Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cruise met de Majesty of the Seas naar Bahama's

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
vlasstraat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Cruise met de Majesty of the Seas naar Bahama's

Bericht door vlasstraat »

Hallo Beste mensen,

We gaan voor het eerst een Cruise maken met de Majesty of the Seas van Royal caribbean naar de Bahama's en Key West.
Wat zijn jullie ervaringen met dit schip.
Wat kan je doen als je aangemeerd ligt in Nassau CocoCay en Key West.
Hoe zit het met het drankenpakket wel of niet erbij kopen.
Alle tips zijn welkom over de cruise.
alvast hartelijk dank.
Groet Gerrie

Note mod: dubbelpost uit topic van Nati verwijderd.
Maritzwiet
Amerika-ontdekker

Re: Cruise met de Majesty of the Seas naar Bahama's

Bericht door Maritzwiet »

Hoi Gerrie,

In 2012 zijn wij 5 dan met de majesty of the seas weggeweest.

Nassau vonden wij zelf niet heel bijzonder, vooral juweliers. We hebben daar gezwommen met dolfijnen, best duur maar was het helemaal waard!( we hebben dit geboek op de cruiseboot, wees er snel bij als je excursies wil boeken , sommige dingen zijn erg gewild en vol=vol)
Key west vonden we erg leuk, we zijn daar op een hop on/off. bus gestapt, was erg leuk, je hebt niet heel lang de tijd dus zo toch veel gezien.

Cocoa beach is een privé eilandje van de rederij. Voor ons vooral een dagje zonnen en snorkelen.

Aanrader is op de boot eten in het restaurant. Je wordt ingedeeld bij andere aan tafel en dan denk je als Nederlander al snel laat maar ik ga naar het buffet toe. Maar het eten in het restaurant is een menu en echt super goed!!
Daarbij is het buffet wel leuk voor 's middags echt Amerikaans..veel!!

Wij hebben wel een frisdrank pakket afgesloten, sorry weet niet meer wat het kostte maar dacht iets van 20-30 dollar. Wij drinken dat er wel uit!!
Heel veel plezier, wij vonden de cruise geweldig om mee te maken, heerlijk Amerikaans!!
vlasstraat
Amerika-ontdekker

Hoi marit,

Dank je wel voor je reactie.
Het snorkelenmateriaal kun je dat daar huren, en kost het iets als je dan gaat snorkelen.
Wat voor excursies kun je nog meer doen behalve zwemmen met dolfijnen.
hoor het graag.
fijn weekend.
gr. Gerrie
Maritzwiet
Amerika-ontdekker

Er zijn echt gigantisch veel ) excursies. Op je hut ligt er bij aankomst een boekje met excursies en uitleg erbij, zal morgen kijken of ik dit boekje nog heb. Sowieso vind je elke dag een krantje op je hut met weerbericht, waar je naar toe gaat en wat je kan doen op de boot etc.
Het snorkelen boek je ook op de boot, op cocoa beach kan je deze spullen dan afhalen, volgens mij wad het 15 dollar pp, maar weet het niet meer zeker, wel is het een aanrader want veel moois gezien!!
Maritzwiet
Amerika-ontdekker

Hmmm heb het overzicht van excursies niet kunnen vinden,
Mijn man zei wel dat je dit kan opzoeken op de site van de rederij,misschien
heb je hier wat aan
vlasstraat
Amerika-ontdekker

Ja, ga ik opzoeken, bedankt.
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Hoi Gerrie,

Afgelopen april hebben wij deze cruise ook gemaakt. Wat betreft het schip, het is het oudste schip van RC, maar daar merk je echt niets van. Alles was er netjes. Eten is ook goed.

Ik heb de cruise via de website van RC geboekt. Ik weet niet hoe jij geboekt hebt? Maar ik kreeg toen een login voor hun website en daar kun je de excursies zien en ook meteen boeken. Al zou ik wachten met boeken en dat op het schip doen. Er is daar ook een excursie desk, alleen kan het daar soms erg druk zijn. Je krijgt bij aankomst inderdaad een overzicht van alle excursies die je kunt doen.

Nassau vonden wij ook niet zo heel veel aan, we hebben er wat rondgelopen, meer niet. Heel veel juweliers en parfum zaken. CocoCay is lekker om een dagje te zonnen/relaxen. Of inderdaad snorkelen. En Key West is erg leuk om rond te lopen.

Ik heb wel een fountain soda package genomen, en een water pakket. Voor het soda package moet je wel veel drinken om het eruit te halen. Wij vonden de prijzen van drinken best meevallen op het schip. Bij het soda package krijg je trouwens frisdrank gemengd met water, terwijl als je ergens aan de bar of tijdens het eten frisdrank bestelt, krijg je een blikje. Sommige mensen houden niet van fountain soda :)

Marc
vlasstraat
Amerika-ontdekker

Hoi Marc,

Dank je wel voor je reactie, ik zal eens vragen naar de inlogcode.
groetjes gerrie
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Volgens mij kun je zelf een account aanmaken op de website van RC. Je zal je boekingsnummers dan nodig hebben. Je kunt dan nog veel meer online regelen, zoals het online inchecken. Dat scheelt weer tijd op de dag van aan boord gaan. En je kunt er je excursies en drank pakketten boeken mocht je dat willen. Je kunt in ieder geval eens bekijken wat ze allemaal te bieden hebben :)
vlasstraat
Amerika-ontdekker

Oke dank je wel marc.
Myloki
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Myloki »

Is deze crew ook te doen met een kind van 2?
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Wij hebben afgelopen april deze cruise gedaan met een baby van toen 13 maanden oud. Wij vonden het heel goed te doen, al zul je je af en toe moeten aanpassen. Maar dat weet je als je met baby's reist. Zo zijn we twee avonden al vroeg ons bed in gekropen, zodat onze dochter ook in bed kon slapen. De andere twee avonden hebben we haar eerst in de buggy laten slapen en zijn we nog wat gaan drinken aan de bar, en daarna hebben we haar in bed gelegd.

Onze dochter liep toen nog niet en heeft heel wat afgekropen op het schip. En Amerikanen zijn meestal heel vriendelijk voor kinderen vind ik. Ook de crew aan boord hielp ons heel goed. En een voordeeltje is dat we vaak als er een wachtrij stond (bijvoorbeeld de dag dat je naar Key West gaat, dan moet iedereen aan boord langs de douane) voor mochten gaan.

We hebben geen excursies gedaan, dus daar heb ik geen ervaring mee met een baby. Wij hebben in Nassau gewoon wat rondgelopen en ook in Key West rondgelopen, op CocoCay zijn we op het strand geweest en in de zee.
marij
Amerikafan

Bericht door marij »

wij hebben al vaker in dit gebied gecruist
wat ik aan kan raden voor Nassau is dagpassen van het hilton resort om daar een dagje te vertoeven..
ze kosten 60$ pp en in die 60 dollar zit 40$ vouchers voor eten en drinken..
super mooi is het daar...ligt op loopafstand van het schip dus je hebt geen taxi nodig.. gewoon zelf online boeken...
super de luxe allemaal je krijgt zelfs een eigen ober...wij vonden het een top dag.. op Nassau gaan veel mensen naar het atlantis resort...wij hebben veel teleurgestelde mensen gesproken die daar waren geweest voor het dubbele wat wij hadden betaald zonder ook maar een drankje!!

op key west hebben wij een kroegentocht gedaan...van kroeg naar kroeg samen met een gids die je alle must knows verteld..
heel erg leuk en gezellig....

Afbeelding

Afbeelding
Myloki
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Myloki »

zijn er op de boot ook dingen te doen voor kleien kinderen? speeltoestellen of iets dergelijks?
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Speeltoestellen heb ik volgens mij niet echt gezien. Er is wel het Royal Babies en Royal Tots programma, waar je samen met je kind aan mee kunt doen. Hier heb ik geen ervaring mee. Maar onze kleine heeft zich aan boord geen moment verveeld. Er was voor haar genoeg te zien en ze kreeg genoeg aandacht aan boord.

Hou er wel rekening mee, dat zolang je kind luiers draagt, ze niet in het zwembad mogen. Vanuit hygiënisch oogpunt. Wij hadden een emmer en wat speeltjes meegenomen en daar heeft ze zich goed mee geamuseerd naast het zwembad. Emmertje met water vullen en ze amuseerde zich een hele tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer