Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel in centrum new york of queens

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
iluvatoq
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Hotel in centrum new york of queens

Bericht door iluvatoq »

Ik vraag me af . Als ik via google maps eens zie waar de metro of bus zou zijn vind ik die blijkbaar niet .
Iemand die ziet hoe of wat ?

Ik heb van ons hotel naar times square genomen gewoon eens om te testen en dat ik eens visueel wilde zien waar we moeten opstappen

http://goo.gl/maps/1yEy0

Ik zie het niet :)
Iemand die eens kan tonen ? :)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Hier http://tripplanner.mta.info/MyTrip/ui_w ... anner.aspx kun je wel gewone kaartjes zien van begin- en eindpunten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

iluvatoq schreef:Ik vraag me af . Als ik via google maps eens zie waar de metro of bus zou zijn vind ik die blijkbaar niet .
Iemand die ziet hoe of wat ?

Ik heb van ons hotel naar times square genomen gewoon eens om te testen en dat ik eens visueel wilde zien waar we moeten opstappen

http://goo.gl/maps/1yEy0

Ik zie het niet :)
Iemand die eens kan tonen ? :)
ik snap je vraag niet zo?? De metro haltes op google zijn met een blauwe M gemarkeerd en eens met streetview kijken vind ik zelf ook wel nuttig ... jullie zitten toch in Queens en niet op Times Square?
Court Street (iets naar rechts vanaf het eind/beginpunt) ... oh, je wilt weten hoe je op TS komt? duh .. nou snap ik het ...
kan ook via Court street, daar kun je ook op de 7 stappen en op de E/M, vanaf Port Authorithy kun je het ook lopen ... wat je het prettigst vindt, moet je zelf even ontdekken:
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik denk dat je het wat te ver gaat zoeken nu. Dat wijst zich echt wel allemaal uit hoor.

Let wel: diverse metrostations hebben verschillende ingangen. Soms geven deze ingangen toegang tot alle richtingen, maar soms ook niet. Dit staat wel duidelijk aangegeven maar in het begin kan dit even wennen zijn.

Zo moet je bvb in Manhattan rekening houden of je Uptown (naar boven) of downtown (naar beneden) gaat. op andere plaatsen wordt dit dan gewoon met de eindbestemming aangegeven.

Ook opletten op spitsuren met express treinen. Deze stoppen maar om de x-aantal metrostations.

En nu de laatste moraal: als je verkeerd bent, gewoon afstappen, oversteken (niet via de sporen aub :lol: ) en dan de andere richting nemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
iluvatoq
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

Had graag gewoon eens een visueel gehad :)
En nee over de sporen lopen zou ik hier niet doen en ga ik zeker niet in NY doen :)
Laatst gewijzigd door PSVwally op 26 aug 2014, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dan kun je toch gewoon gebruik maken van streetview? dan kun je een hele route bewandelen en een aardig idee krijgen van de buurt .... doe ik graag als ik naar een nieuwe plek moet (ook hier in Nederland, trouwens :D )

die optie krijg je links in beeld:
http://oi59.tinypic.com/mcatft.jpg
en dan krijg je zo'n beeld, waar je over kunt ''surfen":
http://oi58.tinypic.com/2ro6yiv.jpg

(overigens hebben de beheerders van deze site liever dat je niet onnodig 'quote' .... neemt veel ruimte in beslag)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
iluvatoq
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

ja daar ben ik al zeer goed mee maar dan moet je het toch vinden eh :)
Wou dat gewoon eens zien voor als we er de eerste keer vetrekken van het hotel dat we daar al niet eerst een half uur lopen zoeken :) ( zal mss wel enkele keren gebeuren ) ^-^
Laatst gewijzigd door PSVwally op 26 aug 2014, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

iluvatoq schreef:
meyem schreef: (overigens hebben de beheerders van deze site liever dat je niet onnodig 'quote' .... neemt veel ruimte in beslag)
:mrgreen:

maar wat wil je nou eigenlijk zien?? tussen al die qoutes is me dat niet helemaal duidelijk .... Times Square? Dat lijkt me niet zo moeilijk te vinden ... :?:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

