Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sieml040: rondreis westen steden en parken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sieml040
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis sieml040: rondreis westen steden en parken

Bericht door sieml040 »

Hallo allemaal,
Ben een lijstje aan het maken met hotels, zodat we direct overnachtingen kunnen gaan boeken zodra we tickets hebben.
Het verbaast me dat sommige hotels volgend jaar juli al (bijna) volgeboekt zitten!! Dat kan toch bijna niet. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Verder zie ik alleen nog maar vliegtickets van dik € 1.000,00!! (Vertrek eind juli en zoals de plannen nu zijn (weer gewijzigd :oops: ) willen we landen in Phoenix en weer vertrekken vanaf Los Angeles.) Ben ik te vroeg aan het kijken? Dat moet toch een stuk goedkoper kunnen!
Alvast bedankt weer voor jullie reacties.
Groetjes Simone
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Sommige hotels vind je op bookings sites nu als "niet beschikbaar voor de gekozen data". Dat wil niet zeggen dat ze vol ziiten. Sommige hotels geven hun kamers zo vroeg niet beschikbaar.

Ook voor vluchten voor juli is het nog wat aan de vroege kant. Sommige maatschappijen hanteren ook periodes van minder dan een jaar om vluchten aan te bieden.

Het zal inderdaad nog goedkoper kunnen, niet wanhopen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Dat wil inderdaad zeggen dat de kamers nog niet zijn vrijgegeven, ze onderhandelen dan nog over de te voeren prijs via bijv. Booking.com. Als je een hotel vind die je graag zou reserveren kun je dat ook via de site van de accommodatie zelf doen. Daar kan het vaak al heel ver van te voren.
Groetjes,
Daniel
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Hoi allemaal,

Na veel wikken en wegen zijn we tot de volgende route gekomen:

Dag 1: ??? - Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Page
Dag 4: Page
Dag 5: Page - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Lone Pine
Dag 11: Lone Pine - Yosemite (in het park)
Dag 12: Yosemite (in het park)
Dag 13: Yosemite - San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Monterey
Dag 17: Monterey - Pismo Beach (of San Luis Obispo)
Dag 18: Pismo Beach (of San luis Obispo) - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles - ???

We willen overal vooral de high lights zien/doen zoals die hier op het forum veelvuldig voorkomen.
Nu maar hopen dat we zsm vliegtickets kunnen boeken, dan kunnen we daarna met de overnachtingen aan de slag. Het lijstje met hotels/motels ligt grotendeels klaar.

Reacties zijn van harte welkom.

Groetjes Simone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route zo. Waarom zou je wachten met boeken? Zijn de data nog flexibel? Boek nu alvast als je iets in de parken vindt, desnoods een extra dag als je niet precies weet wanneer je er bent. Annuleren kan vrijwel altijd gratis, zeker als je in de parken boekt. Zie voor Yosemite http://www.yosemitepark.com, en voor de GC http://www.grandcanyonlodges.com. Voor Zion kun je in Springdale kijken, en voor Bryce in Bryce City of Tropic.
Je kunt de route ook andersom doen, dan is de autohuur wellicht aantrekkelijker (geen kosten voor een tweede bestuurder).

Marianne
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

@Marianne, vertrekdatum en richting van het rondje zijn idd nog flexibel. Het plan is te beginnen in Phoenix, maar mochten we een goedkoop ticket zien naar bijvoorbeeld San Francisco dan boeken we dát. Ik zou dan ook graag eerst de tickets boeken alvorens we hotels gaan reserveren.

Vandaag ook een offerte van Tioga ontvangen. Daarop staat het volgende:
Maatschappij: Star Alliance (AC UA LH)
4 personen
Amsterdam - Phoenix op 20-07-2015 (met overstap)
Los Angeles - Amsterdam op 08-08-2015 (met overstap)
Tarief p.p.: EURO 633,00
Excl tax/toeslagen:
- volw: 389,00 euro p.p.
Totaalprijs voor alle vliegtickets: EURO 4.088,00

Verhuurder: Alamo USA
Auto: Full size 4d
Ophalen in Phoenix op 20-07-2014 10:00:00
Inleveren in Los Angeles Intl Airport LAX op 08-08-2014 10:00:00
Aantal dagen: 19
Huurprijs: 608,00
Dossierkosten: 15,00
High season surcharge (19x): 114,00
Totaal: EURO 737,00.
Ter plaatse betalen:
One-way kosten: USdollar 0,00
Totaal: USdollar 0,00
Incl.verzekeringen, mijlen, belastingen, 1 bestuurder (fully inclusive). Min. leeftijd voor autohuur is 25, anders wordt een toeslag berekend.

Zowel tickets als autohuur best prijzig, lijkt mij. Wat vinden jullie ervan en kunnen jullie eventueel een richtprijs geven?

Groetjes Simone
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

De vluchten zijn echt een koopje!! en de huurauto klinkt volgens mij ook als best nette prijs. Maar wel zonde van de overstap vanaf LA, zijn genoeg rechtstreekse vluchten heb je al enig idee waar je overstapt? Dat kan namelijk wel interessant zijn om te weten, wie wilt er 8 uur extra reizen?

Voor mijn tickets deze zomer betaalde ik 740 retour (met overstap op londen, BA in de A380) en voor 2 weken intermediate SUV deze winter ben ik 780 kwijt, dat is wat korter maar met jongerentoeslag dus kan ik niet echt vergelijken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Totaalprijs voor alle vliegtickets: EURO 4.088,00
Dat is 1022 per ticket, dat vind ik ook wat prijzig eigenlijk. Al is het natuurlijk midden in het hoogseizoen. Richtprijs is lastig, maar tussen de 700 en 1000 klinkt vrij normaal.

Voor de huurauto klopt de prijs volgens mij vrij aardig. Fullsize auto. Laat je je man echt alles alleen rijden?

Ik zou ook zo langzamerhand wel beginnen met wat te boeken. Zorg dat je zoals Marianne zegt boekingen maakt die je kunt annuleren, dan is er niets aan de hand als dat nodig mocht zijn.
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Heel graag jullie reacties op het onderstaande:

Mijn mail aan Tioga:
Wij zitten inderdaad aan de schoolvakantie Zuid vast. Toch lees ik op een forum dat mensen vorig jaar voor dezelfde periode tickets hadden tussen de € 650,00 en € 900,00 euro per persoon.
Zijn we te vroeg? Kan het zijn dat tickets gaan dalen in prijs?

Antwoord:
Tickets in het hoogseizoen naar West-Amerika zitten allemaal rond de €1000,- p.p. Daar ontkomen we helaas niet aan.
Als ik kijk naar tarieven van afgelopen hoogseizoen, kwam het tarief Phoenix - Phoenix op €985,- p.p. Voor de datum 17 juni vertrek zit de ticketprijs op €707,- p.p. Laagseizoen is dus wel een stuk voordeliger. Het is altijd moeilijk na te gaan of mensen op forums het over dezelfde route hebben in dezelfde periode en of die tarieven wel inclusief taxen zijn.
Het is juist heel mooi dat jullie vroeg zijn, want ticketprijzen worden alleen maar hoger naarmate men langer wacht met boeken. Het is nooit zo dat prijzen later dalen.

Heeft Tioga gelijk??

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes Simone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben voor de afgelopen zomer pas laat naar tickets gekeken (vanaf december) en kwamen aldoor rond de 1100 of zelfs 1200 euro uit (en wij waren flexibel wat luchthaven en datum betrof, alleen zaten we wel in het hoogseizoen). En het werd alleen maar duurder, we zagen ook geen goede aanbiedingen in januari. Ik vind dit vrij normaal voor het hoogseizoen. Je kunt geluk hebben als je gaat wachten en zelf gaat boeken, maar dat kan ook betekenen dat je meer moet betalen.
Kijk ook eens in het vervoer-topic.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vind het een berg geld hoor. Wij zijn onlangs naar Orlando gevlogen. We boekten een Fly+Drive (van Arke) voor ongeveer 900 euro per persoon. Daar zat de huurauto bij, (incl verzekeringen) een volle tank en een upgrade naar comfort class voor de terugvlucht. We boekten deze reis krap twee weken voor vertrek in augustus. Dat was wel een aanbieding. Als we dezelfde reis in januari hadden geboekt hadden we meer betaald, maar als we de tickets los zelf hadden geboekt in januari hadden we waarschijnlijk weer veel minder voor enkel de tickets betaald.

Het klopt niet wat Tioga zegt over de prijzen van de vluchten. Dat kun je eigenlijk alleen maar zeggen als je bv 2 maanden van tevoren voor een vlucht in het hoogseizoen wilt boeken, dan stijgen de prijzen over het algemeen alleen nog maar. Maar zo ver van tevoren is het gewoon een kwestie van afwachten op aanbiedingen (KLM werelddealweken, Connection deals, gekke prijzen op ticketspy enzovoorts).
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ik denk dat het bij de reisbureaus zelf wel zo werkt. Ik heb begrepen dat zij in een soort systeem boeken waar dan een bepaald aantal tickets in de goedkopere klasse beschikbaar zijn en als die op zijn dan worden ze duurder.
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Bedankt voor de reacties.
We hebben de knoop toch doorgehakt en een optie genomen op de tickets via Tioga. Misschien betalen we teveel, misschien niet. Het blijft toch een gok. Maar we wilden heel graag iets vastleggen en zijn daar blij mee.
Hotels zijn grotendeels gereserveerd, ik moet er nog een paar. Ben er beetje hyper van, dat het dan toch écht gaat gebeuren allemaal :D . Blijf het spannend vinden!! Zó'n andere vakantie dan we de laatste 16 jaar gewend zijn.
Nu lekker lezen over alle activiteiten overal. Heb de Trotter gids, maar daar staan San Francisco en volgens mij Los Angeles niet in. Iemand advies voor een reisgids, waar deze steden wél in staan?
Groetjes Simone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is altijd wel fijn als dat vast ligt! Voor de hotels kun je de beoordelingen op de AA site ook eens bekijken (zie de link bovenaan), of leg het hier voor.
PSVwally schreef:Laat je je man echt alles alleen rijden?
Waarop baseer je dat haar man gaat rijden? :wink:
Als je huurt in CA is de extra bestuurder gratis. Als jullie allebei een rijbewijs hebben zou ik jullie beide als bestuurder aanmelden.

Voor LA en SF zou je eens naar de Capitool gids kunnen kijken, maar het is grotendeels afhankelijk van wat je precies zoekt. Leen eens wat gidsen bij de bibliotheek.

Marianne
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ik zou ook aanraden om 2 bestuurders aan te geven (als 2 personen een rijbewijs hebben tenminste :)). Want wat als er onderweg iets gebeurt (al is het een dag niet fit zijn of hoofdpijn hebben), is het toch prettig als de ander het stuur kan overnemen.

Wij hebben ook een optie op de vluchten gekomen bij tioga tours. Ik herken het gevoel wel, je weet niet of het goedkoper zal worden maar de zekerheid is ook wel prettig en je kunt je planning concreet maken.

Wij hebben een boekje van Californië. Weet zo niet van welke uitgever. Mijn ervaring is dat ik de meeste info toch van internet heb gehaald. Voor onze eerste rondreis had ik een map gemaakt met alle info van de dingen waar we langs kwamen. Dit op volgorde van de route. Is erg goed bevallen en ga dat komend maar weer maken omdat we nu gedeeltelijk naar een gebied gaan dat we niet kennen.
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Hieronder de hotels, zoals ik ze inmiddels gereserveerd heb (met mogelijkheid tot gratis annuleren):

maandag 20 juli:
Amsterdam - Phoenix (nog hotel zoeken, bij vliegveld in de buurt)
dinsdag 21 juli:
Phoenix - Grand Canyon (Maswik Lodge)
Woensdag 22 juli:
Grand Canyon - Page (Quality Inn at Lake Powell)
Donderdag 23 juli:
Page (Quality Inn at Lake Powell
Vrijdag 24 juli:
Page - Bryce Canyon (Bryce Canyon Log Cabins)
Zaterdag 25 juli:
Bryce Canyon - Zion (mail gestuurd naar Canyon Ranch Motel)
Zondag 26 juli:
Zion (mail gestuurd naar Canyon Ranch Motel)
Maandag 27 juli:
Zion - Las Vegas (NewYorkNewYork)
Dinsdag 28 juli:
Las Vegas (NewYorkNewYork)
Woensdag 29 juli:
Las Vegas - Lone Pine (Comfort Inn)
Donderdag 30 juli:
Lone Pine - Yosemite (Curry Village, cabin)
Vrijdag 31 juli:
Yosemite (Curry Village, cabin)
Zaterdag 1 augustus:
Yosemite - San Francisco (Coventry Motor Inn)
Zondag 2 augustus:
San Francisco (Coventry Motor Inn)
Maandag 3 augustus:
San Francisco (Coventry Motor Inn)
Dinsdag 4 augustus:
San Francisco - Monterey (nog hotel zoeken)
Woensdag 5 augustus:
Monterey - Pismo Beach (nog hotel zoeken)
Donderdag 6 augustus:
Pismo Beach - Los Angeles (nog hotel zoeken)
Vrijdag 7 augustus:
Los Angeles (nog hotel zoeken, misschien al bij vliegveld in de buurt)
Zaterdag 8 augustus:
Los Angeles - Amsterdam.

We hebben voor deze route gekozen, omdat we dan in het begin van de reis (lees: als de kids nog fris en fruitig zijn :wink: ) de parken kunnen doen. Dit brengt inderdaad met zich mee dat we voor de 2e bestuurder moeten betalen (€ 152,00). Ik zal er niet zo veel rijden, maar je kunt het risico niet nemen, vinden wij.

Marianne, bedankt voor de tip. Had helemaal nog niet aan de bibliotheek gedacht.
En Jedinja, internet levert inderdaad ook veel info.
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Na een marathon zitting achter de ipad zijn nu alle hotels geboekt.
In Phoenix: Americas Best Value Inn Downtown Phoenix.
In Monterey: Americas Best Value Inn Stage Coach Lodge.
In Pismo Beach: Beachwalker Inn & Suites
In Los Angeles Hollywood Zen Suite en laatste nacht Renaissance Los Angeles Airport Hotel.
Zijn er nog lezers die in onze overnachtingen echte afraders zien?
Heeft het zin om de prijzen in de gaten te blijven houden? Ik zit op een gemiddelde van € 126,00 per nacht (inclusief toeslagen, resort fees en taxes).

Ik lees nu echter op het forum dat de Mariposa Grove helaas dicht is volgend jaar. Wat jammer!
Kan iemand mij adviseren of ik de route aan zal passen om sequoia's te zien (misschien niet via Death Valley maar via Sequoia Park) naar Las Vegas? Of zijn de plekken die nu aangegeven worden in Yosemite (Tuolumne Grove en Merced Grove) ook mooi?

Bedankt alvast weer!

Groetjes Simone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het ziet er goed uit wat de accommodatie betreft. Ik denk niet dat de prijzen van de accommodaties lager zullen worden, dus de enige manier om lager uit te komen is om naar andere accommodaties/locaties te kijken. Maar dan zit je al snel minder centraal of verder van de parken. Je hebt het over een cabin in CV, is dat echt een cabin of een tent? Een cabin is vrij prijzig, dus als je wilt bezuinigen zou je daar eens naar een alternatief kunnen kijken. En in Page misschien de Motel6 in plaats van de Quality Inn.
Er zijn ook mensen die rond de 100 dollar gemiddeld uitkomen, maar met de locaties in jouw route is dat niet realistisch.
Het kan trouwens ook anders worden in euro's want je betaalt in dollars.

Wij hebben ooit de Tuolumne Grove bezocht, maar ik moet bekennen dat ik me dat niet meer goed kan herinneren. Sequoia's zijn sowieso imponerend, daarvoor hoef je niet naar de Mariposa Grove. Ik zou zeker niet de route aanpassen, dan ben je alleen maar meer aan het rijden en je hebt dan een minder mooie route (een boom is een boom zou ik zeggen, maar dat moet Martin niet horen).
Zowel de Tuolumne als de Merced Grove liggen op je route. Je zou ook op weg naar SF naar Calaveras Big Trees SP kunnen gaan in Arnold (North Grove), maar dat is wel een stuk omrijden. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

sieml040 schreef:We gaan er tóch voor!!! We zijn bang dat we er anders achteraf spijt van krijgen!! 2015 is eigenlijk het laatste jaar dat we zoiets kunnen doen, op den duur zullen de kids niet meer mee willen
Alleen al het feit dat je naar een van zo niet de laatste complete gezinsvakantie toewerkt is al een reden om er helemaal voor te gaan !
Heel veel plezier met het voorwerk.
En lees je hier goed in om het ook budgettair passend te maken.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

@Marianne, bedankt voor je tips over de sequoia's. Ik pas de route niet aan.
In Curry Village hebben we inderdaad een cabin met gedeelde badkamer. Mijn man geeft de centen iets makkelijker uit :wink: en die vond een cabin leuker dan een tent!

Ben in Trotter aan het lezen over de Grand Canyon en heb daar toch wat vragen over.
1. De laatste 8 km van de Rim Trail schijnt af en toe rakelings langs de steile wanden van de Canyon te lopen, zónder afrastering. Dat klinkt vrij spannend. Is dit te doen voor mensen met hoogtevrees?

2. Waar zie je de zonsondergang het mooist: Hopi Point of Mohave Point?

3. Zonsopgang bij Yaki Point zouden wij ook willen doen. Daarvoor moeten we vanaf Maswik Lodge eerst de blauwe route nemen tot aan het Visitor Center (duur: ongeveer 25 minuten, denk ik (info van guidemap 2014)) en dan overstappen op de oranje route naar Yaki Point (duurt ook weer 25 minuten). Zijn we niet sneller als we met de eigen auto naar het Visitor Center rijden en daar op de shuttle naar Yaki Point stappen?

Ik hoop op veel reacties van de ervaren Amerika-gangers!

Groetjes Simone

Ps Amerika werkt echt verslavend. Nu al, zijn we er nog niet eens geweest :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer