Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis eXoz: Rondreis ZW 2015, welke route
Reis eXoz: Rondreis ZW 2015, welke route
Goeiemiddag,
vrienden van mij willen een rondreis door het Zuidwesten maken en zijn bij connections binnen geweest om info te vragen. Daar kregen ze de formule "Best of the West" http://www.connections.be/pub/home-nl/r ... 19%29.html en zoals we weten, is dit niet te doen en zit het niet erg goed in elkaar. Nu wil ik hen helpen om zelf een route samen te stellen.
Info: een koppel van 30-31 jaar, periode Juli-Augustus 2015, geen grote wandelaars (langer dan 2u), liever steden dan natuur.
Wat ze zeker willen zien: Grand Canyon (met oa helivlucht), Yosemite, Alcatraz, Las Vegas. Pretparken niet, filmstudio mag eventueel wel. Max 19 dagen.
Ik kwam uit op volgend schema:
Dag 1: Vlucht Brussel - SF
Dag 2: SF (stad, Golden Gate Bridge, Alcatrac, etc)
Dag 3: SF (stad, Golden Gate Bridge, Alcatrac, etc)
Dag 4: SF - Monterey
Dag 5: Monterey - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass, Bodie)
Dag 8: Lee Vining - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend)
Dag 11: Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell, relaxdag)
Dag 12: Page - GC
Dag 13: GC (Helivlucht)
Dag 14: GC - Las Vegas (via Route 66, Hoover Dam)
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - vlucht
Dag 19: vlucht - Brussel
Waarom geen Bryce/Zion: aangezien ze niet veel willen wandelen vind ik het niet de moeite om daar te stoppen.
Monterey kan er in principe ook uit en ergens anders gebruikt worden. Ik dacht eerst in Yosemite (maar aangezien ze niet veel willen wandelen is dit niet echt zinvol). Ofwel dat ze maar 18 dagen ipv 19 gaan. Los Angeles vinden ze niet zo aantrekkelijk en ik vind het ook moeilijk om dit in te passen (als je meerdere dagen in SF en LV zit) en nog langere rijdagen te vermijden
Alsook misschien een andere slaapplaats tussen Death Valley en Page?
Wat denken jullie ervan? Eventueel nog een andere route mogelijk?
vrienden van mij willen een rondreis door het Zuidwesten maken en zijn bij connections binnen geweest om info te vragen. Daar kregen ze de formule "Best of the West" http://www.connections.be/pub/home-nl/r ... 19%29.html en zoals we weten, is dit niet te doen en zit het niet erg goed in elkaar. Nu wil ik hen helpen om zelf een route samen te stellen.
Info: een koppel van 30-31 jaar, periode Juli-Augustus 2015, geen grote wandelaars (langer dan 2u), liever steden dan natuur.
Wat ze zeker willen zien: Grand Canyon (met oa helivlucht), Yosemite, Alcatraz, Las Vegas. Pretparken niet, filmstudio mag eventueel wel. Max 19 dagen.
Ik kwam uit op volgend schema:
Dag 4: SF - Monterey
Dag 5: Monterey - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass, Bodie)
Dag 8: Lee Vining - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend)
Dag 13: GC (Helivlucht)
Dag 14: GC - Las Vegas (via Route 66, Hoover Dam)
Waarom geen Bryce/Zion: aangezien ze niet veel willen wandelen vind ik het niet de moeite om daar te stoppen.
Monterey kan er in principe ook uit en ergens anders gebruikt worden. Ik dacht eerst in Yosemite (maar aangezien ze niet veel willen wandelen is dit niet echt zinvol). Ofwel dat ze maar 18 dagen ipv 19 gaan. Los Angeles vinden ze niet zo aantrekkelijk en ik vind het ook moeilijk om dit in te passen (als je meerdere dagen in SF en LV zit) en nog langere rijdagen te vermijden
Alsook misschien een andere slaapplaats tussen Death Valley en Page?
Wat denken jullie ervan? Eventueel nog een andere route mogelijk?
2013: CA, AZ, UT, NV (LA - LV - SF)
2014: UT, WY, MT, ID, WA (SLC - Seattle)
2015: Argentinië
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rondreis ZW 2015: welke route
Ik zou Monterey eruit halen en ze toch van Las Vegas, evt via Zion naar Bryce laten rijden. Bryce kun je zonder veel wandelen ook met viewpoints doen. Evenwel is het misschien ook wel zonde om $20 voor Zion uit te trekken als je er alleen doorheen zal rijden, maargoed. En dan die volle dag GC is ook niet nodig. De dag vanaf Page zou ik alle viewpoints doen, dan de dag erop in de morgen (minder turbulentie) de helivlucht en dan naar Vegas. Je zou evt met een dag minder las vegas ook nog monument valley kunnen toevoegen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Monterey heeft volgens mij ook weinig zin. het mooiste stuk kustroute ligt voorbij Monterey dus dat doen ze dan toch niet. Enige zou de 17 mile drive kunnen zijn.
Bryce Canyon zou ik toch zeker invoegen, en ook voor Zion is wel ruimte.
Page kan inderdaad met slechts één overnachting.
3 volle dagen Las Vegas vind ik vrij veel in verhouding tot de totale reisduur.
Bryce Canyon zou ik toch zeker invoegen, en ook voor Zion is wel ruimte.
Page kan inderdaad met slechts één overnachting.
3 volle dagen Las Vegas vind ik vrij veel in verhouding tot de totale reisduur.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bedankt voor de reacties, dacht ik al ivm Monterey. We komen dus nu uit op zoiets:
Dag 4: SF - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass, Bodie)
Dag 7: Lee Vining - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Bryce (eventueel via Zion)
Dag 10: Bryce - Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend)
Dag 13: GC (Helivlucht) - Las Vegas (via Route 66, Hoover Dam)
Dag 14: Las Vegas
Aangezien het hun eerste rondreis is, wil ik het ook niet te druk maken. Normaal doen ze "all-inclusive" reizen (Turkije, etc) en dus vind ik die ene dag aan Lake Powell en de 3-4 volle dagen Las Vegas zeker geen verloren tijd. Dan kunnen ze nog wat aan het zwembad etc liggen (en desnoods een dag minder op reis).
Zion is enorm mooi, maar ik vind zelf dat je een stukje moet wandelen tot het park echt tot zijn recht komt (ten opzichte van Bryce waar je de viewpoints kunt doen, maar natuurlijk ook mooier wordt als je een stukje wandelt).
Monument Valley zal ik nog eens voorstellen. Had ik al voorgesteld, maar vonden ze niet aantrekkelijk (alhoewel ik er zelf nog niet geweest ben, zou ik er ook passeren als je tijd hebt).
Dag 11: Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell) - Monument Valley
Dag 12: Monument Valley - GC
Dag 4: SF - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass, Bodie)
Dag 7: Lee Vining - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Bryce (eventueel via Zion)
Aangezien het hun eerste rondreis is, wil ik het ook niet te druk maken. Normaal doen ze "all-inclusive" reizen (Turkije, etc) en dus vind ik die ene dag aan Lake Powell en de 3-4 volle dagen Las Vegas zeker geen verloren tijd. Dan kunnen ze nog wat aan het zwembad etc liggen (en desnoods een dag minder op reis).
Zion is enorm mooi, maar ik vind zelf dat je een stukje moet wandelen tot het park echt tot zijn recht komt (ten opzichte van Bryce waar je de viewpoints kunt doen, maar natuurlijk ook mooier wordt als je een stukje wandelt).
Monument Valley zal ik nog eens voorstellen. Had ik al voorgesteld, maar vonden ze niet aantrekkelijk (alhoewel ik er zelf nog niet geweest ben, zou ik er ook passeren als je tijd hebt).
Dag 11: Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell) - Monument Valley
Dag 12: Monument Valley - GC
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Zion kan je niet even bezoeken onderweg naar Bryce, daarvoor heb je minstens één overnachting ter plaatse nodig, bij voorkeur twee.
Ik vind verder dat je een keuze maakt. Als je kiest voor een rondreis dan weet je dat het geen all-inn is. Met zoveel moois te zien vind ik op 19 dagen 4 dagen Vegas dan ook niet opportuun.
(PS ik doe ook regelmatig all-inn vakanties, maar dat si een totaal andere doelstelling dan een rondreis)
Ik vind verder dat je een keuze maakt. Als je kiest voor een rondreis dan weet je dat het geen all-inn is. Met zoveel moois te zien vind ik op 19 dagen 4 dagen Vegas dan ook niet opportuun.
(PS ik doe ook regelmatig all-inn vakanties, maar dat si een totaal andere doelstelling dan een rondreis)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Begrijp ik en zal het hen voorstellen. Maar aangezien het geen wandelaars zijn vind ik Zion overbodig (alhoewel ikzelf Zion het hoogtepunt vond van mijn reis). Het zal dan rechtstreeks van Las Vegas naar Bryce zijn.
4 dagen Vegas is veel, maar ze zijn meer stadsmensen en willen op het einde van de reis wat niets doen/relaxen dus dat is dan te verstaan. Desnoods maar 18 dagen op reis. Bespreek ik dan nog. Met Zion in het programma, hou je maar 2 dagen Las Vegas over en dat zal zeker te weinig zijn.
Ze willen ook niet te veel in de auto zitten (zal nu al redelijk zijn) en met alles in het achterhoofd, denk ik dat dit schema het meest optimale is.
(PS: ikzelf zou mijn vakantie anders verdelen, maar ik neig dan ook meer naar de natuur/wandelen).
4 dagen Vegas is veel, maar ze zijn meer stadsmensen en willen op het einde van de reis wat niets doen/relaxen dus dat is dan te verstaan. Desnoods maar 18 dagen op reis. Bespreek ik dan nog. Met Zion in het programma, hou je maar 2 dagen Las Vegas over en dat zal zeker te weinig zijn.
Ze willen ook niet te veel in de auto zitten (zal nu al redelijk zijn) en met alles in het achterhoofd, denk ik dat dit schema het meest optimale is.
(PS: ikzelf zou mijn vakantie anders verdelen, maar ik neig dan ook meer naar de natuur/wandelen).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Willen ze helemaal niet wandelen? Of misschien toch wel eens een kort stukje? Wij zijn ook geen wandelaars, maar in de parken doen we het toch met veel plezier, omdat dat de beste manier is om iets te zien en om de drukte te ontwijken.
Ik zou hen toch voorstellen om een nacht bij Zion te plannen. Desnoods doen ze alleen de rit met de shuttlebus, en eten ze een ijsje bij de Lodge. Springdale is ook leuk om te overnachten. En er zijn meer dan genoeg leuke en korte wandelingen (zie mijn wandelsite). Er is voldoende tijd voor een stop daar en bij Bryce. Ze zouden rechtstreeks van Death Valley naar Zion kunnen rijden.
Marianne
Ik zou hen toch voorstellen om een nacht bij Zion te plannen. Desnoods doen ze alleen de rit met de shuttlebus, en eten ze een ijsje bij de Lodge. Springdale is ook leuk om te overnachten. En er zijn meer dan genoeg leuke en korte wandelingen (zie mijn wandelsite). Er is voldoende tijd voor een stop daar en bij Bryce. Ze zouden rechtstreeks van Death Valley naar Zion kunnen rijden.
Marianne
Re: Reis eXoz: Rondreis ZW 2015, welke route
Ik heb ze dus het volgende voorgesteld:
Dag 2: SF (stad, Golden Gate Bridge, Alcatraz, etc)
Dag 3: SF (stad, Golden Gate Bridge, Alcatraz, etc)
Dag 4: SF - Yosemite (in de namiddag Mariposa Grove) (slapen Village/El Portal)
Dag 5: Yosemite ( Glacier Point Road, Sentinel Dome, El Capitan, Yosemite Valley, Yosemite Falls) (slapen Village/El Portal)
Dag 6: Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass, Bodie, Mono Lake) (slapen Lee Vining/June Lake)
Dag 7: Lee Vining - Death Valley (Dantes View, Zabriskie Point, Artists Drive, Badwater, Devils Golfcourse, Mesquite Flat Sand Dunes) (slapen Furnace Creek/Stovepipe Wells)
Dag 8: Death Valley - Zion ('s morgens rest van Death Valley, als ze willen via Valley of Fire) (slapen Springdale)
Dag 9: Zion (wandeling Narrows) (slapen Springdale)
Dag 10: Zion - Bryce (eventueel nog Canyon Overlook indien parking op weg naar Bryce) (slapen Bryce/Tropic)
Dag 11: Bryce - Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam) (slapen Page)
Dag 12: Page - Monument Valley (voormiddag/middag Lake Powell) (slapen The View)
Dag 13: Monument Valley - GC (East Rim Drive, indien tijd nog stukje naar Hermits Rest) (slapen GC Village/Tusayan)
Dag 14: GC - Las Vegas ('s morgens helivlucht, dan via Route 66 (Seligman naar Kingman) en Hooverdam)
Ik laat nog weten wat ze er ervan vinden.
Dag 2: SF (stad, Golden Gate Bridge, Alcatraz, etc)
Dag 3: SF (stad, Golden Gate Bridge, Alcatraz, etc)
Dag 4: SF - Yosemite (in de namiddag Mariposa Grove) (slapen Village/El Portal)
Dag 5: Yosemite ( Glacier Point Road, Sentinel Dome, El Capitan, Yosemite Valley, Yosemite Falls) (slapen Village/El Portal)
Dag 6: Yosemite - Lee Vining (via Tioga Pass, Bodie, Mono Lake) (slapen Lee Vining/June Lake)
Dag 7: Lee Vining - Death Valley (Dantes View, Zabriskie Point, Artists Drive, Badwater, Devils Golfcourse, Mesquite Flat Sand Dunes) (slapen Furnace Creek/Stovepipe Wells)
Dag 8: Death Valley - Zion ('s morgens rest van Death Valley, als ze willen via Valley of Fire) (slapen Springdale)
Dag 9: Zion (wandeling Narrows) (slapen Springdale)
Dag 10: Zion - Bryce (eventueel nog Canyon Overlook indien parking op weg naar Bryce) (slapen Bryce/Tropic)
Dag 11: Bryce - Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam) (slapen Page)
Dag 12: Page - Monument Valley (voormiddag/middag Lake Powell) (slapen The View)
Dag 13: Monument Valley - GC (East Rim Drive, indien tijd nog stukje naar Hermits Rest) (slapen GC Village/Tusayan)
Dag 14: GC - Las Vegas ('s morgens helivlucht, dan via Route 66 (Seligman naar Kingman) en Hooverdam)
Ik laat nog weten wat ze er ervan vinden.
Laatst gewijzigd door eXoz op 19 aug 2014, 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
De plaatsen zijn exact hetzelfde als degene die wij in september zullen bezoeken
alleen is ons schema anders verdeeld (meer tijd voor parken en natuur). Als het echte "stadsmensen" zijn, lijkt de route die jij hebt opgesteld wel goed voor hen.
Dit is ons schema:
Dag 1 Amsterdam – San Francisco
Dag 2 San Francisco + tour Alcatraz
Dag 3 San Fransisco – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite – Bridgeport (Tioga Pass)
Dag 6 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
Dag 7 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
Dag 8 Death Valley – Valley Of Fire – Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion – Bryce
Dag 11 Bryce – Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page – Monument Valley
Dag 14 Monument Valley – Gooseneck State Park – Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas – Amsterdam

Dit is ons schema:
Dag 1 Amsterdam – San Francisco
Dag 2 San Francisco + tour Alcatraz
Dag 3 San Fransisco – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite – Bridgeport (Tioga Pass)
Dag 6 Bridgeport (Bodie, Mono Lake) – Big Pine (Ancient Bristlecone Pine Forest)
Dag 7 Big Pine (Alabama Hills) – Death Valley
Dag 8 Death Valley – Valley Of Fire – Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion – Bryce
Dag 11 Bryce – Page
Dag 12 Page
Dag 13 Page – Monument Valley
Dag 14 Monument Valley – Gooseneck State Park – Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon – Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas – Amsterdam
Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@eXoz: heel mooi zo, en zelfs twee nachten Zion!
Mochten ze meer stad willen dan kan 1 nacht ook. Maar een rustmoment is ook heel prettig. Als ze echt niet naar Zion willen dan eventueel 2 nachten Page zodat ze niet elke dag weer verder hoeven.
Marianne

Marianne
We zullen zien wat ze ervan zeggen.
Vluchten vind ik voor het moment rond 830€ Brussel - SF en LV - Brussel in Juli (met Brussels Airlines/Lufthansa). Het kan waarschijnlijk goedkoper maar dit is toch al een redelijk prijs denk ik.
Via alamo.co.uk/brits vind ik een midsize-suv, maar zeer duur >1000€ (zal waarschijnlijk nog te vroeg zijn om te boeken, als ik kijk voor in april/maart is het maar 600€). Echter dacht ik dat er GEEN dropoff fee was tussen CA (SF) en NV (LV). Toch komt er een 150$ dropoff fee bij (zonder taxes). Iemand een idee waarom?
(PS: via drive-usa, etc kan je maar vanaf 1/4 boeken voor in juli/augustus)
Vluchten vind ik voor het moment rond 830€ Brussel - SF en LV - Brussel in Juli (met Brussels Airlines/Lufthansa). Het kan waarschijnlijk goedkoper maar dit is toch al een redelijk prijs denk ik.
Via alamo.co.uk/brits vind ik een midsize-suv, maar zeer duur >1000€ (zal waarschijnlijk nog te vroeg zijn om te boeken, als ik kijk voor in april/maart is het maar 600€). Echter dacht ik dat er GEEN dropoff fee was tussen CA (SF) en NV (LV). Toch komt er een 150$ dropoff fee bij (zonder taxes). Iemand een idee waarom?
(PS: via drive-usa, etc kan je maar vanaf 1/4 boeken voor in juli/augustus)
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Via Drive-usa kan je vroeger boeken dan 1/4.
Ik heb vorig jaar begin november geboekt voor afgelopen juli.
Je kan nu nog niet boeken voor "rentals starting 1/4" (dus voor huur die begint na 1/4)
Groetjes,
Ingrid
Ik heb vorig jaar begin november geboekt voor afgelopen juli.
Je kan nu nog niet boeken voor "rentals starting 1/4" (dus voor huur die begint na 1/4)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2699 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellen1308
-