Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
planning yellowstone
planning yellowstone
Vraag over Yellowstone NP.
In het park slapen (en waar dan? Gemiddeld budget) of in west Yellowstone er buiten?
Hoeveel dagen voor het park uittrekken? 2 volwassenen. Wat is de beste planning om zo veel mogelijk te zien?
Zelf denken we aan drie dagen Yellowstone en dan verder door tetons NP Daar rijden we doorheen.
Zijn de hikes niet te toeristisch met al die natuurwonderen?
Hoor graag
Ennc
In het park slapen (en waar dan? Gemiddeld budget) of in west Yellowstone er buiten?
Hoeveel dagen voor het park uittrekken? 2 volwassenen. Wat is de beste planning om zo veel mogelijk te zien?
Zelf denken we aan drie dagen Yellowstone en dan verder door tetons NP Daar rijden we doorheen.
Zijn de hikes niet te toeristisch met al die natuurwonderen?
Hoor graag
Ennc
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: planning yellowstone
Hallo,
Je zou eens wat andere topics hier kunnen bekijken, er is al heel veel geschreven over accommodatie in het park, en erbuiten.
En reken maar dat het toeristisch is.
Maar als je wat verder gaat hiken, buiten de bezienswaardigheden om, zie je vrijwel niemand.
Wanneer willen jullie gaan? En wat is een gemiddeld budget? Slapen in of buiten het park is trouwens meer een kwestie van zonder tv kunnen dan van budget.
Kijk eens in ons 2004- en 2008-verslag voor Yellowstone.
Marianne
Je zou eens wat andere topics hier kunnen bekijken, er is al heel veel geschreven over accommodatie in het park, en erbuiten.
En reken maar dat het toeristisch is.

Maar als je wat verder gaat hiken, buiten de bezienswaardigheden om, zie je vrijwel niemand.
Wanneer willen jullie gaan? En wat is een gemiddeld budget? Slapen in of buiten het park is trouwens meer een kwestie van zonder tv kunnen dan van budget.
Kijk eens in ons 2004- en 2008-verslag voor Yellowstone.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 aug 2014, 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
Slapen in het park is meer een kwestie van op tijd boeken:) Als je graag een uur wilt rijden van en naar je slaapplaats buiten het park is dat natuurlijk ook prima:)
Ok daar zijn we vlug uit, in het park slapen. En hoeveel dagen dan inplannen? kan je ook verkassen binenn het park, of is dat teveel gedoe?
Ik zal onderwijl ook even de verslagen lezen. Het is pas voor volgend jaar.
Ik zal onderwijl ook even de verslagen lezen. Het is pas voor volgend jaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs voor volgend jaar is het aan te raden om nu al eens te kijken naar beschikbaarheid. Zie daarvoor http://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Wij deden beide keren 2 verschillende locaties, maar als je in Canyon zit is zou je alles vanuit Canyon kunnen doen want je zit er heel centraal.
Ik vond een overnachting bij Old Faithful, en het nagenoeg verlaten geyser basin in de avond, ideaal.
Marianne
Wij deden beide keren 2 verschillende locaties, maar als je in Canyon zit is zou je alles vanuit Canyon kunnen doen want je zit er heel centraal.
Ik vond een overnachting bij Old Faithful, en het nagenoeg verlaten geyser basin in de avond, ideaal.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
je zou voor de westkant ( de geysers, de drukkere kant) in old faithful village kunnen logeren, en voor de oostkant ligt canyon village inderdaad heel centraal ( vlak bij hayden valley, en via mount washburn ben je vlug in lamar valley en kan je verder rondje maken via mammoth. een voordeel van in de omgeving van de geysers te logeren is dat je zo ook 's morgens heel vroeg en 's avonds bij zonsondergang kan bezichtigen, dat is een heel andere wereld ( en ook veel minder druk) dan tijdens de dag.
het belangrijkst is vlug vlug te checken wat er nog beschikbaar is……, zelfs voor volgend jaar.
de hikes te toeristisch? als je aan de canyon van de parking tot aan het uitzichtpunt wandelt is het natuurlijk druk. maar doe een echte hike naar bv petrified forest en je hebt de natuur voor u alleen. hoeveel dagen hangt ook af van hoeveel en hoelang je wenst te wandelen.
de geyserkant toch minstens 1 hele dag ( met zonsopgang en zonsondergang, en de volgende dag zonsopgang in een ander basin), dan via lake en fishing bridge ( eventjes richting cody) en hayden valley richting canyon rijden is dag 2, dag 3 voor canyon en norris geyser basin en mammoth, dag vier voor washburn mountain en lamar valley, maar dit is natuurlijk heel persoonlijk.
alleen maar door grand teton rijden ? moest er toch een dagje voor over zijn : signal mountain oprijden, 's morgens heel vroeg de traditionele foto vanaf mormon row, eventjes cascade canyon instappen of een andere korte wandeling, oxbow bend.
Jacques
je zou voor de westkant ( de geysers, de drukkere kant) in old faithful village kunnen logeren, en voor de oostkant ligt canyon village inderdaad heel centraal ( vlak bij hayden valley, en via mount washburn ben je vlug in lamar valley en kan je verder rondje maken via mammoth. een voordeel van in de omgeving van de geysers te logeren is dat je zo ook 's morgens heel vroeg en 's avonds bij zonsondergang kan bezichtigen, dat is een heel andere wereld ( en ook veel minder druk) dan tijdens de dag.
het belangrijkst is vlug vlug te checken wat er nog beschikbaar is……, zelfs voor volgend jaar.
de hikes te toeristisch? als je aan de canyon van de parking tot aan het uitzichtpunt wandelt is het natuurlijk druk. maar doe een echte hike naar bv petrified forest en je hebt de natuur voor u alleen. hoeveel dagen hangt ook af van hoeveel en hoelang je wenst te wandelen.
de geyserkant toch minstens 1 hele dag ( met zonsopgang en zonsondergang, en de volgende dag zonsopgang in een ander basin), dan via lake en fishing bridge ( eventjes richting cody) en hayden valley richting canyon rijden is dag 2, dag 3 voor canyon en norris geyser basin en mammoth, dag vier voor washburn mountain en lamar valley, maar dit is natuurlijk heel persoonlijk.
alleen maar door grand teton rijden ? moest er toch een dagje voor over zijn : signal mountain oprijden, 's morgens heel vroeg de traditionele foto vanaf mormon row, eventjes cascade canyon instappen of een andere korte wandeling, oxbow bend.
Jacques
Erg bedankt, hier hebben we wat aan! @Marianne, jullie reis van 2004 begint ongeveer met wat wij in ons hoofd hebben, is hot springs goed om te overnachten of kan je beter naar Custer?
We willen daar custer park, de mammotopgravingen en natuurlijk mount rushmore bekijken. We zijn volop bezig met de route en nu nog in het stadium van brainstormen. Nogmaals dank voor advies en interesse.
Ennc
We willen daar custer park, de mammotopgravingen en natuurlijk mount rushmore bekijken. We zijn volop bezig met de route en nu nog in het stadium van brainstormen. Nogmaals dank voor advies en interesse.
Ennc
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden Hot Springs goed gelegen omdat we vanuit Estes Park kwamen en ook nog wat voor onderweg gepland hadden. Bovendien was daar een camping met cabins. We hebben niet veel van de plaats zelf gezien maar wat we hebben gezien zag er mooi uit. Custer kan natuurlijk ook. Afhankelijk van waar je vandaan komt wordt het dan wel een lange dag als je ook naar de mammoetopgravingen wilt.
Marianne
Marianne
Ik denk dat we op Denver vliegen, daarna in Estes park overnachten (misschien twee nachten ivm Rocky mountains park). En dan naar South Dakota rijden, hetzij Estes, hetzij Hot springs. Als we naar Hot Springs rijden kunnen we nog even naar de opgravingen, om dan de volgende dag een rondje te rijden langs mount rushmore en door custer state park, zoiets.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat rondje met Custer SP, The Needles loop, Mt. Rushmore, Crazy Horse Memorial en evt wat kleine dorpjes/stadjes in de black hills als Lead, Deadwood en evt iets verder weg Sturgis is al moeilijk allemaal op één dag te doen, maar vergeet als je daar bent zeker ook niet een dag(deel) uit te trekken voor Badlands NP.
Als je een rondje Denver maakt kun je Rocky Mountain NP misschien beter op het einde doen. Je lichaam is dan al redelijk gewend aan de hoogte, want als je bv rond Bear Lake en de Trail Ridge road komt zit je boven de 3km...dat kan soms wel een wat lichamelijke problemen geven.
Zeker een volle dag in Grand Teton blijven. Ik ben er vorig jaar ook ongeveer alleen doorheen gereden, maar het is echt prachtig daar. Ik ga volgend jaar daar expres naar terug. Yellowstone, afhankelijk of jullie grote wandelaars zijn minimaal 3 dagen voor uittrekken. Voor volgend jaar is bij veel accomodaties in het park al weinig meer vrij en is er wat vrij dan zijn het vaak de duurdere plekken, dus goed blijven kijken of er wat vrijkomt.
Paul
Als je een rondje Denver maakt kun je Rocky Mountain NP misschien beter op het einde doen. Je lichaam is dan al redelijk gewend aan de hoogte, want als je bv rond Bear Lake en de Trail Ridge road komt zit je boven de 3km...dat kan soms wel een wat lichamelijke problemen geven.
Zeker een volle dag in Grand Teton blijven. Ik ben er vorig jaar ook ongeveer alleen doorheen gereden, maar het is echt prachtig daar. Ik ga volgend jaar daar expres naar terug. Yellowstone, afhankelijk of jullie grote wandelaars zijn minimaal 3 dagen voor uittrekken. Voor volgend jaar is bij veel accomodaties in het park al weinig meer vrij en is er wat vrij dan zijn het vaak de duurdere plekken, dus goed blijven kijken of er wat vrijkomt.
Paul
Bijgaand route is uit onze brainstorm gekomen, Het einde is nog niet af (luxe probleem). Als er nog suggesties zijn?
Dag 1 Aankomst Denver
Dag 2 Denver
Even bijkomen van de reis, ik weet niet hoe laat de vlucht aankomt
Dag 3 Denver - Estes Park
Rocky Mountains kort bekijken (ook ivm hoogtes),
einde reis misschien terugkomen.
Dag 4 Estes Park - Custer (of Hot Springs)
Bij aankomst mammoetopgravingen?
Dag 5 Custer (of Hot Springs)
Mount rushmore en Custer state park
Dag 6 Custer - Ucross
Dag 7 Ucross
Ranch at Ucross (paardrijden en rond het kampvuur zitten)
Dag 8 Ucross - Cody
Dag 9 Cody - Yellowstone
In het park verblijven, misschien zelfs 1 nacht in de buurt van de geysers.
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Jackson Hole
Tijd voor Teton NP
Dag 13 Jackson Hole - Salt Lake City
Dag 14 Salt Lake City - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Durango
Dag 18 Durango
Treinreis
Dag 19 Durango - Monument Valley
Dag 20 Monument Valley - Grand Canyon
Hier zijn we al geweest,slaapplaats aan de canyon vinden
Dag 21 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - (?)
Dag 23 Van hier moet nog ingevuld worden, gaan we
over Santa Fe etc. naar Denver terug of gaan we via Vegas naar
California? Suggesties graag.
Laatste week nog invullen...
Dank, Ennc
Dag 1 Aankomst Denver
Dag 2 Denver
Even bijkomen van de reis, ik weet niet hoe laat de vlucht aankomt
Dag 3 Denver - Estes Park
Rocky Mountains kort bekijken (ook ivm hoogtes),
einde reis misschien terugkomen.
Dag 4 Estes Park - Custer (of Hot Springs)
Bij aankomst mammoetopgravingen?
Dag 5 Custer (of Hot Springs)
Mount rushmore en Custer state park
Dag 6 Custer - Ucross
Dag 7 Ucross
Ranch at Ucross (paardrijden en rond het kampvuur zitten)
Dag 8 Ucross - Cody
Dag 9 Cody - Yellowstone
In het park verblijven, misschien zelfs 1 nacht in de buurt van de geysers.
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone - Jackson Hole
Tijd voor Teton NP
Dag 13 Jackson Hole - Salt Lake City
Dag 14 Salt Lake City - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Durango
Dag 18 Durango
Treinreis
Dag 19 Durango - Monument Valley
Dag 20 Monument Valley - Grand Canyon
Hier zijn we al geweest,slaapplaats aan de canyon vinden
Dag 21 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - (?)
Dag 23 Van hier moet nog ingevuld worden, gaan we
over Santa Fe etc. naar Denver terug of gaan we via Vegas naar
California? Suggesties graag.
Laatste week nog invullen...
Dank, Ennc
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nu vind ik het persoonlijk wel fijn om tussen al die natuur eens een (mid)dag stad te hebben, maar je zou vanuit Jackson ook via Vernal naar Moab kunnen rijden. Prachtige route over de bergen.
Ik zie dag 3 niet echt als een toevoeging op deze manier. Je zou op het einde van de vakantie van Granby naar Estes over de trail ridge road kunnen rijden en dan 1 of 2 nachten Estes Park doen? Dan heb je ook wat tijd voor RMNP. Maar dan moet je idd wel een rondje Denver doen. Anders zou ik zeker een extra dag in het begin erbij doen.
Rij op dag 6 via Devils Tower, hier kun je ook met je parkenpas naar binnen en het is leuk om een klein uurtje rond de toren te lopen. Let op voor stokstaartjes en ratelslangen...
Ik zie dag 3 niet echt als een toevoeging op deze manier. Je zou op het einde van de vakantie van Granby naar Estes over de trail ridge road kunnen rijden en dan 1 of 2 nachten Estes Park doen? Dan heb je ook wat tijd voor RMNP. Maar dan moet je idd wel een rondje Denver doen. Anders zou ik zeker een extra dag in het begin erbij doen.
Rij op dag 6 via Devils Tower, hier kun je ook met je parkenpas naar binnen en het is leuk om een klein uurtje rond de toren te lopen. Let op voor stokstaartjes en ratelslangen...
Over dag 3 moet ik nadenken, devils tower wil ik zeker opnemen en vernal misschien. Zijn er nog suggesties voor de laatste week?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wanneer gaan jullie?
In het geval van een rondje Denver, zou ik ook RMNP aan het einde van de reis zetten. Verder zou ik in het schema ruimte maken voor een dag Badlands N.P. in South Dakota. Wij reden in 2010 de dag na aankomst van Denver naar Custer. We hebben toen de geplande pauze bij Scotts Bluff overgeslagen, omdat we door omstandigheden pas om 10.00u uit Denver vertrokken. Die eerste dag ben je waarschijnlijk vroeg wakker vanwege het tijdverschil.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
In het geval van een rondje Denver, zou ik ook RMNP aan het einde van de reis zetten. Verder zou ik in het schema ruimte maken voor een dag Badlands N.P. in South Dakota. Wij reden in 2010 de dag na aankomst van Denver naar Custer. We hebben toen de geplande pauze bij Scotts Bluff overgeslagen, omdat we door omstandigheden pas om 10.00u uit Denver vertrokken. Die eerste dag ben je waarschijnlijk vroeg wakker vanwege het tijdverschil.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1452 Weergaves
-