Haha de koffer keuze... daar heb ik ook een hele tijd over nagedacht toen ik begon met reizen.
Ik gebruik geen hardcase koffers, ik vind dat deze minder prettig te hanteren zijn als je ze bijvoorbeeld in de kofferbak ofzo kwijt wilt.
Er is bij mij nog nooit iets gebroken in de tas. Het is wel wat bewuster inpakken. "Breekbare dingen" stop ik altijd in het midden. Maar wat is tegenwoordig nog echt breekbaar??
Heb 2 reistassen:
samsonite paradiver 65 Black
The North Face Rolling Thunder
Beiden zijn "waterdicht".
Een aanrader om naar te kijken is of ze blijven staan!! Bij de North Face zit een betere "voet/handvat" onder zodat deze rechtop blijft staan.
Bij de Samsonite is deze te klein, en valt daarom vaak om.
Ook,
als je reist met meerdere tassen, is het handig om een handgreep te hebben met dubbele greep zoals bij de North Face. Een (laptop)tas kun je hier goed omheen laten glijden en valt er, door de dubbele steun, minder snel van af. Bij de Samsonite gebeurd dit wel.
Voordeel van de samsonite zijn de extra vakjes aan de zijkant. Heel handig voor allerlei dingen die je bij de hand wilt hebben. Bij de North Face zit er maar 1.
Daarom, als ik moet kiezen, neem ik altijd de North Face mee.
FrankW schreef:Ik doe al een heel lange tijd mijn koffers/duffels niet meer op slot. Als er iemand in wil komen lukt dat toch wel, alhoewel een slot natuurlijk iets meer tijd vraagt of sporen achter laat.
Ik doe ook niks meer op slot. ALS ze jou op het oog hebben lukt het ze toch wel. Ik denk meer dat het te maken heeft met je lichaamshouding en onoplettendheid dan ergens anders mee.
Met een mes of schroevendraaier kom je een heel eind. Kun je beter je tas gewoon open hebben, dan maken ze (ook de duane) minder snel iets kapot.
Ik ben benieuwd naar de ervaring van de anderen!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.