Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Amanda1986: Heel ver vooruitkijken naar 2014
Even over het geld een vraagje. Hoe belangrijk!
De vraag is of ik correct lees.
Opnemen van geld via m'n pinpas zegt abn:
Geld opnemen in buitenland via geldautomaat (in vreemd geld)
Met Betaalpas* € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag
Met creditcard 4% met een minimum van € 4,50 per transactie + 2,00 % valutakoersopslag
* Met een Studenten Pakket of Prestige Pakket (vanaf 15 december 2013 uit de verkoop) is opname bij geldautomaten gratis. U betaalt alleen een valutakoersopslag.
Bij een buitenlandse geldautomaat kan het voorkomen dat de betreffende bank kosten in rekening brengt voor het gebruik van de geldautomaat. U wordt hierover tijdens de geldopname geïnformeerd.
Isc zegt over m'n creditcard:
Waar kan ik geld opnemen met mijn Card?
Met uw Card kunt u wereldwijd contant geld opnemen. Dit kan met uw pincode bij geldautomaten voorzien van een Visa- of MasterCard-logo of met een geldig identiteitsbewijs aan de balie van banken waar u een van deze logo’s aantreft.
Bij de geldautomaat kunt u doorgaans maximaal € 2.000,- per dag opnemen en aan de balie van de bank doorgaans maximaal € 7.500,- per dag. Deze bedragen variëren echter per Card. Wilt u weten welk bedrag u exact per dag kunt opnemen met uw Card? Log dan in op Mijn ICS en bekijk de specifieke kenmerken van uw Card.
Aan het opnemen van geld met uw Card zijn kosten verbonden. U betaalt 4% over het opgenomen bedrag. Heeft u een tegoed op uw Card? Dan betaalt u 1% (met een maximum van € 1,50) over het gedeelte van het opgenomen bedrag dat uit uw tegoed komt. Over de rest van het bedrag betaalt u 4%.
Heeft u een smartphone? Download dan de ICS App. Hiermee bent u altijd en overal op de hoogte van uw actuele saldo en uitgaven én kunt u zoeken naar de dichtstbijzijnde geldautomaat, waar u ook bent.
Nu is het zo dat ik saldo op m'n creditcard heb staan. Dit hebben we gedaan om het limiet te verhogen.
Dus zolang ik tegoed heb betaal ik dus maximaal 1.50 per transactie en via de normale pinpas 2.25
Mijn vraag is dit lees ik correct. Ik twijfel een beetje.
Een tweede vraag als ik in een supermarkt sta maakt het dan niet uit of ik de pinpas of creditcard gebruik?
Lees dat veel de cashback gebruiken maar dat miss niet nodig bij 1.50 kosten
Thnx alvast
De vraag is of ik correct lees.
Opnemen van geld via m'n pinpas zegt abn:
Geld opnemen in buitenland via geldautomaat (in vreemd geld)
Met Betaalpas* € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag
Met creditcard 4% met een minimum van € 4,50 per transactie + 2,00 % valutakoersopslag
* Met een Studenten Pakket of Prestige Pakket (vanaf 15 december 2013 uit de verkoop) is opname bij geldautomaten gratis. U betaalt alleen een valutakoersopslag.
Bij een buitenlandse geldautomaat kan het voorkomen dat de betreffende bank kosten in rekening brengt voor het gebruik van de geldautomaat. U wordt hierover tijdens de geldopname geïnformeerd.
Isc zegt over m'n creditcard:
Waar kan ik geld opnemen met mijn Card?
Met uw Card kunt u wereldwijd contant geld opnemen. Dit kan met uw pincode bij geldautomaten voorzien van een Visa- of MasterCard-logo of met een geldig identiteitsbewijs aan de balie van banken waar u een van deze logo’s aantreft.
Bij de geldautomaat kunt u doorgaans maximaal € 2.000,- per dag opnemen en aan de balie van de bank doorgaans maximaal € 7.500,- per dag. Deze bedragen variëren echter per Card. Wilt u weten welk bedrag u exact per dag kunt opnemen met uw Card? Log dan in op Mijn ICS en bekijk de specifieke kenmerken van uw Card.
Aan het opnemen van geld met uw Card zijn kosten verbonden. U betaalt 4% over het opgenomen bedrag. Heeft u een tegoed op uw Card? Dan betaalt u 1% (met een maximum van € 1,50) over het gedeelte van het opgenomen bedrag dat uit uw tegoed komt. Over de rest van het bedrag betaalt u 4%.
Heeft u een smartphone? Download dan de ICS App. Hiermee bent u altijd en overal op de hoogte van uw actuele saldo en uitgaven én kunt u zoeken naar de dichtstbijzijnde geldautomaat, waar u ook bent.
Nu is het zo dat ik saldo op m'n creditcard heb staan. Dit hebben we gedaan om het limiet te verhogen.
Dus zolang ik tegoed heb betaal ik dus maximaal 1.50 per transactie en via de normale pinpas 2.25
Mijn vraag is dit lees ik correct. Ik twijfel een beetje.
Een tweede vraag als ik in een supermarkt sta maakt het dan niet uit of ik de pinpas of creditcard gebruik?
Lees dat veel de cashback gebruiken maar dat miss niet nodig bij 1.50 kosten
Thnx alvast
-
- Amerika-ontdekker
En wakker! Om 8 uur vertrekt het vliegtuig!
Eindelijk beleven waar al die tijd over gepraat wordt!
Eindelijk beleven waar al die tijd over gepraat wordt!

- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik wens jullie een heel fijne reis.
Over enkele weken kun je de titel van het topic veranderen naar "Reis Amanda 1986: (Heel ver) terug kijken op 2014."
Over enkele weken kun je de titel van het topic veranderen naar "Reis Amanda 1986: (Heel ver) terug kijken op 2014."

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een hele fijne vakantie toegewenst!!! 

onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
En wauw New York zit erop. Lig op bed nog wat tv te kijken want morgen half 7 staat de taxi voor.
En eerlijk is eerlijk het i love NY geld niet voor mij of mn broer. Te druk te vies. We kijken uit naar het rondrijden met de auto.
NY is wel een hele ervaring nog nooit zoveel gelopen!
En eerlijk is eerlijk het i love NY geld niet voor mij of mn broer. Te druk te vies. We kijken uit naar het rondrijden met de auto.
NY is wel een hele ervaring nog nooit zoveel gelopen!
Grappig, wij zijn net 5 dagen terug en hadden die ervaring ook, dacht dat we oud werden. Mijn echtgenoot wilde per se NY combineren met onze rondreis in ZW, hoefde van mij niet zo nodig, die dagen kunnen we ook wel in het zuidwesten gebruiken. Maar goed hij kan nogal eigenwijs zijn en ik wilde niet zeuren als we toch al zo'n geweldige reis maken. Maar eigenlijk hadden we allemaal spijt. Het gekke is dat ik in 2008 en 2009 al eens in NY ben geweest en toen heb ik dat helemaal niet zo ervaren, maar ik vind het echt veranderd, drukker en viezer inderdaad. Misschien door de crisis, misschien door de tijd van het jaar, misschien door een andere burgemeester, ik weet het niet, maar ik ga daar voorlopig niet terug in ieder geval. Doe mij maar Las Vegas, daar had ik juist die drukke en vieze voorstelling bij, maar ik vond het heel relaxt, netjes en schoon, en als je toch voor het shoppen en de shows gaat (en niet voor de bezienswaardigheden) dan kun je daar een stuk beter terecht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1698 Weergaves
-
Laatste bericht door LaurensE
-
- 20 Reacties