Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

veel tijdverlies customs and immigration Houston

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: veel tijdverlies customs and immigration Houston

Bericht door majtie »

Nu is op de terugweg weer een verandering aangebracht waardoor we nog maar 1 uur en een kwartier de tijd hebben... We hoeven dan niet meer door customs maar de vlucht moet ook echt geen vertraging hebben.

Ik maak me al behoorlijk zenuwachtig over de overstaptijd bij de heenvlucht, nu dit weer :roll:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Op de terugweg is dat geen enkel probleem.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

No worries, wij hadden verleden jaar slechts 25 mins overstaptijd op de terugweg. We waren daar ook best nerveus over. Na landen rennen als een gek maar we hebben het prima gehaald, toen we bij de gate aankwamen waren ze net aan het boarden.
Groetjes,
Daniel
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

Wij hebben op de terugweg ook iets meer dan een uur, op de heenweg 1 uur 40 minuten. Zou geen probleem moeten zijn maar dat weet je nooit van te voren natuurlijk:)
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Ok dat is dan weer een zorg minder! Alleen moet het eerste vliegtuig dan niet vertraagd zijn :lol: Moet de bagage overigens niet ook weer ingecheckt worden op de terugreis?

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, daar heb je geen omkijken naar. Je hebt echt voldoende tijd, zelfs als je wat vertraging zou hebben. Wij hadden er ooit 70 minuten overstaptijd en hebben toen nog iets kunnen eten.

Marianne
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Maar op de heenweg moet je wel zelf je bagage weer inchecken toch? Hoe komt het dat dat op de terugweg niet zo is?
Laatst gewijzigd door Aricon op 21 aug 2014, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd.

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij hebben wel eens gehad dat we zagen dat onze binnenlandse vlucht dermate vertraagd was dat we de Transatlantische vlucht wel zouden missen. Wij zijn toen zelf naar de balie gegaan en konden toen een vlucht eerder mee in de business-class. Goed geregeld dus :thumbup:
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

Als je Amerika in komt moet je aantonen dat de bagage in het vervolgvliegtuig bij de persoon zit die inchecked, waarschijnlijk voor extra veiligheid. Op de heenweg bagage even oppikken, doos customs/security en dan afgeven, duidelijk aangegeven op het vliegveld.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De reden dat je op de heenweg de bagage moet oppikken is omdat je dan door de douane moet gaan. De bagage moet dan bij jou zijn voor eventueel controle. Dit heeft op zich niets te zien met de controle of deze wel aan boord is of niet.

Op de terugweg moet je niet via de douane en dus moet je ook de bagage niet afhalen en bijhebben.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
majtie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door majtie »

Bedankt voor de uitleg allen, dan snap ik het helemaal! Nu hoef ik me enkel op de heenweg nog zorgen te maken of we het allemaal gaan redden :lol:

2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
lelici
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelici »

Vorig jaar 2 uur staan wachten op JFK! Dit jaar naar Newark gevloigen waar we binnen 5 minuten door de TSA waren; wat een verademing.

Trouwens wel nog even een waarschuwing: stop geen waardevolle spullen in je koffer en zoveel mogelijk in je handbagage. De TSA officers staan erom bekend dat ze reglmatig spullen uit koffers meenemen. Wij hadden vlak voor dat we naar Newark Airport gingen ergens 3 pakken Praline Pecan noten gekocht die wij heerlijk vinden, en in mijn koffer gestopt.Bij thuiskomst vond ik een brief in mijn koffer dat deze doorzocht is door de TSA, en u raadt het al; de noten waren weg. Ik had overigens TSA sloten aan mijn koffer die ze met een master key kunnen openen, en dus de sloten niet hoeven door te knippen.
Nou zijn wat noten niet zo'n ramp, maar het idee dat een iemand straffeloos, om het even wat, uit je koffer kan halen, geeft me toch een raar gevoel. Zeker als ze ook nog eens voor de Government werken.
Lees dit verslag maar eens. Deze gasten vinden dat ze te weinig verdienen, en beunen op deze manier wat bij. Iedereen weet wat er gebeurd, maar er wordt niets tegen ondernomen. Te gek voor woorden!! :roll:
http://rt.com/usa/tsa-stealing-from-travelers-358/

Een gewaarschuwd mens.....precies! :thumbup:
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Het valt mij sowieso op dat de koffers erg vaak doorzocht worden en ik was daar nog voor de aanvallen op IS. Mijn koffer is van de zomer op 2 van de 3 vluchten doorzocht, 1 binnenlandse en op de terugvlucht naar Nederland. Ik was blij dat de tas met vuile was bij man in koffer zat :-).
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik zit nu op Houston, TX (IAH) en ben net door Secondary Inspection weer gegaan... Vreselijk, 1 uur en kwartier verlies... terwijl ik Global Entry heb?! Ik snap niet dat ze niet begrijpen dat iemand die Global Entry echt wel thuis hoort in de VS, hoor, haha! Maar oké, ik kende de officer die mij behandelde, dus toen ze mijn document eenmaal voor zich hadden duurde het 2 minuten. Maar alsnog vervelend!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Montyrulezz
Amerikafan

Bericht door Montyrulezz »

Wij hadden vorige maand een tussenlanding in Washington Dulles Airport en dat verliep perfect! We hadden 2,5 uur de tijd maar waren binnen een half uur alweer door immigration, koffer opgehaald en opnieuw weer afgegeven en bij de volgende gate. Dat ging echt super snel! 2 jaar geleden in Miami ook een uur of 2 moeten wachten om overal door heen te gaan.
Op de terugweg een tussenstop in Houston, maar goed, dat was letterlijk van de ene gate naar de andere lopen. Dat ging ook super snel maar we hoefden niet door immigrations.

Wij hadden bij Alamo trouwens al ingecheckt, dus dat was gelijk doorlopen naar de parkeer garage, auto pakken en wegrijden, binnen 10 minuten stonden we buiten. Ik kan het iedereen aanraden!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer