Begin mei hebben mijn vriendin en ik besloten een ’droomreis’ te maken naar West Amerika..!! Dit is onze eerste reis naar de USA, erg leuk en spannend dus!!
In grote lijnen hebben we highlights uitgestippeld en willen ter plaatse beoordelen hoe lang we ergens willen blijven. Althans dat is het idee

We vliegen 31 aug naar LA en moeten 26 sept weer terug zijn in LA voor onze vlucht naar AMS. Een goede 25/26 dagen in totaal.
Nu zou ik graag een beroep doen op jullie expertise op dit forum!! We zouden het jammer vinden als we highlights missen… of dat we de reis niet handig hebben ingedeeld! We beseffen ons dat het al erg kortdag is…
De route zoals we dat nu een voor ogen hebben is als in hoofdlijnen ong:
dag 1 31/8: AMS - LA.
dag 2 1/9; LA (o.a. Santa Monica, Venice Beach, downtown, etc.)
dag 3 2/9: LA (o.a. beverly hills, Hollywood, Mulholland, etc.)
dag 4 3/9: LA - Santa Maria (o.a. onderweg Malibu)
dag 5 4/9: Santa Maria - Montery (via highway 1)
dag 6 5/9: Montery - SF (via highway 1)
dag 7 6/9: SF (o.a. Alcatraz (ticket geboekt), Golden Gate, etc.)
dag 8 7/9: SF (Lombard Street, en andere highlights)
— vanaf hier hebben we het niet in dagen / datum uitgestippeld, maar in volgorde van highlights — hier zit nog wel een zorg (maar zie eerst de volledige route

dag 9; SF - Fresno / Visalia (en dan via 198 door Sequoia) einde dag slapen in omg Fresno?
dag 10; via de 41 en 120 Yosemite van oost naar west rijden (einde dag 10 slapen in omg bridgeport)
dag 11: bezoeken Ghost town Bodie en vervolgens richting Death Valley (let wel; of moeten we het stuk vanuit SF juist via Lake Tahoe, dan Yosemite van West naar Oost rijden, dan Sequoia en via Bakersfield richting Death Valley??)
dag 12: Death Valley - Las Vegas (onderweg 178? - Artist drive?)
dag 13: Las Vegas - Grand Canyon (overnachting omg. Flagstaff?)
- moet page hier nog tussen, of op de terugweg? -
dag 14: door naar Monument Valley en dan door naar Moab
dag 15; Moab (Arches, Canyonland)
dag 16; —
— vanaf hier hebben we nog een uitdaging —-
Rijden we hier via Aspen, Rocky Mountain naar Yellowstone?! Idee is om vanuit Yellow stone weer terug te reizen via Salt Lake City.
— laatste stukje van de route zou dan nog —-
stop in Bryce Canyon, Zion, en Page en vervolgens terug richting LA.
Met name dit laatste kan ik niet goed inschatten. Is deze route zo haalbaar?? Waar / wat zouden we eventueel moeten aanpassen?
Ik hoop dat jullie ideeën / suggesties hebben!! Alvast bedankt voor het meedenken en de moeite.
Groeten Guido