Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe zeer de moeite waard is New York!!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
stefanie r.
Amerika-newbie

Hoe zeer de moeite waard is New York!!

Bericht door stefanie r. »

Afgelopen september zijn mijn vriend en ik voor de 1ste keer naar Amerika geweest, lekker drie weken rondgetourd met de auto in het Zuid-Westen.
Dit is heel goed bevallen en nu willen we in de zomer van 2008 weer terug, maar dan naar Florida en New York. Alleen van het laatste moet ik mijn vriend nog overtuigen, we hebben namelijk niet heel erg genoten van Los Angeles en nu denkt mijn vriend dat New York hetzelfde is.
Hij denkt dan vooral terug aan de grote afstanden, de weinige gezellige restaurants, smerige straten en lelijke gebouwen.
Ik denk zelf dat je in New York met de benenwagen toch wel een heel eind komt, en dat je daar ook veel lekkerder kunt winkelen, maar heel graag zou ik de mening willen horen van mensen die ook daadwerkelijk ervaring hebben met New York en dan hoop ik dat we in 2008 lekker weer terug naar Amerika gaan.

Ook leuke tips over Florida zijn natuurlijk welkom, maar daarvoor zal ik ook zeker het topic Florida bekijken.

Alvast kei bedankt,
Stefanie
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

New York is heeeel erg de moeite waard. Wij zijn afgelopen juni een week geweest en we hebben een wereldtijd gehad. Het is totaal niet te vergelijken met Los Angeles. Hier vonden wij ook niet veel aan, terwijl ik zo terug zou willen naar N.Y. Er is daar zoveel te zien.Lekker dwalen op straat en overal naar toe gaan. Echt, zeg maar tegen je vriend dat het een gemiste kans is als hij er niet naar toe gaat.

Alvast veel plezier.

Marja
Fan of the U.S.A.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je hebt New York toch weleens op de televisie gezien? Dan wordt toch meteen duidelijk, dat het heel anders is, dan Los Angeles? Inderdaad, je kunt eindeloos lopen in New York, er zijn eindeloos veel restaurants en eindeloos veel winkels. Precies wat je zoekt, dus ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
stefanie r.
Amerika-newbie

Bericht door stefanie r. »

Ja, zeker heb ik New York op tv gezien, hier spreekt een sex-and-the-city verslaafde en New York ziet er daar in ieder geval geweldig uit!!
Hoeveel dagen zou je eigenlijk in New York moeten blijven om de stad goed te beleven.

Greetz, Stefanie
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Ik had er pas met een collega over.... Je hele leven en dan heb je nog niet alles gezien, want er komt steeds wat nieuws bij... of een restaurant krijgt een nieuwe eigenaar.

Maar NY is echt zoals in de film. (voor de trappen van sex in the city... Ergens in Perry street en friends appartement bedford en grove en Het cafe van Seinfield links boven central park. Een kwestie van even google en dan heb je het adres zo gevonden.

Gezellige restaurantjes... Daar stikt het van!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

LA hetzelfde als NY??!! shock:

ik zou bijna zeggen: als je LA al zo geweldig vond, vind je NY helemaal fantastisch. Dat is tenminste een compacte stad, meteen centrum waar het altijd bruist .
LA is zowat een land op zich, zonder echt stadscentrum.

Echt, NY is ZO anders dan LA
die 2 steden zijn met geen mogelijkheid met elkaar te vergelijken vind ik.
New york heeft zo'n aparte sfeer...ik vind NY sowieso met geen enkele andere stad ter wereld te vergelijken. Je moet er geweest zijn om het te snappen, maar ik vind het er 10 keer leuker dan in LA.

Je vriend moet maar mee hoor...hij weet werkelijk niet wat hij mist als hij NY overslaat. doodzonde :)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

oh ik lees nu dat jullie LA niet zo geweldig vonden..sorry :D

in dat geval zullen jullie helemaal van NY genieten
schone stad, druk..dat wel..maar veel compacter dan LA

en NY staat vol met prachtige gebouwen...
Tigerbunny
Amerika-ontdekker

Bericht door Tigerbunny »

Ik heb beiden gedaan, de westkust , met onder LA en enkele maanden geleden ook New York.

En ik kan de meningen hier bijtreden, je kan die steden in niets met elkaar vergelijken. LA heeft ook zijn charmes, maar toch had ik bv. een gans andere voorstelling van de buurt van Hollywood...twas daar in ieder niet zo proper als ik me voorgesteld had. En ik LA heb je inderdaad wel een auto nodig, is veel uitgestrekter.

In New York daarentegen liggen alle leuke en interessante dingen veel dichter bij elkaar, ik zou daar ook niet zelf met een wagen gaan rondrijden, maar neem gewoon de metro (waar ik me trouwens steeds zeer veilig op voelde) of taxi. Dat is dus het leuke aan New York, alles is veel gezelliger en compacter, en die stad bruist van het leven... laat je dus maar meestromen in the flow van the big apple, je zal er zeker geen spijt van hebben!

Groetjes! :wink:
2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains
Afbeelding
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

NY is super!
Gezellige drukte, veel winkels, veel restaurants, leuke bezienswaardigheden, super multicultureel.
Ik ben 8 dagen geweest en had het idee dat je het in 6 dagen ook wel een heel eind gezien hebt....maar ik was blij met die 2 "extra" dagen :D Ik zou zo weer gaan!
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

Mag je niet missen die stad. Is van a tot z de moeite waard!
sarina
Amerika-newbie

Bericht door sarina »

new york is egt wel de moeite waard!tis de vetste stad van de wereld,en iedereen is vriendelijk en behulpzaam.
ik ben er 2x geweest en ben van plan om zeker elk jaar terug te gaan,als het aan mij lag zou ik mijn spullen pakken en daar gaan wonen,maar tis onbetaalbaar om daar te wonen.als je veel geld hebt zit je daar goed anders heb je het maar slecht,maar ja,dat geld voor heel amerika helaas....maar het blijft toch wel het meest fantastische land voor mij!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik ben in februari weer in Newyork voor zaken ...want we gaan weer naar de grootste Speelgoed beurs ( ToyFair )
maar wij verblijven altijd in new jersey in een mooi hotel ... want die zijn nog een beetje betaalbaar, en dan nemen we de shuttle in van het hotel naar Newyork.....ik vind het altijd maar koud daar in newyork als we daar zijn... :sorry:

maar voor het uitgaan is dat een wereld stad :)
cielo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door cielo »

Een vraag of de (zelfbenoemde) Capitol of the World de moeite waard is? Méér wereldstad kun je niet krijgen, zou ik zeggen. New York heeft anything you like.

Voor een eerste bezoek is vijf tot zeven dagen aan te raden (al kun je eigenlijk nooit lang genoeg in NY zijn). Daarna zul je doodop zijn van de intensiteit, de duizenden indrukken en de tientallen gewandelde kilometers. Bereid je goed voor, weet wat je wilt zien, doen en bezoeken. Dan krijg je een goede eerste indruk van de stad en zul je een geweldige tijd hebben.
Laatst gewijzigd door cielo op 02 dec 2006, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
vandermeij
Amerika-ontdekker

de moeite waard?

Bericht door vandermeij »

NY is zekers de moeite waard om te bezoeken. Ben net terug uit de stad en alles is daar zo indrukwekkend groot. Ben er 10 dagen geweest en heb nog niet alles kunnen zien van de stad. De gebouwen zijn mooi de straten zijn schoon, restaurants in overvloed en qua afstand is het met de metro alles goed te bereiken. En shoppen.. niet normaal. Alles is er te koop.
Keuze al gemaakt?
Florida is heel wat anders. Rustiger, groener en qua weer lekkerder.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

New York is zeer zeker de moeite waard.
Neem de Empire state building, Time square, Broad way, Rockefeller Plaza, China Town, Wall Street, Vrijheidsbeeld, Ground Zero en ga nog even door. Enne natuurlijk de vele winkels.

Wij zijn ook in Los Angeles geweest en het was er leuk....... maar New York vonden wij beiden tien keer leuker! Dus als je de kans krijgt zeker naar toe gaan :wink:

Groetjes Petra
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Ik ben nog niet in NY geweest, maar LA vond ik geen ene bal aan eigenlijk! Super heet, veel stank (smog!) niet gezellig, geen echt stadscentrum, nee, niks voo rmij!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is hetzelfde als zeggen, dat je nog niet in Rome bent geweest, maar wel in Bonn en daar was geen bal aan. Of iets dergelijks. Dit is zo'n immens land! LA is vrijwel zover verwijderd van New York als Nederland!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Magnolia87
Amerikakenner

Petra/VS schreef:Dat is hetzelfde als zeggen, dat je nog niet in Rome bent geweest, maar wel in Bonn en daar was geen bal aan. Of iets dergelijks. Dit is zo'n immens land! LA is vrijwel zover verwijderd van New York als Nederland!
Is dit een reactie op mijn reactie? Ik geef namelijk geen mening over NY, want daar ben ik nog nooit geweest. Wel geef ik een mening over LA, omdat ik daar wél ben geweest.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sorry, ik las je reactie verkeerd :oops: , ik dacht, dat je, vanwege je ervaring in LA, zoiets ook in NY verwachtte.
Magnolia87
Amerikakenner

Petra/VS schreef:Sorry, ik las je reactie verkeerd :oops: , ik dacht, dat je, vanwege je ervaring in LA, zoiets ook in NY verwachtte.
Haha neee joh! Zo ben ik niet hoor, haha. Ik ga binnen nu en 2 jaar waarschijnlijk met mijn ouders en broertje naar New York, en ik kan niet wachten!!! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer