Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ineens status wijziging ESTA "Reizen niet toegestaan"
Re: Ineens status wijziging ESTA "Reizen niet toegestaan"
@ goudlokje: dat heb ik gedaan maar met hetzelfde resultaat..
een update.
Mijn status bij de DHS, die ik kan zien door mijn Redressnr. in te voeren.
Eerst had ik vergeten een formulier mee te emailen, toen vermeldde de status dat er wat ontbrak aan mijn verzoek. Ik schrok me rot, stom van mij, niet goed genoeg gelezen door de spanning van het te willen regelen, en ze zijn zo resoluut in alles.
Dus heb ik het formulier na ge-emaild, en gehoopt op niet al te veel vertraging hierdoor of administratieve verwarring
Nu is mijn status dus:
Mijn status bij de DHS, die ik kan zien door mijn Redressnr. in te voeren.
Eerst had ik vergeten een formulier mee te emailen, toen vermeldde de status dat er wat ontbrak aan mijn verzoek. Ik schrok me rot, stom van mij, niet goed genoeg gelezen door de spanning van het te willen regelen, en ze zijn zo resoluut in alles.
Dus heb ik het formulier na ge-emaild, en gehoopt op niet al te veel vertraging hierdoor of administratieve verwarring

Nu is mijn status dus:
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Er is dus nog hoop.
Ik zal voor je duimen.

Ik zal voor je duimen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Bedankt @ old faithful
Elke dag bekijk ik mijn status bij de DHS Trip website. Het is wel een gek idee dat ik "doorgelicht" wordt nu. Ik ben benieuwd hoever dat eigenlijk gaat. En in feite geef ik ze nu toestemming om allerlei informatie over mij te doorzoeken, om uit te zoeken waarom mijn esta ineens geweigerd is.
Het is maar goed dat ik niets te verbergen heb, maar ik voel me nu wel bekeken. Mijn computer heeft nu 2 x bij het opstarten een vreemde melding gegeven. 1 x Dat de browser niet goed afgesloten zou zijn geweest. Is vreemd en gebeurd niet zomaar. En bij de 2e x kwam de tv- software vast te zitten bij het aanklikken, dat is nog nooit gebeurd. Kijken ze op mijn computer ? Nee, ik zie vast spoken. Komt omdat ik niet weet wat ze doen nu, dan ga je raden / gissen ..
Ik ben maar een gewoon persoon. Als ze mij al weigeren.. dan zijn ze toch wel doorgeschoten in hun regels.
Maar, niet klagen, afwachten en hopen.
Ik heb in de tussentijd een brief gehad ter bevestiging dat ze het onderzoeken. Wat ook bij de status op hun website staat maar dan wat uitgebreider:
Elke dag bekijk ik mijn status bij de DHS Trip website. Het is wel een gek idee dat ik "doorgelicht" wordt nu. Ik ben benieuwd hoever dat eigenlijk gaat. En in feite geef ik ze nu toestemming om allerlei informatie over mij te doorzoeken, om uit te zoeken waarom mijn esta ineens geweigerd is.
Het is maar goed dat ik niets te verbergen heb, maar ik voel me nu wel bekeken. Mijn computer heeft nu 2 x bij het opstarten een vreemde melding gegeven. 1 x Dat de browser niet goed afgesloten zou zijn geweest. Is vreemd en gebeurd niet zomaar. En bij de 2e x kwam de tv- software vast te zitten bij het aanklikken, dat is nog nooit gebeurd. Kijken ze op mijn computer ? Nee, ik zie vast spoken. Komt omdat ik niet weet wat ze doen nu, dan ga je raden / gissen ..
Ik ben maar een gewoon persoon. Als ze mij al weigeren.. dan zijn ze toch wel doorgeschoten in hun regels.
Maar, niet klagen, afwachten en hopen.
Ik heb in de tussentijd een brief gehad ter bevestiging dat ze het onderzoeken. Wat ook bij de status op hun website staat maar dan wat uitgebreider:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Heb je eigenlijk plannen om binnenkort naar de VS te gaan?
Want anders begrijp ik niet zo goed waarom je de Esta-periode niet gewoon hebt laten verlopen en weer een nieuwe aanvraag doen tzt.
Want anders begrijp ik niet zo goed waarom je de Esta-periode niet gewoon hebt laten verlopen en weer een nieuwe aanvraag doen tzt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Denk niet dat als dit in het systeem staat je zomaar een nieuwe krijgt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-expert
Dan is het op dat moment toch vroeg genoeg om actie te ondernemen als dat dan blijkt. Ik vind het wel bijzonder dat iemand zoveel moeite doet terwijl er geen concrete plannen zijn. Het zou mij werkelijk niet interesseren als ik geen plannen heb die kant op.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan het me goed voorstellen. Je weet niet hoe lang dit gaat duren en of het eindigt in een situatie waarin je een visum moet gaan aanvragen. Als je op een gegeven moment een goede deal ziet en die kant op wilt en je moet dan die hele molen is eindig je misschien met een reis die je helemaal niet kunt gaan maken.
Waardeer het erg dat je de moeite neemt om ons op de hoogte te houden hm71, mocht iemand in dezelfde situatie komen is dit een mooi naslagwerk.
Waardeer het erg dat je de moeite neemt om ons op de hoogte te houden hm71, mocht iemand in dezelfde situatie komen is dit een mooi naslagwerk.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou ook meteen actie ondernemen, het kan maar geregeld zijn. Je weet inderdaad vooraf niet hoe lang het zal gaan duren.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
"laten verlopen" ?Vito schreef:Heb je eigenlijk plannen om binnenkort naar de VS te gaan?
Een esta is 2 jaar geldig. Na 8 maanden kreeg ik ineens een status wijziging dat ik niet het land in mag.
Mijn esta is dus nu al afgelopen.
Wanneer ik een nieuwe aanvraag is er altijd de vraag: is u eerder toegang geweigerd ?
Dus moet het nu opgelost worden. Nu zij ook nog kunnen achterhalen waarom dit zo is gegaan, nu het nog vers is. Hopelijk !!!
Plannen om naar Amerika te gaan kunnen zomaar ontstaan, en dan moet ik dán eerst nog door deze zelfde molen. Nee bedankt.
En, zolang deze status er is, is er -niets- meer te plannen naar de usa.
Daarnaast is het ook een beetje zonde om nog eens 14 dollar te betalen voor een nieuwe aanvraag met nog steeds de kans dat het weer niet wordt goedgekeurd.
-
- Amerika-expert
Heb je inmiddels al iets vernomen over de reden van je statuswijziging?
Nee nog geen veranderingen.
De "DHS TRIP Case Status" is nog steeds "In process".
Ik kijk bijna elke dag hoe het ermee staat.
De "DHS TRIP Case Status" is nog steeds "In process".
Ik kijk bijna elke dag hoe het ermee staat.
Er is een brief gekomen van U.S. Customs and Border Protection.
De status van de DHS redress is sinds een paar dagen:
De status van de DHS redress is sinds een paar dagen:
Ik kan dus nog voor een visa een afspraak maken..
Ik weet nog steeds niet precies waarom ik afgewezen ben ineens, nadat ik goedgekeurd was.
Mocht ik naar de USA willen/kunnen, ik heb nu geen plannen, dan moet ik nog eerst maar een non immigrant visa zien te bemachtigen bij het consulaat. .
Ik weet nog steeds niet precies waarom ik afgewezen ben ineens, nadat ik goedgekeurd was.
Mocht ik naar de USA willen/kunnen, ik heb nu geen plannen, dan moet ik nog eerst maar een non immigrant visa zien te bemachtigen bij het consulaat. .
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Maargoed, in principe ben je dus nog niet voor je leven gebanned.
Ik vind het ook heel vaag.
En ze geven geen specifieke rede..
I have no clue
En ze geven geen specifieke rede..
I have no clue

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik blijf het een belachelijke situatie vinden. Die brief heb je ook lekker veel aan, die geeft nergens antwoord op.
Ik vraag me af of je dit niet hogerop moet aankaarten, dus een brief sturen naar de Department of State.
Je had een goedgekeurde ESTA. Die is opeens ongeldig verklaard. Zonder dat je ooit in de US bent geweest.
Nu krijg je een mededeling dat je niet (meer) gebruik mag maken van VWP/ESTA. Maar een visum moet aanvragen.
Echter er is je niet een reden gegeven waarom de ESTA toestemming is ingetrokken.
Je tast dus nog steeds in het duister en kunt ook niet bewijzen aanleveren dat de info niet klopt want je weet niet welke info gebruikt is, waar gevonden, waar bevraagd, enz.
Grote kans dus dat als je een visum aanvraagt en daarvoor je centen dokt, er op basis van dezelfde informatie die men heeft of denkt te hebben, je dat visum ook geweigerd gaat worden.
Aangeven dat je wellicht best nog naar de US kunt maar dan op een visum is een typische US aanpak. Problemen worden nooit aangepakt/opgelost hier, alleen verschoven naar of een andere persoon of een ander tijdstip.
Een antwoord dat voor 80% regurgitatie van onnutte details geeft, is ook typerend. Laten we veel opschrijven dan valt misschien niet op dat we niets zeggen.
Ik vraag me af of bv. de ANWB in dit soort zaken wel eens voor iemand is opgekomen ?
Je had een goedgekeurde ESTA. Die is opeens ongeldig verklaard. Zonder dat je ooit in de US bent geweest.
Nu krijg je een mededeling dat je niet (meer) gebruik mag maken van VWP/ESTA. Maar een visum moet aanvragen.
Echter er is je niet een reden gegeven waarom de ESTA toestemming is ingetrokken.
Je tast dus nog steeds in het duister en kunt ook niet bewijzen aanleveren dat de info niet klopt want je weet niet welke info gebruikt is, waar gevonden, waar bevraagd, enz.
Grote kans dus dat als je een visum aanvraagt en daarvoor je centen dokt, er op basis van dezelfde informatie die men heeft of denkt te hebben, je dat visum ook geweigerd gaat worden.
Aangeven dat je wellicht best nog naar de US kunt maar dan op een visum is een typische US aanpak. Problemen worden nooit aangepakt/opgelost hier, alleen verschoven naar of een andere persoon of een ander tijdstip.
Een antwoord dat voor 80% regurgitatie van onnutte details geeft, is ook typerend. Laten we veel opschrijven dan valt misschien niet op dat we niets zeggen.
Ik vraag me af of bv. de ANWB in dit soort zaken wel eens voor iemand is opgekomen ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht