Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel creditcards neem jij mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IHOP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Hoeveel creditcards neem jij mee?

Bericht door IHOP »

Voor de veiligheid neem ik 2 CC's mee (en 2 bankpasjes).
Mijn voorkeur gaat uit om in winkels te betalen met een bankpas, maar ook bij benzinepompen.

In supermarkten en drogisterijen zoals Walgreens betaal ik het liefst met een bankpas en vraag cash back van bv $100.
Dat laatste is de meest voordelige manier om aan cash geld te komen zonder tweemaal een toeslag van een ATM machientje.
Maar ik neem aan dat die methode toch wel bekend is zo langzamerhand.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

:offtopic:
Super leuk nickname IHOP :wink:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

IHOP schreef:Voor de veiligheid neem ik 2 CC's mee (en 2 bankpasjes).
Mijn voorkeur gaat uit om in winkels te betalen met een bankpas, maar ook bij benzinepompen.

In supermarkten en drogisterijen zoals Walgreens betaal ik het liefst met een bankpas en vraag cash back van bv $100.
Dat laatste is de meest voordelige manier om aan cash geld te komen zonder tweemaal een toeslag van een ATM machientje.
Maar ik neem aan dat die methode toch wel bekend is zo langzamerhand.
Inderdaad dat deed ik ook altijd, maar dit jaar is dit niet gelukt, en ik was niet de enige.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=55502
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
IHOP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door IHOP »

@chippie777 Maar nu wordt het interessant! (eigenlijk :offtopic: ) Ik neem aan dat je bedoelt het betalen met een bankpas (debitcard) met cashback optie. Bij mij weigerde het betalen via de chip, maar ondanks wat gesputter van de cassiere, kon ik er wel mee swipen, zodat ik er wel mee kon betalen.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Mijn ervaringen staan los van de cash-back mogelijkheid. Ik kon gewoon niet betalen met mijn ing pas bij de Walmart, Swipen of steken het haalde allemaal niets uit. Soms zelfs meerdere keren geprobeerd te swipen of te steken, allen zonder resultaat bij de Walmart. De cash-back mogelijkheid krijg je meestal pas nadat je pas geaccepteerd wordt, en dat is bij de Walmart dit jaar niet gelukt..
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

2 creditcards en 2 pinpasjes. Wel allemaal van dezelfde rekening. Cash geld halen we uit de muur, meestal een relatief groot bedrag om kosten te besparen. In de supermarkt betalen we vaak ook gewoon met de ING-pas. Tanken meestal met de credit card.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Twee kaarten van hetzelfde merk Creditcard (VISA/Mastercard etc) levert nog steeds een probleem op als er een storing bij de CC-maatschappij is. Dat komt volgens mij niet veel voor, zelf 1 keer bij de walmart met een vol karretje gestaan en beide kaarten werden niet geaccepteerd. Naar ICS gebeld in NL en daar kreeg ik een bandje dat er een storing was. Op zich wel weer blij mee, omdat ik nog een halve vakantie te gaan had met die kaart en een echt probleem zou hebben als er iets met mijn kaarten aan de hand zou zijn :wink: .

Niet elke Walmart accepteerd overigens een debitcard. Gewoon proberen en als de kaart het niet doet, dan een andere pakken. De totale kosten voor een debitcard zijn veelal iets lager dan credit card die toch net iets meer op de wisselkoers pakken. Daarbij natuurlijk de cashback op de debitcard, wat vaak wel mogelijk is.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Frasi schreef:vier (ik laat de Bijcard thuis :wink: )

Master (via de bank), VISA (van de ANWB) en 2x AmEx (2e is gratis partnercard; gaat ergens onder in de bagage voor het geval de rest kwijt raakt).
Hallo Frasi, speciale reden waarom je de Bijcard thuis laat? Overigens heb ik ook 2x mastercard, waarvan 1 vd ING en 1 vd Bijenkorf.
Overigens dit jaar de Amex opgezegd ook om hierboven al genoemde redenen. Sparen van flying blue miles gaat me toch niet zo snel en de kosten wegen niet op tegen...
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

De Bijcard blijft thuis omdat ik deze alleen in de Bijenkorf gebruik (dan blijft hij gratis :D )
Zodra ik hem elders gbruik moet ik jaarlijkse bijdragen gaan betalen en met al 4 andere CC hoeft dat niet zo.

Overigens ben ik gistermiddag (nét 1 dag voor vertrek!!) benaderd door ICS (van de ANWB VISA card) dat er mogelijk een poging tot fraude is gedaan. Oftewel: voor de zekerheid is de kaart voorlopig geblokkeerd voor internetbetalingen en als ik weer thuis ben, krijg ik een nieuwe.

Dus een correctie van mijn eerdere bericht: ik reis met 3 credit cards (en een "gehandicapte" VISA die het mogelijk niet gaat doen) :?
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Aaaah, das vervelend, fijn dat je toch nog 3 cc hebt om te gebruiken en duidelijk de uitleg voor de Bijcard.
Ter info: ik gebruik die wel daarbuiten , daar koop ik tenslotte meer als bij de Bijenkorf en voor iedere euro die ik daarmee uitgeef spaar ik punten, en die kan ik dan weer bij de Bijenkorf uitgeven :lol: , dus die 12,50 euro jaarbijdrage haal ik er wel uit.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 »

Al die ervaringen, interessant!
Vorig jaar mijn bankpas kapot en mijn cc gefraudeerd voor ruim 3000 euro (gelukkig alles terug gekregen :) )
Sindsdien een bankpas, mastercard en Amex kaart mee. Ik zeg dus, 2 is juist heel slim!
Met de laatste spaar ik flying blue miles en omdat ik meestal bij KLM boek schiet dat op. In nl betaal ik mijn benzine ermee en het sparen gaat daardoor heel hard. Slimme tip, houd de aanbiedingen van de kaart in de gaten, dan krijg je al bv 20.000 miles kado en anders zeg je hem toch gewoon weer op nadat je een keer een leuk ticket voor niets hebt gehad ;)
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Johan VL »

Hmm, zit dit aandachtig te bekijken. Misschien krijg ik dan een probleem. Heb alleen maar 1 Mastercard, verder niks. Had vroeger ook Amex Goldcard. Maar dat werd te duur en niet overal accepteren ze Amex. Visa had ik ook, maar staat geregistreerd bij het BKR. En ik wil daar afgezien van een hypotheek niks geregistreerd hebben, dus die heb ik opgezegd.

Betaal in Europa eigenlijk alles met gewone pinpas. Die doet het in Amerika ook hoop ik? Wat staat erop, Maestro dacht ik? En verder contant. In Amerika kun je het meeste toch ook gewoon contant betalen neem ik aan? En bij de bank in Amerika met je pinpas centen uit de muur pinnen, of ben ik nu te naïef en gaat dat niet en moet je in Nederland al dollars halen bij de bank?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je kan in de VS dollars pinnen uit de geldautomaat met je pinpas maar zorg er wel voor dat je werelddekking hebt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad; zet je pas om naar werelddekking. Dat kun je nu al doen.
De goedkoopste manier om contant geld te pinnen is via de cash back methode; bij het betalen in een winkel met je pinpas vraag je om cash back, je pint dan een bedrag extra. Bij de Walmart geeft dit tegenwoordig problemen, maar wij hebben dit al bij veel supermarkten gedaan.
Ik zou het zonder credit card toch wel onhandig vinden maar het kan wel. Zorg er in elk geval voor dat je 2 pasjes hebt.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Inderdaad; tegenwoordig staan de meeste betaalpassen standaard ingesteld op gebruik binnen Europa; dat moet je aanpassen op de site van je bank. Dat kun je nu al doen.
De goedkoopste manier om contant geld te pinnen is via de cash back methode; bij het betalen in een winkel met je pinpas vraag je om cash back, je pint dan een bedrag extra. Bij de Walmart geeft dit tegenwoordig problemen, maar wij hebben dit al bij veel supermarkten gedaan.
Ik zou het zonder credit card toch wel onhandig vinden maar het kan wel. Zorg er in elk geval voor dat je 2 pasjes hebt.

Marianne
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ik zie steeds vaker dat je het ziet op het betaalapparaat.
Bij Walmart, Target en zonet nog bij CVS. Pincode en daarna de vraag of ik cashback wil. Dit sowieso met mijn Rabowereldpas.
Lekker gemakkelijk zo.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hinko schreef: Lekker gemakkelijk zo.
Alleen al afgelopen jaar is het debetcard betalen met chipcard sterk opgekomen.
Op die plekken waar het nu ( bijv.met credicard tanken in California )niet gemakkelijk lukt, gaat dat wel met debetcard.
Nog 2 jaar en wij hebben in de USA helemaal geen creditcard meer nodig !
Er is technisch ook geen verschil.
:offtopic:
Ik blijf creditcard voorstander vanwege directe online inzichtelijkheid van mijn uitgaven !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

We hadden dit jaar 2 bankpassen, 1 van de rabo en 1 van de ING. Daarnaast 2 creditcards, beide mastercard maar wel 2 aparte, dus geen partnercard ofzo. Ik zou voor volgende keer ook een visa card aanvragen en/of de limiet verhogen. De gewone bankkaarten kon je maar zeer beperkt gebruiken, terwijl daar onze voorkeur naar uit ging, want er stond voldoende geld op de bankrekeningen. Zodoende zaten we met creditcard 1 al heel snel op onze limiet (maar 2500), zeker nadat we er een macbook mee hadden gekocht. Tanken was een heel gedoe, want daar werd noch de mastercard noch de bankkaart herkend, dan moest je naar binnen en je creditcard als borg afgeven en daarna weer terug om te betalen, binnen kon dat wel met de mastercard. Bij Wallmart werd inderdaad de normale bankpas ook niet herkend, maar ook de meeste winkels zoals Macy's etc niet (wel in NY, maar niet in Las Vegas). Bij cash geld pinnen wordt ook meestal 4 of 5 dollar kosten in rekening gebracht, nog een reden voor ons om dan maar de creditcard te gebruiken. Bij hotels werd niet eens een andere optie geboden dan creditcard, daar werd standaard om gevraagd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het even nagekeken en wij hebben in 2013 15 keer getankt en 14 keer met de ING pas betaald (aan de pomp) en slechts een keer met de CC.

Marianne
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Wat raar. Ik verzin het niet hoor. En zoveel kun je ook niet fout doen volgens mij met betalen, hij bleef telkens hangen bij het invoeren van de pincode, dan had je hem ingevoerd en dan vroeg hij weer om de pincode.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer