Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
claim autoverhuurbedrijf reparatie voorruit Canada
- ronaldstark
- Amerikafan
claim autoverhuurbedrijf reparatie voorruit Canada
tijdens het inleveren van mijn huurauto bij National zat er een ster in de voorruit. ik hoefde alleen een formulier in te vullen bij inlevering, maar nu krijg ik een mail van National voor de herstelkosten van $ 365,--
ik heb destijds de auto via USA-Reisen.de gehuurd, met verzekeringspakket Super-Inklusiv Plus (met LDW en EP erin), dus dit lijkt toch dat ik dit niet hoeft te betalen maar gedekt is.
Is het nu de bedoeling dat ik de rekening doorstuur naar USA Reisen (of de operator FTI Tourestik) of moet ik juist beantwoorden naar National dat ze het bij FTI moeten verhalen.
in de pdf van de rekening staat de volgende zin: "If you intend to claim through your insurance carrier, please file a claim without delay (there may be time
restrictions on filing your claim). Kindly provide the undersigned with: your insurance company policy & claim
numbers and your insurance company contact information."
Wat bedoelen ze hiermee precies: bij wie moet ik die claim indienen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ronald
ik heb destijds de auto via USA-Reisen.de gehuurd, met verzekeringspakket Super-Inklusiv Plus (met LDW en EP erin), dus dit lijkt toch dat ik dit niet hoeft te betalen maar gedekt is.
Is het nu de bedoeling dat ik de rekening doorstuur naar USA Reisen (of de operator FTI Tourestik) of moet ik juist beantwoorden naar National dat ze het bij FTI moeten verhalen.
in de pdf van de rekening staat de volgende zin: "If you intend to claim through your insurance carrier, please file a claim without delay (there may be time
restrictions on filing your claim). Kindly provide the undersigned with: your insurance company policy & claim
numbers and your insurance company contact information."
Wat bedoelen ze hiermee precies: bij wie moet ik die claim indienen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ronald
Re: claim reparatie voorruit
Raar dat ze bij jou uitkomen.
Ik zou morgen even bellen met usa-reisen.de.
Ik zou morgen even bellen met usa-reisen.de.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat stond er op het formulier? Ook wel eens schade gehad maar daar heb ik nooit verder iets van gezien.. Ook met All-Inclusive.ronaldstark schreef:tijdens het inleveren van mijn huurauto bij National zat er een ster in de voorruit. ik hoefde alleen een formulier in te vullen bij inlevering
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- ronaldstark
- Amerikafan
ik vermoed dat er een miscommunicatie is geweest toen ik de auto inleverde, de medewerker heeft waarschijnlijk begrepen dat ik voor de schade mijn eigen verzekering hiervoor ging gebruiken. Tenminste dat lees ik nu terug op de claim.
Maar natuurlijk was het de bedoeling dat het op de verzekering van mijn huurovereenkomst geclaimd kon worden.
Ik heb inmiddels een reply gestuurd met bovenstaand verhaal met daarbij de voucher, huurbevestiging en huurvoorwaarden van USA-Reisen (en de operator FTI Touristik waarbij ze het geboekt hebben) met het verzoek daar hun claim neer te leggen.
Even afwachten of dit zo voldoende is.
Ronald
@Njit: het was alleen een formuliertje waarop was aangekruist waar de ster in de voorruit zat en ik als bestuurder moest tekenen dat ik er mee akkoord ging dat deze beschadiging aanwezig was bij inlevering.
Maar natuurlijk was het de bedoeling dat het op de verzekering van mijn huurovereenkomst geclaimd kon worden.
Ik heb inmiddels een reply gestuurd met bovenstaand verhaal met daarbij de voucher, huurbevestiging en huurvoorwaarden van USA-Reisen (en de operator FTI Touristik waarbij ze het geboekt hebben) met het verzoek daar hun claim neer te leggen.
Even afwachten of dit zo voldoende is.
Ronald
@Njit: het was alleen een formuliertje waarop was aangekruist waar de ster in de voorruit zat en ik als bestuurder moest tekenen dat ik er mee akkoord ging dat deze beschadiging aanwezig was bij inlevering.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Bijzonder dat National zo reageert.
Twee jaar geleden heb ik ook een ster (eigenlijk een lang scheur) in mijn voorruit opgelopen.
Twee dagen later was ik in de buurt van een Dollar locatie (Palm Springs airport) en heb zonder vragen of problemen de auto omgeruild.
Nooit meer iets van gehoord. Ik huurde toen ook via USA-reisen (basis pakket).
Twee jaar geleden heb ik ook een ster (eigenlijk een lang scheur) in mijn voorruit opgelopen.
Twee dagen later was ik in de buurt van een Dollar locatie (Palm Springs airport) en heb zonder vragen of problemen de auto omgeruild.
Nooit meer iets van gehoord. Ik huurde toen ook via USA-reisen (basis pakket).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- bedeve
- Amerika-expert
Niet zo veel aan de hand hoor Ronald.
Een medewerker van National heeft even over het hoofd gezien dat jij zoń buitenlander bent met zo ń rare alles in een verzekering.
Niet hun standaard verzekeringswijze.
Waarbij je een eigen risico hebt en ruiten apart verzekerd....
Je bent even als Amerikaan beschouwd.
PS .
Je zou voor je eigen gevoel de mail die je aan National hebt gestuurd ook naar je broker kunnen sturen. USA-Reisen is een zorgvuldige club.
Zoń situatie als deze is makkelijk en probleemloos oplosbaar als wij in Amerika huren.
Bij autohuur binnen Europa ,waarbij ook vaak sprake is van eigen risico, ligt dat anders.
De ANWB Visa Gold Card van ICS heeft standaard een verzekering waarbij het eigen risico wordt afgedekt.
Daarnaast wordt voor een max van 5000 Euro rechtsbijstand geboden als een autohuur conflict daar om vraagt..
Voor 35 euro . incl partnerkaarten kan dat een prima deal zijn .
Een medewerker van National heeft even over het hoofd gezien dat jij zoń buitenlander bent met zo ń rare alles in een verzekering.
Niet hun standaard verzekeringswijze.
Waarbij je een eigen risico hebt en ruiten apart verzekerd....
Je bent even als Amerikaan beschouwd.
PS .
Je zou voor je eigen gevoel de mail die je aan National hebt gestuurd ook naar je broker kunnen sturen. USA-Reisen is een zorgvuldige club.

Zoń situatie als deze is makkelijk en probleemloos oplosbaar als wij in Amerika huren.
Bij autohuur binnen Europa ,waarbij ook vaak sprake is van eigen risico, ligt dat anders.
De ANWB Visa Gold Card van ICS heeft standaard een verzekering waarbij het eigen risico wordt afgedekt.
Daarnaast wordt voor een max van 5000 Euro rechtsbijstand geboden als een autohuur conflict daar om vraagt..
Voor 35 euro . incl partnerkaarten kan dat een prima deal zijn .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- ronaldstark
- Amerikafan
kreeg gisteren een mail terug van National. klaarblijkelijk staat in de voorwaarden dat er een eigen risico geldt van 300 CAD (bij huur in Canada), vandaar dat ze bij mij als bestuurder uitkomen.
Ik weet niet of je dat dan ter plekke kunt afkopen, dat zou dan wel bij de balie moeten gebeuren. Of je dan daarna alsnog de garage in mag lopen en zelf een voertuig uit mag zoeken in de Aisle, weet ik niet.
Ik heb zowel USAReisen.de als FTI TOuristik een mail gestuurd met de vraag hoe te handelen, maar ik vermoed dat dan toch dit voor eigen rekening is. Of kan ik dit claimen op mijn reisverzekering?
Ronald
Ik weet niet of je dat dan ter plekke kunt afkopen, dat zou dan wel bij de balie moeten gebeuren. Of je dan daarna alsnog de garage in mag lopen en zelf een voertuig uit mag zoeken in de Aisle, weet ik niet.
Ik heb zowel USAReisen.de als FTI TOuristik een mail gestuurd met de vraag hoe te handelen, maar ik vermoed dat dan toch dit voor eigen rekening is. Of kan ik dit claimen op mijn reisverzekering?
Ronald
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Was handiger als je van te voren had aangegeven dat je de auto in Canada had gehuurd
Autohuur in Canada verloopt normaal gesproken via http://www.drive-canada.de/de/ . Ik heb daar een proefboeking gedaan zodat ik de huurvoorwaarden kon inzien. Men heeft het hier over een eigen risico van minimaal CA $500.

Autohuur in Canada verloopt normaal gesproken via http://www.drive-canada.de/de/ . Ik heb daar een proefboeking gedaan zodat ik de huurvoorwaarden kon inzien. Men heeft het hier over een eigen risico van minimaal CA $500.
Google Translate vertaling:Selbstbeteiligung:
Im Mietpreis ist die LDW (Ausschluß der Haftung für Schäden am eigenen Fahrzeug) mit Selbstbeteiligung i. H. von, mind. CAD 500 in Gaspe, Matane, Mont Joli, Rimouski,Riviere du Loup, Sept Iles, Sault Ste-Marie, Regina, Thunder Bay; CAD 1500 in Comox, Courtenay, Duncan, Guelph, Nanaimo, North Vancouver, Port Hardy, Jasper, Victoria, Deer Lake, Gander, St. Johns, Wabush eingeschlossen.
Diese wird von FTI erstattet Ausgenommen davon sind:
- Schäden, die durch Missachtung der Vermittlungsbedingungen und Mietkonditionen entstehen
- Grob fahrlässiges Handeln oder Trunkenheit am Steuer
- Schäden an Ölwanne oder Unterboden
- Folgekosten, z.B. für Hotels, Telefon oder Abschleppen
- Verlust oder Beschädigung des Autoschlüssels
- Kosten für Privatgegenstände, die bei einem Unfall beschädigt oder aus dem Auto gestohlen wurden.
Ebenso kann keine Erstattung erfolgen, wenn der Hauptschaden von der Versicherung vor Ort (Teil- oder Vollkasko) nicht reguliert wird, da hier das Vorliegen von grober Fahrlässigkeit angenommen wird.
Im Schadensfall muss vor Ort die folgende Vorgehensweise unbedingt eingehalten werden:
- umgehende Benachrichtigung der Mietwagenstation
- umgehende Meldung an Polizei und Erstellenlassen eines Polizeiberichtes, sofern ein Unfallgegner beteiligt ist
- Ausstellung und Unterschrift eines Schadenberichtes durch die Station vor Ort bei Rückgabe des Fahrzeuges.
Folgende Unterlagen müssen zur Erstattung der Selbstbeteiligung an den FTI-Kundendienst gesendet werden:
- Schadens- und Polizeibericht
- Kopie des Mietvertrages
- Zahlungsnachweis der Selbstbeteiligung (Quittung bei Barzahlung oder Belastungsnachweis der Kreditkarte).
Ergänzend gelten die Bedingungen des Mietvertrages.
Eigen risico:
Het LDW CAD is in de huurprijs (uitsluiting van aansprakelijkheid voor schade aan uw eigen voertuig) met een overmaat i. H. von, min. 500 in Gaspe, Matane, Mont Joli, Rimouski, Riviere du Loup, Sept Iles, Sault Ste-Marie, Regina , Thunder Bay; CAD 1500 opgenomen in Comox, Courtenay, Duncan, Guelph, Nanaimo, North Vancouver, Port Hardy, Jasper, Victoria, Deer Lake, Gander, St. John's, Wabush.
Deze FTI wordt terugbetaald. Uitzonderingen zijn:
- Schade veroorzaakt door het niet in de omschakeling voorwaarden en huurvoorwaarden observeren
- Rough nalatigheid of dronken rijden
- Schade aan het oliecarter of onderkant
- Follow-up kosten, zoals voor hotels, telefoon of slepen
- Verlies van of schade aan de autosleutel
- Kosten voor de persoonlijke bezittingen die werden beschadigd bij een ongeval of gestolen uit de auto.
Ook kan er geen restitutie als de belangrijkste schade niet wordt geregeld door de lokale verzekeringen (gedeeltelijke of omnium), sinds het bestaan van grove nalatigheid wordt aangenomen.
In geval van schade, moet de volgende procedure strikt te worden nageleefd op de site:
- Onmiddellijke melding van het verhuurkantoor
- Prompt rapportage aan de politie en maak Laat een politierapport, als er een ongeluk tegenstander is betrokken
- Tentoonstelling en de handtekening van een schaderapport door de lokale zender bij teruggave van het voertuig.
De volgende documenten moeten worden gericht aan de terugbetaling van het overschot van het FTI-sales service:
- Schade en politierapport
- Kopie van het huurcontract
- Het bewijs van betaling van het eigen risico (ontvangstbewijs voor contante betaling of rekgrens van de credit card).
Daarnaast is de bepalingen van de huurovereenkomst van toepassing.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Inderdaad, dat veranderd alles 

- ronaldstark
- Amerikafan

In mijn Mietbedingungen met National staat 300 CAD als eigen risico en 500 CAD voor bestuurders tussen 21-24 jaar. Dus in mijn geval 300 CAD.
Dan heeft het dus geen zin dit aanhankelijk te maken bij Drivecanada.de of FTI Touristik of bij mijn reisverzekering?
Ronald
- bedeve
- Amerika-expert
Waarom je reisverzekering niet Ronald ?
Voor anderen die hetzelfde risico gaan lopen hierbij de extra verzekering die de ANWB VISA Goldcard biedt
Eigen Risico Autohuurverzekering: het eigen risico bij schade aan een huurauto, die volledig betaald is met de ANWB Visa Gold Card, is verzekerd tot maximaal € 750,-.
Verkeersrechtsbijstandsverzekering Autohuur: vergoeding voor gemaakte juridische kosten als u met een huurauto betrokken raakt bij een ongeval (maximum dekking € 10.000,- voor landen buiten Europa).

Voor anderen die hetzelfde risico gaan lopen hierbij de extra verzekering die de ANWB VISA Goldcard biedt
Eigen Risico Autohuurverzekering: het eigen risico bij schade aan een huurauto, die volledig betaald is met de ANWB Visa Gold Card, is verzekerd tot maximaal € 750,-.
Verkeersrechtsbijstandsverzekering Autohuur: vergoeding voor gemaakte juridische kosten als u met een huurauto betrokken raakt bij een ongeval (maximum dekking € 10.000,- voor landen buiten Europa).
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- ronaldstark
- Amerikafan
mijn doorlopende reisverzekering bij Unive heeft duidelijk in de voorwaarde staan dat ze schade of kosten aan huurauto's niet vergoeden, vandaar.
Laatste update: ik krijg netjes bericht van USAReisen.de dat ik zelf eerst de rekening dien te betalen aan National en daarna de kosten kan declareren bij FTI Touristik. Op mijn voucher staat een regel die bedoeld is voor de medewerker van National aan de balie: SUPERCDW is ALREADY INCLUDED for the customer through FTI Touristik. Therefore DO NOT sell SUPERCDW. Dit houdt dus in dat FTI eigenlijk de eigen risico afkoopt, maar helaas is wel de bovenstaande procedure van kracht.
dus toch nog wat geleerd van bovenstaande hoe het in elkaar zit.
Ronald
Laatste update: ik krijg netjes bericht van USAReisen.de dat ik zelf eerst de rekening dien te betalen aan National en daarna de kosten kan declareren bij FTI Touristik. Op mijn voucher staat een regel die bedoeld is voor de medewerker van National aan de balie: SUPERCDW is ALREADY INCLUDED for the customer through FTI Touristik. Therefore DO NOT sell SUPERCDW. Dit houdt dus in dat FTI eigenlijk de eigen risico afkoopt, maar helaas is wel de bovenstaande procedure van kracht.
dus toch nog wat geleerd van bovenstaande hoe het in elkaar zit.
Ronald
- bedeve
- Amerika-expert
Reisverzekering: Goed om te weten. Ik heb mijn doorlopende reisverzekering ook uut Assn.ronaldstark schreef:mijn doorlopende reisverzekering bij Unive heeft duidelijk in de voorwaarde staan dat ze schade of kosten aan huurauto's niet vergoeden, vandaar.
Laatste update: ik krijg netjes bericht van USAReisen.de dat ik zelf eerst de rekening dien te betalen aan National en daarna de kosten kan declareren bij FTI Touristik.
USAreisen; als ik het goed lees is jou na bevoorschotting een compensatie toegezegd. Is het toch fijn dat je bij een degelijk bedrijf hebt gehuurd !!
Dan komt het At the end of the day toch weer goed !
En dan voor je volgende autohuur in Canada of in andere landen met eigen risico die ANWB CC aanschaffen !!
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- ronaldstark
- Amerikafan
bij het Super All Inclusif tarief van USAReisen zit eigenlijk het afkoop eigen risico al ingebakken, vandaar dat ze dat al vermelden op de voucher. kortom, het bedrag wat ik inderdaad moet voorschieten krijg ik volledig terug.bedeve schreef:USAreisen; als ik het goed lees is jou na bevoorschotting een compensatie toegezegd. Is het toch fijn dat je bij een degelijk bedrijf hebt gehuurd !!ronaldstark schreef:mijn doorlopende reisverzekering bij Unive heeft duidelijk in de voorwaarde staan dat ze schade of kosten aan huurauto's niet vergoeden, vandaar.
Laatste update: ik krijg netjes bericht van USAReisen.de dat ik zelf eerst de rekening dien te betalen aan National en daarna de kosten kan declareren bij FTI Touristik.
Dan komt het At the end of the day toch weer goed !
En dan voor je volgende autohuur in Canada of in andere landen met eigen risico die ANWB CC aanschaffen !!
Kun je na gaan dat er door sommige toeristen aan de balie bij National alsnog een afkoop eigen risico aangesmeerd worden terwijl dit al in hun afgesloten pakket zit van USAReisen.de.
Ronald
- bedeve
- Amerika-expert
Balie...???ronaldstark schreef: Kun je na gaan dat er door sommige toeristen aan de balie bij National alsnog een afkoop eigen risico aangesmeerd worden terwijl dit al in hun afgesloten pakket zit van USAReisen.de.
PS
Niemand kan iets aangesmeerd worden.Iedereen maakt eigen keuzes.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
bedeve schreef:Waarom je reisverzekering niet Ronald ?
![]()
Toch niet zo`n goede tip in en zijn verhuurders in landen waar het eigen risico wel 2500 euro is. Gewoon van te voren de huur papieren goed door lezen of boeken bij een bedrijf waar het eigen risico is verzekert. Voor mijn een reden om in Europa bij sunnycars te boeken. Zijn dan niet de goedkoopste maar terplakke het eigen risico verzekeren is ook niet goedkoop.
andre
Hmmm,.... Afgelopen winter was ik in canada en een auto gehuurd bij hertz met eigen risico van 500.00 dollar. Wij kregen een chip in de ruit. Wij hadden ook dat wordt betalen
. We hebben het netjes gemeld bij de balie en kregen een rekening van 60,00 dollar. Maar omdat er al een chip de ruit in zat die we ontdekten bij het ophalen helemaal niets.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: claim autoverhuurbedrijf reparatie voorruit Canada
Even voor de goed orde. Je had een sterretje in de ruit toch? Zoiets kost $50 om te laten repareren. Waarschijnlijk hebben ze zelfs iemand on staff die dit kan en het in een kwartiertje fikst. Voor $300+ kun je er een hele nieuwe ruit in laten zetten.
- ronaldstark
- Amerikafan
Re: claim autoverhuurbedrijf reparatie voorruit Canada
het was een ster van bijna 2 cm doorsnee.ned in MO schreef:Even voor de goed orde. Je had een sterretje in de ruit toch? Zoiets kost $50 om te laten repareren. Waarschijnlijk hebben ze zelfs iemand on staff die dit kan en het in een kwartiertje fikst. Voor $300+ kun je er een hele nieuwe ruit in laten zetten.
de volgende bedragen staan op de claim:
230 dollar voor assessed damages
75 dollar administration fee omdat ze er niet op ingericht zijn dit te kunnen plannen en de voor de claimafhandeling
60 dollar omdat ze de auto niet konden verhuren en dus inkomstenderving hebben
Ze stuurden dus een claim van 365 Canadese Dollars, maar in de voorwaarden hebben ze het over 300 Dollar, dus dat heb ik aangegeven en heb nu een claim gekregen van 300 Dollar. Die wordt nu van mijn Creditcard afgeschreven, deze afschrijving, de claim en de huurvoucher gaan dan 1 op 1 door naar FTI Toruristik die dit aan mij terugbetalen.
Ronald
- bedeve
- Amerika-expert
andre208 schreef: zijn verhuurders in landen waar het eigen risico wel 2500 euro is. Voor mijn een reden om in Europa bij sunnycars te boeken.
andre
Andre toch,
In Europa verhuurders met een eigen risico van 25 Euro ????
Gelukkig is dit het Amerika Forum !
Jij noemt Sunnycars en doet net alsof dat een verhuurder is.
Met een andere "eigen risico policy "
En dan denk jij dat wij niet weten dat Sunny Cars gewoon een broker is.
Die ons gewoon bij Dollar en National,Alamo en hertz en hoe ze allemaal ook heten brengt.
En dat Sunny Cars duurder is dan de rest omdat Sunny Cars een groter deel van de 17% comisie in eigen zak wil houden terwijl andere brokers met die comisie juist leuke dingen voor klanten doen.
Andre ; jij bent een boefje !
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2852 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul.Becker
-