Loek schreef:
Ik ben US citizen, ik heb geen visa nodig voor alle landen van Europa indien ik korter blijf dan 3 maanden. Echter ik krijg bij binnenkomst in Nederland ook nog weleens wat doordringende vragen van de Marechausee als ik alleen reis (hoe lang blijft U? heeft U de interntie om hier te werken?) Als ik met mijn vrouw reis is er meestal geen probleem.
Dat is grappig. Spreken ze je dan aan in het Engels? En voel je je dan vreemd als ex-Nederlander (ik neem aan dat je dat bent trouwens) om op die manier aangesproken te worden?
Ik heb alleen een US paspoort, geen NL paspoort dus ben echt een buitenlander wat de NLse immigratie betreft. Ik ben al US citizen sinds mijn 4de levensjaar, toen was dual citizenship nog niet mogelijk.
Meestal wordt ik door de NL luchthaven officials in het Engels aangesproken, en als ik het land net binnenkom sta ik daar niet eens bij stil. Vreemd vind ik dat op dat moment zeker niet omdat ik dagelijks in het Engels communiceer, en ook nog eens door reismoeheid en tijdverschil bij aankomst er niet helemaal met mijn gedachten bij ben.
Ik vind het veel vreemder om in het nederlands te worden aangesproken door familie en vrienden die op schiphol me opwachten. Een enkele Marechaussee merkt weleens de achternaam op en vraagt dan iets in het Nederlands, en daar moet ik dan vaak wel bij nadenken, gewoon omdat ik het (nog) niet verwacht.
Toen ik in september terug kwam uit Nederland zei de Amerikaanse douanier tegen me "Welcome home". En dat moest ook even doordringen bij me. Ik zit namelijk nog in een fase dat ik het woord "thuis" nog aan allebei de kanten van de oceaan zie Het begint nu meer naar Amerika te neigen, maar de mededeling van die man, deed me zeker aan het denken zetten....
Staceybeesie schreef:Toen ik in september terug kwam uit Nederland zei de Amerikaanse douanier tegen me "Welcome home". En dat moest ook even doordringen bij me. Ik zit namelijk nog in een fase dat ik het woord "thuis" nog aan allebei de kanten van de oceaan zie Het begint nu meer naar Amerika te neigen, maar de mededeling van die man, deed me zeker aan het denken zetten....
Ja, dat vraag ik mij dus al een tijdje af Petra! Voor hoelang zitten jullie eigenlijk in de VS? En je bent toch geen citizen?
He bernard,
Thanks hoor.
Ja zal zeker opletten met de prijzen.
Maar als hetgoed is zalik ook wat mensen ontmoeten die ik via het net heb leren kennen dus wordt wel leuk denk ik zo
Kijk er in iedergeval naar uit
Bernard schreef:
Nappy schreef:Hallo
Wie gaat er met Kerstrichting Amerika ??
Zoek een leuke ,gezellige reisgenoot, als je er al eens geweest bent is een pre want ga zelf voor de eerste keer
Hey,
Leuk voor je dat je naar Amerika gaat met kerst. Ikben vorig jaar een weekje naar New York geweest van 12 tot 19 december. Was ongelooflijk!! Echt het overwegen waard. Wel opletten met de prijzen. In december wordt het echt wel duur.
have a nice stay in the USA
Die vragen worden niet alleen aanjouw gesteld hoor
Enne er zijn vele die op slinkse wijze Nederland in reizen
Dus zie het maar zo die gasten doe hun werk het zijn routine vragen
Loek schreef:
WestSide schreef:Hoelang mag je als tourist eigenlijk in Amerika verblijven?
Hoe gelden de regels hier eigenlijk voor een Amerikaan, hoelang mogen zij hier verblijven?
Ik ben US citizen, ik heb geen visa nodig voor alle landen van Europa indien ik korter blijf dan 3 maanden. Echter ik krijg bij binnenkomst in Nederland ook nog weleens wat doordringende vragen van de Marechausee als ik alleen reis (hoe lang blijft U? heeft U de interntie om hier te werken?) Als ik met mijn vrouw reis is er meestal geen probleem.
Staceybeesie schreef:Toen ik in september terug kwam uit Nederland zei de Amerikaanse douanier tegen me "Welcome home". En dat moest ook even doordringen bij me. Ik zit namelijk nog in een fase dat ik het woord "thuis" nog aan allebei de kanten van de oceaan zie Het begint nu meer naar Amerika te neigen, maar de mededeling van die man, deed me zeker aan het denken zetten....
Ja, dat vraag ik mij dus al een tijdje af Petra! Voor hoelang zitten jullie eigenlijk in de VS? En je bent toch geen citizen?
Wij zitten nu nog zeker 3,5 jaar in Amerika. Maar er wordt binnenkort gestart met de Greencard aanvraag via de werkgever van mijn man. Dus het is maar goed dat het de andere kant op gaat met het thuis voelen.
Hoe gelden de regels hier eigenlijk voor een Amerikaan, hoelang mogen zij hier verblijven?
Heeft u enig idee wanneer u na bv 2.5 maand weer teruggaat, hoeveel tijd er dan tussen moet zitten om weer naar Nederland te mogen?
Is het mogelijk om Nederland te bezoeken met een enkele reis of open ticket?
WestSide schreef:
Heeft u enig idee wanneer u na bv 2.5 maand weer teruggaat, hoeveel tijd er dan tussen moet zitten om weer naar Nederland te mogen?
Geen idee eigenlijk. Ik kom zelf maar eens in de 3 jaar of zo in Nederland, dus ik heb zelf nooit met die situatie te maken gehad. Staat er niet iets over op de website van het ministerie van immigratie?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.