Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
SIM-kaart USA
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: SIM-kaart USA
Dat beloofd voor ons dus... Heb net zo een bundel gekocht.
Wij doen nu wel voornamelijk california, utah en nevada. En ik veronderstel dat het in de steden LA, LV en SF geen probleem zal zijn met de dekking.

Hoi Frasi,Frasi schreef:Na 2,5 week rondreizen moet ik toch concluderen dat de Ready-SIM geen aanrader is.
ik wist wel dat het T-Mobile netwerk minder uitgebreid was dus mindere dekking heeft. Maar in de staten Wyoming (Grand Teton, Yellowstone) en South Dakota (Mt Rushmore, Badlands) is er helemaal geen dekking. Niet alleen geen 3G maar in de gehele staten zelfs geen telefoon, ook niet in de -grotere- steden. Een volgende keer wordt het voor mij toch een SIM op het AT&T netwerk.
Mag ik jou bedanken voor deze informatie.
Nu weet ik zeker dat ik daar gewoon een gsmwinkel binnen stap in SF en zeker dat ik voor het AT&T netwerk ga.
Groet Maicol.
Hoop wel dat je reis verder top was!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Op http://www.readysim.com/coverage.html kan je per staat en stad de coverage van Ready-SIM controleren. Op stad/regio niveau zelfs nog gedetailleerder (van Excellent en Satisfactory naar 2G en tenslotte het veelzeggende "none").
In Utah lijken alleen de grote steden en de Interstates enige coverage te hebben. In alle NP's is het none of nope...
Blijkbaar woont rond deze plek (http://goo.gl/maps/cTvqa) dan een hoge pief van T-Mobile USA, want hier is de coverage dan ineens weer Excellent (4G)
In Utah lijken alleen de grote steden en de Interstates enige coverage te hebben. In alle NP's is het none of nope...
Blijkbaar woont rond deze plek (http://goo.gl/maps/cTvqa) dan een hoge pief van T-Mobile USA, want hier is de coverage dan ineens weer Excellent (4G)

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Readysim beviel prima! Ik had in NY in ieder geval altijd bereik. Enigste nadeel is dat je niet kan checken hoeveel MB je hebt en ik er na 8 dagen al doorheen was. (Nu gebruikte ik het ook wel erg intensief soms)
-
- Amerika-newbie
Ik heb een TP-Link M5350 gekocht. Ik zit inmiddels in Amerika en heb een Simtraveler simcard gekocht. Kan iemand mij helpen met hoe ik de mifi werkend kan krijgen. De supportdesk zegt dat ik de APN-gegevens moet opvragen bij de leverancier. Op de simcard staat dat ik bij APN moet invullen: mobiledata. Maar wat ik ook probeer, ik krijg de mifi niet werkend. Ik zit momenteel in Californie.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hallo Allemaal,
Ik heb net dit topic even door zitten lezen maar heb toch nog een vraag voor jullie.
Hoeveel data gebruiken jullie tijdens de vakantie? En kijken jullie bijvoorbeeld dan ook
via een laptop of tablet naar netflix of iets dergelijks?
Wij gaan in Maart 3 weken rondreizen met een camper van Chicago naar Las Vegas en ben eigenlijk
een oplossing voor het internet e.d.
Nou biedt Road Bear Wifi aan bij de camper maar dat kost bijna 100 euro voor 2GB.
Groetjes Louise
Ik heb net dit topic even door zitten lezen maar heb toch nog een vraag voor jullie.
Hoeveel data gebruiken jullie tijdens de vakantie? En kijken jullie bijvoorbeeld dan ook
Wij gaan in Maart 3 weken rondreizen met een camper van Chicago naar Las Vegas en ben eigenlijk
Nou biedt Road Bear Wifi aan bij de camper maar dat kost bijna 100 euro voor 2GB.
Groetjes Louise

2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Louise vo schreef:Hallo Allemaal,
Groetjes Louise
Hoi Louise.
Ik zou zeggen kijk wat je thuis gebruikt door middel van je wifi uit te zetten op je foon en dan weet je een beetje waar je aan moeten denken.
Groet Maicol
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
In de "urban area's" is de dekking van t-Mobile (Readysim) ook geen enkel probleem. De afgelopen week in Las Vegas en LA ook prima ontvangst gehad. Alleen zodra je de hoog-bevolkte gebieden verlaat, houd het met T-Mobile snel op.Eduard_ schreef:Readysim beviel prima! Ik had in NY in ieder geval altijd bereik. Enigste nadeel is dat je niet kan checken hoeveel MB je hebt en ik er na 8 dagen al doorheen was. (Nu gebruikte ik het ook wel erg intensief soms)
En om je data gebruik bij te houden zijn prima -gratis- apps te downloaden. Zelfs met alert functie.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Over 3 weken laat ik het hier weten hoe wat op onze reis met AT&T..
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb een iPhone en wou dus alleen een sim-kaart met maandelijks prepaid- plan.
Eerst had ik t-mobile, maar daarmee had ik nauwelijks bereik buiten de steden. Vrij waardeloos dus als je gaat kamperen.
Nu heb ik net-10, gebruikt het netwerk van tracfone. Dit werkt best aardig! In de bergen niet altijd bereik, maar stukken beter dan t-mobile iig.
$50,- voor onbeperkt sms, bellen en data (2,5gig high speed). Ze hebben ook goedkopere en duurdere bundels trouwens.
Ik hoorde dat er providers zijn met meer coverage, maar die wilden me geen losse simkaart verkopen zonder contrac of toestel. Veel van die telefoons hebben ingebouwde simcards die je niet kunt verwisselen, die kun je dus alleen met die provider in de VS gebruiken. Daar heb ik niets aan omdat ik na 3 maanden weer naar NL ga.
Eerst had ik t-mobile, maar daarmee had ik nauwelijks bereik buiten de steden. Vrij waardeloos dus als je gaat kamperen.
Nu heb ik net-10, gebruikt het netwerk van tracfone. Dit werkt best aardig! In de bergen niet altijd bereik, maar stukken beter dan t-mobile iig.
$50,- voor onbeperkt sms, bellen en data (2,5gig high speed). Ze hebben ook goedkopere en duurdere bundels trouwens.
Ik hoorde dat er providers zijn met meer coverage, maar die wilden me geen losse simkaart verkopen zonder contrac of toestel. Veel van die telefoons hebben ingebouwde simcards die je niet kunt verwisselen, die kun je dus alleen met die provider in de VS gebruiken. Daar heb ik niets aan omdat ik na 3 maanden weer naar NL ga.
27-09-2014
AT&T winkel binnen gelopen 2135 Union Street SF.
$60
2.5gb
Bellen in isa free (alleen data verkochten ze niet voor mijn iphone.
Maar belangrijkste is dat ik de winkel buiten liep met mijn eigen werkende iphone 5 met 4g en happy.
Zal jullie nog verder laten weten hoe ik het is als we straks in de niet urban gebieden zijn.
Groet Maciol.
SF is trouwns een gave stad.......
AT&T winkel binnen gelopen 2135 Union Street SF.
$60
2.5gb
Bellen in isa free (alleen data verkochten ze niet voor mijn iphone.
Maar belangrijkste is dat ik de winkel buiten liep met mijn eigen werkende iphone 5 met 4g en happy.
Zal jullie nog verder laten weten hoe ik het is als we straks in de niet urban gebieden zijn.
Groet Maciol.
SF is trouwns een gave stad.......
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb uiteindelijk geen SIM-kaart gekocht. In bijna al onze hotels hadden wij redelijk werkend Wifi en onderweg (van Denver - SF) hebben we zelfs regelmatig geen mobiel netwerk gehad. Ik was dus blij dat ik geen kaartje gekocht had.