Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Erna11b: Tips gevraagd rondje Zuidwest Amerika juli 2015
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis Erna11b: Tips gevraagd rondje Zuidwest Amerika juli 2015
Onze reis duurt nog even, maar om me goed voor te bereiden en niets overhaast te beslissen vraag ik nu alvast om hulp.
Volgend jaar juli willen we met onze 2 kinderen ( dan 14 en 16) een rondreis maken in het Zuidwesten van Amerika. We willen, zodra het kan ( ik denk rondom aug/sept) de vlucht en de autohuur vast leggen, zodat we daarna ook de hotels ( of KOA etc) kunnen gaan boeken ( heb al gelezen dat je de overnachtingen in de NP's snel moet boeken). We hebben samen al gewikt en gewogen of het camper of auto wordt, de keus is gevallen op wederom een auto.
We zijn in 2009 met zn vieren naar Canada geweest, enige ervaring met reizen/veel kilometers/reserveringen etc is er al. In principe willen we starten en eindigen in LA ( duur ongeveer 28 dagen, er is speling). Mocht een andere luchthaven een stuk voordeliger zijn, dan willen we ons rondje aanpassen. Las Vegas of SF is uiteraard ook prima. Met z'n tweetjes hebben we al een klein stukje van de reis gezien (1991 Grand Canyon north rim, Moab, Arches, deadhorsepoint, Page, Durango, Denver).
Voor de kinderen is Universal studios belangrijk, gezien de berichten op het forum laten we ( denk ik) Disney maar liggen. Verder zijn ze dol op zwembaden, het liefst met een glijbaan ( ik probeer de meeste hotels met zwembad te boeken, zodat ze s' avonds even kunnen afkoelen, 2 sterren is voldoende)Ze houden van sightseeing, de belangrijkste parken willen we dan ook graag zien. 2 a 3 uurtjes wandelen is prima, we zijn geen types die bij de grand canyon gaan afdalen en een dag onderweg zijn. Vroeg op voor een mooie Sunrise zullen we zeker doen, verder rijden we bij voorkeur een scenic route ipv de normale snelweg ( als het niet te ver om is). We willen in ieder geval route66 doen. Hieronder volgt mijn voorlopige indeling. Dit is al m'n tweede opzet, ik had Moab eerst weg gelaten ( Arches slokt veel tijd op), nu weer toegevoegd. Graag hoor ik tips. Is dit te doen, of prop ik teveel in 1 dag, waar misschien langer of korter? wat skippen? bezienswaardigheden? hotel tips?
Alvast bedankt, groeten Erna
1. Brussel/Dusseldorf – LAX, auto halen
2. LA: Hollywood walk of fame, the grove, Venice Beach/surfriders beach
3. LA: Universal Studio’s ( kan ook op terugweg)
4. LA-Laughlin via route 66, Calico ghosttown bij Barstow, Amboy, Newsberry springs (295m 4.52)let op route ludlow-essex: vulkaanrotsen zoutmeren.
5. Laughlin- Sedona, kingman, route66museum, HackBerry( general store), Seligman, als er tijd voldoende is via Prescott, 89 en 89a ( 222m 3.40 korte route) (248m 4.30 lange route)
6. Sedona- Grand Canyon Village, ochtend ( heel vroeg)slide rock state park, Oak creek Canyon? ( 114m 2.00)overnachting in GC
7. Grand Canyon Village-Page, ochtend GC daarna via eastrim ( 140m 2.42)horseshoebend via 89? Lijkt op deadhorsepoint
8. Page: 11.30 antelope canyon evt boottocht of rust, check houseboats
9. Page- monument Vally, Gouldings lodge ( 124m 2.02) trip met gids, of anders overn Bluff
10. Gouldings lodge- Moab, Moki dugway ( kan dit met een gewone auto, moet ik een suv hebben?), muley point, Natural bridges?, zonsondergang Delicate arch ( 5 km wandelen) ( 166m 3.08)
11. Moab: canyon lands met auto of 4x4 huren ( shafer trail) mesa arch, grandview Point overlook, green river overlook+ middag raften, deadhorsepoint
12. Moab-Torrey via route 24, Arches fiery furnace tour om 09.00 uur tot 12.00 uur, middag rijden goblin valley ( 156 m 2.41)naar Torrey
13. Torrey-Bryce, Capitol Reef, Devils garden (115m 2.31)
14. Bryce-Zion, bryce bekijken, vroeg op, zonsopkomst, (84m 1.44)
15. Zion: wandelen the narrows, canyon overlook
16. Zion-Las Vegas, evt ochtend Zion, via Valley of fire SP ( 191m 3.27)laat aankomen in Las Vegas ( hotel met glijbaan opzoeken)
17. Las Vegas, hotels rondkijken + shoppen
18. Las Vegas-Furnace Creek of Stovepipe Wells ( 121m 2.09/ 142m 2.35)artists drive, zabriskie point, badwater
19. Furnace Creek- Lee Vining ( 224m 3.52)/ of Bishop/mammoth lakes, Bodie of dit de volgende dag doen ) (via sw 203m 3.26)
20. Lee-Vining- Yosemite village/El Portal, tiogapas ( 77m 1.58)
21. Yosemite, evt mariposa grove, wandelen in yosemite
22. Yosemite-sf ( 196M 3.33) , Fishermans warf, zee leeuwen
23. SF, Alcatraz, golden gate fietsen, cablecar
24. SF- Monterey/pacific grove/carmel ( 119m 2.11) , carmel 17m drive
25. Monterey-Morro Bay/san Luis obispo/pismo beach, Big sur, julias pfeiffer burns statepark, cayocos state beach? San simeon zeeleeuwen( piedras blancas), evt hearst castle, Camarillo premium outlet??, El paso Roble bij morro bay ( 123m 2.55)
26. Morro Bay- Venice beach of ergens anders in LA: Morro rock, gaviota state park, heetwaterbronnen, SOLVANG ( DEENS) ( 214m 3.48)
27. LAX-naar huis
28. Aankomst
Volgend jaar juli willen we met onze 2 kinderen ( dan 14 en 16) een rondreis maken in het Zuidwesten van Amerika. We willen, zodra het kan ( ik denk rondom aug/sept) de vlucht en de autohuur vast leggen, zodat we daarna ook de hotels ( of KOA etc) kunnen gaan boeken ( heb al gelezen dat je de overnachtingen in de NP's snel moet boeken). We hebben samen al gewikt en gewogen of het camper of auto wordt, de keus is gevallen op wederom een auto.
We zijn in 2009 met zn vieren naar Canada geweest, enige ervaring met reizen/veel kilometers/reserveringen etc is er al. In principe willen we starten en eindigen in LA ( duur ongeveer 28 dagen, er is speling). Mocht een andere luchthaven een stuk voordeliger zijn, dan willen we ons rondje aanpassen. Las Vegas of SF is uiteraard ook prima. Met z'n tweetjes hebben we al een klein stukje van de reis gezien (1991 Grand Canyon north rim, Moab, Arches, deadhorsepoint, Page, Durango, Denver).
Voor de kinderen is Universal studios belangrijk, gezien de berichten op het forum laten we ( denk ik) Disney maar liggen. Verder zijn ze dol op zwembaden, het liefst met een glijbaan ( ik probeer de meeste hotels met zwembad te boeken, zodat ze s' avonds even kunnen afkoelen, 2 sterren is voldoende)Ze houden van sightseeing, de belangrijkste parken willen we dan ook graag zien. 2 a 3 uurtjes wandelen is prima, we zijn geen types die bij de grand canyon gaan afdalen en een dag onderweg zijn. Vroeg op voor een mooie Sunrise zullen we zeker doen, verder rijden we bij voorkeur een scenic route ipv de normale snelweg ( als het niet te ver om is). We willen in ieder geval route66 doen. Hieronder volgt mijn voorlopige indeling. Dit is al m'n tweede opzet, ik had Moab eerst weg gelaten ( Arches slokt veel tijd op), nu weer toegevoegd. Graag hoor ik tips. Is dit te doen, of prop ik teveel in 1 dag, waar misschien langer of korter? wat skippen? bezienswaardigheden? hotel tips?
Alvast bedankt, groeten Erna
1. Brussel/Dusseldorf – LAX, auto halen
2. LA: Hollywood walk of fame, the grove, Venice Beach/surfriders beach
3. LA: Universal Studio’s ( kan ook op terugweg)
4. LA-Laughlin via route 66, Calico ghosttown bij Barstow, Amboy, Newsberry springs (295m 4.52)let op route ludlow-essex: vulkaanrotsen zoutmeren.
5. Laughlin- Sedona, kingman, route66museum, HackBerry( general store), Seligman, als er tijd voldoende is via Prescott, 89 en 89a ( 222m 3.40 korte route) (248m 4.30 lange route)
6. Sedona- Grand Canyon Village, ochtend ( heel vroeg)slide rock state park, Oak creek Canyon? ( 114m 2.00)overnachting in GC
7. Grand Canyon Village-Page, ochtend GC daarna via eastrim ( 140m 2.42)horseshoebend via 89? Lijkt op deadhorsepoint
8. Page: 11.30 antelope canyon evt boottocht of rust, check houseboats
9. Page- monument Vally, Gouldings lodge ( 124m 2.02) trip met gids, of anders overn Bluff
10. Gouldings lodge- Moab, Moki dugway ( kan dit met een gewone auto, moet ik een suv hebben?), muley point, Natural bridges?, zonsondergang Delicate arch ( 5 km wandelen) ( 166m 3.08)
11. Moab: canyon lands met auto of 4x4 huren ( shafer trail) mesa arch, grandview Point overlook, green river overlook+ middag raften, deadhorsepoint
12. Moab-Torrey via route 24, Arches fiery furnace tour om 09.00 uur tot 12.00 uur, middag rijden goblin valley ( 156 m 2.41)naar Torrey
13. Torrey-Bryce, Capitol Reef, Devils garden (115m 2.31)
14. Bryce-Zion, bryce bekijken, vroeg op, zonsopkomst, (84m 1.44)
15. Zion: wandelen the narrows, canyon overlook
16. Zion-Las Vegas, evt ochtend Zion, via Valley of fire SP ( 191m 3.27)laat aankomen in Las Vegas ( hotel met glijbaan opzoeken)
17. Las Vegas, hotels rondkijken + shoppen
18. Las Vegas-Furnace Creek of Stovepipe Wells ( 121m 2.09/ 142m 2.35)artists drive, zabriskie point, badwater
19. Furnace Creek- Lee Vining ( 224m 3.52)/ of Bishop/mammoth lakes, Bodie of dit de volgende dag doen ) (via sw 203m 3.26)
20. Lee-Vining- Yosemite village/El Portal, tiogapas ( 77m 1.58)
21. Yosemite, evt mariposa grove, wandelen in yosemite
22. Yosemite-sf ( 196M 3.33) , Fishermans warf, zee leeuwen
23. SF, Alcatraz, golden gate fietsen, cablecar
24. SF- Monterey/pacific grove/carmel ( 119m 2.11) , carmel 17m drive
25. Monterey-Morro Bay/san Luis obispo/pismo beach, Big sur, julias pfeiffer burns statepark, cayocos state beach? San simeon zeeleeuwen( piedras blancas), evt hearst castle, Camarillo premium outlet??, El paso Roble bij morro bay ( 123m 2.55)
26. Morro Bay- Venice beach of ergens anders in LA: Morro rock, gaviota state park, heetwaterbronnen, SOLVANG ( DEENS) ( 214m 3.48)
27. LAX-naar huis
28. Aankomst
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: tips gevraagd rondje Zuidwest Amerika juli 2015
Een goede leerling in de klas.
Het enige wat me momenteel opvalt is de Camarillo Premium outlet. Deze ligt tussen LA en Santa Barbara en moet dus naar dag 26
Het enige wat me momenteel opvalt is de Camarillo Premium outlet. Deze ligt tussen LA en Santa Barbara en moet dus naar dag 26
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Erna11b: Tips gevraagd rondje Zuidwest Amerika juli 2015
Dank je Marco, klopt helemaal!
Ik zal m'n kinderen even laten zien "dat moeders het nog niet zo slecht doet" Ze vinden het maar vreemd dat ik al wekenlang s' avonds het forum afpluis en dat voor een reis in 2015.
Geweldig wat hier allemaal op staat!
Ik zal m'n kinderen even laten zien "dat moeders het nog niet zo slecht doet" Ze vinden het maar vreemd dat ik al wekenlang s' avonds het forum afpluis en dat voor een reis in 2015.
Geweldig wat hier allemaal op staat!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15

Venice Beach: is het de bedoeling dat jullie gaan surfen?
Bij Venice moet je echt een heel stuk richting Santa Monica voor een plek te vinden waar je mag bodyboarden/surfen.
Handiger is bij Santa Monica Pier vertrekken richting Venice of nog beter parkeren op het grote parkeerterrein waar Hollister Ave richting strand gaat.
(je kan er boards en wetsuites huren)
Ik ben al 5 keer met mijn zoon naar USA geweest.
Wat hij leuk vond:
Sedona: wandeling bij Crescent Moon Ranch (richting Cathedral Rock en daar in het riviertje spelen)
Sedona: restaurant Red Planet Diner (alien-achtig) - 1655 W Highway 89A – Sedona
Sedona: Slide Rock State Park
Grand Canyon: eekhoorns

(wij hebben ooit een helikopter tour gedaan in de GC, mijn zoon vond het wel interessant maar was liever langs de rim zelf en in de canyon)
Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, boottocht op Lake Powell, Horseshoe bend, raften
Page: restaurant: Dam Bar & Grille - 644 N. Navajo Dr – Page
Bryce: rodeo (+ wandelen) + prairie dogs in Bryce NP
Bryce: overnachten tipi
Zion: narrows
Las Vegas: wij waren in Circus Circus (met eigen indoor pretpark)
Death Valley
Bodie
Yosemite (veel wandelingen gedaan)
San Francisco: Alcatraz, Golden Gate Bridge, Chinatown, Pier 39, Musée Mécanique en USS Pampanito (duikboot) beiden bij pier 45, Exploratorium
Santa Cruz: Santa Cruz Beach Boardwalk (klein amusement park)
Monterey: 17-mile drive (in de buurt van Bird Rock kan je overal over de rotsen lopen en in het stilstaande water naar kleine beestjes zoeken)
Big Sur: de vele uitzichtpunten
zee-olifanten bij San Simeon
Solvang: restaurant Viking Garden - 446-c Alisal Rd
LA: Universal Studio's, Hollywood, Olvera Street, Santa Monica en Venice (met de fiets), surfen in Santa Monica, Science Center, Santa Monica Pier
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
hé Ingrid,
dank je voor alle tips, neem ik mee!
dat surfen had ik niet eens aan gedacht, we zijn wel nieuwsgierig naar de beroemde stranden, alleen al om het gewoon even te zien. Beide kinderen zijn wel dol op bodyboards en hoge golven, dus wel leuk om gewoon te doen.
groet erna
dank je voor alle tips, neem ik mee!
dat surfen had ik niet eens aan gedacht, we zijn wel nieuwsgierig naar de beroemde stranden, alleen al om het gewoon even te zien. Beide kinderen zijn wel dol op bodyboards en hoge golven, dus wel leuk om gewoon te doen.
groet erna
-
- Amerika-ontdekker
Ondertussen ligt de vlucht vast, 4 juli heen en 4 augustus retour. We hebben wat extra dagen om er bij aan te plakken of nog beter om er tussen te plakken. Moab lijkt mij een geschikte om langer te blijven. Heeft er iemand nog(meer) tips?
Alvast bedankt groeten Erna
Alvast bedankt groeten Erna
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker meer tijd uittrekken voor Yosemite, daar zit je nu erg krap. Een dag extra geeft je de tijd om ook wat wandelingen te doen, of om te gaan raften. En 3 nachten Moab is inderdaad mooi.
Kijk eens naar ons 2008-verslag voor onder ander Yosemite (en ook de oudere verslagen); onze kinderen waren toen van ongeveer dezelfde leeftijd.
Jullie vliegen op LA? Met een vlucht naar SF zou ik aanraden om de route andersom te doen zodat je zo vroeg mogelijk in Yosemite bent maar vanuit LA maakt het niet heel veel uit.
Je kunt wat spelen met de dagen in LA, het is ook niet zo gek om die aan het eind te doen. Je kunt het af laten hangen van hoe de weekenden of van de beschikbaarheid van accommodatie in de parken.
Marianne
Kijk eens naar ons 2008-verslag voor onder ander Yosemite (en ook de oudere verslagen); onze kinderen waren toen van ongeveer dezelfde leeftijd.
Jullie vliegen op LA? Met een vlucht naar SF zou ik aanraden om de route andersom te doen zodat je zo vroeg mogelijk in Yosemite bent maar vanuit LA maakt het niet heel veel uit.
Je kunt wat spelen met de dagen in LA, het is ook niet zo gek om die aan het eind te doen. Je kunt het af laten hangen van hoe de weekenden of van de beschikbaarheid van accommodatie in de parken.
Marianne
-
- Amerika-expert
Moab kan zeker nog wel een dag extra gebruiken, waarom ook niet een dagje meer in Vegas ?
En tot slot een dag extra Yosemite lijkt mij ook wel mooi.
En tot slot een dag extra Yosemite lijkt mij ook wel mooi.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Zeker een dag extra bij Moab.
In SF hebben jullie ook niet zoveel tijd, ofwel Yosemite, of Sedona, of een dagje Monterey (ochtend whale watching, namiddag Pacific Grove, Fishermans Wharf, Monterey Aquarium)
Groetjes,
Ingrid
In SF hebben jullie ook niet zoveel tijd, ofwel Yosemite, of Sedona, of een dagje Monterey (ochtend whale watching, namiddag Pacific Grove, Fishermans Wharf, Monterey Aquarium)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik moet wel even heel die lap tekst verwerken, maar het stuk Laughlin - Sedona - Grand Canyon is erg snel. Je neemt erg weinig tijd voor Sedona. En heeeel vroeg slid rock sp? Dat is denk ik een park wat de kinderen erg leuk vinden. Lekker even zwemmen. Ik zou of bij de Grand Canyon of bij Page een extra dag zetten om wat rust te nemen. Natuurlijk een extra dag Moab en Yosemite, maar zeker ook Vegas of SF een dag meer kan welkom zijn. Vooral in SF heb je erg weinig tijd. Vlak buiten SF in Alameida ligt nog een vliegdekschip, misschien ook iets leuks voor de kids om te bekijken.
Dag 25 ga je overigens nooit in die tijd rijden, daar ben je het grootste deel vd dag mee kwijt.
Toen wij laat op de dag/begin vd avond op Venice beach stonden, waren ze daar surflessen aan het geven? Misschien dat je na een bepaald tijdstip wel mag surfen daar?
Je bent overigens in je verslag elke keer de k bij de afstand vergeten, elke dag een paar 100m rijden, prachtig
Dag 25 ga je overigens nooit in die tijd rijden, daar ben je het grootste deel vd dag mee kwijt.
Toen wij laat op de dag/begin vd avond op Venice beach stonden, waren ze daar surflessen aan het geven? Misschien dat je na een bepaald tijdstip wel mag surfen daar?
Je bent overigens in je verslag elke keer de k bij de afstand vergeten, elke dag een paar 100m rijden, prachtig

-
- Amerika-ontdekker
dank voor alle reacties, al deze tips kan ik makkelijk invoegen.Het enigste wat me nu nog te binnen schiet is Joshua Tree, deze had ik overgeslagen omdat we graag route 66 willen rijden. Is het nog een idee om deze mee te pikken en dan van 29 Palms naar Amboy te rijden? we vliegen trouwens van Düsseldorf naar LA.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien bedoelt erna11b wel dat Sedona-Grand Canyon 114 mijl is.PSVwally schreef: Je bent overigens in je verslag elke keer de k bij de afstand vergeten, elke dag een paar 100m rijden, prachtig

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als moeder van net iets jongere pubers: ja, Joshua Tree is een mooi park, waar je in een paar uur al veel kunt zien, wat niet echt vergelijkbaar is met al die andere parken in je reis
Dan: als je kinderen van surfen en zo houden en je hebt een dag over, zou je ook een echte "stranddag" kunnen doen. Wij deden het dit jaar in Pismo Beach, met een golfsurf les in Avila Beach. Na alle mooie parken en steden vond iedereen het een verademing om een dagje op het strand te surfen, te slenteren langs de boulevard en de Amerikaanse West kust sfeer te proeven. Dan kun je de dag erna naar LA, eventueel nog wat surfleven daar en dan naar huis vliegen.
Dan: als je kinderen van surfen en zo houden en je hebt een dag over, zou je ook een echte "stranddag" kunnen doen. Wij deden het dit jaar in Pismo Beach, met een golfsurf les in Avila Beach. Na alle mooie parken en steden vond iedereen het een verademing om een dagje op het strand te surfen, te slenteren langs de boulevard en de Amerikaanse West kust sfeer te proeven. Dan kun je de dag erna naar LA, eventueel nog wat surfleven daar en dan naar huis vliegen.
-
- Amerika-ontdekker
Ha dank je voor de bevestiging, denk er nu over om idd joshua tree aan de westzijde binnen te rijden en via 29 palms richting Amboy voor de route 66. Is er nog iemand die mij kan vertellen welk stukje van route 66 je echt gezien moet hebben?
N.a.v. de tip van Wally had ik Monterey als extra dag ingevoegd, verhaal stranddag Pismo beach klinkt ook heel aantrekkelijk. Grappig, je denkt dat je opeens veel extra dagen hebt en komt toch weer tot de conclusie dat het nog weer lastig verdelen wordt. LA ga ik waarschijnlijk opsplitsen, Universal plak ik aan het einde ( bedankt Marianne)
Ik heb nu Sedona als extra dag ingevoegd, Moab en in ieder geval Monterey of Pismo beach ( iets aan de kust). Dan heb ik nog 2 dagen die ik kan toevoegen aan SF, Yosemite of Vegas
N.a.v. de tip van Wally had ik Monterey als extra dag ingevoegd, verhaal stranddag Pismo beach klinkt ook heel aantrekkelijk. Grappig, je denkt dat je opeens veel extra dagen hebt en komt toch weer tot de conclusie dat het nog weer lastig verdelen wordt. LA ga ik waarschijnlijk opsplitsen, Universal plak ik aan het einde ( bedankt Marianne)
Ik heb nu Sedona als extra dag ingevoegd, Moab en in ieder geval Monterey of Pismo beach ( iets aan de kust). Dan heb ik nog 2 dagen die ik kan toevoegen aan SF, Yosemite of Vegas
-
- Amerika-expert
Het meest aanbevolen gedeelte in California ligt tussen Needles en Kingman via Oatman.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marco! Dan zitten we goed. Ondertussen hebben de kinderen Vegas besloten, blijft er 1 dag over voor Yosemite of SF
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dag Erna:
Route 66: seligman heb je een uurtje nodig. Bijzonder plaatsje; is ook vaak op TV. Na kingman moet je de bergroute nemen naar oatman. Is een zeer mooie route en een echt route66-plaatsje.
Grand Canyon: we hebben 4 nachten in de maswick lodge north gezeten. (Alternatief voor grand village) Grote bedden en geschikt voor 4 personen. Deze lodge staat op 5 min lopen! van de canyon en op een centraal punt. Er lopen 3 busroutes waar je gratis gebruik van kunt maken. Het zijn hop on/off bussen die naar verschillende uitzichtpunten gaan. Eten in El Tovar , gelegen aan de rand van de canyon) is aan te bevelen (loopafstand vanaf de lodge 15 min). Reserveren vanuit nederland is vereist anders krijg je geen plaats meer.
Groeten
Ton
Route 66: seligman heb je een uurtje nodig. Bijzonder plaatsje; is ook vaak op TV. Na kingman moet je de bergroute nemen naar oatman. Is een zeer mooie route en een echt route66-plaatsje.
Grand Canyon: we hebben 4 nachten in de maswick lodge north gezeten. (Alternatief voor grand village) Grote bedden en geschikt voor 4 personen. Deze lodge staat op 5 min lopen! van de canyon en op een centraal punt. Er lopen 3 busroutes waar je gratis gebruik van kunt maken. Het zijn hop on/off bussen die naar verschillende uitzichtpunten gaan. Eten in El Tovar , gelegen aan de rand van de canyon) is aan te bevelen (loopafstand vanaf de lodge 15 min). Reserveren vanuit nederland is vereist anders krijg je geen plaats meer.
Groeten
Ton
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ton: wat bedoel je precies met Grand Village? De Maswik Lodge ligt in Grand Canyon Village, en zoals je zegt vlakbij de rim.
Erna: je zou door Joshua Tree kunnen rijden op weg naar Laughlin. In de zomer zul je daar niet uitgebreid gaan wandelen, dus veel tijd heb je er niet nodig. Een stop daar en dan nog in Laughlin stoppen lijkt me te veel, of was dat ook niet de bedoeling?
En ik zou echt een dag Yosemite toevoegen, kijk daarvoor eens naar onze reisverslagen. De laatste keer dat wij er met de kinderen waren (in 2008) vonden ze de 3 nachten die we toen hadden veel te weinig.
Marianne
Erna: je zou door Joshua Tree kunnen rijden op weg naar Laughlin. In de zomer zul je daar niet uitgebreid gaan wandelen, dus veel tijd heb je er niet nodig. Een stop daar en dan nog in Laughlin stoppen lijkt me te veel, of was dat ook niet de bedoeling?
En ik zou echt een dag Yosemite toevoegen, kijk daarvoor eens naar onze reisverslagen. De laatste keer dat wij er met de kinderen waren (in 2008) vonden ze de 3 nachten die we toen hadden veel te weinig.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Martin en marianne: foutje mijnerzijds; Je hebt gelijk, grand village ligt ook tegen de rim aan. Als je naar de site van xanterra.com gaat, dan kun je onderaan naar de NP gaan, zo ook de grand canyon en andere parken. Bij de GC zie je dan alle lodges bij de rim. Daar kun je ook details, de periodes dat ze bezet zijn, foto's en de prijzen oproepen.
Hoop dat het duidelijk is en geen misverstanden meer op gaat roepen.
Hoop dat het duidelijk is en geen misverstanden meer op gaat roepen.
-
- Amerika-ontdekker
bedankt Ton en Marianne, ja we gaan voor natuur kiezen, Yosemite een dagje extra. We willen inderdaad door Joshua Tree heen rijden en er iets van mee pikken, overnachting in Laughlin. Nu de route zo ongeveer vast ligt aan de slag met de overnachtingen. Ik had al gezien dat dit ook snel vol zit. Ik zal de sites van de parken er bij pakken, had bij GC al notities gemaakt van Maswik en bright angel. Ondertussen al diverse verslagen gelezen, heel nuttig !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4951 Weergaves
-
Laatste bericht door nmeijers
-
- 5 Reacties