Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis christa&john: keuzes voor de 4de USA trip

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis christa&john: keuzes voor de 4de USA trip

Bericht door christa&john »

Hoi Nici, ik heb gisterenavond al heel wat van je avonturen gelezen :thumbup: het was boeiend om lezen en ik kan er veel uithalen.
Vond het fijn te lezen dat ik niet alleen de enige niet durf-al ben en toch wat op zoek ga naar makkelijker trails, niet alleen voor mezelf maar zeker voor onze meisjes.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
christa&john
Amerikakenner

Het voorbije weekend ettelijke uren de mogelijke route en accomodaties zitten uitpluizen. Ik denk dat deze planning toch min of meer haalbaar zou moeten zijn. Ik denk dat het niet al te druk is. Het moet op bepaalde dagen nog wel mogelijk zijn dat de kindjes eens kunnen gaan zwemmen.
Waar ik echter wel nog op zoek naar ben zijn bv de scenic drives omdat we daar voorkeur voor hebben ipv interstates te doen.
Mbt de hotels opteerde ik in eerste instantie voor iets meer sfeerhotels dan de ketenhotels. De prijzen voor de meer sfeervolle hotels vallen vnl in Zion, Page, Sedona etc wel erg duur uit.
Dus alle tips zijn hier welkom.

ROUTEPLANNING
1. Bxl – Las Vegas
Overnachten Las Vegas (striphotel TI, MGM, Luxor, …)

2. Las Vegas
Overnachten Las Vegas (striphotel, TI,MGM; Luxor, …)

3. Las Vegas  via Northshore Road naar Valley of Fire State Park : (100 km /1.28 u)
Valley of Fire – Springdale/Zion NP : (206 km /2.16 u)
Overnachten Springdale (Quality Inn at Zion NP)

4. Zion NP : vrije dag in Zion NP : (The Narrows ?) , Emerald Pool Trail,
Overnachten Springdale(Quality Inn at Zion NP)

5. Springdale – Canyon Trail Overlook 1u (Mount Carmel) (41 min)– Springdale - Page : (188 km / 2.13 u)
Overnachten Page (Holiday Inn)

6. Page : mogelijke excursies : The Nautilus/Toadstool Hoodoos/Wahweap Hoodoos boottocht Rainbow Bridge/Cottonwood Canyon Road/Old Paria, boottocht op Lake Powell, …
Overnachten Page (Holiday Inn)

7. Page – Coal Mine Canyon : (58.6 km / 1.06 u) – Blue Canyon (?) – Little Painted Desert
Overnachten Winslow (La Posada) *of Holbrook (Wig Wam Motel)

8. Winslow / Holbrook - Petrified Forest NP - Canyon de Chelly
Overnachten Chinlé (Sacred Canyon Lodge)

9. Chinlé - Bisti Badlands (236 km / 2.56 u )
Overnachten : Farmington (Comfort Inn) (1.05 u) (= totaal 320 km – 4 u)

10. Farmington/Bloomberg – Taos Pueblo – (“Enchanted Circle ”)– Taos City
Overnachten Taos (El Pueblo Lodge)

11. Taos City – San Ildefonso Pueblo (94 km / 1.12 u)
San Ildefonso – Nambé ( 15 km -/ 15 min )
Nambe – Kasha Katuwe Tent Rock NM (95 km – 1.15 u)
Santa Fé (65 km / 58 min) (=totaal 269 km / 3.40 u)
Overnachten Santa Fé (The Lodge at Santa Fé)

12. Santa Fé via Turquoise Trail naar Albuquerque (100 km via I-25 / 1u) (117 km/1.37u) Overnachten Albuquerque (Hotel Andaluz)

13. Albuquerue – Valley of Fires/Lavabeds (is dit een stop waard ?) - White Sands NM (366 km / 3.33 u) – Overnachten Las Cruces (Holiday Inn Express)

14. Las Cruces – Chiricahua NM
Overnachten Bisbee (Hotel San Ramon)

15. Bisbee (121 km / 1.32 u) – Tombstone (37 km / 25 min) – Kartchner Caverns (48 km / 36 min ) - Mission San Xavier del Barc (98 km /1u) – Tuscon (20 km / 20 min) (totaal = 322 km / 3.55 u)
Overnachten Tuscon (Arizona Inn)

16. Tuscon (Saguaro NP West (East niet) Arizona-Sonora Desert Museum – Tuscon Downtown, Old Tuscon ..)
Overnachten Tuscon(Arizona Inn)

17. Tuscon – Apache Trail –(339 km / 5.11 u)
(shoppen) en overnachten in Scottsdale (Hotel Valley Ho)

18. Scottsdale – Sedona : Wandelen region Oak Creek Canyon / Slide Rock State Park (201 km / 2.4u)
Overnachten Sedona (Sky Range Lodge)

19. Sedona – Jerome (stop) - Prescott - Joshua Tree NP via Desert Springs (432 km/ 4.30u)
Overnachten regio zuidelijke ingang park ( waar ??) Blythe of betere alternatieven ???

20. Blythe - Joshua Tree (scenic drive+wandelen : Cottonwood Springs Road/korte trails/Park Boulevard) -
Overnachten in Palm Springs of voorkeur Idyllwild Cove (daar is het wat koeler, bovendien houden we ook van bergen wat er op deze rondreis weinig bij is :-)) of Borego Springs ??

21. Anza Borego – Julian – Alpine - San Diego (158 km / 1.56 u)
Overnachten San Diego - tips voor prima hotel/resort ideaal met kinderen ?

22. San Diego – Overnachten San Diego

23. San Diego – Overnachten San Diego

24. San Diego – Brussel
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
christa&john
Amerikakenner

Ik ben aan het spelen met het idee om misschien wel vanuit Denver te vertrekken tot Las Vegas dan. Op die manier kan ik er wat bergomgeving instoppen. dus via Denver naar Black Canyon/Montrose dan via Ouray, Silverton/Durango de Million Dollar Highway naar Great Sanddunes en dan naar Taos MAAR gelijklopend daaraan zag ik nog een route via Colorada Springs voor de Garden of the Gods & Pikes Peak, maar dan mis ik the Million Dollar Highway die me ook erg aanspreekt. Ik heb het deze namiddag in een route proberen steken die dan aansluit op mijn oorspronkelijke schema waarbij we dan na Great Sanddunes vastpikken op Taos. Ik zie echter niet goed hoe ik dan Bisti Badlands/Canyon de Chelly/Painted Desert en Coalmine Canyon ik het schema optimaal kan zetten. Net na Durango regio of net na Sedona ? Het gedeelte na Sedona komt dan in de oorspronkelijke route te vervallen, dit is Joshua Tree, Anza Borego en San Diego.
Er zijn heel wat mensen die Colorado met New Mexico & Arizona combineren, want zijn de bevindingen hierover ? En hoe kan ik dit optimaal in elkaar zetten ? :oops:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

In 2010 hebben wij een rondje Colorado - New Mexico gedaan met de camper. Daar in zaten een heel aantal dingen die je nu ook opnoemt. Ik neem aan dat je ons verslagal eens gelezen hebt? Misschien kun je daar nog wat ideeën uithalen?
christa&john
Amerikakenner

Inderdaad mede dankzij jullie verslagen ben ik aan een 2de optie route beginnen werken :-)
christa&john
Amerikakenner

De tweede optie hebben we ondertussen in de vorm van een route gezet. Kan maar moeilijk kiezen tussen de 2 routes :? :oops:
Routeplanning : Denver - Las Vegas
1) Brussel – Denver / Denver  Colorado Springs (110 km -1.08 u)
• Garden of the Gods
• Pikes Peak (afhankelijk van vluchttijden)

2) Colorado Springs  Gunnison (286 km – 3.18 u)
• Black Canyon of the Gunnison

3) Gunnison  Durango (275 km – 3.30 u)
• Million Dollar Scenic Highway (US-550) langs Ouray/Silverton/Durango

4) Durango –> Bisti Badlands /De Na Zin Wilderness/Chaco Culture  Durango

5) Durango  Alamosa (240 km – 2.51 u)  Taos (145km – 1.38 u)
• Great Sanddunes National Park
• (Taos Pueblo)
• Via The Enchanted Circle Scenic Byway  Taos (225 km – 2.45 u)

6) Taos  Santa Fé (112 km – 1.22 u)
• (Taos Pueblo), San Ildefonso Pueblo, Nambé Pueblo, Nambé Falls
• Kasha Katuwe Tent Rock N M (ex Taos 66 km – 56 min/I-25)

7) Santa Fé  Albuquerque via Turquoise Trail (165) (156 km – 2u 20 min)
• Sandia Peak Tramway

8) Albuquerque  Las Cruces/Old Mesilla (450 km – 4u20)
• White Sands National Monument

9) Las Cruces  Chiricahua NM (371 km – 3.38 u)  Pearce/Willcox

10) Pearce/Willcox  Tuscon (259 km – 3u)
• Bisbee
• Tombstone
• Kartchner Caverns
• (Mission San Xavier del Barc)

11) Tucson
• Saguaro NP
• Old Tuscon Movie Studios
• Sonoran Desert Museum
* (Mission San Xavier del Barc)

12) Tuscon  Scottsdale via Apache Trail (339 km – 5 u)

13) Scottsdale  Sedona ( 200 km – 2 u)

• Wandelen West Fork of Oak Creek
• Slide Rock SP
• Crescent Moon
• Jerome Historic State Park

14) Sedona

15) Sedona  Winslow (138 km – 1.33 u)

• Little Painted Desert Hopi Reserve (30 min)

16) Winslow  Chinlé/Canyon de Chelly (250 km – 2.31 u)
• Petrified Forest
• Canyon de Chellly

17) Chinlé  Tuba City (226 km – 2.18 u)
• Coal Mine Canyon
• Blue Canyon

18) Tuba City  Page (119 km – 1.20 u)
• The Nautilus, Toadstool Hoodoos,Wahweap Hoodoos, boottocht Lake Powel, …

19) Page

20) Page  Springdale/Zion NP (188 km – 2u)

21) Zion NP / Springdale

• Emerald Pool, The Narrows, …

22) Springdale  Valley of Fire  Las Vegas ( 313 km – 3.49 u)

23) Las Vegas

24) Las Vegas - Brussel

Groetjes, Christa
Laatst gewijzigd door christa&john op 21 aug 2014, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

als jullie nog wat info/inspiratie nodig hebben, vooral dan over de "off the beaten tracks" in Utah/Arizona/New Mexico: de meeste daarvan vinden jullie terug in onze blogs :wink: .
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ook een fijne route met veel afwisseling!

In Albuquerque heb je ook nog de Jemez Mountain trail als alternatieve route (tussen SF en ABQ) voor de Turquoise Trail. Dat is dan langs Bandelier, Valles Caldera en Jemez Springs (bronnen). ik vermoed dat die route mooier is dan de Turquoise Trail maar binnen twee maanden kan ik je dat ook echt uit eigen ervaring vertellen.

Tussen ABQ en White sands heb je nog Valley of Fire (lava gebied).

En in Sedona vinden de meisjes de West fork of Oak Creek Trail vast leuk: je moet hier heel vaak op takken/boomstammetjes/stenen het riviertje oversteken. Altijd plezant. (en natuurlijk slide rock state park, maar dat is wel heel druk. Wij hebben dat 's ochtends heel vroeg gedaan).
christa&john
Amerikakenner

@ Kalaman : ik heb me al meerdere keren zitten verlekkeren op je foto's, prachtig. Trouwens onze geplande kampeervakantie in Oostenrijk gedurende de tweede week van augustus hebben we gecancelled, de weersvoorspellingen zagen er danig slecht uit en op je fb foto's te zien was het niet zo geweldig qua weer. De omgeving echter ziet er prachtig uit !!

@ Tipsy, hoi : :thumbup: ? ik ben erg benieuwd naar je ervaringen binnenkort eerlijk gezegd. De tips ivm de alternatieven voor de Turqouise Trail noteer ik zeker. Ik heb ondertussen al heel wat bekeken qua routes maar ik geraak er niet echt makkelijk uit. Heb altijd wat schrik voor teleurstellingen na al die mooie natuurwonderen in de bekende NP van het Westen :oops:
En gezien we ook erg van een groene omgevingen houden en van besneeuwde bergtoppen had ik het idee dat een start vanuit Denver daarom beter leek.
We missen dan wel Joshua Tree & Anza Borego maar daar kan ik wel mee leven.
Ik zou natuurlijk kunnen snoeien in de route en bv Bisti Badlands eruit laten om direct na Durango naar Taos door te rijden en bv 1 dage Page nemen en 1 dag Sedona maar ik weet niet of ik dat wel wil. nu hebben we toch op verschillende plaatsen 2 nachten wat ik wel fijn vind.
Het echte jammere aan die tweede route vind ik dan dat we niet in San Diego eindigen natuurlijk :? Binnenlandse vlucht LV --> San Diego eventueel nemen ? Zijn deze duur ? Heb je daar een auto nodig in de stad ?
christa&john
Amerikakenner

Kan iemand me verderhelpen ivm tickets ondertussen ?
Via Skyscanner en cheaptickets probeer ik me in te schrijven voor price alerts, maar de keuze voor andere terugvlieghaven kan ik blijkbaar niet instellen.
Zijn er nog anderen, goede sites waar die optie wel bij ingesteld kan worden ?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

christa&john
Amerikakenner

Klopt, die was ik nog vergeten, had ik gisteren ingesteld maar om price alerts te krijgen zie ik ook maar enkel de optie enkel of retour. multiple city of terugkeer van een andere luchthaven vind ik daar ook niet terug.
Heb dus alles in enkele vlucht aangegeven maar dat is niet de bedoeling natuurlijk :oops: :roll:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Oeps...ik dacht nochtans dat dit (vroeger?) kon met Kayak, maar nu zie ik deze optie ook niet meer :? .
christa&john
Amerikakenner

Bij Skyscanner werken ze blijkbaar aan die optie, maar ja ik ben nu op zoek naar tickets.
Zal dan manueel afspeuren worden vrees ik.
christa&john
Amerikakenner

Wanneer is de voordeligste periode om tickets te kopen richting USA ? Denver of Las Vegas ? Welke site eventueel ?
Periode zou ofwel vertrek eind juni (rond 24/6) zijn ofwel tweede week augustus ergens.
Ik vermoed dat dat een aardig prijsverschil zou kunnen opleveren qua vluchten mn dat augustus wel een pak duurder kan zijn ? Of is dit een verkeerde denkwijze ?
christa&john
Amerikakenner

:? we vallen nog uit de boot natuulijk voor de tickets bij de KLM werelddealdagen en bij de connections vroegboekkortingen voor ticketjes eind juni ...
christa&john
Amerikakenner

Enkele meer specifieke vragen mbt tot eerste week route :
Dag 1 : Bxl - Denver - Manitou Springs
Dag 2 : Manitou Springs (Pikes Peak, Garden of the Gods, Seven Falls, ... )
Dag 3 : Manitou Springs - Crested Butte[
Dag 4 : Crested Butte - Black Canyon of the Gunnison (viewpoints only) - Durango
Dag 5 : Durango - Bisti Badlands - Durango
Dag 6 : Durango - Pagosa Springs - Great Sand Dunes NP
Dag 7 : Great Sand Dunes NP - via Enchanted Circle - Taos

Hoeveel tijd heb je nodig om voor Pikes Peak ?

Is het het overwegen waard en doenbaar om vanuit Crested Butte naar Marble te rijden voor de Crystall Mill Jeep Tour op dag 3 ?
Iemand ervaring met de West Elk Loop ? Hoeveel tijd nodig ? Haalbaar in 1 dag ?

Black Cayon of the Gunnison : hoeveel tijd nodig voor de scenic drive met viewpoints ?
Hier zou ik liefst minder tijd insteken en meer genieten van de dorpjes (Ouray/Silverton & Durango) en de Million Dollar Highway
nien1!
Amerikafan

Bericht door nien1! »

Black Canyon heb je naar mijn mening aan een halve dag genoeg.

Ik weet niet of iemand het al genoemd heeft, maar vergeet in Durango niet de Narrow Gauge Railroad naar Silverton (http://www.durangotrain.com/)
Dit vonden wij een prachtige treinrit door de Rockies heen met een oude kolentrein met prachtige uitzichten!
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Van Crested Butte naar Marble is twee-en-half uur rijden via de Kebler Pass. De Crystal Mill Jeep Tour duurt zeker drie uur (er zijn tours om 10 uur en 2 uur). Dus je bent al snel 6 uur bezig. Dan hou je nog weinig tijd over voor de rest van de West Elk Loop. Ik zou dat niet doen in jullie schema.
Als je een overnachting in Crested Butte overweegt zou ik zoveel mogelijk tijd besteden in en rondom dit leuke plaatsje. Het is echt de moeite waard om in de omgeving een mooie wandeling te maken. Als je er in juli bent staan de hellingen vol met bloemen. Maar ook hier heb je wel wat tijd voor nodig. De trailheads zijn vaak ook nog een stukje rijden. Zie ook ons verslag.
christa&john
Amerikakenner

Meestal lees ik niet zoveel WOW over Black Canyon daarom dat ik denk er niet teveel tijd aan te besteden maar hem toch meenemen.

De Durangotrain heb ik genoteerd maar niet met de bedoeling eigenlijk om dat te doen. Het is een hele dag volgens dat ik heb gelezen en eigenlijk past het dan niet echt in het schema. Misschien te overwegen indien het echt slecht weer zou zijn. Maar dan, als het regent zie je ook niets van het mooie landschap natuurlijk :oops:

@ Felicitas : het is naar aanleiding van uw verslag dat ik ben gaan kijken wat de mogelijkheden zouden zijn. Het ziet er inderdaad prachtig uit die bergen, weiden en de bloemen ! EN een gezellig plaatsje. Daar hou ik van :wink:
Ik sluit me dan ook aan dat het misschien wel zonde is om daar geen tijd te besteden aan een mooie wandeling in plaats van de hele dag in de auto te vertoeven om de West Elk Loop te rijden of naar Marble heen en terug.
Bedankt voor deze tip :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer