Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegangst en reisziekte ervaringen.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
majtie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegangst en reisziekte ervaringen.

Bericht door majtie »

Loek schreef:Daarmee kun je zien dat vliegangst een echte fobie is (aviophobia), tenslotte is in werkelijkheid de kans dat hem met de auto op vakantie iets overkomt vele malen groter dan met het vliegtuig. Maar met een fobie ben je jezelf vaak best wel bewust dat er geen of minder gevaar is, maar je hersens willen het niet accepteren.
Dat klopt helemaal! Mensen zeggen vaak goedbedoelde dingen als "maar het is de meest veilige manier van reizen". Dat weet iemand met vliegangst ook wel, maar het is een irrationele angst dus je redeneert al het logische weg en focust je alleen nog op de dingen die niet goed lijken te gaan. Zoals geluidjes in het vliegtuig, een steward die gestrest lijkt te zijn etc. Al merk ik wel dat ik het heel fijn vind om al die feitjes wel te weten, soms lukt het me om daar aan te denken als ik weer bang word. Dingen als dat de kans groter is dat je omkomt door een frisdrankautomaat die op je valt dan dat je omkomt bij een vliegtuigongeluk of dat in 86% van de vliegtuigongelukken iedereen het gewoon overleeft. Maar dan gebeuren er weer dingen als 9/11 en de MH17 en dat maakt het er dan ook weer niet beter op :roll:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
PeterPaul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door PeterPaul »

@ Loek O ja is hij zich volkomen van bewust maar ja je begrijpt hoe het werkt. Zelf heb ik er geen last van ik denk altijd maar als het mijn tijd is dan ga ik en als het de piloot zijn tijd is ga ik ook. :evil:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je zou maar piloot zijn en vliegangst hebben...
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik neem altijd 2 Oxazepammetjes en een wijntje :oops: , dat werkt bij mij het beste.
Soms kijken stewardessen wel wat vreemd als je bij een ochtendvlucht al om een wijntje vraagt maar daar heb ik echt lak aan. Ik heb wel een training gevolgd en doe bij start en landing wat ademhalingsoefeningen en dat werkt ook wel een beetje.
Edne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Edne »

Ook ik heb (als reisblogger notabene...) last van milde vliegangst. Momenteel ben ik in gesprek met Stichting VALK en op 4 en 5 oktober vind het Nationaal Vliegangstweekend plaats. Ik mag twee kaartjes weggeven (dat is inclusief entree voor Aviodrome), je kunt meer informatie vinden op http://travelbysan.nl/doe-iets-aan-je-v ... -winactie/
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dank je voor de tip, Sandra. € 17,- is nog niet veel als je alle workshops bijwoont. Ga ik zeker doen!
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

markro schreef:
vana schreef:Oh dat is goed om te weten Marco. En neemt ze dat dan van tevoren in of pas als ze last krijgt?
Rina neemt een tabletje Cinnarizine circa een uur tot drie kwartier van te voren in.
Zij heeft het nooit nodig gevonden om tijdens een lange vlucht een tweede tabletje in te nemen.

Volgens de bijsluiter: de werking begint na ongeveer een half uur en houdt vier tot zes uur aan.
Marjon, heb je het inmiddels al eens geprobeerd?
Ik heb zelf ook steeds meer last van reisziekte (in vliegtuig en boot) en we willen mogelijk volgend jaar met de boot naar Scanidinavië. Ik heb de laatste keren steeds primatour genomen. Dat hielp redelijk, maar het is net of het steeds minder goed werkt. Maar dat ligt misschien ook aan het vliegen met kinderen, waardoor je toch minder relaxed zit.
Van vliegangst heb ik geen last, ik verheug me er juist altijd op, ondanks de reisziekte :?
Edne
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Edne »

Vito schreef:Dank je voor de tip, Sandra. € 17,- is nog niet veel als je alle workshops bijwoont. Ga ik zeker doen!
Misschien tot dan!
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer