Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jansenvanbentum: starten in SF - LA of LV?
- jansenvanbentum
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis jansenvanbentum: starten in SF - LA of LV?
Wie kan ons helpen waar we het beste kunnen starten met "het rondje"?
In 2015 willen met z'n 3-en het rondje in het Zuidwesten gaan maken. We gaan zeker een Rv huren (25 ft) maar we weten og waar, SF - LA of LV
We willen in ieder geval van SF naar LA rijden (en niet andersom), 1 of 2 parken in LA doen (Disney en Sixflags) en 2 dagen een hotel in LV.
Volgende route hebben we bedacht:
SF, Monterey, LA, Palm Springs, Joshua Tree, Lake Havasu, Meteor Crater, Grand Canyon (2 dgn Zuid RIm 1 dag Noord Rim + helikopter vlucht, 3 Dagen Page met oa Lake Powell (dag boot huren), Antelope Canyon (foto tour), The Wave, Rainbow cq natural bridge), 2 dagen Monument Valley, Mesa Verde, 4 dagen Moab (Arches en Canyon land, ballonvaart, 4x4 tour), 2 dagen Bryce, 2 dagen Zion, 2 dagen LV, Death Valley mag waarschijnlijk niet, 2 dagen Sequoia,2 dagen Yosemite, SF.
SF hoeven we niet meer te zien, daar zijn we na onze Alaska trip in 2012 nog een week geweest.
Heeft iemand nog een tip waar we het beste kunnen starten SF, LA of LV?
We willen zoveel mogelijk kamperen in de NP's (reserveren wordt nog een aardige klus) af en toe een full hook-up camping met zwembad cq riviertje. Mochten jullie nog tips hebben voor een camping waar een jongen van 14 zich goed kan vermaken (hij is een echte waterrat!) dan houden we ons aanbevolen.
Andere tips over parken etc zijn natuurlijk altijd welkom.
We gaan de camper (23 cq 25ft) waarschijnlijk huren bij Moturis of Road Beer. In verband met mijn lengte hebben we een bed van minimaal 2 meter nodig (Cruise America hadden we in Alaska en is slecht bevallen, ondanks toezegging was het bed maar 190 cm lang). Overhead bunk gaan we NIET gebruiken, die is al door onze zoon geclaimd.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Peter
In 2015 willen met z'n 3-en het rondje in het Zuidwesten gaan maken. We gaan zeker een Rv huren (25 ft) maar we weten og waar, SF - LA of LV
We willen in ieder geval van SF naar LA rijden (en niet andersom), 1 of 2 parken in LA doen (Disney en Sixflags) en 2 dagen een hotel in LV.
Volgende route hebben we bedacht:
SF, Monterey, LA, Palm Springs, Joshua Tree, Lake Havasu, Meteor Crater, Grand Canyon (2 dgn Zuid RIm 1 dag Noord Rim + helikopter vlucht, 3 Dagen Page met oa Lake Powell (dag boot huren), Antelope Canyon (foto tour), The Wave, Rainbow cq natural bridge), 2 dagen Monument Valley, Mesa Verde, 4 dagen Moab (Arches en Canyon land, ballonvaart, 4x4 tour), 2 dagen Bryce, 2 dagen Zion, 2 dagen LV, Death Valley mag waarschijnlijk niet, 2 dagen Sequoia,2 dagen Yosemite, SF.
SF hoeven we niet meer te zien, daar zijn we na onze Alaska trip in 2012 nog een week geweest.
Heeft iemand nog een tip waar we het beste kunnen starten SF, LA of LV?
We willen zoveel mogelijk kamperen in de NP's (reserveren wordt nog een aardige klus) af en toe een full hook-up camping met zwembad cq riviertje. Mochten jullie nog tips hebben voor een camping waar een jongen van 14 zich goed kan vermaken (hij is een echte waterrat!) dan houden we ons aanbevolen.
Andere tips over parken etc zijn natuurlijk altijd welkom.
We gaan de camper (23 cq 25ft) waarschijnlijk huren bij Moturis of Road Beer. In verband met mijn lengte hebben we een bed van minimaal 2 meter nodig (Cruise America hadden we in Alaska en is slecht bevallen, ondanks toezegging was het bed maar 190 cm lang). Overhead bunk gaan we NIET gebruiken, die is al door onze zoon geclaimd.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Peter
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Starten in SF - LA of LV??
De periode waarin jullie willen gaan is niet onbelangrijk in het geven van adviezen. Ik vermoed juli of augustus ? Met alle wensen en rekening houdende met een camper kom ik al snel op 5 weken uit, is dat de bedoeling ?
Disney ligt in Anaheim, ten zuiden van LA, Six Flags ligt ten noorden van LA in Valencia, daar zal je in de route ook rekening mee moeten houden.
Als het effectief in de zomermaanden is maakt het niet zoveel uit waar je start, dan zou ik vooral kijken waar de beste voorwaarden inzake vluchten kunnen gevonden worden.
Disney ligt in Anaheim, ten zuiden van LA, Six Flags ligt ten noorden van LA in Valencia, daar zal je in de route ook rekening mee moeten houden.
Als het effectief in de zomermaanden is maakt het niet zoveel uit waar je start, dan zou ik vooral kijken waar de beste voorwaarden inzake vluchten kunnen gevonden worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- jansenvanbentum
- Amerikafan
sorry vergeten te melden.
Vertrek rond 12 juli 2015, 5 weken later moeten we weer terug in Nederland zijn
Vertrek rond 12 juli 2015, 5 weken later moeten we weer terug in Nederland zijn
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Wave lijkt me lastig met een camper, maar goed, je kunt meeloten en mocht je een permit krijgen ter plekke kijken hoe je dat gaat doen.
Als je in Las Vegas begint kun je eerst naar Yosemite. Dat is wel handig omdat je daar vroeg in je reis nog meer kans hebt op werkende watervallen en de mogelijkheid tot raften. Ook als je in SF begint zou ik eerst naar Yosemite gaan.
Wil je niet over de Tioga Pass rijden? Wel jammer om dat te missen. Kijk goed of je naar Sequoia wilt. Het is een eind rijden en niet alle wegen zijn toegestaan met een camper. Als je er naar toe gaat zou ik ook naar Kings Canyon gaan. Zie daarvoor ons 2006-verslag. Twee nachten Sequoia is wel weinig. Je hebt het over 2 dagen, maar ik neem aan dat je twee nachten bedoelt, dus het is eigenlijk maar 1 volle dag.
De North Rim zou je ook kunnen plannen tussen Bryce en Zion, en niet na de South Rim. Mocht je te weinig tijd hebben dan zou ik de North Rim laten vallen.
Waarom 2 dagen Monument Valley? daar is normaal gesproken 1 nacht wel voldoende. Voor Yosemite zou ik meer tijd uittrekken, dat park is veel groter en veelzijdiger dan bijvoorbeeld Bryce dus niet logisch om er evenveel tijd voor uit te trekken.
Ik mis Capitol Reef. Het is mooi om daar op Fruita te staan, die camping kun je niet reserveren.
Kijk eens in onze reisverslagen voor onze rondreizen met kinderen. In 2008 deden we een groot deel van jullie route.
Marianne
Als je in Las Vegas begint kun je eerst naar Yosemite. Dat is wel handig omdat je daar vroeg in je reis nog meer kans hebt op werkende watervallen en de mogelijkheid tot raften. Ook als je in SF begint zou ik eerst naar Yosemite gaan.
Wil je niet over de Tioga Pass rijden? Wel jammer om dat te missen. Kijk goed of je naar Sequoia wilt. Het is een eind rijden en niet alle wegen zijn toegestaan met een camper. Als je er naar toe gaat zou ik ook naar Kings Canyon gaan. Zie daarvoor ons 2006-verslag. Twee nachten Sequoia is wel weinig. Je hebt het over 2 dagen, maar ik neem aan dat je twee nachten bedoelt, dus het is eigenlijk maar 1 volle dag.
De North Rim zou je ook kunnen plannen tussen Bryce en Zion, en niet na de South Rim. Mocht je te weinig tijd hebben dan zou ik de North Rim laten vallen.
Waarom 2 dagen Monument Valley? daar is normaal gesproken 1 nacht wel voldoende. Voor Yosemite zou ik meer tijd uittrekken, dat park is veel groter en veelzijdiger dan bijvoorbeeld Bryce dus niet logisch om er evenveel tijd voor uit te trekken.
Ik mis Capitol Reef. Het is mooi om daar op Fruita te staan, die camping kun je niet reserveren.
Kijk eens in onze reisverslagen voor onze rondreizen met kinderen. In 2008 deden we een groot deel van jullie route.
Marianne
-
- Amerika-expert
Re: Reis jansenvanbentum: starten in SF - LA of LV?
Ik kom nu dan ongeveer uit op zoiets:
1 aankomst Las Vegas
2 Las Vegas - Bishop
3 Bishop - Yosemite NP (Bodie - Mono Lake - Tioga Pass)
4 Yosemite NP
5 Yosemite NP
6 Yosemite NP - Sequoia NP
7 Sequoia/Kings
8 Sequoia/Kings - SF
9 SF - Monterey
10 Monterey - Pismo Beach
11 Pismo Beach - LA
12 LA
13 LA - Palm Springs
14 Palm Springs - Kingman
15 Kingman - GC
16 GC
17 GC - Meteor Crater
18 Meteor Crater - Monument Valley
19 Monument Valley - Mesa Verde
20 Mesa verde - Moab
21 Moab
22 Moab
23 Moab
24 Moab - Capitol Reef
25 Capitol reef - Bryce
26 Bryce - Page
27 Page
28 Page
29 Page - Zion
30 Zion
31 Zion - Las Vegas
32 Las Vegas
33 Las Vegas
Met de wensen (kustroute van SF naar LA) en Yosemite vooraan de reis (kans op meer watervallen) is een rondje Vegas het meest voor de hand liggend.
Volgende bemerkingen bij bovenstaand voorstel tov van jullie wensen:
- Lake Havasu zou ik niet doen, beter vanuit Joshua Tree richting Needles en Kingman (old route 66 via Oatman)
- de noord rim ontbreekt nog. Persoonlijk zou ik deze niet toevoegen, ik denk dat dat teveel van het goede wordt en het zit al geod vol.
- voor de Wave heb je 3 mogelijke dagen (27,28en 29) wat toch een kans bied, maar het blijft een loterij natuurlijk
Ik vermoed dat je nu nog 1 a 2 dagen speling hebt in de plannen, tenzij de terugreis ook binnen de 5 weken moet vallen.
1 aankomst Las Vegas
2 Las Vegas - Bishop
3 Bishop - Yosemite NP (Bodie - Mono Lake - Tioga Pass)
4 Yosemite NP
5 Yosemite NP
6 Yosemite NP - Sequoia NP
7 Sequoia/Kings
8 Sequoia/Kings - SF
9 SF - Monterey
11 Pismo Beach - LA
12 LA
13 LA - Palm Springs
14 Palm Springs - Kingman
15 Kingman - GC
16 GC
17 GC - Meteor Crater
18 Meteor Crater - Monument Valley
19 Monument Valley - Mesa Verde
20 Mesa verde - Moab
21 Moab
22 Moab
23 Moab
24 Moab - Capitol Reef
25 Capitol reef - Bryce
26 Bryce - Page
27 Page
28 Page
29 Page - Zion
30 Zion
31 Zion - Las Vegas
32 Las Vegas
33 Las Vegas
Met de wensen (kustroute van SF naar LA) en Yosemite vooraan de reis (kans op meer watervallen) is een rondje Vegas het meest voor de hand liggend.
Volgende bemerkingen bij bovenstaand voorstel tov van jullie wensen:
- Lake Havasu zou ik niet doen, beter vanuit Joshua Tree richting Needles en Kingman (old route 66 via Oatman)
- de noord rim ontbreekt nog. Persoonlijk zou ik deze niet toevoegen, ik denk dat dat teveel van het goede wordt en het zit al geod vol.
- voor de Wave heb je 3 mogelijke dagen (27,28en 29) wat toch een kans bied, maar het blijft een loterij natuurlijk
Ik vermoed dat je nu nog 1 a 2 dagen speling hebt in de plannen, tenzij de terugreis ook binnen de 5 weken moet vallen.
- jansenvanbentum
- Amerikafan
Beste Marianne en Marco,
Dank voor jullie zeer nuttige informatie. Zeker de opmerking over de watervallen in Yosemite heeft ons aan het denken gezet. Zoals het er nu uitziet gaan we starten in Las Vegas (zal afhangen of we goede tickets kunnen vinden) en gaan dan, via Tioga pas, naar Yosemite. Daar willen we 3 dagen blijven en diverse wandelingen doen. Nu gaan we informatie inwinnen of we wel of niet naar Sequoia /Kings Canyon gaan.
gr Peter
Dank voor jullie zeer nuttige informatie. Zeker de opmerking over de watervallen in Yosemite heeft ons aan het denken gezet. Zoals het er nu uitziet gaan we starten in Las Vegas (zal afhangen of we goede tickets kunnen vinden) en gaan dan, via Tioga pas, naar Yosemite. Daar willen we 3 dagen blijven en diverse wandelingen doen. Nu gaan we informatie inwinnen of we wel of niet naar Sequoia /Kings Canyon gaan.
gr Peter
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooi voorstel van Marcopstal.
Voldoende tijd om alles te bezoeken.
Als SF niet meer moet voor jullie zou je ook van Sequoia naar Monterey kunnen rijden.
8 SEKI - Monterey
9 Monterey - Pismo Beach
10 Pismo Beach - Santa Clarita (Six Flags)
11 Six Flags
12 Santa Clarita - LA
13 LA - Palm Springs
Disney of Six Flags: met een 14 jarige zoon zou ik zeker voor Six Flags kiezen. (er ligt ook een waterpark naast)
Groetjes,
Ingrid
Voldoende tijd om alles te bezoeken.
Als SF niet meer moet voor jullie zou je ook van Sequoia naar Monterey kunnen rijden.
8 SEKI - Monterey
9 Monterey - Pismo Beach
10 Pismo Beach - Santa Clarita (Six Flags)
11 Six Flags
12 Santa Clarita - LA
13 LA - Palm Springs
Gezien jullie er de tijd voor hebben, zou ik SEKI zeker bezoeken. Ik ben een grote fan, ik vind het er fijner dan in Yosemite.jansenvanbentum schreef:of we wel of niet naar Sequoia /Kings Canyon gaan
Disney of Six Flags: met een 14 jarige zoon zou ik zeker voor Six Flags kiezen. (er ligt ook een waterpark naast)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In de route van Marco, waarom als SF niet meer hoeft, niet gelijk van Sequoia naar Monterey rijden?
Die dag zou ik in het begin erbij doen, want dag 2 de camper ophalen, boodschappen doen en nog dik 4,5 naar Bishop rijden is afhankelijk van de ophaaltijd vd camper misschien een beetje ver. Ik heb overigens geen idee of er tussen Las Vegas en Bishop wel ergens met de camper te overnachten valt, dus misschien dag 2 zelfs wel in Vegas doorbrengen met de camper bij bv circus circus?
Die dag zou ik in het begin erbij doen, want dag 2 de camper ophalen, boodschappen doen en nog dik 4,5 naar Bishop rijden is afhankelijk van de ophaaltijd vd camper misschien een beetje ver. Ik heb overigens geen idee of er tussen Las Vegas en Bishop wel ergens met de camper te overnachten valt, dus misschien dag 2 zelfs wel in Vegas doorbrengen met de camper bij bv circus circus?
Wij hebben afgelopen zomer in Beatty overnacht, op een nieuwe camping bij een hotel: Death Valley Inn rv park, heel erg mooi sanitair.
Dit ligt tussen Las Vegas en Lee Vining.
Dit ligt tussen Las Vegas en Lee Vining.
- jansenvanbentum
- Amerikafan
Dank allen voor jullie input.
En wat een geldig forum is dit. Ik raak niet uitgelezen en heb al veel nuttig informatie uit de diverse reisverslagen kunnen halen.
@ Ingrid - Six Flags is een goed idee, zeker met dat waterpark. Rest van je route aanpassing gaan we waarschijnlijk ook doen.
@ PSVwally en Toetjero, vanuit LV ineens naar Bishop vonden we ook al ver, extra overnachting gaan we overwegen
We worstelen nu nog met de camper. 2 jaar geleden hebben we in Alaska een 25 ft Cruise America camper gehuurd, helaas was het bed voor mij veel te kort (ik ben 191 cm lang), vandaar dat we nu naar Moturis (23ft) kijken. Echter het prijsverschil tussen CA en M is wel heel groot. Heeft iemand van jullie ervaring met een grotere camper van CA, daar waar een bed vrij achterin staat. Bed is volgens de beschrijving 188 cm lang, maar het voeteinde is wel open. Kan ik mijn voeten over de bedrand laten steken. De grotere CA is goedkoper dan de veel kleinere Moturis.
Gr Peter
En wat een geldig forum is dit. Ik raak niet uitgelezen en heb al veel nuttig informatie uit de diverse reisverslagen kunnen halen.
@ Ingrid - Six Flags is een goed idee, zeker met dat waterpark. Rest van je route aanpassing gaan we waarschijnlijk ook doen.
@ PSVwally en Toetjero, vanuit LV ineens naar Bishop vonden we ook al ver, extra overnachting gaan we overwegen
We worstelen nu nog met de camper. 2 jaar geleden hebben we in Alaska een 25 ft Cruise America camper gehuurd, helaas was het bed voor mij veel te kort (ik ben 191 cm lang), vandaar dat we nu naar Moturis (23ft) kijken. Echter het prijsverschil tussen CA en M is wel heel groot. Heeft iemand van jullie ervaring met een grotere camper van CA, daar waar een bed vrij achterin staat. Bed is volgens de beschrijving 188 cm lang, maar het voeteinde is wel open. Kan ik mijn voeten over de bedrand laten steken. De grotere CA is goedkoper dan de veel kleinere Moturis.
Gr Peter
- jansenvanbentum
- Amerikafan
Wie kan, nav bovenstaande route een indicatie geven van de hoeveelheid miles die we ongeveer gaan rijden. Ik heb alleen maar een grove indicatie en die geeft circa 3000 miles aan. Ik heb het idee dat dat veel te weinig is.
Gr Peter
Gr Peter
-
- Amerika-expert
Lijkt mij toch vrij realistisch.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zet altijd de route achter elkaar in google maps en tel er dan, afhankelijk van waar ik overnacht nog een deel bij. In LA rij ik zeker 100 km extra, in Yosemite kom ik daar ook wel aan. Moab - Arches/Canyonlands is denk ik samen ook wel 200km rijden. Zou me niets verbazen als er zo een km of 1000 bijkomt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Heb je de vlucht al geboekt? Wij gaan van 4 juli tot 4 augustus, ik heb ruim 2 weken geleden al geboekt. Rechtstreekse vlucht van air berlin op lax. Ik heb de ervaring dat de prijzen nu al veel hoger liggen. Ik heb gezocht via skyscanner en momondo. Veel succes en veel plezier volgend jaar. Wij vliegen trouwens vanaf dusseldorf, dat was voor ons het goedkoopste.
-
- Amerika-expert
De echte concurrentie voor vluchten in de zomer 2015 moet nog beginnen. Er zullen zeker nog goede aanbiedingen komen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Na 3 eerdere reizen met een C25 hebben wij deze zomer met een E27 van Cruise America gereisd. Die heeft het bed inderdaad vrij staan achterin, maar het blijft een vrij kort bed. Voordeel is natuurlijk wel dat je je voeten buiten boord kunt hangen
Van de E27 hebben ze er niet veel (en ze worden ook niet meer aangeschaft) en ze zijn ook niet overal te huur. Wij hebben hem opgehaald in San Francisco (Newark) en ingeleverd in Las Vegas (Henderson). Hij is ons goed bevallen. Zie ook ons verslag, daar staan ook foto's van het interieur in. http://jojostravelusa2014.blogspot.nl/

-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Staan zeker goede tips bij hier!
Wijzelf hebben ook een aantal keren de west kant van Amerika bezocht, zowel met camper als met huurauto.
Ik zou beginnen in SF (rechtstreekse vlucht met KLM) en dan naar LA rijden. Dat is de mooiste manier om de route 1 te rijden.
En vanuit LA naar de parken en eindigen in LV; de route van Yosemite naar SF is erg saai en zo skip je deze mooi.
Ook is het slim om de camper in LV in te leveren; alles is daar te voet goed te doen (je gebruikt je camper niet meer) en de hotels zijn niet duur daar. En tja als je in Las Vegas bent moet je toch wel een keer overnachten in een mooi striphotel??
Succes met het plannen van je reis.
Staan zeker goede tips bij hier!
Wijzelf hebben ook een aantal keren de west kant van Amerika bezocht, zowel met camper als met huurauto.
Ik zou beginnen in SF (rechtstreekse vlucht met KLM) en dan naar LA rijden. Dat is de mooiste manier om de route 1 te rijden.
En vanuit LA naar de parken en eindigen in LV; de route van Yosemite naar SF is erg saai en zo skip je deze mooi.
Ook is het slim om de camper in LV in te leveren; alles is daar te voet goed te doen (je gebruikt je camper niet meer) en de hotels zijn niet duur daar. En tja als je in Las Vegas bent moet je toch wel een keer overnachten in een mooi striphotel??

Succes met het plannen van je reis.
-
- Amerika-expert
Yosemite, Sequoia, e.d. staan op het verlanglijstje. Als je begint in SF en via LA naar de parken gaat om in Vegas te eindigen, waar zijn Sequoia en Yosemite dan naartoe ? Tenzij je vanuit LA naar Sequoia rijdt, maar deze route is al even saai als de route naar SF vanuit Yosemite, integendeel via die laatste rijdt je over Oakland en de Bay Bridge naar SF wat bij goed weer erg mooi is.
Raar advies als je het mij vraagt.
In Las Vegas vind ik overigens niet alles te voet te doen. De afstanden zijn groot, heel groot en je dwaalt best niet af van de echt toeristische straten. Een paar straten verder en je komt in een getto terecht. Als er één stad is die inzake afstand goed te voet is te doen is het SF.
Raar advies als je het mij vraagt.
In Las Vegas vind ik overigens niet alles te voet te doen. De afstanden zijn groot, heel groot en je dwaalt best niet af van de echt toeristische straten. Een paar straten verder en je komt in een getto terecht. Als er één stad is die inzake afstand goed te voet is te doen is het SF.
- jansenvanbentum
- Amerikafan
Hallo allemaal, dank weer voor alle input
@ Marco en Ingrid, jullie voorstellen voor een route gaan we verder uitwerken. SF is inderdaad heel goed te voet te doen, hebben we 2 jaar geleden gedaan. 4 dagen lopen (af en toe een tram), 1 dag fietsen, wat een geweldige stad.
@ jojostravelusa - dank voor de link naar jullie reisverslag, die ga ik eens op mijn gemak lezen.
@ tessel - we starten en eindigen in LV, vanuit Sequoia gaan we direct richting zee, SF laten we links (rechts) liggen, daar zijn we in 2012 al ruim een week geweest.
In het begin willen we eerst 2 dagen in LV blijven (in een hotel op de strip). Naast Sixflags wil onze zoon ook graag naar Disney. Dat vinden mijn vrouw en ik een prima idee. Aankomende dagen maar eens goed naar vluchten kijken (BA heeft mooie aanbiedingen) en vervolgens keuze voor camper maken. Van Cruise America vernomen dat ze vanaf volgend jaar geen 27ft meer verhuren in LV ;-(
1 aankomst Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Bishop
4 Bishop - Yosemite NP (Bodie - Mono Lake - Tioga Pass)
5 Yosemite NP
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP - Sequoia NP
8 Sequoia/Kings
9 SEKI - Monterey
11 Pismo Beach - Santa Clarita (Six Flags)
12 Six Flags
13 Santa Clarita - LA - (einde van de dag richting Anaheim (Disney))
14 Anaheim (Disney) Palm Springs
15 Anaheim (Disney) Palm Springs
16 Palm Springs - Kingman
17 Kingman - GC
18 GC
19 GC - Meteor Crater
20 Meteor Crater - Monument Valley
21 Monument Valley - Mesa Verde
22 Mesa verde - Moab
23 Moab
24 Moab
25 Moab
26 Moab - Capitol Reef
27 Capitol Reef - Bryce
28 Bryce - Page
29 Page
30 Page
31 Page - Zion
32 Zion
33 Zion - Las Vegas
34 Las Vegas
@ Marco en Ingrid, jullie voorstellen voor een route gaan we verder uitwerken. SF is inderdaad heel goed te voet te doen, hebben we 2 jaar geleden gedaan. 4 dagen lopen (af en toe een tram), 1 dag fietsen, wat een geweldige stad.
@ jojostravelusa - dank voor de link naar jullie reisverslag, die ga ik eens op mijn gemak lezen.
@ tessel - we starten en eindigen in LV, vanuit Sequoia gaan we direct richting zee, SF laten we links (rechts) liggen, daar zijn we in 2012 al ruim een week geweest.
In het begin willen we eerst 2 dagen in LV blijven (in een hotel op de strip). Naast Sixflags wil onze zoon ook graag naar Disney. Dat vinden mijn vrouw en ik een prima idee. Aankomende dagen maar eens goed naar vluchten kijken (BA heeft mooie aanbiedingen) en vervolgens keuze voor camper maken. Van Cruise America vernomen dat ze vanaf volgend jaar geen 27ft meer verhuren in LV ;-(
1 aankomst Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Bishop
4 Bishop - Yosemite NP (Bodie - Mono Lake - Tioga Pass)
5 Yosemite NP
6 Yosemite NP
7 Yosemite NP - Sequoia NP
8 Sequoia/Kings
9 SEKI - Monterey
11 Pismo Beach - Santa Clarita (Six Flags)
12 Six Flags
13 Santa Clarita - LA - (einde van de dag richting Anaheim (Disney))
14 Anaheim (Disney) Palm Springs
15 Anaheim (Disney) Palm Springs
16 Palm Springs - Kingman
17 Kingman - GC
18 GC
19 GC - Meteor Crater
20 Meteor Crater - Monument Valley
21 Monument Valley - Mesa Verde
22 Mesa verde - Moab
23 Moab
24 Moab
25 Moab
26 Moab - Capitol Reef
27 Capitol Reef - Bryce
28 Bryce - Page
29 Page
30 Page
31 Page - Zion
32 Zion
33 Zion - Las Vegas
34 Las Vegas
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lekker veel tijd hoor. Ik zou alleen een dag meer bij Seki of Capitol Reef (fruita campground) doen. Wat zijn je plannen bij Page dat je daar zo lang blijven wil? Ik neem aan dat je dag 14 in Anaheim blijft en niet de 2e dag Disney vanuit Palm Springs doet?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 9241 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellen1308
-
- 11 Reacties