Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
meer info nodig over wildlife in southwest...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
meer info nodig over wildlife in southwest...
We vetrekken binnenkort voor een rondreis van 4 weken in de southwest (LA-LA). We huren een auto en zullen met name in de tent slapen. Onze kindjes zijn 1 en 3 jaar. Nu krijgen we meer en meer reacties van ongeruste familieleden over de risico's die aan onze reis verbonden zijn. Het gaat dan over van alles en nog wat (aardbevingen, orkanen, droogte, hitte, jetlag, rattlesnakes, beren, schorpioenen, spinnen,...). Ik slaag er niet onmiddellijk in om deze ongerustheid weg te nemen (want hoe meer ik lees, hoe groter ook mijn eigen ongerustheid). Daarom twee vragen: hoe risicovol is deze reis nu echt en is er een gedetailleerd boek over wildlife in de regio waardoor we zelf wat meer kunnen lezen over welke dieren we waar kunnen tegenkomen? De NP die we gaan bezoeken zijn: Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley, Yosemite en de kleinere parken tussen SF en LA. We hebben populaire campground uitgekozen en gaan enkel makkelijke en korte trails doen (ivm de kindjes)...
Re: meer info nodig over wildlife in southwest...
Heel bot, maar laat die familieleden maar vooral zich druk maken. Wat weten zij er nu echt van? Angsthazen heb je overal. Ik gebruik bewust de term angsthazen. De mensen die er nog nooit geweest zijn en er het minste van afweten hebben meestal de meeste schrik naar aanleiding van wat berichtjes in de media. Doch je gaat naar een gebied waar ik geloof zo'n 50 miljoen mensen wonen. Als het echt zo supergevaarlijk was zouden ze daar niet allemaal zijn gaan wonen.
Hier is al eens een topic over geweest, zie hier. In dit topic worden zo ongeveer al je vragen beantwoord.
Ter vergelijking, ik ben ooit naar Australië geweest. En daar lopen nog veel meer gevaarlijke dieren rond dan in het zuidwesten van de VS, nou ja, lopen, kruipen, zwemmen etc. In de Lonely Planet stond een mooie cijfermatige vergelijking. In heel Australië sterven er per jaar meer mensen in het verkeer in Melbourne (2e stad van het land) dan in 10 jaar tijd door haaien, krokodillen, slangen, spinnen, schorpioenen, dingo's en kwallen tezamen. Waarbij ik nog dien te vermelden dat het verkeer in Melbourne gewoon veilig is en de stad zo'n 3,5 miljoen inwoners heeft.
Met andere woorden, ja het kan misgaan. Maar de kans erop is zo klein, zeker als je veiligheidsmaatregelen in acht neemt, dat je in principe niets zal gebeuren.
Hier is al eens een topic over geweest, zie hier. In dit topic worden zo ongeveer al je vragen beantwoord.
Ter vergelijking, ik ben ooit naar Australië geweest. En daar lopen nog veel meer gevaarlijke dieren rond dan in het zuidwesten van de VS, nou ja, lopen, kruipen, zwemmen etc. In de Lonely Planet stond een mooie cijfermatige vergelijking. In heel Australië sterven er per jaar meer mensen in het verkeer in Melbourne (2e stad van het land) dan in 10 jaar tijd door haaien, krokodillen, slangen, spinnen, schorpioenen, dingo's en kwallen tezamen. Waarbij ik nog dien te vermelden dat het verkeer in Melbourne gewoon veilig is en de stad zo'n 3,5 miljoen inwoners heeft.
Met andere woorden, ja het kan misgaan. Maar de kans erop is zo klein, zeker als je veiligheidsmaatregelen in acht neemt, dat je in principe niets zal gebeuren.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Na 8 Amerikareizen durf ik te zeggen dat ik me nooit ergens veiliger heb gevoeld!
Hockey: oef, nu Australië nog (zie onderschrift)
Hockey: oef, nu Australië nog (zie onderschrift)

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Er zitten inderdaad bvb verschillende soorten slangen, maar die zijn veel banger van de mens dan omgekeerd. Je zal er dan ook zeer zelden één zien.
We zijn al talloze keren in het Zuidwesten geweest (oa in alle parken die je noemt) en, alhoewel er in bvb in Zion wel behoorlijke, ongevaarlijke, exemplaren zitten, hebben we er zelfs nog nooit een grote spin gezien
.
We zijn al talloze keren in het Zuidwesten geweest (oa in alle parken die je noemt) en, alhoewel er in bvb in Zion wel behoorlijke, ongevaarlijke, exemplaren zitten, hebben we er zelfs nog nooit een grote spin gezien

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik weet niet wat de procentuele kans is dat je in een "grote" aardbeving terecht komt. Waarschijnlijk is dat zo iets te vergelijken met de kans dat je een vliegtuigongeval krijgt. Als je daarvoor schrik hebt, sluit je dan vooral op in je eigen huis, de kans dat je in de onmiddellijke nabijheid van je huis (enkele kilometers) omkomt door een ongeval is vele malen groter. Je hebt imo meer kans te verongelukken onderweg naar de luchthaven om te vertrekken.
Orkanen zijn niet direct een probleem in het zuidwesten. Stevige onweders kunnen voorkomen en in de woestijnen ontstaan flash floods. Maar ook bij ons vallen er doden door noodweer. Ook hier, wat is de kans ?
Hitte ? Ok in de hoogzomer kan het heel warm zijn op sommige plekken, maar de dagen worden korter, de temperaturen beginnen te zakken. En ook in bvb Spanje wordt het soms heel warm.
Jetlag ?????? Daar heb je eigenlijk weinig tot geen last van als je naar het westen reist, hooguit ben je de eerste dagen vroeg wakker. In ieder geval is dit toch niet iets war je schrik voor moet hebben.
Rattlesnakes ? Zelf nog nooit tegengekomen, in sommige streken komen ze uiteraard voor, maar zij gaan niet het toeristische deel van bvb de Grand Canyon bezoeken hoor.
Beren ? Duizenden toeristen hopen elk jaar een beer te zien doch komen terug zonder. Je zal geluk moeten hebben er één te zien.
Kortom, laat je niet bang maken. Schande over hen die je schrik aanjagen.
Orkanen zijn niet direct een probleem in het zuidwesten. Stevige onweders kunnen voorkomen en in de woestijnen ontstaan flash floods. Maar ook bij ons vallen er doden door noodweer. Ook hier, wat is de kans ?
Hitte ? Ok in de hoogzomer kan het heel warm zijn op sommige plekken, maar de dagen worden korter, de temperaturen beginnen te zakken. En ook in bvb Spanje wordt het soms heel warm.
Jetlag ?????? Daar heb je eigenlijk weinig tot geen last van als je naar het westen reist, hooguit ben je de eerste dagen vroeg wakker. In ieder geval is dit toch niet iets war je schrik voor moet hebben.
Rattlesnakes ? Zelf nog nooit tegengekomen, in sommige streken komen ze uiteraard voor, maar zij gaan niet het toeristische deel van bvb de Grand Canyon bezoeken hoor.
Beren ? Duizenden toeristen hopen elk jaar een beer te zien doch komen terug zonder. Je zal geluk moeten hebben er één te zien.
Kortom, laat je niet bang maken. Schande over hen die je schrik aanjagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- bedeve
- Amerika-expert
Dus je gaat naar plekken waar meer mensen zijn....freggel13 schreef:We hebben populaire campgrounds uitgekozen en gaan enkel makkelijke en korte trails doen (ivm de kindjes)...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Als je in ieder geval er goed om denkt dat de rits van de tent altijd dicht is, dus niet even open laten staan, dan weet je in principe zeker dat er niets naar binnen kan kruipen. Wij kamperen meestal in een tent en ik heb nog nooit "beestjes" in de tent gehad. Dit jaar hadden we zelfs een camping waar je gewaarschuwd werd voor gifige slangen en schorpioenen. Na goed zoeken heb ik 1 ratelslang gezien, die ook gelijk op de vlucht ging.
Een paar jaar geleden liftte er een erg grote spin in de tent mee naar de volgende plek, dus als je de tent opvouw even goed kijken of er niets op de buitenkant zit.
De meeste dieren houden niet van mensen, dus ik zou me niet te druk maken over alle bangmakerij. Meestal komt die raad van mensen die dit zelf nog nooit hebben gedaan!
Een paar jaar geleden liftte er een erg grote spin in de tent mee naar de volgende plek, dus als je de tent opvouw even goed kijken of er niets op de buitenkant zit.
De meeste dieren houden niet van mensen, dus ik zou me niet te druk maken over alle bangmakerij. Meestal komt die raad van mensen die dit zelf nog nooit hebben gedaan!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Precies zoals Lyan zegt, de rits van de tent altijd dichtdoen. Dan weet je zeker dat er geen beesten binnen zijn. Altijd even in je schoenen kijken als je die 's ochtends aandoet en voor de rest vooral veel plezier maken! Wij hebben best wel ooit wat grote insecten gezien maar nooit in de tent. O ja, je moet ook niet onder stenen gaan wroeten of je handen in een hol steken. Zo lijkt het allemaal heel eng maar dat valt reuze mee.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Beren kun je in Yosemite wel tegenkomen, maar de kans is nou ook weer niet enorm.
Ik heb wel een aantal slangen langs de weg zien liggen die overreden waren en in death valley schorpioenen gezien, maar als je zoals hierboven al kan lezen geen rare dingen doet valt het allemaal wel mee.
Wel vreemd dat ze waarschuwen voor het wildlife, maar bv de 'gangs' in sommige wijken van LA of stukken van tenderloin in SF niet aan de orde komen.
Als je kamperen gaat, de tent inderdaad goed afsluiten, veeg ook elke dag even de tent af en loop een ronde om de tent om eventueel ongedierte weg te jagen. Let wel altijd even op als je de tent inpakt dat je niet blind onder de tent pakt om het op te rollen.
Ik heb wel een aantal slangen langs de weg zien liggen die overreden waren en in death valley schorpioenen gezien, maar als je zoals hierboven al kan lezen geen rare dingen doet valt het allemaal wel mee.
Wel vreemd dat ze waarschuwen voor het wildlife, maar bv de 'gangs' in sommige wijken van LA of stukken van tenderloin in SF niet aan de orde komen.
Als je kamperen gaat, de tent inderdaad goed afsluiten, veeg ook elke dag even de tent af en loop een ronde om de tent om eventueel ongedierte weg te jagen. Let wel altijd even op als je de tent inpakt dat je niet blind onder de tent pakt om het op te rollen.
-
- Amerikakenner
en waarom durft niemand het hier over het verschrikkelijke gila-monster te hebben ?
nee, helemaal geen reden om je ongerust te maken ! kijk tijdens een eventuele vlug passerende ( namiddag) thunderstorm wat uit voor de bliksem, en steek voor alle zekerheid nooit een hand achter een rots of in een holte. voor het overige: het wordt ongetwijfeld een zalige reis.
Jacques

nee, helemaal geen reden om je ongerust te maken ! kijk tijdens een eventuele vlug passerende ( namiddag) thunderstorm wat uit voor de bliksem, en steek voor alle zekerheid nooit een hand achter een rots of in een holte. voor het overige: het wordt ongetwijfeld een zalige reis.
Jacques
Of wat te denken van het hantavirus, west-nijlvirus en/of de Rocky Mountain spotted fever?
-
- Amerika-ontdekker
Enorm bedankt voor de reacties! Mijn bezorgdheid is in elk geval helemaal verdwenen... Kijk er naar uit!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou je willen adviseren om anders nog op de .gov sites van de nationale parken te kijken en bij het binnenrijden vd parken de krantjes die je krijgt door te lezen. Behalve info over wat er in de parken te doen is staat er ook een beetje info over wildlife in. Hoe bv een bearlocker werkt. Ik heb een krantje van Yosemite waarin iets staat over het gebruik van de openbare toiletten (hutje met gat in de grond, wc pot erop style). Scan altijd even het keetje, achter de pot en voorzichtig onder de bril.
-
- Amerika-expert
http://www.ksl.com/?sid=31376563&nid=14 ... d=toppick2
Soms komen beren toch wel heel erg dichtbij. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden als je gaat kamperen. Wilde dieren, groot of klein, kan je op ontzettend veel plaatsen tegenkomen. Zelfs in woonwijken. Als je gaat kamperen, hou er dan altijd rekening mee dat er gevaarlijke dieren kunnen zijn en gebruik je gezond verstand. Niet denken dat er niets zal gebeuren omdat je van 100 mensen hoort dat ze niets gezien hebben tijdens hun vakantie in hetzelfde park. Maar laat je ook niet wegjagen door mensen met horror verhalen. Meestal gaat het goed, soms gaat het fout, en de gevallen waarin het fout gaat zijn meestal mensen die niet opletten of mensen die complete idiote dingen doen zoals eten achterlaten in hun tent. (wat dus wel kan, maar je moet het op de juiste manier opbergen!!!).
Soms komen beren toch wel heel erg dichtbij. Dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden als je gaat kamperen. Wilde dieren, groot of klein, kan je op ontzettend veel plaatsen tegenkomen. Zelfs in woonwijken. Als je gaat kamperen, hou er dan altijd rekening mee dat er gevaarlijke dieren kunnen zijn en gebruik je gezond verstand. Niet denken dat er niets zal gebeuren omdat je van 100 mensen hoort dat ze niets gezien hebben tijdens hun vakantie in hetzelfde park. Maar laat je ook niet wegjagen door mensen met horror verhalen. Meestal gaat het goed, soms gaat het fout, en de gevallen waarin het fout gaat zijn meestal mensen die niet opletten of mensen die complete idiote dingen doen zoals eten achterlaten in hun tent. (wat dus wel kan, maar je moet het op de juiste manier opbergen!!!).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Fijne reis! Jullie gaan zeker genieten! Wij gaan vandaag naar Zion National Park!
reis 2009 LA-LA
reis 2011 Las Vegas - Miami
reis 2013 Florida
reis 2014 Las Vegas - Las Vegas
http://www.janenlinda.reismee.nl USA 2009/2011
http://janenlindaopreis.blogspot.nl USA 2014
reis 2011 Las Vegas - Miami
reis 2013 Florida
reis 2014 Las Vegas - Las Vegas
http://www.janenlinda.reismee.nl USA 2009/2011
http://janenlindaopreis.blogspot.nl USA 2014
Wij zijn net terug. En we hebben in Grand Canyon een ratelslang gezien en daar buiten veel herten en rendieren. Wel overal (alle parken) veel eekhoorns en onze buren hadden 's nachts een muis in de tent gehad bij Yosemite, maar dat kan volgens mij in Nederland ook. Aardbeving in/bij SF hebben we niks van gemerkt tot we sms'jes van bekenden kregen. Wij waren daar toen al een paar dagen voorbij. Wat ik even een spannend moment vond was toen we regen hadden op weg naar Zion en er flashfloods dreigden. We kregen een waarschuwings-sms en dan wordt het toch wel spannend, we hebben de lokale radio aan gezet en even later hoorden we dat er een flashflood was geweest in een dorpje waar we half uur eerder doorheen waren gereden, dat zou ik dus maar niet aan je familie vertellen
. Wij hebben het trouwens vaker koud gehad ipv warm en wij waren in augustus, dus ik zou in jullie geval zeker voldoende warme kleding mee nemen. San Francisco is 's avonds erg koud, daar kun je zelfs in augustus nog wel een winterjas gebruiken, maar ook bij Bryce Canyon hadden wij het erg koud (dat ligt hoog).

-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de info! Zijn volop aan het inpakken 

-
- Amerikakenner
de vlug wisselende temperaturen/wind in de baai van san francisco zijn algemeen gekend. als je daar op stap gaat, wees op alles voorbereid, dress in layers zoals de amerikaner zelf zeggen. ,, mijn koudste winter was een zomer in san francisco" of iets dergelijks heeft iemand ooit gezegd/geschreven, dus …. t shirt, en sweat shirt …San Francisco is 's avonds erg koud,
Jacques
Oh neeFriezin schreef: en onze buren hadden 's nachts een muis in de tent gehad bij Yosemite

-
- Amerikakenner
zal wel Jerry geweest zijn, dan moet je toch gewoon Tom halen ?Friezin schreef:
en onze buren hadden 's nachts een muis in de tent gehad bij Yosemite
jacques
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 6319 Weergaves
-