Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Canada of Florida
Canada of Florida
Hallo allemaal,
we zijn net terug van een fantastische vakantie in het zuidwesten van amerika en zijn de volgende vakantie aan het plannen!
Alleen hebben we twijfels!!! willen we naar floriada of naar canada! ik zou graag van jullie willen horen wat jullie aanraden!!! de voor en nadelen!?
bedankt alvast
gr Joyce
we zijn net terug van een fantastische vakantie in het zuidwesten van amerika en zijn de volgende vakantie aan het plannen!
Alleen hebben we twijfels!!! willen we naar floriada of naar canada! ik zou graag van jullie willen horen wat jullie aanraden!!! de voor en nadelen!?
bedankt alvast
gr Joyce
Poeh dat is een lastige. Ik weet niet waar je van houdt, wat je er wil doen, met wie je gaat etc. etc.
Ik zou zo niet kunnen kiezen. Beide hebben hun charmes.
Ik zou zo niet kunnen kiezen. Beide hebben hun charmes.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Het ligt er inderdaad ook wel een beetje aan waarvoor je kiest. Canada heeft veel natuur en Florida heeft Orlando (pretparken!).
Natuurlijk heeft Florida ook wel wat natuur, maar niet zo groots als in Canada. Een rondreis Florida is meer cultuur, beetje natuur en een walhalla aan pretparken (Disney - Universal etc) en Canada is meer cultuur en vooral natuur.
Het is net waar je voorkeur naar uitgaat.
Natuurlijk heeft Florida ook wel wat natuur, maar niet zo groots als in Canada. Een rondreis Florida is meer cultuur, beetje natuur en een walhalla aan pretparken (Disney - Universal etc) en Canada is meer cultuur en vooral natuur.
Het is net waar je voorkeur naar uitgaat.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
"Canada" is ook wel gigantisch groot! Waar in Canada? Bij de eskimo's in het noorden? Lijkt mij ontzettend interessant. In de nationale parken in het zuidwesten, of de half Franse cultuur in Quebec?
Florida is ook trouwens veel meer, dan Orlando en daar kan ook heel wat natuurschoon gevonden worden.
Het grote verschil is het klimaat, want al kan het 's zomers vooral in het oosten van Canada flink warm worden, het is natuurlijk niet subtropisch als Florida.
Florida is ook trouwens veel meer, dan Orlando en daar kan ook heel wat natuurschoon gevonden worden.
Het grote verschil is het klimaat, want al kan het 's zomers vooral in het oosten van Canada flink warm worden, het is natuurlijk niet subtropisch als Florida.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou zelf absoluut voor Canada gaan, Florida trekt mij op de één of andere manier helemaal niet.
Wij zijn van plan om in 2008 Noordwest Amerika te bezoeken in combinatie met een gedeelte van Canada (Rocky Mountains, Vancouver Island) Ik verheug me daar heel erg op.
Wij houden erg van de bergen en mooie natuurparken en houden niet zo van pretparken, strand en steden.
Marjon
Wij zijn van plan om in 2008 Noordwest Amerika te bezoeken in combinatie met een gedeelte van Canada (Rocky Mountains, Vancouver Island) Ik verheug me daar heel erg op.
Wij houden erg van de bergen en mooie natuurparken en houden niet zo van pretparken, strand en steden.
Marjon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vergis je niet in Florida, Marjon, daar zijn ook prachtige natuurparken, ik heb er een paar weken geleden nog van mogen genieten. Vooral veel bijzonder wild. Persoonlijk vind ik Florida ook erg leuk, vooral om de mix van dingen, die je er kunt doen, allemaal redelijk (nou ja, voor Amerikaanse begrippen dan) dicht bij elkaar.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Je hebt natuurlijk gelijk Petra, ik heb even gegoogled en kwam op deze site: http://www.floridasmart.com/sciencenatu ... sstate.htm
en dat zijn er inderdaad een heleboel.
Toch zijn de meeste van deze parken volgens mij "waterparken" en dat trekt me toch wat minder dan bijvoorbeeld parken met bergen of rode rotsen (en daar mogen natuurlijk wel weer meren in te vinden zijn)
Als wij ooit naar het Oosten van Amerika gaan zou ik toch eerder de kant van Virginia uitgaan dan naar Florida.
Marjon
en dat zijn er inderdaad een heleboel.
Toch zijn de meeste van deze parken volgens mij "waterparken" en dat trekt me toch wat minder dan bijvoorbeeld parken met bergen of rode rotsen (en daar mogen natuurlijk wel weer meren in te vinden zijn)
Als wij ooit naar het Oosten van Amerika gaan zou ik toch eerder de kant van Virginia uitgaan dan naar Florida.
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2769 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul.Becker
-