De webcams zijn ook altijd leuk (al wordt er wel aan de straat gewerkt, dat beperkt het uitzicht wel wat):
http://www.earthcam.com/usa/newyork/tim ... am=tsrobo3
iluvatoq
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

:mrgreen:

maar wat wil je nou eigenlijk zien?? tussen al die qoutes is me dat niet helemaal duidelijk .... Times Square? Dat lijkt me niet zo moeilijk te vinden ... :?:
Neenee .. de opstap om van hotel bijvoorbeeld naar times square te gaan.
waar de metro dan zou zijn . Wou dat eens zien maar vond die niet direct.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dat wordt dan een combi van goed goochelen en streetview:
de Vernon Jackson subway stop:
http://oi61.tinypic.com/2nk2x3l.jpg
Court street:
http://oi60.tinypic.com/ja99w1.jpg

(ik zou Court street aanhouden, meer keus en de straat ernaar toe ziet er vriendelijker uit ... geen van 2-en hebben trouwens een roltrap of lift, zo te zien, maar Court street heeft verschillende uitgangen, dus misschien hebben ze elders wel een roltrap voor als je met koffers aankomt)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
iluvatoq
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

Oh bedankt :)
Maar we gaan normaal een shuttleservice nemen voor aankomst en vertrek.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

is Country Inn & Suites Long Island makkelijk bereikbaar met koffers vanuit de metro?
We willen graag de metro nemen vanaf JFK gezien we tijd genoeg hebben. Is de buurt daar ook veilig?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, sowieso 2 subway haltes in de buurt en 1-tj iets verder(Queens Plaza, daar kom ik nooit). Ik heb er een paar maal gelogeerd, waarvan 2 x in mijn uppie, geen probleem.
ik neem deze route: eerst de E, en dan op Kew Gardens (zelfde platform) overstappen op de F tot halte Queensbridge. Dat is niet de halte die het dichtstbij is, maar er is een lift en een roltrap, dus dat is met koffers makkelijk.
Dan loop je met Manhattan achter je naar het oosten tot je bij het kleine tank station bent. (een klein handig winkeltje ook, daar) en dan heb je links het hotel.

de halte Queensboro Plaza is helemaal dichtbij, maar daar moet je wel een aantal trappen op en af eer je op straat bent ...
Laatst gewijzigd door meyem op 27 aug 2014, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nog even ter verduidelijking:

**Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij jullie om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:

1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
Paul**
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Vorige maand zijn we ook met de metro van JFK naar Queensboro Plaza gereisd. En met koffers. Wij zaten net aan de andere kant van het metrostation, ook op een 100 meter van het station af. Geloof me, het is zo simpel als het maar kan. Vanaf JFK met de shuttle naar het metrostation, vandaar met 2 metrolijnen naar Queensboro Plaza. Met de eerder genoemde metrokaartjes zie je zo waar je moet overstappen. Met koffers is echt geen probleem, misschien dat je een keer en trap op en af moet, so what. Het was voor ons ook de eerste keer, maar het was de juiste keuze, ik zou het zo direct weer doen. Koop na de shuttle direct de 7-dagen kaart, dus in feite kost de hele trip je alleen de kosten van de shuttle, 6 $ geloof ik. Want die metrokaart moet je toch hebben. De buurt bij het hotel is echt niet verkeerd, als je 'normaal' doet gaat er niets gebeuren. Aan de overkant 'zeg maar onze kant' heb je volgens mij meer winkeltjes en eettentjes. Aan 'jouw' kant heb je weer een prima Aziatische take away. Kortom, je hebt alles bij de hand, een perfecte ligging van het hotel om Manhattan te bezoeken, en in een zucht sta je op TS of ten zuiden van Central Park. Een volgende keer ga ik weer rondom Queensboro Plaza. Dan moet het toch wel goed zitten he? Veel plezier en vergeet vooral het onvolprezen Brooklyn niet
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vandaag de dag is dit inderdaad een behoorlijke buurt die nog verder "upcoming" is. De metro is inderdaad vlakbij en binnen de kortste keren zit je in Manhattan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

er worden ook steeds meer hotelletjes neergezet, dus er lopen steeds meer mensen rond ....
Met 'shuttle' bedoelt Chub denk ik de Airtrain? Dat is een metrolijntje dat continue langs alle terminals van JFK rijdt en dan naar 2 haltes richting stad.
Kies voor Jamaica en niet voor Howard Beach.

De laatste keer dat ik 'm nam, kostte die 5$ (maar dan kan inmiddels meer zijn), je betaalt pas bij de uitgang. Daar kun je dan meteen een metrocard kopen, er staat meer dan genoeg personeel om toeristen (en anderen) te helpen met hoe het allemaal werkt.
Vraag ze meteen hoe het bij de draaiding werkt, want dat is altijd even wennen ...
Het kaartje van de airtrain moet er van bovenaf ingestoken worden en die van de subway moet je 'swipen' (dat vergt enige oefening om het in precies het goede tempo te doen :mrgreen: )

de laatste keer was ik weer aangenaam verrast hoe snel ik bij het hotel stond.
Als je koffers niet te zwaar zijn of je geen probleem hebt met ze te tillen, dan is Queensboro Plaza zeker de makkelijkste halte:
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
maar ik zie niet zo gauw waar je dan het best op de 7 over kunt stappen .... haltes met een rolstoel hebben sowieso een lift. Ik denk Jackson Heights, maar de kaart suggereert dat je daar nog wel een stukje moet lopen?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Klopt Meyem, ik bedoel het airtraintje naar Jamaica. In juli was het 6 dollar. Inderdaad, achteraf betalen en dan pas door het poortje, de uitgang. Daarna met de lift naar beneden naar lijn E. Daar zit een vriendelijke man achter de tralies die je graag een 7-dagen kaart voor de metro wil verkopen. Ook wat Meyem zegt, doe voorzichtig met het kaartje, leer er mee om te gaan. Het is een slap kaartje en een kleine kreukel kan je al heel veel ellende kosten. Tjonge, wat hebben wij moeten terug kreukelen, swipen, poetsen etc... Soms pas na de 8e keer swipen en 10e keer mopperen ging het pas goed. Maar goed, het kaartje was ook wel aan vervanging toe, dus wel een beetje mijn eigen schuld. Neem de lijn E tot Jackson HTS en stap daar over naar de 7. Het is een prima overstap, alles ondergronds en duidelijk bewegwijzerd. Misschien hier en daar een trappetje. Neem metrolijn 7 (6 of 7 haltes) naar Queensboro Plaza. Ook daar moet je een klein trappetje naar beneden (althans bij aankomst). Die halte is bovengronds. En echt, de locatie is prima en je zit zo in Central Park, TS.. en eigenlijk overal waar je heen wil.
De stad is 1 grote bruistablet, je hoeft er alleen maar te zijn en alles rustig in je op te nemen. Zo indrukwekkend. Mocht je naar het Vrijheidsbeeld gaan, neem de 1e afvaart om 08.00 uur in de ochtend. De eerste dag ben je toch spookvroeg wakker en dan hup, gelijk op stap. Heb je tijd, ga dan lopend de Brooklyn Bridge over en neem het pontje terug. Prachtige wandeling en Brooklyn voelt gewoon lekker aan. Ik zeg bewust lopend, zelf hebben wij de fiets genomen, maar dat was met z'n drieen wel peperduur. Lopend heb je net zo'n pret. Maar ik dwaal af.... sweet memories. :P ..Eeehh, De E en daarna de 7 tot Queensboro Plaza...... :thumbup: :thumbup: :thumbup:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Toch, als je bij die overstap ook trappen moet nemen, pleit ik alsnog voor de halte Queensbridge, tenminste met koffers .... dat is ook een prima halte en niet overdreven ver lopen naar het hotel ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer