Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

claim autoverhuurbedrijf reparatie voorruit Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
andre208
Amerikafan

Re: claim reparatie voorruit

Bericht door andre208 »

bedeve schreef:
andre208 schreef: zijn verhuurders in landen waar het eigen risico wel 2500 euro is. Voor mijn een reden om in Europa bij sunnycars te boeken.
andre

Andre toch,

In Europa verhuurders met een eigen risico van 25 Euro ????
Gelukkig is dit het Amerika Forum !

Jij noemt Sunnycars en doet net alsof dat een verhuurder is.
Met een andere "eigen risico policy "
En dan denk jij dat wij niet weten dat Sunny Cars gewoon een broker is.
Die ons gewoon bij Dollar en National,Alamo en hertz en hoe ze allemaal ook heten brengt.
En dat Sunny Cars duurder is dan de rest omdat Sunny Cars een groter deel van de 17% comisie in eigen zak wil houden terwijl andere brokers met die comisie juist leuke dingen voor klanten doen.

Andre ; jij bent een boefje !

Als je graag knipt in een reactie. doe het dan goed.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: claim autoverhuurbedrijf reparatie voorruit Canada

Bericht door Marcopstal »

Bovenliggende berichten hoeven niet te worden gequote, dat is tegen de forumregels.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Dat je bij Sunny Cars geen eigen risico hebt, klopt ook niet helemaal. Wij kregen vorig jaar bij Hertz op Tenerife te horen dat dat allemaal leuk en aardig is, maar dat dat voorwaarden zijn van Sunny Cars en niet van Hertz. Volgens de voorwaarden van Hertz heb je gewoon een eigen risico van een X bedrag (behoorlijk hoor), dat je bij schade moet ophoesten, en dat je dat dan vervolgens met Sunny Cars moet regelen na thuiskomst. Overigens zou ik sowieso niet meer bij Hertz boeken op de Canarische Eilanden, of in ieder geval Tenerife - we werden min of meer gechanteerd om een extra verzekering te nemen, waarbij dan ook inbegrepen zat dat ze de auto aan het eind van de huurperiode bij het hotel kwamen ophalen (we hebben hem zelf bij het verhuurkantoor opgepikt) en je de sleutels gewoon bij de receptie kon achterlaten. De man bij de balie liet heel duidelijk merken dat als je die verzekering niet nam en hem zelf terugbracht, er minstens vijf rondjes rond de auto gelopen zouden worden om ieder krasje te noteren dat ze maar konden vinden. Erg onprettig allemaal, maar goed, daar kan Sunny Cars op zich natuurlijk niets aan doen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Marcopstal schreef:Bovenliggende berichten hoeven niet te worden gequote, dat is tegen de forumregels.
..en moderaten kan aan de Moderators overgelaten worden :)

Wat betreft het eigen risico bij Sunny Cars. Dit staat ook zo uitgelegd op hun site:
Wanneer en hoe krijg ik het eigen risico terug?

Heb je onverhoopt schade? Dan dien je het schadebedrag c.q. eigen risico aan de lokale partner te betalen. Bij thuiskomst kun je het betreffende bedrag snel en eenvoudig claimen bij Sunny Cars middels het declaratieformulier op de pagina customercare.

Op een aantal bestemmingen wordt de schade zelfs direct via Sunny Cars geregeld en hoef je zelf niks voor te schieten!

http://www.sunnycars.nl/NL/nl/vragen/de ... reren.html
vervelende verhuurder op Tenerife :evil: :shock: . Het kan overigens ook anders. Zie het een stukje uit ons verslag van de afgelopen vakantie in Australie:
We rekenen af en rijden dan richting het vliegveld. Dan bedenken we dat we nog moeten tanken. De auto moet tenslotte weer vol ingeleverd worden. Gelukkig zijn we nog niet echt in de buurt van het vliegveld, want daar zijn de benzineprijzen natuurlijk wat hoger als daarbuiten. Als de auto weer helemaal vol met benzine zit, zetten we onze rit naar het vliegveld weer voort. Het is alleen wel even zoeken naar de ‘Rental Car Return’. Pas als je bijna bij de ‘Departure’ bent, kom je een bord tegen. We rijden naar EuropCar en parkeren dan de auto. Maar er is helemaal niemand van EuropCar om een rapport op te maken. In Amerika staan ze vrijwel meteen bij de auto als je nog maar net het contact hebt uitgezet, maar helemaal niets.

We stappen uit en het lijkt wel uitgestorven. Zitten we hier wel goed? We lopen wat rond, maar zien niemand. Dan zien we twee mannen zitten bij Valet Parking. Wellicht dat zij meer weten hoe het werkt hier. Het blijkt dat je zelf naar EuropCar moet lopen in de terminal en dan door moet geven op welke parkeerplaats je hebt geparkeerd. Dan gaat er een mannetje naar beneden om polshoogte nemen, maar je krijgt geen bevestiging of iets dergelijks mee dat je alles goed hebt achtergelaten. Oeh, dat vinden we eigenlijk helemaal niets. Stel dat je achteraf gezeur krijgt: ‘ja, de auto is beschadigd’. Of, ‘de auto was helemaal niet volgetankt’ of iets dergelijks. Je hebt dan geen poot om op te staan, want je hebt tenslotte nergens een rapport van meegekregen. De auto hebben we in prima staat afgeleverd, maar stel we lopen nu naar boven en ondertussen is er iemand die gezellig met zo’n koffertrolley tegen de auto oprijdt en er een deuk in maakt… zie dan maar te bewijzen dat je die deuk echt niet gemaakt hebt.

Maarja,.. wellicht is dat een beetje te negatief gedacht van ons? Het zal vrijwel altijd goed gaan, anders doen ze het niet zo. Als we terug lopen naar de auto, zien we iemand aan komen lopen van EuropCar. Martijn vraagt of hij onze auto kan nakijken, maar hij wuift het in eerste instantie af, omdat hij eerst een andere auto na moet kijken. Maar Martijn vraagt nogmaals vriendelijk of hij onze auto ook even wil nakijken, dan is dat ook maar gebeurd. De man loopt een rondje om de auto en kijkt ook nog even in de auto en geeft dan een akkoord dat we hem prima afgeleverd hebben. We hoeven nu ook niet meer naar EuropCar op de terminal en kunnen gelijk naar de vertrekhal.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marcopstal
Amerika-expert

Precies of ik de eerste ben die zoiets zegt. :twisted:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nee. Maar iets vriendelijker mag best :wink: . Het staat ook helemaal niet als dusdanig in de Forumregels. Het is slechts een verzoek.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marcopstal
Amerika-expert

Ik heb dit gewoon zakelijk gezegd. De reactie met quote vond ik nu net onvriendelijk.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Naast een wat drammerige verhuuragente in Denver is dit ook onze enige slechte ervaring met autoverhuurders, gelukkig. Dat van jullie is dan wel weer een heel ander uiterste, Njit!

Overigens hadden wij in Canada ook via Sunny Cars gehuurd, omdat dat het goedkoopste uitkwam en er ook nog eens geen drop-offkosten bij kwam. Eigenlijk nauwelijks gezeur over extra verzekeringen gehad en alles was prima geregeld. Die Hertz in Tenerife is schijnbaar een franchise (dat bestaat blijkbaar dus ook bij autoverhuurders) en achteraf lazen we er meer slechte reviews over. Dat is dus wel een klein nadeel van SunnyCars: dat je van tevoren niet weet bij welke verhuurder je boekt, en dat kan dan op zulke bestemmingen wel veel verschil maken. Maar voor Amerika of Canada zou ik er zo weer boeken als de prijs goed was.
ronaldstark
Amerikafan

Re: claim reparatie voorruit

Bericht door ronaldstark »

ronaldstark schreef:mijn doorlopende reisverzekering bij Unive heeft duidelijk in de voorwaarde staan dat ze schade of kosten aan huurauto's niet vergoeden, vandaar.

Laatste update: ik krijg netjes bericht van USAReisen.de dat ik zelf eerst de rekening dien te betalen aan National en daarna de kosten kan declareren bij FTI Touristik. Op mijn voucher staat een regel die bedoeld is voor de medewerker van National aan de balie: SUPERCDW is ALREADY INCLUDED for the customer through FTI Touristik. Therefore DO NOT sell SUPERCDW. Dit houdt dus in dat FTI eigenlijk de eigen risico afkoopt, maar helaas is wel de bovenstaande procedure van kracht.

dus toch nog wat geleerd van bovenstaande hoe het in elkaar zit.

Ronald
Update 9/9: zojuist per mail bevestiging ontvangen van FTI Touristik dat ze het door mij vooruitbetaalde bedrag inzake bovenstaande schade netjes aan mij terugbetalen. Eind goed, al goed :thumbup:

Ronald
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Goed bericht Ronald !
Als die Duitsers nu net zo snel zijn als met het terugbetalen van een geannuleerde boeking heb je misschien nu alweer terug :thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer