Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LisanneB: West Amerika reis mei/juni 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LisanneB
Amerika-newbie

Reis LisanneB: West Amerika reis mei/juni 2015

Bericht door LisanneB »

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn van plan om mei/juni volgend jaar een rondreis te maken door Amerika. Het plan is om in San Francisco te beginnen en om in Los Angeles te eindigen. Hierbij het reisschema wat we tot nu toe hebben:

Dag 1: Vlucht Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco (Alcatraz)
Dag 4: San Francisco, huurauto ophalen
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite, rijden naar Sequoia
Dag 8: Sequoia, rijden naar Death Valley
Dag 9: Death Valley, rijden naar Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas, rijden naar Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion, rijden naar Bryce
Dag 14: Bryce/Antelope Canyon, overnachting in Page (Lake Powell)
Dag 15: Monument Valley
Dag 16: Monument Valley, rijden naar Grand Canyon
Dag17: Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon, rijden naar Kingman (overnachting)
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Los Angeles
Dag 23: Vlucht Los Angeles - Amsterdam

Ik hoor graag of jullie nog tips hebben voor ons, en of deze route zo te doen is of dat jullie nog dingen zouden aanpassen.
Dank alvast!

Groet,
Lisanne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: West Amerika reis mei/juni 2015

Bericht door ingrid14 »

In de mei/juni zou ik vanaf LA beginnen, je bent dan later bij Yosemite dus de kans is groter dat de Tioga Pass dan open is.
Voor LA hebben jullie erg veel tijd, ik zou hier 1 dag weg laten. Monument Valley volstaat 1 overnachting.

1 Amsterdam - LA
2 LA
3 LA
4 LA (Universal Studios)
5 LA - Kingman
6 Kingman - Grand Canyon
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon - Monument Valley
9 Monument Valley - Page
10 Page - Bryce
11 Bryc - Zion
12 Zion
13 Zion - Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - Death Valley
16 Death Valley - Mammoth Lakes
17 Mammoth Lakes - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite - Mariposa Grove (sequoia bomen in Yosemite park) - Oakhurst
20 Oakhurst - SF
21 SF
22 SF
23 SF - Amsterdam

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

Hoi,

De route die jullie uitgestippeld hebben is een route die wij, op een paar details na, ook willen gaan maken. In 2018 pas overigens, maar ik ben me nu al flink aan het inlezen.
Ik weet natuurlijk niet hoe hard de eis is om vanuit LA terug te vliegen naar Amsterdam maar een van de dingen die me opviel tijdens het lezen was het advies om de eerste dag na aankomst meteen als reisdag te maken. Je bent vroeg wakker en die tijd kun je dan mooi benutten om op tijd te gaan rijden.
Je zou er dan ook voor kunnen kiezen om vanaf LA via de kust (Highway 1) terug te rijden naar SF en daar de laatste dagen door te brengen, al dan niet met auto.
Een en ander zou dan wel inhouden dat je je schema iets aan zou moeten passen om die kustroute er in te verwerken. Zeer de moeite waard lees ik overal.
In jullie geval zou het dan kunnen zijn:

Dag 1: Vlucht Amsterdam - San Francisco (huurauto ophalen)
Dag 2: SF, rijden naar Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite, rijden naar Sequoia
Dag 6: Sequoia, rijden naar Death Valley
Dag 7: Death Valley, rijden naar Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas, rijden naar Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion, rijden naar Bryce
Dag 12: Bryce/Antelope Canyon, overnachting in Page (Lake Powell)
Dag 13: Monument Valley
Dag 14: Monument Valley, rijden naar Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon, rijden naar Kingman (overnachting)
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 19: Los Angeles, rijden naar Monterey
Dag 20: Monterey, rijden naar SF (eventueel huurauto inleveren)
Dag 21: SF
Dag 22: SF (Alcatraz)
Dag 23: Vlucht SF - Amsterdam

Overigens lijkt het mij ook zonder die kustroute een hele mooie reis, al heb ik ergens in een post van Marianne (geloof ik) gelezen dat LAX qua vertrekkende luchthaven niet heel boeiend is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben inderdaad niet enthousiast over LAX, maar ach, dat is geen reden om niet op LA te vliegen, of er te vertrekken. :wink:
Lisanne: welkom op het forum! Schrijf je route eens uit in de van/naar vorm. Het is nu erg onduidelijk op welke dagen je reist. Ik dacht ook eerst dat je twee nachten MV had, maar ik denk dat je op dag 13 van Page naar MV rijdt, dus je hebt er maar 1 overnachting (wat voldoende is).
En wanneer rij je van SF naar Yosemite, op dag 4 of 5?
Ik zou ook Yosemite zo laat mogelijk plannen zodat de kans op een open Tioga Pass en Glacier Point road zo groot mogelijk is. Een extra dag Yosemite is wat mij betreft ook nooit weg, dan zou je daar bijvoorbeeld de sequoia's kunnen bekijken, want daarvoor heb je in Sequoia NP geen tijd in dit schema.
De kustroute doen is ook een goed plan. Dat kost je wel wat tijd (en ik zou dan in ook SF beginnen en eindigen zodat je daar nog zonder auto kunt). Een andere mogelijkheid is om in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen; dan heb je wel de kustroute, maar niet het lange stuk van de GC naar LA.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 sep 2014, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Ik lees ook vaak het advies om van de jetlag gebruik te maken en de volgende dag gelijk te gaan rijden. Wij hebben wel van de jetlag gebruikt gemaakt, maar dan door om 8 uur al bij Universal Studio's op de stoep te staan. Zo vroeg gaat het park al open in de zomer (zou voor jullie 9 uur zijn). Zo hoefden we niet die dure front of line passes te kopen, die iets van 50 dollar pp duurder zijn (tikt flink aan met 4 personen). Zelf zou ik qua stad liever langer in SF of LV blijven dan in LA, LA is meer een verzameling snelwegen dan een stad, tenzij je een pretparkliefhebber bent dan is dat de place to be.
LisanneB
Amerika-newbie

Re: Reis LisanneB: West Amerika reis mei/juni 2015

Bericht door LisanneB »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb ons schema nog even doorgenomen en ik heb het iets duidelijker uitgeschreven (incl. van en naar):

Dag 1 Vlucht Amsterdam - San Francisco (overnachting San Francisco)
Dag 2 San Francisco (overnachting San Francisco)
Dag 3 San Francisco, Alcatraz (overnachting San Francisco)
Dag 4 San Francisco, huurauto ophalen, rijden naar Yosemite (overnachting Yosemite)
Dag 5 Yosemite (overnachting Yosemite)
Dag 6 Yosemite, rijden naar Sequoia (overnachting Sequoia)
Dag 7 Sequoia, rijden naar Death Valley (overnachting Death Valley)
Dag 8 Death Valley, rijden naar Las Vegas (overnachting Las Vegas)
Dag 9 Las Vegas (overnachting Las Vegas)
Dag 10 Las Vegas, rijden naar Zion (overnachting Zion)
Dag 11 Zion (overnachting Zion)
Dag 12 Zion (overnachting Zion)
Dag 13 Zion/Bryce, rijden naar Page (overnachting Page)
Dag 14 Page/Lake Powell (overnachting Page)
Dag 15 Antelope Canyon, rijden naar Monument Valley (overnachting Monument Valley)
Dag 16 Monument Valley, rijden naar Grand Canyon (overnachting Grand Canyon)
Dag 17 Grand Canyon (overnachting Grand Canyon)
Dag 18 Grand Canyon, rijden naar Kingman (overnachting Kingman)
Dag 19 Kingman, rijden naar LA (overnachting LA)
Dag 20 LA (overnachting LA)
Dag 21 LA, Universal Studios (overnachting LA)
Dag 22 LA, Venice Beach (overnachting LA)
Dag 23 LA, huurauto inleveren
Dag 24 Vlucht Los Angeles - Amsterdam

Wij willen eigenlijk juist graag in San Francisco de reis beginnen en in LA eindigen omdat we daar dan nog een paar dagen strand en Universal Studios aan willen koppelen. Dus echt een relaxed einde van de reis. De kustroute en zelfs San Diego hebben we nog naar gekeken om dit toe te voegen aan onze reis, maar de reis is al erg lang en eigenlijk willen/kunnen we niet langer dan 3 weken vrijnemen van werk.

Voor LA is het inderdaad misschien verstandig om er toch 1 overnachting af te halen. Op dag 4 halen we inderdaad de auto op in San Francisco en rijden we naar Yosemite. Zouden jullie ons aanraden om 1 nacht langer in Yosemite te verblijven en dan de nacht in Sequoia schrappen? En dan van Yosemite naar Death Valley, of is dat eigenlijk niet te doen? Ik heb inderdaad ook gelezen dat de Sequoia's ook in Yosemite te zien zijn.

In Phoenix beginnen en dan de kustroute toevoegen vind ik ook een hele goeie, ik ga hier eens naar kijken! Bedankt!

Groet,
Lisanne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In de route die je nu hebt kom je op dag 25 terug, terwijl je het over 3 weken hebt. IS dat de bedoeling? Er kan zeker een dag LA af, op dag 23 heb je nu niets gepland. Ik zou trouwens de auto pas inleveren op de dag dat je gaat vliegen.
Beginnen in Phoenix is een goede keus, zeker als je graag in LA wilt eindigen.
Wanneer wil je precies vertrekken? Het zou echt jammer zijn als je niet via de Tioga Pass kunt rijden. Probeer als het kan om Memorial Day te vermijden, het zou mooi zijn om vlak daarna te vertrekken.
Het is echt niet handig om voor 1 nacht naar Sequoia te gaan, heb je al naar de reistijden gekeken? Waar zou je dan willen overnachten in Sequoia? Kijk voor zowel Yosemite als Sequoia begin juni eens in ons 2013-verslag.
Van Yosemite naar Death Valley zou mooi zijn met nog een overnachting in Lee Vining. Dat geeft je tijd voor de Tioga Road.
De Mariposa Grove is vanaf mei/juni volgend jaar deels gesloten, maar je zou ook naar de Merced Grove of Tuolumne Grove kunnen gaan.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In mei/juni geldt dat hoe later je bij de Toga Pass bent, des te groter de kans dat je er over kunt. Kijk voor de data waarop de pas de afgelopen dertig jaar open ging op: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Bij een gesloten Tioga Road kun je een andere pas nemen die al wel open is, in volgorde: Sonora Pass (108), Ebbetts Pass (4) of Carson Pass (88). Die laatste kent geen wintersluiting.

Voor het inleveren van de auto heb je geen hele dag nodig. Wij doen dat altijd vlak voordat we terugvliegen. Auto in de rij zetten, sleutels afgeven en het bonnetje in ontvangst nemen. Vervolgens rijd je met het shuttle busje van de verhuurder naar de terminal. Is meestal in een half uurtje gepiept.

Een route Phoenix - Los Angeles zou er zo uit kunnen zien:

Vlucht naar - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite - Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco - San Francisco
San Francisco - San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - Los Angeles
Los Angeles - Los Angeles
Los Angeles - Los Angeles
Los Angeles - Naar huis

Daar staan twee dagen minder in dan in jouw schema. Je zou die nog toe kunnen voegen, bijvoorbeeld bij Grand Canyon en Yosemite.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Als ik zo jullie reis doorneem, denk ik dat Bryce toch wel een van de hoogtepunten zal zijn.
Het lijkt me dan ook wel (heel) erg kort om hier maar een middagje te zijn.
Waarom niet een dagje LA laten vallen en vervolgens een dagje Bryce toevoegen?
Verder gaat het een mooie reis worden!
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Wauw wat een mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht!
Wij hebben in 2012 ongeveer dezelfde route gemaakt als jullie en wij vonden het fantastisch.
Zijn ook begonnen in SF en terug gevlogen van LA.
Ook wij wouden net als jullie aan het einde van de reis relaxen haha. Wij zijn 1 dag in Universal Studio's geweest en
3 dagen in Disney :-)
Verder vonden wij niet zoveel bijzonders te vinden in LA. Je kunt nog even een blik werpen op ons reisverslag van 2012.
Er staan geen foto's meer in door een storing bij de site waar we het blog hebben onder gebracht.

Maar wat iedereen zegt de Tioga Pass is wel erg mooi om te rijden. Dus ik zou wel goed in de gaten als hij open is en dan die route rijden. Maar de andere weg door het park zullen ook vast mooi zijn hoor :D

Je hoort inderdaad vaak dat mensen de eerste dag gelijk als reisdag gebruiken omdat je vroeg wakker bent maar ik denk dat dat voor iedereen verschilt. Wij kiezen er meestal voor om de eerste 2 dagen op de plek van aankomst te blijven. Zoals tijdens onze eerste reis bijv in SF. Je hebt dan rustig de tijd om in de stad rond te kijken en om te wennen aan het tijdsverschil. Want s'avonds ben je ook vaak weer vroeg moe. Maar net wat ik zeg dat is voor iedereen persoonlijk.

Geniet lekker van jullie voorbereidingen.
Gaan jullie alles van te voren vastleggen of kijken jullie ter plekke naar plaatsen om te overnachten?

Groetjes Louise
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
LisanneB
Amerika-newbie

Bericht door LisanneB »

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Dag 23 moet inderdaad de dag zijn waarop we de auto inleveren en terugvliegen naar Amsterdam. We hebben gekeken naar starten in Phoenix, maar we denken dat we toch liever in San Francisco willen starten. Dit omdat er helemaal geen rechtstreekse vluchten naar Phoenix gaan en ook omdat het van Phoenix naar de Grand Canyon ook nog 4 uur rijden is dus dan zouden we daar eerst een overnachting in moeten plannen voordat we van start kunnen gaan met de reis. Daarom houden we het denk ik toch op ons eerste schema; van San Francisco naar LA.

In ons huidige schema zouden we precies op Memorial Day 2015 van San Francisco naar Yosemite rijden. Ik begreep van Marianne dat we deze dag beter kunnen vermijden en daarna zouden kunnen vertrekken, maar dit is dus niet het geval. Is dit heel erg? Ik zal voor de overnachtingen in Sequoia en Death Valley eens in jullie reisverslagen kijken! Zou het echt een ramp zijn als we niet over de Tioga Pass zouden kunnen? Of is de andere route ook mooi?

Jullie geven aan dat we eigenlijk ook iets langer in Bryce zouden moeten blijven. Is het een idee om 1 nacht Zion in te wisselen voor een nacht Bryce? En zou het slim zijn om 1 nacht in Page weg te laten? Of hebben we daar echt twee nachten nodig?
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

LisanneB schreef: Jullie geven aan dat we eigenlijk ook iets langer in Bryce zouden moeten blijven. Is het een idee om 1 nacht Zion in te wisselen voor een nacht Bryce? En zou het slim zijn om 1 nacht in Page weg te laten? Of hebben we daar echt twee nachten nodig?
Waarom niet een dagje minder in Los Angeles? Bryce is echt heel erg mooi, daar kan LA echt niet tegenop. Het zou jammer zijn als jullie er maar een paar uur zouden zijn, maar ieder zijn smaak natuurlijk. :wink:
http://www.nationalgeographic.nl/travel ... gde-staten

Page gewoon laten staan, het is daar ook prachtig!
Vergeet ook de Horseshoe Bend niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_Bend_(Arizona)
Laatst gewijzigd door Jean-Paul op 09 sep 2014, 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dat toch Gewoon zo laten, alleen dag 13 in Bryce overnachten en dag 14 in Page. Gewoon een beetje optijd aanrijden die dagen. Dat is tijd genoeg voor Bryce Canyon.
Dag 15 weer zoals het was met Antelope Canyon en dan naar Monument Valley.

LAX, SFO, LAS...alle vliegvelden zijn een beetje hetzelfde, druk en saai.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou dit stuk
LisanneB schreef: Dag 10 Las Vegas, rijden naar Zion (overnachting Zion)
Dag 11 Zion (overnachting Zion)
Dag 12 Zion (overnachting Zion)
inderdaad aanpassen. Je krijgt dan:

Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Page

Wij hadden vorig jaar in mei ook 1 nacht Bryce en 1 nacht Page. Zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

LisanneB schreef: In ons huidige schema zouden we precies op Memorial Day 2015 van San Francisco naar Yosemite rijden. Ik begreep van Marianne dat we deze dag beter kunnen vermijden en daarna zouden kunnen vertrekken, maar dit is dus niet het geval. Is dit heel erg?
Memorial Day lijkt me niet zozeer het probleem, meer het voorafgaande weekend. Voor veel Amerikanen is Memorial Day een vrije dag en ze trekken er dat weekend massaal op uit met als gevolg massale drukte bij de toeristische attracties. Als jullie op maandag naar Yosemite rijden, lijkt me dat daar de grootste drukte 's avonds wel weg zal zijn. Ik zou wel op tijd overnachtingen in San Francisco en Yosemite regelen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer