Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tiffany: planning New-York
Re: Reis Tiffany: planning New-York
We gaan niet in een hotel maar in een AirBnB: w 111 st, New York, NY 10026 aan de rand van Central Park. Leek ons prachtig!
Ik heb alleen nog een laatste vraag naar de verhuurder gestuurd omdat we wat begonnen te twijfelen of het legaal is of niet.
Ik lees hier http://tweakers.net/nieuws/96188/verhuu ... -york.html dat het wel legaal is, mits minder dan 30 dagen verhuur en de bewoner zelf aanwezig is. Dat is bij ons beide het geval dus het zou legaal moeten zijn, maar ik krijg inmiddels geen reactie meer op mijn vraag richting de eigenaar van het apt. Anders toch maar een goedkoop hotel... Moeilijk...
Zo te horen ben jij al een doorgewinterde V.S. reiziger, leuk zeg!! Fijn dat je zo behulpzaam bent!
Ik heb alleen nog een laatste vraag naar de verhuurder gestuurd omdat we wat begonnen te twijfelen of het legaal is of niet.
Ik lees hier http://tweakers.net/nieuws/96188/verhuu ... -york.html dat het wel legaal is, mits minder dan 30 dagen verhuur en de bewoner zelf aanwezig is. Dat is bij ons beide het geval dus het zou legaal moeten zijn, maar ik krijg inmiddels geen reactie meer op mijn vraag richting de eigenaar van het apt. Anders toch maar een goedkoop hotel... Moeilijk...
Zo te horen ben jij al een doorgewinterde V.S. reiziger, leuk zeg!! Fijn dat je zo behulpzaam bent!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou me er niet al te druk over maken, het enige wat belangrijk is de betrouwbaarheid van de eigenaar ;p.
Wel heb ik eens gehoord dat de douane over het adres begon en of het een hotel is oid. Ik heb dat zelf nooit meegemaakt,
maar een "It's my family" moet afdoende zijn.
Je kan als airbnb alternatief ook kijken naar roomorama.com.
Wel heb ik eens gehoord dat de douane over het adres begon en of het een hotel is oid. Ik heb dat zelf nooit meegemaakt,
maar een "It's my family" moet afdoende zijn.

Je kan als airbnb alternatief ook kijken naar roomorama.com.
Roomorama is, zo te zien, vergelijkbaar met AirBnB. Mooie slaapplaatsen! Bedankt voor de tip.
Heb jij zelf ervaring met Roomorama? Of iemand anders?
Heb jij zelf ervaring met Roomorama? Of iemand anders?
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het is inderdaad illegaal, dus boek alleen iets waar je echte reviews over kunt vinden ...
De pakkans zal niet zo groot zijn, maar als je pech hebt, bestaat het appartement niet ... en dan heb je geen poot om op te staan, want je doet wat illegaals ....
blijft een keuze waar je even goed over na moet denken ....
gevoelsmatig zou ik AirBnB verkiezen boven die (mij onbekende) andere organisaties ...
en die betrouwbaarheid van de verhuurder is natuurlijk zeer dubieus, want die doet ook iets illegaals ... maar dat geldt ook voor apts van roomorama en anderen .... het hele concept is verboden in NYC ... er is namelijk al tekort aan woonruimte en er zijn genoeg hotels, vandaar ....
De pakkans zal niet zo groot zijn, maar als je pech hebt, bestaat het appartement niet ... en dan heb je geen poot om op te staan, want je doet wat illegaals ....
blijft een keuze waar je even goed over na moet denken ....
gevoelsmatig zou ik AirBnB verkiezen boven die (mij onbekende) andere organisaties ...
en die betrouwbaarheid van de verhuurder is natuurlijk zeer dubieus, want die doet ook iets illegaals ... maar dat geldt ook voor apts van roomorama en anderen .... het hele concept is verboden in NYC ... er is namelijk al tekort aan woonruimte en er zijn genoeg hotels, vandaar ....
Het is een beetje tegenstrijdig omdat ik dus lees dat het wel legaal is wanneer de bewoner er zelf is en het minder dan 30 dagen is.
Je zou dus zeggen dat het legaal is.
Maar.. bij zoveel twijfel doen we gewoon een hotel.
Ik ben nu lekker op zoek naar goedkope dealtjes om bezichtigingen te doen van bijv. Top of the Rock, Empire State Building en waar alles ligt. Wat mooi in de buurt is van elkaar en op één dag bezocht kan worden.
Een kennis tipte mij nog om een dagje naar Washington DC te gaan omdat het een 'echt Amerikaans gevoel' geeft. Twijfel nog een beetje vanwege de flinke reis. Maar ja, we zijn er 11 dagen dus qua tijd zou het best kunnen.
Je zou dus zeggen dat het legaal is.
Maar.. bij zoveel twijfel doen we gewoon een hotel.

Ik ben nu lekker op zoek naar goedkope dealtjes om bezichtigingen te doen van bijv. Top of the Rock, Empire State Building en waar alles ligt. Wat mooi in de buurt is van elkaar en op één dag bezocht kan worden.
Een kennis tipte mij nog om een dagje naar Washington DC te gaan omdat het een 'echt Amerikaans gevoel' geeft. Twijfel nog een beetje vanwege de flinke reis. Maar ja, we zijn er 11 dagen dus qua tijd zou het best kunnen.
Tips voor hotels zijn dus ook weer welkom. 

- meyem
- Amerika-expert
als de eigenaar ook in het appartement slaapt, is het inderdaad over het algemeen wel legaal .... maar dit zal bij de meeste AirBnB's niet het geval zijn?
wat tips voor hotels betreft: wat zijn je eisen? (mag het een gedeelde badkamer zijn? hoeveel bedden, enzo) en wat is je budget?
wat tips voor hotels betreft: wat zijn je eisen? (mag het een gedeelde badkamer zijn? hoeveel bedden, enzo) en wat is je budget?
- meyem
- Amerika-expert
wanneer gaan jullie? Je hebt het over 11 dagen, maar je beschrijft er maar een paar in je eerste post ...
Er is al veel over Washington DC geschreven op het forum, al of niet met overnachting ... even bladeren ...
Je kunt ook overwegen een dagje met de trein de Hudson op te gaan, richting Poughkeepsie, of zo ....
hier lees je daar meer over:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... _York.html
(dat heb ik al een tijdje op mijn verlanglijst staan)
Er is al veel over Washington DC geschreven op het forum, al of niet met overnachting ... even bladeren ...
Je kunt ook overwegen een dagje met de trein de Hudson op te gaan, richting Poughkeepsie, of zo ....
hier lees je daar meer over:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... _York.html
(dat heb ik al een tijdje op mijn verlanglijst staan)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb zelf goeie ervaringen met zowel AirBnB als Roomorama, bij beide geldt: gezond verstand. (te mooi om waar te zijn etc..)
qua hotel heb ik hier eens gebruik van gemaakt: http://www.thesohotel.com/
Maar weet niet wat je budget is hiervoor, zolang je maar nooit in het Carter Hotel gaat zitten (43rd st).
Anders zou je ook kunnen kijken naar hotels in bijv. Brooklyn ipv Manhattan.
qua hotel heb ik hier eens gebruik van gemaakt: http://www.thesohotel.com/
Maar weet niet wat je budget is hiervoor, zolang je maar nooit in het Carter Hotel gaat zitten (43rd st).
Anders zou je ook kunnen kijken naar hotels in bijv. Brooklyn ipv Manhattan.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dit jaar 5 nachten in:
Comfort Inn Long Island City, New York
42-24 Crescent St.
3 metrolijnen op 200 meter afstand. Met 1 halte ben je aan de zuidkant van Central Park. Scheelt je een pak dollars.
Prima hotel, voldoende winkeltjes en eetgelegenheden. Ik zou het zo weer doen.
Comfort Inn Long Island City, New York
42-24 Crescent St.
3 metrolijnen op 200 meter afstand. Met 1 halte ben je aan de zuidkant van Central Park. Scheelt je een pak dollars.
Prima hotel, voldoende winkeltjes en eetgelegenheden. Ik zou het zo weer doen.
De planning bovenaan is niet van mij maar van een ander. Wij zijn nog bezig met plannen.
De AirBnB kost 1400 euro aan de rand van Central Park voor 11 dagen, 2 personen. Is dat te mooi om waar te zijn?
Eisen: eigen badkamer, w.c. en op metro afstand "centrum".
We gaan van vrijdag 19 december tot dinsdag 30 december.
Hotels Brooklyn is een goed idee. Als het maar op een korte metroreis naar Manhattan is.
De AirBnB kost 1400 euro aan de rand van Central Park voor 11 dagen, 2 personen. Is dat te mooi om waar te zijn?
Eisen: eigen badkamer, w.c. en op metro afstand "centrum".
We gaan van vrijdag 19 december tot dinsdag 30 december.
Hotels Brooklyn is een goed idee. Als het maar op een korte metroreis naar Manhattan is.
- meyem
- Amerika-expert
Zelf denk ik dat hotels in LIC een beter idee zijn dan Brooklyn, want die zijn veel dichter bij midtown ...
December is uiteraard een duurdere tijd
zelf heb ik 2 x hier gelogeerd begin december en het is goed bevallen:
http://www.countryinns.com/long-island- ... 1/nynyquee
maar er zijn meer soortgelijke hotels in de buurt, ik denk niet dat ze veel voor elkaar onder doen ....
voordeel van dit hotel is de verschillende subway haltes in de buurt ...
December is uiteraard een duurdere tijd
zelf heb ik 2 x hier gelogeerd begin december en het is goed bevallen:
http://www.countryinns.com/long-island- ... 1/nynyquee
maar er zijn meer soortgelijke hotels in de buurt, ik denk niet dat ze veel voor elkaar onder doen ....
voordeel van dit hotel is de verschillende subway haltes in de buurt ...
Ik eet zelf glutenvrij, sommige hotels bieden dat niet aan voor het ontbijt. Dus het kost allemaal wat meer werk om dit uit te zoeken. 
Deze tips voor hotels zijn heel welkom!

Deze tips voor hotels zijn heel welkom!
- meyem
- Amerika-expert
De meeste hotels in NYC bieden uberhaupt geen ontbijt aan. De hotels in LIC vaak wel, maar het is geen Europees ontbijt, hoor .... wel yoghurtjes, fruit, je kunt vaak zelf wafels bakken, dat is wel grappig ...
Ik vertrek over 18 dagen naar: Comfort Inn Long Island City, ben erg benieuwd naar dit hotel 
Betaal voor een week 460€, dat er ontbijt bij zit is natuurlijk een pluspunt(verwacht er niks van) want dan kan ik alvast een kleine laag leggen voor we gaan wandelen

Betaal voor een week 460€, dat er ontbijt bij zit is natuurlijk een pluspunt(verwacht er niks van) want dan kan ik alvast een kleine laag leggen voor we gaan wandelen

• 2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-