Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
West-Canada / september-oktober
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
West-Canada / september-oktober
Nu zaterdag vertrekken ik met mijn vriendin naar Canada. We huren een RV en ik had graag wat advies gehad rond de route die we zouden nemen.
dag 1: Brussel
dag 2: Vancouver
dag 3: Vancouver
dag 4: Vancouver island
dag 5: Vancouver island
dag 6: Vancouver island
dag 7: Vancouver island
dag 8: Whistler
dag 9: Kamloops
dag 10: Glacier NP
dag 11: Yoho NP
dag 12: Kootenay NP
dag 13: Banff
dag 14: Banff/Lake Louise
dag 15: Icefield parkway/ Jasper
dag 16: Jasper
dag 17: Jasper
dag 18: Clearwater/Wells Gray NP
dag 19: ergens tussen Clearwater en Vancouver
dag 20: Vancouver (RV binnenbrengen) en 's avonds vlucht terug
We zouden bvb na Whistler ook eerst naar Jasper kunnen gaan en de route in omgekeerde richting doen..
Wat denken jullie?
dag 1: Brussel
dag 4: Vancouver island
dag 5: Vancouver island
dag 6: Vancouver island
dag 7: Vancouver island
dag 8: Whistler
dag 9: Kamloops
dag 10: Glacier NP
dag 11: Yoho NP
dag 12: Kootenay NP
dag 14: Banff/Lake Louise
dag 15: Icefield parkway/ Jasper
dag 16: Jasper
dag 17: Jasper
dag 18: Clearwater/Wells Gray NP
dag 19: ergens tussen Clearwater en Vancouver
We zouden bvb na Whistler ook eerst naar Jasper kunnen gaan en de route in omgekeerde richting doen..
Wat denken jullie?
Re: West-Canada / september-oktober
Lijkt me erg veel in 20 dagen, maar ben nog onervaren wat canada betreft
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk dat het qua afstand toch meevalt?
We kunnen natuurlijk altijd ergens een dagje inruilen voor een rustdag ergens.
We kunnen natuurlijk altijd ergens een dagje inruilen voor een rustdag ergens.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik vind het inderdaad ook wel héél erg veel, en al helemaal met een camper (snelheid merkelijk lager). Misschien zou het ook duidelijker zijn om de reis uit te schrijven in de zin van:
dag 1 : Brussel - Vancouver
dag 2 : Vancouver - Vancouver Island
Nu is het niet helemaal duidelijk wanneer jullie van waar naar waar rijden.
Ik begrijp ook niet goed waarom jullie zo lang op Vancouver Island blijven, om dan het vervolg van de reis in ijltempo af te werken
.
Nu rijden jullie eigenlijk gewoon van plaats naar plaats zonder dat er ook maar iets van tijd overblijft om er effectief iets te doen. In Whistler, Glacier, Yoho en de Banff/Lake Louise/Jasper Area kan je makkelijk enkele dagen blijven zonder dat je al alles kunnen zien hebt.
Ik veronderstel toch dat jullie wandelaars zijn? In de meeste plaatsen bind je toch best de wandelschoenen aan om écht van die prachtige, overweldigende natuur te kunnen genieten.
Kijk anders eens naar onze blogs van juli 2013 en juli 2014. Dan krijg je al een idee wat er allemaal te doen/zien is in deze regio.
dag 1 : Brussel - Vancouver
dag 2 : Vancouver - Vancouver Island
Nu is het niet helemaal duidelijk wanneer jullie van waar naar waar rijden.
Ik begrijp ook niet goed waarom jullie zo lang op Vancouver Island blijven, om dan het vervolg van de reis in ijltempo af te werken

Nu rijden jullie eigenlijk gewoon van plaats naar plaats zonder dat er ook maar iets van tijd overblijft om er effectief iets te doen. In Whistler, Glacier, Yoho en de Banff/Lake Louise/Jasper Area kan je makkelijk enkele dagen blijven zonder dat je al alles kunnen zien hebt.
Ik veronderstel toch dat jullie wandelaars zijn? In de meeste plaatsen bind je toch best de wandelschoenen aan om écht van die prachtige, overweldigende natuur te kunnen genieten.
Kijk anders eens naar onze blogs van juli 2013 en juli 2014. Dan krijg je al een idee wat er allemaal te doen/zien is in deze regio.
Mij lijkt eind september/oktober vrij laat om nog in Canada te zijn, in ieder geval in de Rockies en richting Calgary kan het dan al sneeuwen. Voor Banff wordt morgen bijvoorbeeld sneeuw en nachttemperaturen van -13 voorspeld; later in de week wordt het dan wel weer zonnig in 20 graden. Dat zal ongetwijfeld een uitzondering zijn, maar de kans op dat soort taferelen lijkt me toch kleiner wanneer je (eind) juni/juli/augustus aanhoudt. Richting Vancouver zal het waarschijnlijk wel meevallen met de kans op winters weer. En verder lijkt het me inderdaad vrij veel in twintig dagen. Is one-way Calgary-Vancouver geen optie?
-
- Amerika-ontdekker
Onze vlucht landt en stijgt op van Vancouver dus one-way is geen optie. Ik ben nu aan het kijken hoe we de route wat kunnen inkorten, al is het wel iig de bedoeling om Banff en Jasper te bezoeken.
Volgens mijn Lonely Planet en ANWB boeken zijn april, mei, september en october tussenseizoenen en zijn de rockies ook goed te bezoeken. We verwachten ons wel aan wat meer regen dan in de zomermaanden en we zijn zeker en vast voorzien op koud weer. Tegen 1 oktober zijn we trouwens al terug in de buurt van Vancouver.
We zouden graag op verschillende dagen dagtrips doen al wandelend idd. Al vinden we het niet erg om eens een dag wat langer in de wagen te zitten.
De dagen in Vancouver Island zijn zo ingedeeld omdat we graag naar Telegraph Cove zouden rijden. De Ferry is dan heen en terug Horseshoe Bay - Nanaimo. Ik las hier namelijk dat het noorden van Vancouver Island ruiger en kalmer is dan het zuiden, maar misschien dat we hier dan toch beter voor Victoria ofzo kiezen...
Ik post zsm een nieuwe versie met meer uitleg per dag. Alleszins al bedankt voor de input.
Volgens mijn Lonely Planet en ANWB boeken zijn april, mei, september en october tussenseizoenen en zijn de rockies ook goed te bezoeken. We verwachten ons wel aan wat meer regen dan in de zomermaanden en we zijn zeker en vast voorzien op koud weer. Tegen 1 oktober zijn we trouwens al terug in de buurt van Vancouver.
We zouden graag op verschillende dagen dagtrips doen al wandelend idd. Al vinden we het niet erg om eens een dag wat langer in de wagen te zitten.
De dagen in Vancouver Island zijn zo ingedeeld omdat we graag naar Telegraph Cove zouden rijden. De Ferry is dan heen en terug Horseshoe Bay - Nanaimo. Ik las hier namelijk dat het noorden van Vancouver Island ruiger en kalmer is dan het zuiden, maar misschien dat we hier dan toch beter voor Victoria ofzo kiezen...
Ik post zsm een nieuwe versie met meer uitleg per dag. Alleszins al bedankt voor de input.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als ik jullie was zou ik Vancouver Island volledig schrappen. Als je echt naar Vancouver Island zou willen dan zou ik eerder naar Campbell River gaan (mogelijk om een whale watching tour de toen), ik zou dit op het einde van de reis doen. Het is een beetje een gejaag, maar mogelijk op het einde. Moest je Vancouver Island volledig weglaten dan kan je die paar dagen nog verspreiden in andere plekken (Vancouver, Whistler of Jasper bijvoorbeeld). Je kan ook whale watching vanuit Vancouver (bij Granville Island vertrekken ze ofwel vanuit Steveston Village in Richmond).
Ik heb een route voor je uitgeschreven met een stukje Vancouver Island inbegrepen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
dag 1: Brussel - Vancouver
dag 4: Vancouver - Whistler
dag 5: Whistler
dag 6: Whistler - Clearwater
dag 7: Clearwater
dag 8: Clearwater - Jasper
dag 9: Jasper
dag 10: Jasper
dag 11: Jasper - Banff
dag 12: Banff
dag 14: Banff/Yoho
dag 15: Banff/Yoho - Sicamous
dag 16: Sicamous - Osoyoos
dag 17: Osoyoos - Vancouver
dag 18: Vancouver - Campbell River (zo vroeg mogelijk vertrekken als het kan en dan ben je op 4 tot 5 uur daar)
dag 19: Campbell River - Vancouver (later op de namiddag terug richting Vancouver)
Ik heb een route voor je uitgeschreven met een stukje Vancouver Island inbegrepen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
dag 1: Brussel - Vancouver
dag 4: Vancouver - Whistler
dag 5: Whistler
dag 6: Whistler - Clearwater
dag 7: Clearwater
dag 8: Clearwater - Jasper
dag 9: Jasper
dag 10: Jasper
dag 11: Jasper - Banff
dag 12: Banff
dag 14: Banff/Yoho
dag 15: Banff/Yoho - Sicamous
dag 16: Sicamous - Osoyoos
dag 17: Osoyoos - Vancouver
dag 18: Vancouver - Campbell River (zo vroeg mogelijk vertrekken als het kan en dan ben je op 4 tot 5 uur daar)
dag 19: Campbell River - Vancouver (later op de namiddag terug richting Vancouver)
Is september/oktober zo'n slechte periode dan? Daar zit ik namelijk ook aan te denken, maar dan wel begin tot eind september
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
-
- Amerika-ontdekker
Absoluut niet, er zijn genoeg leden op dit forum die in deze periode al naar die regio geweest zijn. Maar in juli en augustus is het wel warmer, zonniger en droger.. maar ook drukker en duurder (volgens m'n Lonely Planet).
@AnnInBC bedankt voor je voorstel, ik bekijk het vanavond even in detail.
@AnnInBC bedankt voor je voorstel, ik bekijk het vanavond even in detail.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
September is een prachtige maand om in te reizen, ook in het zuidwesten van Canada. Wij zijn vaak in de periode september, eerste helft oktober in Noord-Amerika op vakantie geweest en dat is ons altijd goed bevallen.
Het weer kan je toch niet voorspellen, maar afhankelijk van de route kan het raadzaam zijn eerst het hooggebergte in te gaan en dan naar de kust af te zakken.
Het weer kan je toch niet voorspellen, maar afhankelijk van de route kan het raadzaam zijn eerst het hooggebergte in te gaan en dan naar de kust af te zakken.
Bedankt dat waren we ook van plan, waarschijnlijk one-way Calgary-Vancouver
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
September is een heel mooie periode voor een reis. er zijn echter wel een paar zaken waar je rekening mee moet houden. Eén is het weer. Dat kan zeer grillig zijn, van 20gr en meer tot ('s nachts) -10. Ene dag zon, andere dag sneeuw. Een RV rental is nooit uitgevoerd met winterbanden, maar er zijn omstandigheden mogelijk waarin je die absoluut nodig hebt.
Verder niet onbelangrijk, dat na Labour Day weekend(en dat was dit jaar erg vroeg, 1 september was Labour Day) het seizoen erop zit. Dat betekent ook, dat veel campgrounds direct daarna of een weekje later dicht gaan.
In Jasper National park zijn bij Jasper alleen Pocahontas en Whistlers open, maar alleen Whistlers heeft elektra. Wat zuidelijker is ook Wilcox Creek nog open, maar ook hier geen voorzieningen.
In Banff National Park zijn alleen Tunnel Mountain Village en Lake Louise Trailer park open. In Kootenay park is alles dicht.
De Kicking Horse Campground in Yoho is nog open en Glacier National Park houdt Illecillewaet Campground open.
"All opening dates are weather dependent"
Privé campgrounds buiten de nationale Parken blijven over het algemeen wel langer open, maar ook hiervan zal een aantal de poorten sluiten.
Hopelijk valt het allemaal reuze mee en speelt het weer geen doorslaggevende rol, maar gezien de eventuele restricties en limieten die je tegen kunt komen zou ik zeker niet een te lange route rijden en ook wat minder vooraf plannen.
Verder niet onbelangrijk, dat na Labour Day weekend(en dat was dit jaar erg vroeg, 1 september was Labour Day) het seizoen erop zit. Dat betekent ook, dat veel campgrounds direct daarna of een weekje later dicht gaan.
In Jasper National park zijn bij Jasper alleen Pocahontas en Whistlers open, maar alleen Whistlers heeft elektra. Wat zuidelijker is ook Wilcox Creek nog open, maar ook hier geen voorzieningen.
In Banff National Park zijn alleen Tunnel Mountain Village en Lake Louise Trailer park open. In Kootenay park is alles dicht.
De Kicking Horse Campground in Yoho is nog open en Glacier National Park houdt Illecillewaet Campground open.
"All opening dates are weather dependent"
Privé campgrounds buiten de nationale Parken blijven over het algemeen wel langer open, maar ook hiervan zal een aantal de poorten sluiten.
Hopelijk valt het allemaal reuze mee en speelt het weer geen doorslaggevende rol, maar gezien de eventuele restricties en limieten die je tegen kunt komen zou ik zeker niet een te lange route rijden en ook wat minder vooraf plannen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3710 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 8 Reacties