Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dringende vraag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jullian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Dringende vraag

Bericht door Jullian »

Hoi mede-Amerika gangers,

Ik ben Jullian en 21 jaar oud en zit met een situatie waarbij ik even raad bij nodig heb. Ik weet dat dit al heel vaak besproken is in verschillende forums maar daar vind ik niet het antwoord/overtuiging die ik nodig heb :D om rustig het vliegtuig te pakken naar the US.

Ik vlieg in december naar Boston voor een korte vakantie!!! Nu heb ik het volgende probleem ik heb nog steeds de I-94 witte kaart in mijn paspoort. Ik heb in 2012 stage gelopen met een J-1 visa in South Carolina, ik ben op 27-09-2012 terug gevlogen. Dus ben al bijna 2 jaar terug. Maar kwam er nu achter dat die beruchte I-94 nog in mijn paspoort zit :? .
Nu heb ik al mijn huiswerk een beetje gedaan en op de website van Homeland Security gekeken en daar stond dit: that if you depart by a commercial air or sea carrier your departure from the U.S. can be independently verified, and it is not necessary to take any further action.
Dus ik neem aan dat ik verder geen actie hoef te ondernemen omdat ik met Delta Airlines ben terug gevlogen en de Airline heeft doorgeven dat ik het land uit ben???? Toch zit het me niet lekker dus weer alle forums doorgelezen maar helaas niet de bevestiging die ik zoek. Ik wist pas na afloop dat ik dit papiertje zelf moest afgeven aan die Airline, dit werd voorheen altijd voor mij gedaan :P

Nu kun je ook je I-94 opsturen naar een adres in Amerika waar ze het als nog verwerken, zou ik dit moeten doen voor de zekerheid???? Nu heb ik de boarding pass niet meer in mijn bezit maar wel verschillende boarding passen van vluchten die ik na mijn terug komst heb gemaakt. Tevens heb ik mijn diploma gehaald en ben ik een nieuwe HBO studie gaan volgen waarvan ik een inschrijfbevestiging heb. Creditcard/pin transacties heb ik ook en belasting aangifte papieren van mijn werkgever ook. Zou dit voldoende zijn???? Ik neem sowiso alle kopietjes mee naar het vliegveld voor een just in case situatie :roll: .
Ben ik te overbezorgd of zou ik me niet zo'n zorgen moeten maken? Ik gooi het niet graag op geluk. Heb al geprobeerd te bellen naar Homeland Security maar dat lukte niet. Tevens consulaat geprobeerd maar die hebben geen optie voor als je vragen hebt. Ook heb ik gemaild maar daar kreeg ik een standaard mailtje op terug met ‘’kijk op onze website  ‘’.
Wat moet ik doen???

Alvast many thanks
Groetjes Jullian
Emergo
Amerika-ontdekker

Re: Dringende vraag

Bericht door Emergo »

Jullian schreef:Hoi mede-Amerika gangers,
Ook heb ik gemaild maar daar kreeg ik een standaard mailtje op terug met ‘’kijk op onze website  ‘’.
Wat moet ik doen???
Je hebt je eigen vraag al beantwoord. Ja, je had de I-94 moeten inleveren toen je terugvloog. Ja er is een website waar op staat wat je nu moet doen (b.v. https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... ve-my-i-94) en Ja ik zou dat dus gewoon doen: ding opsturen en bewijs toevoegen. Of je nu in de problemen kunt komen weet ik niet. Het is mij ook een keer overkomen maar toen heb ik het 2 weken later ingelevert toen ik weer terug in de US kwam. nooit meer iets van gehoord.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Ook ik had 'm bij terugkomst nog een keer in mijn paspoort zitten. Maar ik had inderdaad ook gelezen dat het via de terugvlucht registratie automatisch toch geregeld zou zijn. Daarna er nooit meer iets van gehoord, en meerdere keren weer in de VS geweest. Ik denk dat je je te veel zorgen maakt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je hebt het overigens over een wit kaartje. I94 formulier was toch groen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

De i94 was(is) wit (voor residents en visumhouders)
De i94W was(is) groen ( voor vwp reizigers)

Toen deze formulieren nog in gebruik waren, werd de inname zo nonchalant uitgevoerd dat er vast bij de luchtvaartmij al vele kaarten zoekraakten.
Van een sluitend systeem kon dan ook geen sprake zijn.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Jullian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jullian »

Ja idd 6foot6 het leek mij al niet een heel waterdicht systeem. Ik ga toch alles mooi opsturen naar dat andres op website van Homeland Security. Het enigste is dat ik een Nederlands diploma heb en een Nederlandstalig in schrijfbewijs van school. Maar dat zal wel geen probleem zijn denk ik. Ben toch een beetje een perfectionist ahaha :D
Maar zullen die boarding passen van andere vluchten nodig zijn?

Alvast hartelijk dank voor de reactie heb er veel aan gehad.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Bij ons hebben ze ook wel eens vergeten het groene kaartje eruit te halen, opgestuurd naar adres in Amerika en je hoort er nooit meer wat van.
Dit jaar zonder problemen de US ingekomen dus ik zou je maar niet druk maken daarover!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier ook hetzelfde aan de hand gehad. Eentje het kaartje nooit teruggestuurd en nadien toch nog vaak in de US geweest. De andere heeft het wel teruggestuurd en heeft er nadien ook niets meer van gehoord. Niet van wakker liggen. Vooral niet als je heel simpel kan bewijzen dat je het land verlaten hebt (bv. door verklaringen van je school of bankverrichtingen die je in Nederland deed).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer