ochtend erna tijd zat voor de Grand Canyon. Wil je toch nog wat meer tijd aan de GC spenderen dan rij je maar tot Kingman of Needles.

Paul

17-jun Las Vegas - Zion
18-jun Zion
19-jun Zion - Bryce
20-jun Bryce - Page
21-jun Page - Grand Canyon
22-jun Grand Canyon
23-jun Grand Canyon - Twentynine Palms
24-jun twentynine Palms - Los Angeles
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zijn de nodige mogelijkheden tussen de GC en LA. Je kunt rechtstreeks rijden of een stuk Route 66 meenemen. Voor een overnachting kun je denken aan bijvoorbeeld Kingman, Needles of Palm Springs.
Ik neem aan dat je eerst naar Zion gaat en dan naar Bryce? Twee nachten Zion zou wel mooi zijn, waarom trek je meer tijd uit voor de GC, wat zijn jullie plannen in beide parken?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer