Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: mavo-3 + 3 jarig MBO niet voldoende........
Natuurlijk niet, want ze gingen niet voor een investeerdersvisum. Bij een Green Card moet je kunnen aantonen dat je over 'voldoende middelen' beschikt om een tijd te overleven, tot dat je werk gevonden hebt. (waarbij 'voldoende middelen' niet in de wet nader omschreven staat)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
De eisen mbt. opleiding en/of werkervaring - scholing zijn verzwaard sinds Kiyu de lottery won.
Ga nooit af op wat eerder geemigreerden lukte - daarvoor worden de regels te vaak gewijzigd.
Ga nooit af op wat eerder geemigreerden lukte - daarvoor worden de regels te vaak gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als iemand nu eerst MAVO en vervolgens HAVO heeft gedaan, is dit dan voldoende?
Op zich wel 12 jaar op school maar als je het rechtstreeks zou doen is het maar 11 jaar. En opleidingen waarvan geen diploma is tellen niet mee? En opleidingen als NIMA, MBA e.d. waarvan wel een diploma is, tellen die nog mee?
Op zich wel 12 jaar op school maar als je het rechtstreeks zou doen is het maar 11 jaar. En opleidingen waarvan geen diploma is tellen niet mee? En opleidingen als NIMA, MBA e.d. waarvan wel een diploma is, tellen die nog mee?
Mavo + havo telt als 6 + 5 jaar, dus 11 jaar. Anders zou je in de lagere school in elke klas kunnen blijven zitten en op die manier ook aan de 12 jaar scholing komen.
-
- Amerika-expert
Dat dacht ik ook eigenlijk wel. Maar begrijp ik het goed dat iemand zich dan niet in kan schrijven? Of is de waardering van de job met 8.0 ook voldoende?
Klein citaat uit eigen werk (mijn App Guide)
If you do not have the mandated level of education you can qualify through work training or work experience. But only certain specified occupations meet the requirement for the DV-program.
These occupations have been grouped into five ‘job zones’ and classified on a Specific Vocational Preparation (SVP) scale in relation to tasks, knowledge, skills, abilities, etc.
You must have worked during the last five years for at least two years in an occupation that is designated Job Zone 4 or 5, with an SVP range of 7.0 or higher.
To check whether you qualify through work go to http://www.onetonline.org .
The O*Net On Line is a website created for the Department of Labor. It is a large database intended to provide more information about employment and training in the U.S.
If you do not have the mandated level of education you can qualify through work training or work experience. But only certain specified occupations meet the requirement for the DV-program.
These occupations have been grouped into five ‘job zones’ and classified on a Specific Vocational Preparation (SVP) scale in relation to tasks, knowledge, skills, abilities, etc.
You must have worked during the last five years for at least two years in an occupation that is designated Job Zone 4 or 5, with an SVP range of 7.0 or higher.
To check whether you qualify through work go to http://www.onetonline.org .
The O*Net On Line is a website created for the Department of Labor. It is a large database intended to provide more information about employment and training in the U.S.
-
- Amerika-expert
Oké, dan is het me duidelijk. Jobzone 5 met SVP range 8 is genoeg en dan hoef je dus niet te voldoen aan de 12 jaar basis educatie.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Ik heb mijn havo gehaald en doe nu hbo (1e jaar). En sstel dat ik dan win.. Kom ik dan aan die 12 jaar ? Of MOET je een diploma hebben? Want mijn studie duurt 4 jaar.
Ik heb mijn havo gehaald en doe nu hbo (1e jaar). En sstel dat ik dan win.. Kom ik dan aan die 12 jaar ? Of MOET je een diploma hebben? Want mijn studie duurt 4 jaar.
Ik dacht het wel. Zes jaar lagere school. Vijf jaar HAVO, plus een jaar HBO is een jaar erbij. Twaalf jaar.
Je moet dat eerste jaar HBO wel succesvol hebben gedaan en dus doorgegaan zijn naar jaar twee.
Je niveau is dan high school with diploma.
Ik weet nl. niet of 1 jaar HBO ingegeven kan worden als 'some university courses'.
Iemand die die wel weet ?
En klopt mijn berekening hierboven ?
You need a level of education equivalent to U.S. high school.
This means successful completion of elementary and secondary classes comparable to a 12-year course in the United States.
Je voldoet aan de (minimum) eis.
Maar wat denk je in de US te kunnen gaan doen qua beroep ?
Al je vooruitzichten wat dat betref niet florissant zijn zal er toch strenger gekeken worden naar de eis van self-sufficiency.
Voor een persoon: ong. $ 20,000 op de bank.
De Consular Officer kan bovendien de eis stellen dat iemand in de US je sponsort middels een I-134 Support Affidavit.
Je moet dat eerste jaar HBO wel succesvol hebben gedaan en dus doorgegaan zijn naar jaar twee.
Je niveau is dan high school with diploma.
Ik weet nl. niet of 1 jaar HBO ingegeven kan worden als 'some university courses'.
Iemand die die wel weet ?
En klopt mijn berekening hierboven ?
You need a level of education equivalent to U.S. high school.
This means successful completion of elementary and secondary classes comparable to a 12-year course in the United States.
Je voldoet aan de (minimum) eis.
Maar wat denk je in de US te kunnen gaan doen qua beroep ?
Al je vooruitzichten wat dat betref niet florissant zijn zal er toch strenger gekeken worden naar de eis van self-sufficiency.
De Consular Officer kan bovendien de eis stellen dat iemand in de US je sponsort middels een I-134 Support Affidavit.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zou dat geen 12 jaar zijn?? 6 basis, 4 mavo en 4/5 havo??Hockey schreef:Mavo + havo telt als 6 + 5 jaar, dus 11 jaar. Anders zou je in de lagere school in elke klas kunnen blijven zitten en op die manier ook aan de 12 jaar scholing komen.
Nee. 4 mavo voltooien, dan naar 4 havo wordt gezien als 1 jaar, bij mijn weten.
-
- Amerika-expert
Best lastig, die opleidingseisen. Ben ook nog steeds benieuwd hoe opleidingen als NIMA, MBA, SPD e.d. Worden gezien. Zijn dat university courses of tellen ze helemaal niet mee?
Alleen officieel onderwijs geldt. En officiele diploma's.
Middelbare school - HBO - Universitair.
Schriftelijke cursussen, extra vocational training, prive scholen tellen bij mijn weten niet.
Worden de opleidingen die je hier noemt als officiele opleidingen (HBO) gezien in het Ned. onderwijs systeem dan kun je denk ik 'some university courses' ingeven. De US kent de onderscheiding HBO-Universiteit niet kent.
Maar volgde je extra onderwijs niet in het officiele curriculum - Voctionak Certificates - dan denk ik persoonlijk dat je beter iets te laag kunt gaan zitten High School with Diploma - want dat is genoeg. Je wilt niet te horen krijgen dat je ten onrechte teveel opleiding hebt geclaimd.
Beter de bewijzen van extra opleidingen - certificaten etc. - dan mee te nemen naar je Visa Intu en daar de Consukar Officer plezierig mee verrassen.
Middelbare school - HBO - Universitair.
Schriftelijke cursussen, extra vocational training, prive scholen tellen bij mijn weten niet.
Worden de opleidingen die je hier noemt als officiele opleidingen (HBO) gezien in het Ned. onderwijs systeem dan kun je denk ik 'some university courses' ingeven. De US kent de onderscheiding HBO-Universiteit niet kent.
Maar volgde je extra onderwijs niet in het officiele curriculum - Voctionak Certificates - dan denk ik persoonlijk dat je beter iets te laag kunt gaan zitten High School with Diploma - want dat is genoeg. Je wilt niet te horen krijgen dat je ten onrechte teveel opleiding hebt geclaimd.
Beter de bewijzen van extra opleidingen - certificaten etc. - dan mee te nemen naar je Visa Intu en daar de Consukar Officer plezierig mee verrassen.
kan iemand hier mij met mijn vraag helpen, met de zoekfunctie hier op het forum en via google kom er niet helemaal uit..
Mijn opleiding is mavo 4 met daarna 2 jaar een MBO opleiding in een vakrichting( de engelse term hiervoor is 'vocational school'?)
aan de 12 jaar die ze eisen kom ik dus. wat ik mij afvraag, is mijn opleidings-niveau hoog genoeg om hier op te kunnen kwalificeren? (DVLottery)
Ik begon te twijfelen na het zien van deze link:
https://www.immihelp.com/immigration/hi ... lents.html
High-school in Amerika zou hier een Havo of zelfs een Vwo moeten zijn ! ?
Alvast bedankt!
Philip
Mijn opleiding is mavo 4 met daarna 2 jaar een MBO opleiding in een vakrichting( de engelse term hiervoor is 'vocational school'?)
aan de 12 jaar die ze eisen kom ik dus. wat ik mij afvraag, is mijn opleidings-niveau hoog genoeg om hier op te kunnen kwalificeren? (DVLottery)
Ik begon te twijfelen na het zien van deze link:
https://www.immihelp.com/immigration/hi ... lents.html
High-school in Amerika zou hier een Havo of zelfs een Vwo moeten zijn ! ?
Alvast bedankt!
Philip
Ik ken het Ned. onderwijssysteem onvoldoende (nu).
Ik las op Wikipedia dat Ned. onderwijs MBO vier niveaus heeft .
Het hoogste niveau geeft toegang tot hbo, dus als je dat hebt zit je goed.
Je moet wel een diploma of certificaat hebben dat je de opleiding successvol hebt afgesloten.
Dit vond ik op de website vam het NUFFIC:
High School diploma.
This qualification is in most cases comparable to a HAVO diploma in the Netherlands, but can also be a VMBO-T diploma, depending on the curriculum.
Zo te lezen hangt het dus van de inhoud van je MBO opleiding af of je kwalificeert via educatie.
(Maar dit is equivalentie van US naar Ned., niet andersom.)
Als je opleiding onvoldoende is kun je kijken of je kwalificeert via beroepservaring (info: O*Net).
Ik las op Wikipedia dat Ned. onderwijs MBO vier niveaus heeft .
Het hoogste niveau geeft toegang tot hbo, dus als je dat hebt zit je goed.
Je moet wel een diploma of certificaat hebben dat je de opleiding successvol hebt afgesloten.
Dit vond ik op de website vam het NUFFIC:
High School diploma.
This qualification is in most cases comparable to a HAVO diploma in the Netherlands, but can also be a VMBO-T diploma, depending on the curriculum.
Zo te lezen hangt het dus van de inhoud van je MBO opleiding af of je kwalificeert via educatie.
(Maar dit is equivalentie van US naar Ned., niet andersom.)
Als je opleiding onvoldoende is kun je kijken of je kwalificeert via beroepservaring (info: O*Net).
Bedankt voor de info!
Het is voor mij al weer een tijdje terug dus moet wel even graven in mijn geheugen.
Door een recente verhuizing zitten de diploma's nog in een doos..
Als ik goed nadenk ben ik toen ik 13 was van de lagere school afgekomen daarna ben ik VMBO-k gaan doen.
Dit is volgens mij max. 3 jaar. en niet 4 jaar...
Daarna heb ik een 2 jarig BBL MBO opleiding gedaan.
Ik werk nu al 7 jaar in dit zelfde vakgebied, deze valt helaas wel net onder de minimum die ze van je vragen.
Nog steeds 12 jaar, en werk ervaring genoeg, maar weet niet zeker of dit aan de Amerikaanse normen voldoet...
Het is voor mij al weer een tijdje terug dus moet wel even graven in mijn geheugen.
Door een recente verhuizing zitten de diploma's nog in een doos..

Als ik goed nadenk ben ik toen ik 13 was van de lagere school afgekomen daarna ben ik VMBO-k gaan doen.
Dit is volgens mij max. 3 jaar. en niet 4 jaar...
Daarna heb ik een 2 jarig BBL MBO opleiding gedaan.
Ik werk nu al 7 jaar in dit zelfde vakgebied, deze valt helaas wel net onder de minimum die ze van je vragen.
Nog steeds 12 jaar, en werk ervaring genoeg, maar weet niet zeker of dit aan de Amerikaanse normen voldoet...
Ik denk dat je qua educatie onvoldoende scoort.
Oa. omdat bij BBL er een dienstverband is met een werkgever.
Het klinkt als de vocational-only, en dat voldoet niet aan de DV eisen.
Hierbij de gegevens om werkervaring te checken.
Work Experience
If you do not have the mandated level of education you can qualify through work training and/or work experience. But only certain specified occupations meet the requirement for the DV-program.
These occupations have been grouped into five ‘job zones’.
They are classified on a Specific Vocational Preparation (SVP) scale in relation to tasks, knowledge, skills, abilities, etc.
To check whether you qualify through work go to http://www.onetonline.org
Under the heading Find Occupations select Job Family from the pull-down menu.
On the page Browse by Job Family choose from the pull-down menu the Occupation that is same as yours or comes closest. Click Go. You will be given a choice of descriptions.
Make the choice for the Description that fits your job best and click the link. You will see a Summary Report. Read the details given in this report.
If this is a proper description of your job scroll to the very bottom of the report to find the Job Zone designated and the attributed SVP range. If the report is not a proper description of your job go back and make another choice till you find the best match.
Oa. omdat bij BBL er een dienstverband is met een werkgever.
Het klinkt als de vocational-only, en dat voldoet niet aan de DV eisen.
Hierbij de gegevens om werkervaring te checken.
Work Experience
If you do not have the mandated level of education you can qualify through work training and/or work experience. But only certain specified occupations meet the requirement for the DV-program.
These occupations have been grouped into five ‘job zones’.
They are classified on a Specific Vocational Preparation (SVP) scale in relation to tasks, knowledge, skills, abilities, etc.
To check whether you qualify through work go to http://www.onetonline.org
Under the heading Find Occupations select Job Family from the pull-down menu.
On the page Browse by Job Family choose from the pull-down menu the Occupation that is same as yours or comes closest. Click Go. You will be given a choice of descriptions.
Make the choice for the Description that fits your job best and click the link. You will see a Summary Report. Read the details given in this report.
If this is a proper description of your job scroll to the very bottom of the report to find the Job Zone designated and the attributed SVP range. If the report is not a proper description of your job go back and make another choice till you find the best match.
Die had ik inderdaad gevonden en gecontroleerd. ook volgens het werk minimum val ik hier net onder. helaas...
Opgeven doe ik niet zo snel.. ik denk dat de onderstaande quote dan meer van toepassing is voor mij.
Mezelf onderhouden volgens mijn spaar bedrag gaat voor 200% lukken.
Het I-134 form is wel interessant, ik heb familie in de US wonen. Via dit formulier kunnen ze misschien helpen.
Uit mijn onderzoek lijkt dat het I-134 form ook wel voor het K-1 visum word gebruikt.
Het is denk ik niet zo dat als een van mijn familie leden dit invult ik hier ook bij moet blijven wonen?
Het is enkel om aan te tonen dat ik ''in goede handen ben mocht dit ooit nodig zijn''?
Als het ooit zover komt(hopelijk binnenkort) bij het interview kunnen ze om dit formulier vragen, deze moet ik niet zelf meebrengen ervan uitgaande dat ik niet aan de eisen voldoe... dat lijkt mij een slechte zet?
Opgeven doe ik niet zo snel.. ik denk dat de onderstaande quote dan meer van toepassing is voor mij.
Mezelf onderhouden volgens mijn spaar bedrag gaat voor 200% lukken.
Het I-134 form is wel interessant, ik heb familie in de US wonen. Via dit formulier kunnen ze misschien helpen.
Uit mijn onderzoek lijkt dat het I-134 form ook wel voor het K-1 visum word gebruikt.
Het is denk ik niet zo dat als een van mijn familie leden dit invult ik hier ook bij moet blijven wonen?
Het is enkel om aan te tonen dat ik ''in goede handen ben mocht dit ooit nodig zijn''?
Als het ooit zover komt(hopelijk binnenkort) bij het interview kunnen ze om dit formulier vragen, deze moet ik niet zelf meebrengen ervan uitgaande dat ik niet aan de eisen voldoe... dat lijkt mij een slechte zet?
Ander vraagje, wat vul ik nu in op het DVlottery form als er gevraagd word om opleiding? volgens Nederlandse standaards heb ik een high-school en ook een vocational- school gedaan.USInsider schreef: Al je vooruitzichten wat dat betref niet florissant zijn zal er toch strenger gekeken worden naar de eis van self-sufficiency.
Nogmaals, je moet een diploma hebben van een school, die gelijkstaat met US High School.
Als je niet voldoet aan of de education eis of aan de work experience requirement, ben je niet eligible voor een Diversity Visa.
Deze vereisten zijn bij wet gesteld, er mogen geen uitzonderingen worden gemaakt.
Het is derhalve zinloos om een Entry Form te submitten.
Zou je toch meedoen en worden geselecteerd, dan wordt je visum-aanvrage afgewezen.
Alle andere issues die je noemt slaan op self-sufficiency. Dat komt pas aan de orde als iemand "wint".
Een K-1 visum is om een verloofde naar de US te halen en binnen 90 dagen te trouwen.
Alleen US citizens kunnen een K-1 visum aanvragen voor hun fiancé.
Ik weet niet of je bent getrouwd/samenwoont ? Voldoet je partner misschien aan de vereisten ?
Als je niet voldoet aan of de education eis of aan de work experience requirement, ben je niet eligible voor een Diversity Visa.
Deze vereisten zijn bij wet gesteld, er mogen geen uitzonderingen worden gemaakt.
Het is derhalve zinloos om een Entry Form te submitten.
Zou je toch meedoen en worden geselecteerd, dan wordt je visum-aanvrage afgewezen.
Alle andere issues die je noemt slaan op self-sufficiency. Dat komt pas aan de orde als iemand "wint".
Een K-1 visum is om een verloofde naar de US te halen en binnen 90 dagen te trouwen.
Alleen US citizens kunnen een K-1 visum aanvragen voor hun fiancé.
Ik weet niet of je bent getrouwd/samenwoont ? Voldoet je partner misschien aan de vereisten ?
De kans hebben is genoeg.
Die willen we hier allemaal voor de DV.
als het er op aan komt word het misschien wel wat harder werken in mijn geval.
Bedankt voor de info USinsider
Edit: nee, mijn status is single
Die willen we hier allemaal voor de DV.
als het er op aan komt word het misschien wel wat harder werken in mijn geval.
Bedankt voor de info USinsider

Edit: nee, mijn status is single